Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2006, 17:33   #381
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
jij mag de komende 10 jaar van achter je peeceetje toekijken hoe Israel zichzelf vernietigt
ha, schieten ze op hun eigen soldaten?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:36   #382
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
ha, schieten ze op hun eigen soldaten?
Maak je geen zorgen, over 10 jaar zul je het begrijpen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:37   #383
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De links-rechts tegenstelling...
...is eigenaardig genoeg slechts merkbaar in het Palestijns-Israëlisch conflict.

Bij hetgeen er in Darfoer (ik noem er maar één, maar er zijn er véél meer) gebeurt, en waar véél meer mensen worden vermoord vanwege hun huisdkleur of geloof, is er geen tegenstelling merkbaar.

Zou deze selectieve linkse verontwaardiging op iets anders kunnen wijzen?
Je kan uiteindelijk bijna niet anders dan concluderen dat ook in linkse kringen het racisme zijn intrede heeft gedaan. Niet zozeer ivm met de slachtoffers, want dat zou het meest logische zijn, maar wel in verband met de geviseerde dadergroep. Die is...tja...zijn Joden niet wat blanker dan Arabieren?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:37   #384
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is dan ook een tragedie, zoals die Palestijnse jongen die in een ondergrondes bunker van een Israëlisch ziekenhuis vertelde hoe hij een knal hoorde en dan zijn bebloede, aan flarden gescheurde kleren zag. Die Kamtsjoetska van Hezbollah moest dan nog juist een Arabische jongen treffen. Zijn moeder zat bang en onbegrijpend naast zijn bed. Waarschijnlijk vroeg ze zich af waarmee die gasten van over de grens zich nu weer moesten moeien... Wanneer Eric Feremans er in slaagt om, in het kader van zijn intercultureel strijdplan, een moslim met hetzelfde gemak een varkenskoteletje te laten eten als wij een pita, wordt ik spontaan Spirit-activist.
... met de steeds weerkerende varkenscoteletten.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:40   #385
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen, over 10 jaar zul je het begrijpen.
Bedoel je dat de Islam het ons hier in 10 jaar al zal verplichten het te begrijpen?
Oud 15 juli 2006, 17:42   #386
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
terwijl jij stomweg met die viool zit te pronken is er een ander misschien bezig met een andere viool te strijken
Oud 15 juli 2006, 17:42   #387
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom "weer"? Ken je haar?
Iemand die in die mate het morele gelijk wil halen, meestal zonder voldoende kennis, waardoor ze vrij snel door de mand valt, dat wijst volgens mij op een universitaire opleiding. Het wereldbeeld dat ze je daar ophangen, is zonder meer gespeend van elek vorm van werkelijkheid. Trust me.

Gaandeweg kom je dan natuurlijk tot de conclusie dat ze stront in je ogen hebben gegooid in onze linkse universiteiten en dat er meer in de wereld huist dan wat stoute imperialisten die de rest van de wereld maar wat uitzuigt. (Darfur, Rwanda, Nigeria, Cambodja, Noord-Korea, enz enz enz...it's a fuckin' uncivilised barbary)
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 15 juli 2006, 17:44   #388
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat de Islam het ons hier in 10 jaar al zal verplichten het te begrijpen?
Je bent dus voor Israel omdat je bang bent voor de bruine jongetjes die door uw buurt lopen alsof de straat van hen is.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 juli 2006 om 17:44.
Oud 15 juli 2006, 17:47   #389
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het infantiele aan je smiley ligt niet zozeer aan het repeterende karakter ervan, maar aan het feit dat een volwassen man niet kan vatten dat zoiets eerder op een msn-bakvisgroepje thuishoort dan op een politiek forum.

Maar ga gerust door, zoals het verstijfd staande kindje met de gebalde vuistjes dat zich voor zijn kopje niet wil geven.

Oud 15 juli 2006, 17:47   #390
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent dus voor Israel omdat je bang bent voor de bruine jongetjes die door uw buurt lopen alsof de straat van hen is.
Bang? Neen, ik heb toch de verplichte ruitenwissers
Oud 15 juli 2006, 17:50   #391
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Interessanter zou zijn, mocht je je willen verlagen tot ons niveau en gewoon zeggen wat je bedoelt, ipv de discussie nodeloos nog wat te rekken.

Waarom zullen we het in hemelsnaam binnen tien jaar weten?
(dat moet je de Egyptische soldaat uit de Yom Kippoer oorlog trouwens eens vertellen, zonder hem in tranen te laten uitbarsten).

Maar kom, effe serieus nu, waarom Rund?

Oud 15 juli 2006, 17:51   #392
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
terwijl jij stomweg met die viool zit te pronken is er een ander misschien bezig met een andere viool te strijken
Ik begrijp de relevantie eigenlijk niet tussen mijn onderschrift en mijn post.
Zou de werkgroep even zonder inspiratie zitten?

Oud 15 juli 2006, 17:51   #393
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Interessanter zou zijn, mocht je je willen verlagen tot ons niveau en gewoon zeggen wat je bedoelt, ipv de discussie nodeloos nog wat te rekken.

Waarom zullen we het in hemelsnaam binnen tien jaar weten?
(dat moet je de Egyptische soldaat uit de Yom Kippoer oorlog trouwens eens vertellen, zonder hem in tranen te laten uitbarsten).

Maar kom, effe serieus nu, waarom Rund?
Dat Israel de zaden van zijn vernietiging zelf zaait.
Oud 15 juli 2006, 17:52   #394
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Vergeleken met Stalin was Himmler inderdaad een amateur.
Volgens de westerse propaganda, niet volgens gedegen onderzoek in de archieven. Er is nog een discrepantie tussen de betrachting om aan waardevrij onderzoek te doen inzake de geschiedenis van de SU en agitatorische boekjes zoals het zwartboek e.d.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 juli 2006 om 17:52.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:57   #395
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Volgens de westerse propaganda, niet volgens gedegen onderzoek in de archieven. Er is nog een discrepantie tussen de betrachting om aan waardevrij onderzoek te doen inzake de geschiedenis van de SU en agitatorische boekjes zoals het zwartboek e.d.
Is een totaal andere discussie dan diegene waarvoor dit topic bedoelt is, maar indien je er de moed en de zin voor kunt opbrengen, besteed er dan misschien een apart topic aan. Ik wil me er alvast in verdiepen, want ik geloof je niet. Overtuig de mensheid van het misplaatste aan de felverspreide gedachte (al van in de tijd dat de Oekraïeners en andere volkeren de Duitsers aanvankelijk als bevrijders zagen) dat Stalin een grotere slachter was dan Hitler.

Oud 15 juli 2006, 17:58   #396
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat Israel de zaden van zijn vernietiging zelf zaait.
Ja, dat zeggen ze al 40 jaar. Dat we het binnen 10 jaar zullen weten, vind ik dus, met alle respect, een boude veronderstelling.

Oud 15 juli 2006, 18:06   #397
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Christus was een jood, zijn ouders waren joden, Christus is als jood opgevoed, zijn apostels waren joden, zijn volgelingen waren joden. Christus was de stichter van een joodse secte en het christendom bleef jarenlang een joodse sekte. Men heeft beweerd dat de christenen zich reeds afscheurden van het jodendom vanaf de tijd van Jezus, vanaf de stichting van de eerste kerk in Jeruzalem of vanaf de tijd dat Paulus zich met missioneringswerk bezig hield. Niets is minder waar. Die afscheiding kwam er pas vanaf het jaar 90, dus meer dan 50 jaar na de dood van Christus. Op enkele zeldzame uitzonderingen na beschouwden de christenen zich tot die tijd als joden of als sympathisanten van het jodendom, zoals men die overal ruimschoots kon aantreffen rondom de synagogen.

Het verhaal van Christus’ goede vriend Judas is overbekend. Hij was een van de twaalf apostelen en leverde Jezus uit, met een kus als teken, voor dertig zilverstukken. Later – waanzinnig geworden door schuldgevoelens –verhing hij zich en werd hij het ultieme symbool van de verrader.
Al eens gehoord van het evangelie van Judas? Die koptische codex werd onlangs vertaald en hieruit blijkt een heel ander verhaal: Judas als held. Als enige van de discipelen begrijpt hij Christus’ boodschap werkelijk. Door Jezus aan de Romeinse overheid uit te leveren gehoorzaamd hij Christus’ gebod, in het volle besef welk lot hem te wachten stond. Jezus waarschuwt hem: “Je zult worden vervloekt.”

Christus werd terechtgesteld door de Romeinen en dit op verzoek van de joodse hogepriesters.
Die hogepriesters wensten de dood van Jezus niet omdat hij een christen was maar omdat hij een joodse dissident was en een joodse godslasteraar. (Ik ben de zoon van God)
De breuk met het jodendom door Jezus is inderdaad in de bijbel nergens te bespeuren. Het is Paulus die breekt met de joodse traditie (het christendom is dan ook niet 'de leer van Jezus' zoals vaak wordt gedacht, maar wel 'de leer van Paulus over Jezus'). Zonder Paulus zouden christenen zich vandaag nog besnijden, om maar iets te noemen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 18:45   #398
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard klopt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het wordt tijd dat u wat rekening houdt met de feiten.

Ten eerste: er zijn UN-troepen in Zuid-Libanon sinds 1978 (jawel, bijna 30 jaar!). Hun taak (in 1978) was om ervoor te zorgen dat de Libanese regering opnieuw de volledige controle over het gebied zou verkrijgen. In 30 jaar zijn die UNIFIL-troepen daar nooit in geslaagd. Nooit hebben zij een stroobreed in de weg gelegd van de lokale milities en hun aanvallen op Israel. De VN bewijzen daar dus al 30 jaar hun volslagen incompetentie.

Ten tweede: De VN demonstreert al tientallen jaren dezelfde incompetentie in de Sinai en aan andere grenzen van Israel. Steeds weer is gebleken dat VN-troepen enkel dienen als schild waarachter terroristische organisaties naar hartelust kunnen opereren.
De VN zit er effectief al 30 jaar en heeft er zo weinig gedaan dat men zelfs vergeet dat ze er zitten.Bedankt om het geheugen op te frissen.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 18:48   #399
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard overdreven

Citaat:
Noord-Korea heeft geen olie, en toch zijn de "imperialisten" tegen hun atoomwapens. Als je even googelt, zul je wel ergens wat informatie tegenkomen over aanvalsplannen van Bill Clinton tov N-K. De reden waarom deze nooit zijn doorgegaan is dat het Pentagon (en andere militaire groeperingen over de wereld) hadden ingecalculeerd dat er zo'n 30 miljoen slachtoffers zouden vallen door Noord-Koreaanse tegenaanvallen (vooral in Seoel en gevreesd werd, ook tot in Japan) vooraleer het regime volledig op apegapen lag.

Don't worry, je atoomkoppen in Noord-Korea en Pakistan zullen ooit nog wel van zich laten horen.
Ik zal er alvast niet verwonderd over zijn.
Sommige struisvogels daarentegen...
Wat een schromelijke overdrijving.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 19:02   #400
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Dertigtal Libanezen komen om bij aanvallen

Wat mag dat allemaal kosten?
En wie betaalt dit?

Citaat:
De Israëlische luchtmacht heeft vandaag al meer dan duizend aanvalsvluchten uitgevoerd in Libanon. Daarbij zijn minstens dertig doden gevallen, onder wie leden van twee families; ze verbrandden levend toen hun minibus werd getroffen.

Vanavond zijn de havens van de hoofdstad Beiroet en de noordelijke stad Tripoli onder vuur genomen.

Het hoofdkwartier van de sjiitische Hezbollah-beweging in Beiroet is volledig vernield. Israël had gisteravond al het hoofdkwartier van Hezbollah gebombardeerd. Het was de bedoeling om sjeik Hassan Nasrallah, de leider van Hezbollah, te doden, maar dat is niet gelukt.

Ook vandaag heeft Israël verschillende luchtaanvallen uitgevoerd: meer dan duizend. Meer dan honderdvijftig doelwitten zijn geraakt, vooral bruggen en gas- en olieopslagplaatsen in het oosten en het zuiden van Libanon.

Er vielen ook tientallen burgerslachtoffers.

De Israëli's bestookten ook Palestijnse vluchtelingenkampen in het noorden van Israël. Ook daarbij zouden doden gevallen zijn.

Hezbollah heeft dan weer een Israëlisch oorlogsschip voor de kust van Beiroet getroffen met een raket. Daarbij zijn wellicht vier matrozen omgekomen.

Het gehavende vaartuig is inmiddels de haven van Haifa binnengevaren. Volgens de Israëlische inlichtingendienst is het getroffen door een raket van Iraanse makelij. Het schip had geavanceerde apparatuur aan boor om vijandelijk geschut af te weren, maar blijkbaar werkte dat gisteravond niet.

Er zijn ook raketten afgevuurd op de stad Tiberias in het noordoosten van Israël, op 35 kilometer van de Libanese grens.

Daardoor groeit in Israël de vrees dat Hezbollah ook wel eens de stad Tel Aviv kan treffen.

De sjiitische militie heeft de afgelopen nacht een zestal andere steden in het noorden van Israël bestookt. Daarbij vielen verschillende slachtoffers.

Ook in de Gazastrook zet Israël het offensief voort. Nadat eerder al het Palestijnse ministerie van Buitenlandse Zaken was vernield, is nu ook het ministerie van Economie gebombardeerd.
Israël haalt uit naar Iran

Israël beschuldigt Iran ervan dat het Revolutionaire Wachters laat meevechten met hun Libanese broeders van de Hezbollah-militie.

Iran heeft overigens gewaarschuwd dat het Syrië zal bijspringen, mocht Israël dat land aanvallen. Aan Libanon heeft het beloofd alle door Israël gemaakte schade te vergoeden.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be