Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 13:21   #701
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het is heden het kapitalisme die het overal voor het zeggen heeft,indien ik moest kiezen tussen het kapitalisme of de islam dan koos ik voor dat laatste
waarom ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:21   #702
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Dat is net mijn punt, een 'typische' cultuur bestaat niet, ook geen Belgische. Alle culturen ter wereld zijn ontstaan door beïnvloeding van elkaar. Jouw cultuur exclusiever voorstellen is de waarheid geweld aandoen. Er bestaan alleen varianten van één cultuur der mensheid.

Ter geruststelling van carlgustaaf: ik ga zelden naar het buitenland omdat mijn vrouw en ik ervan overtuigd zijn dat in dit land genoeg te beleven valt en dat we pas buiten de grenzen gaan als we het hier een beetje kennen, ik ga zeer vaak op cafébezoek, loop geregeld over de markt in ons dorp en ben bijna geobsedeerd door kastelen en kerken. Maar tot spijt van wie het benijdt: is dat nu typisch Vlaams? En hoe kan je verwachten dat allochtonen zich 'onze cultuur' eigen maken alss wij zelf er nog niet in slagen haar te definiëren.
er valt niets te definiëren.Een kultuur beleef je.Door onderdompeling.Weet je wanner die allochtonen zullen beginnen zich onze cultuut eigen te maken.Als ze in het Vlaams beginnen dromen.We zijn er ver van.Ze spreken die taal niet eens behoorlijk.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:24   #703
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
e[/b]r valt niets te definiëren.Een kultuur beleef je.Door onderdompeling.Weet je wanner die allochtonen zullen beginnen zich onze cultuut eigen te maken.Als ze in het Vlaams beginnen dromen.We zijn er ver van.Ze spreken die taal niet eens behoorlijk.
Suggereer je nu impliciet dat allochtonen veel tijd nodig hebben om onze cultuur beter te leren kennen en ze best zo lang mogelijk blijven om de kans te krijgen volledig ondergedompeld te geraken?
Oud 17 juli 2006, 13:25   #704
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde redenering, sta me toe dezelfde soort gedachtenkronkel te maken: zonder christendom geen jodendom, zonder jodendom geen joden, zonder joden geen zondebok voor de economische problemen van Duitsland in de jaren 20-30, zonder zondebok geen voeding voor nazisme, zonder nazisme geen WOII, ... m.a.w. het christendom heeft de dood van miljoenen mensen op zijn geweten. Geef toe, zo kunnen we veel redeneringen maken.

Met godsdienst an sich (of het nu christendom, islam, ... is) is niks mis , het zijn de gelovigen die het verkloten door hun interpretaties er van. Blij dat ik een atheïst ben.
Zonder christendom geen jodendom? Het jodendom is helemaal niet ontstaan uit het christendom. Totalitaire regimes/ideologieen moeten worden bestreden of ze nu de naam relligie opgeplakt krijgen of niet. Het nazisme van de jaren 40 is verslagen, Het communisme van de koude oorlog is verslagen. Nu zitten we nog met de islam. En wat het aantal doden betreft. De islam heeft meer doden dan wie of wat dan ook op haar geweten. In India alleen al 90 miljoen Hindoes.

"Met godsdienst an sich (of het nu christendom, islam, ... is) is niks mis , het zijn de gelovigen die het verkloten door hun interpretaties er van"

Met het christendom klopt die uitspraak doch met de ideologie islam klopt die uitspraak niet. De islam is het christendom niet. De ideologie islam met haar rotmo en rotboeks(kes), daar is wel degelijk iets SERIEUS mis mee.

Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2006 om 13:48.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:28   #705
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zou dit ook onder de 'tegenreacties' te catalogeren vallen?

En was het nephuwelijk van Abu Jajah ook een tegenreactie voor wat 'wij' de Mohamedanen hebben aangedaan in de middeleeuwen?
De Mohamedanen hebben trouwens eerst de christenen aangevallen, niet omgekeerd. De kruistochten waren een reactie.
Oud 17 juli 2006, 13:30   #706
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook niet alle Spanjaarden zullen het erover eens zijn dat de kinderen in de zomer tot ver na middernacht op straat spelen, maar toch hoort het bij hun 'cultuur'. Net zoals de stierenvechten en de flamenco.
In Vlaanderen leent zich het klimaat, het temperament en de liefde voor dieren daar niet voor.
Of ga jij me vertellen dat de Spaanse manier van leven verwant is met de Vlaamse?
Waarom wilden de Vlamingen dan eigenlijk geen Spaanse bezetter?
Mwa, er is toch wel meer aan de hand. Zelfs ik kan me herinneren dat de hele buurt op straat kwam toen ik klein was. Dat gebeurt nu niet meer, men zit liever voor de buis geplakt, ongetwijfeld zeurend over hoe het vroeger beter was.
Oud 17 juli 2006, 13:32   #707
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
e[/b]r valt niets te definiëren.Een kultuur beleef je.Door onderdompeling.Weet je wanner die allochtonen zullen beginnen zich onze cultuut eigen te maken.Als ze in het Vlaams beginnen dromen.We zijn er ver van.Ze spreken die taal niet eens behoorlijk.
"onze" cultuur is een gelaagde aangelegenheid
die bevat invloeden van alle bevolkingsgroepen die zich door de jaren in belgie hebben gevestigd
binnen 100 jaar zal daar ongetwijfeld een arabische laag aan toegevoegd zijn
Oud 17 juli 2006, 13:34   #708
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Uw vrienden hebben u al zo ver gekregen. Indien u de islam verkiest dan zal je wel zelf moslim/ubermensch worden zeker, want niet-moslim zijn in een moslimparadijs dat wens ik je niet toe.
Kapitalisme is niet perfect doch als ik moet kiezen tussen de fascistische islam of het kapitalisme. Geef mij dan maar het KAPITALISME !

Het was te denken dat we hier weer met een linkse kwiet te doen hadden die de islam als een bondgenoot ziet in zijn strijd tegen het kapitalisme.
Ik heb in een vorig post gezegd dat ik mij niet zou bekeren,u vergalopeerd zich door paranoïa.
Oud 17 juli 2006, 13:37   #709
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
waarom ?
Omdat een moslim gemeenschap humaner zou zijn dan het kapitalisme!
Oud 17 juli 2006, 13:44   #710
smiley

Standaard

Citaat:
Ik heb in een vorig post gezegd dat ik mij niet zou bekeren,u vergalopeerd zich door paranoïa.
Ik heb niet gezegd dat je dat zou doen, ik raad het je enkel aan aangezien u voor de islam kiest en niet voor het behoud bent van onze westerse maatschappij met haar vrijheden. Als u voor een nazistisch bewind kiest dan ben je beter af als je zelf tot die nazi/ubermenschen behoort.

Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2006 om 13:58.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:44   #711
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat je niet in discussie treed maar mij monddood maakt.
Ik denk dat jij niet goed begrijpt wat monddood gemaakt worden betekent.

Niemand belet je om op dit forum je zeg te doen, dag en nacht, en dat is jouw democratisch recht.
Het Vlaams Belang daarentegen mag spreken van monddood gemaakt worden: alle moeite van de wereld doen om een zaal af te huren, op je werk je Blokkersmoel moeten houden, elk woord dat geschreven of gezegd wordt moeten afwegen, overheidsdotaties die na de verkiezing (!) afgepakt zullen worden, ...

Laatst gewijzigd door Duym : 17 juli 2006 om 13:46.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:46   #712
smiley

Standaard

Citaat:
Oud 17 juli 2006, 13:53   #713
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat al die moslimjongeren een ejaculatie krijgen als ze de produkten aanschouwen die het kapitalisme voortbrengt (toch geen lijstje maken zeker?)

Laatst gewijzigd door Duym : 17 juli 2006 om 14:00.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:53   #714
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is net mijn punt, een 'typische' cultuur bestaat niet, ook geen Belgische. Alle culturen ter wereld zijn ontstaan door beïnvloeding van elkaar. Jouw cultuur exclusiever voorstellen is de waarheid geweld aandoen. Er bestaan alleen varianten van één cultuur der mensheid.

Ter geruststelling van carlgustaaf: ik ga zelden naar het buitenland omdat mijn vrouw en ik ervan overtuigd zijn dat in dit land genoeg te beleven valt en dat we pas buiten de grenzen gaan als we het hier een beetje kennen, ik ga zeer vaak op cafébezoek, loop geregeld over de markt in ons dorp en ben bijna geobsedeerd door kastelen en kerken. Maar tot spijt van wie het benijdt: is dat nu typisch Vlaams? En hoe kan je verwachten dat allochtonen zich 'onze cultuur' eigen maken alss wij zelf er nog niet in slagen haar te definiëren.
Op één punt ben ik het met je eens. De Belgische kultuur bestaat niet. Het is niet omdat de Belgen graag friet en Belgische pralines eten en zowel graag
Vlaamse en Waalse bieren appreciëren dat er een Belgische kultuur bestaat. Jij tracht iedere eigenheid of volkscultuur te herleiden tot een soort eenheidsworst met een paar varianten erop. Onzin natuurlijk. En gemakkelijk te weerleggen. Ik zal je een paar voorbeelden geven.

- de Vlaamse primitieven. Ooit van gehoord? De gebroeders Van Eyck,
Dirk Bouts, Hugo Van der Goes, Hans Memling en anderen. Eén Waalse tegenhanger : Rogier Van Der Weyden, werkelijke naam : Roger De La Pasture, maar die had zijn naam laten "vervlaamsen", waarom denk je?

- de Vlaamse barokschilders. Rubens natuurlijk, maar ook Jordaens, Van Dyck en vele anderen. Bekend over de ganse wereld. Randverschijnsel?

- de Vlaamse impressionisten en expressionisten. Lange lijst.

- onze eetkultuur die ongeëvenaard is

- onze uilenspiegelmentaliteit, dit wil zeggen je onder alle omstandigheden, ook de talrijke bezettingen die we gekend hebben, kunnen aanpassen

- onze gastvrijheid tegenover andere volkeren. Geroemd vanaf de vroege middeleeuwen.

De lijst is niet volledig. Tussen twee haakjes, van de immigranten die hier verblijven wordt niet verwacht dat ze de Vlaamse eigenheid of kultuur overnemen, wel dat ze zich aanpassen aan onze wetten en plichten. De voordelen krijgen ze automatisch.

Nog één puntje. Mocht je nu denken dat ik de zoveelste Vlaamse extremist ben, daarin kan ik je niet tegenspreken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:57   #715
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de moslims denken dat hun islam en westerse welvaart samengaan. Zij dwalen.

De moderne welvaart is gebaseerd op 3 pijlers:

1/ De bevolking hun eigen welvaart laten ontwikkelen.
2/ De bevolking hun ontwikkelde welvaart laten beschermen, via de rechtstaat.
3/ Iedereen mag deelnemen aan 1/ en 2/

Op punt 1 heeft de islam in theorie geen problemen. Punt 2 ligt alweer moeilijker, omdat andere dan legale elementen meespelen in de moslim-rechtbanken, en niet iedereen is gelijk voor de rechtbank. Op punt 3 faalt islam MISERABEL. Vrouwen worden buitengesloten uit de economische leefwereld.

Hierdoor is de huidige vorm van islam is incompatibel met de huidige welvaart van het westen. Het wordt de hoogste tijd dat de Europese moslims (en politici) dit inzien: hoe meer mensen kunnen deelnemen aan de economie, hoe hoger de welvaart. Het staat hen natuurlijk vrij om in een armere maar relgieuzere maatschappij te leven, pak 'm beet Marokko of Egypte.
Oud 17 juli 2006, 14:03   #716
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Op één punt ben ik het met je eens. De Belgische kultuur bestaat niet. Het is niet omdat de Belgen graag friet en Belgische pralines eten en zowel graag
Vlaamse en Waalse bieren appreciëren dat er een Belgische kultuur bestaat. Jij tracht iedere eigenheid of volkscultuur te herleiden tot een soort eenheidsworst met een paar varianten erop. Onzin natuurlijk. En gemakkelijk te weerleggen. Ik zal je een paar voorbeelden geven.

- de Vlaamse primitieven. Ooit van gehoord? De gebroeders Van Eyck,
Dirk Bouts, Hugo Van der Goes, Hans Memling en anderen. Eén Waalse tegenhanger : Rogier Van Der Weyden, werkelijke naam : Roger De La Pasture, maar die had zijn naam laten "vervlaamsen", waarom denk je?

- de Vlaamse barokschilders. Rubens natuurlijk, maar ook Jordaens, Van Dyck en vele anderen. Bekend over de ganse wereld. Randverschijnsel?

- de Vlaamse impressionisten en expressionisten. Lange lijst.

- onze eetkultuur die ongeëvenaard is

- onze uilenspiegelmentaliteit, dit wil zeggen je onder alle omstandigheden, ook de talrijke bezettingen die we gekend hebben, kunnen aanpassen

- onze gastvrijheid tegenover andere volkeren. Geroemd vanaf de vroege middeleeuwen.

De lijst is niet volledig. Tussen twee haakjes, van de immigranten die hier verblijven wordt niet verwacht dat ze de Vlaamse eigenheid of kultuur overnemen, wel dat ze zich aanpassen aan onze wetten en plichten. De voordelen krijgen ze automatisch.

Nog één puntje. Mocht je nu denken dat ik de zoveelste Vlaamse extremist ben, daarin kan ik je niet tegenspreken.
bwa, de eetcultuur is in wallonie toch nog een stuk beter
Oud 17 juli 2006, 14:20   #717
carlgustaaf
Banneling

Standaard assimilatie= de oplossing

Citaat:
Suggereer je nu impliciet dat allochtonen veel tijd nodig hebben om onze cultuur beter te leren kennen en ze best zo lang mogelijk blijven om de kans te krijgen volledig ondergedompeld te geraken?
ik suggereer dat men al die schotelantennes van hun daken haalt, en strenge inburgeringsexamens instelt.Zij die falen in de Nederlandse taal krijgen geen uitkeringen meer, en worden het land uitgezet.Hun jonge mannen gaan allemaal op pensionnaat in vlaamse scholen.Daar worden quota's ingestelt.Niet méér dan "zoveel" allochtonen per klas.Legerdienst word terug verplicht: 2 jaar.Ook met quota's. Niet meer dan "x" allochtonen per regiment.Men moet vermijdden dat die jongens aparte groepjes vormen.Racisme jegens hen moet anderzijds ook vermeden/verboden worden. Goede elementen moeten ook beloond worden,slechte bestraft( stok en wortel theorie= zo oud als de straat en nog steeds doeltreffend).
Vreemde misdadigers= na hun gevangenisstraf, direkt ophoepelen;, met levenslang verbod om terug te komen.Overtreding van dit verbod, terug opgepakt in de Europese Unie= levenslange dwangarbeid.
Verder, importbruiden=ged�*�*n met die handel.Als mensen van allochtoonse afkomst met mensen van het land van herkomst trouwen, verliezen ze de belgische nationaliteit, én krijgen geen verblijfsvergunning.
Verdere immigratie word helemaal stopgezet.Asielzoekersopvang eveneens.Ze zijn al meer dan taltijk genoeg.Gezinsvereniging= gedaan.Familie blijft ginder.Geen plaats meer.België, heel Europa, heeft genoeg volk.En als er tekort komt, moeten we er zelf maar bij maken.Best leuk trouwens
Als al deze maatregels wetten worden, is het vreemdelingenprobleem in een jaar of 20 opgelost.In enkel 5 jaar zal je al héél grote verschillen zien als met hoe het er vandaag aan toe gaat.
Oud 17 juli 2006, 14:33   #718
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
"onze" cultuur is een gelaagde aangelegenheid
die bevat invloeden van alle bevolkingsgroepen die zich door de jaren in belgie hebben gevestigd
binnen 100 jaar zal daar ongetwijfeld een arabische laag aan toegevoegd zijn
ja, maar de arabieren als specifieke bevolkingsgroep zullen verdwenen zijn.En d�*n is het voor mij ook goed.Ze zijn dan opgeslurpt door de rest van de bevolking, maken er geen apart (vijandig) onderdeel meer van uit.Op die manier kunnen vage arabische invloeden nog wel verrijkend zijn.
Ik ken een paar kinderen , wiens grootouders langs moederskant magrebijnen zijn, en daar zie je het zelfs niet meer aan.Ze spreken de taal van hun geboorteland, en niet de taal van hun grootouders.Zo hoort het ook.D�*t is normaal, niet het omgekeerde: belgen die arabisch gaan studeren om met hun buren te kunnen praten, die reeds 3 generaties in Europa verblijven.Dat is toch te gek?!
Oud 17 juli 2006, 14:37   #719
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Wat eigenlijk te doen met al die vettige Vlaamse sekstoeristen die in Thailand een vrouw gaan halen? Gelden dezelfde regels voor die vrouwen?
Ik vind eerder dat die vrouwen beschermd moeten worden en die dikke Vlaamse sekstoeristen hun geval moet afgekapt worden. Wat die daar uitvreten is ongeloofelijk
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 15:00   #720
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
bwa, de eetcultuur is in wallonie toch nog een stuk beter
Zowel de eetcultuur in Vlaanderen als Wallonië is uitstekend. In die zin zou ik ze misschien als typisch Belgisch beschouwen, de streekgerechten daargelaten.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be