Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 13:31   #41
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Je kan zien dat het bijna verkiezingen zijn...
Voor de gemeente dan nog wel.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:32   #42
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
zoals waterdruppels afglijden van miss België onder de douche.
Had je een foto-toestel bij?
Oud 17 juli 2006, 13:34   #43
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Misschien zijn het enkel nog wat oudbollige heren of raaskallende pippo's die nog belgicist zijn?
Neen, maar het zou wel onderwerp voor een interessante studie zijn.

Als er 1 op 10 nieuwe politici flamingante infiltranten zijn, kan dat niet zonder gevolgen blijven.
Oud 17 juli 2006, 13:38   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Een nieuwe, Belgisch-linkse partij, lijkt me meer dan nodig.
PVDA en LSP lijken me aan die beschrijving enigszins te beantwoorden.
Oud 17 juli 2006, 13:46   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zijn het enkel nog wat oudbollige heren of raaskallende pippo's die nog belgicist zijn?
Ik zou de term "belgicist" vervangen door "flamingant" en dan zit u goed. Werkelijk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 14:10   #46
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wel als je onderdak wilt bieden aan daklozen enzo dan mag je dat altijd kenbaar maken op onze site .
Ik geloof eerder in het aanpakken van oorzaken, niet van gevolgen. Die dakloze zal meer zijn met een job en inkomen, zodat hij voor zichzelf kan zorgen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 14:13   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kwestie van duidelijkheid. Een vrouw kan ook niet beetje zwanger zijn, of een kind half gedoopt.

Je bent voor separatisme (inclusief minder België) of ertegen. Dat is eerlijk en duidelijk, ipv van alle opportunistische en misleidende truukjes.

Je kan natuurlijk zoeken om inhoud te geven aan Vlaamse behoeften, maar dat betekent het behoud van België.
De problematiek Vlaanderen-Wallonië-België is dan ook niet zo éénduidig, eenvoudig en simpel als het al dan niet zwanger zijn of het al dan niet gedoopt zijn. Die laatste dingen zijn een gegeven; het eerste is een amalgaam van complexe en interagerende gegevens. 't Is net dat simplisme waarover ik het had.
Oud 17 juli 2006, 14:43   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik ben wel blij dat Fons Borginon hier klare taal spreekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fons Borginon
Diegene die aan de tafel zit, zal ofwel voor een goed werkgelegenheidsbeleid moeten gaan, ofwel voor een splitsing van de zaak.
Een goed werkgelegenheidsbeleid is volgens de VLD'er een asociaal beleid (het zijn ten slotte liberalen). En volgens hem is het federale niveau het meest geschikt niveau om liberale veranderingen door te drukken.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 juli 2006 om 14:45.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 14:47   #49
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik geloof eerder in het aanpakken van oorzaken, niet van gevolgen. Die dakloze zal meer zijn met een job en inkomen, zodat hij voor zichzelf kan zorgen...
prietpraat van een ervaringsondeskundige. zonder onderdak kan je niet werken. onderdak is dus een prioriteit. als hij dat heeft kan er aan werken gedacht worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 15:15   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
prietpraat van een ervaringsondeskundige. zonder onderdak kan je niet werken. onderdak is dus een prioriteit. als hij dat heeft kan er aan werken gedacht worden.
prietpraat als excuus om je eigen niet-solidaire gedrag goed te praten...

Je ziet, zo moeilijk is het niet om discussies op te blazen hoor; van die one-liners kan ik zo ook wel uit mijn mouw schudden. Zolang jij de discussie wil blijven monopoliseren door elke stem af te doen als "zinloos want geen ervaring", blijf je veeleer een bedreiging voor mensen in kansarmoede ipv een redding (en het feit dat je hierboven gewoonweg een vicieuze cirkel staat te verdedigen, bewijst dat volkomen). Ben je daar fier op?
Oud 17 juli 2006, 15:30   #51

Standaard

sfaxje ik heb in mijn leven al heel wat daklozen opgevangen

en vertel mij dan eens hoe een dakloze zou moeten gaan werken indien hij niet eens een plaats heeft waar hij kan slapen, zich kan wassen, eten kan maken enz

ik verdedig bovendien helemaal geen vicieuze cirkel ik wijs jouw als ervaringsondeskundige op de feitelijkheid van die viceuze cirkel

en idd ervaring moet je daarvoor niet echt hebben om te weten dat een dakloze niet kan gaan werken

daarvoor moet je gewoon een beroep doen op laten we zeggen een tweetal van je hersencellen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 15:34.
Oud 17 juli 2006, 15:49   #52
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
sfaxje ik heb in mijn leven al heel wat daklozen opgevangen
Prachtig hoor; ik heb al genoeg mensen kansen geboden en ze hogerop geholpen. Wat wil je daarmee bewijzen?

Citaat:
en vertel mij dan eens hoe een dakloze zou moeten gaan werken indien hij niet eens een plaats heeft waar hij kan slapen, zich kan wassen, eten kan maken enz
Vertel mij eens hoe die dakloze dat alles zou moeten betalen zonder werk?

Citaat:
ik verdedig bovendien helemaal geen vicieuze cirkel ik wijs jouw als ervaringsondeskundige op de feitelijkheid van die viceuze cirkel
Nee, je verdedigt hem omdat je hem als "ervaringsdekundige" niet wil doorbreken. Sterker nog, door het verhaal te monopoliseren, hou je die mensen in de armoede. Misschien fijn om jouw ego te strelen, maar hoegenaamd niet menslievend.

Citaat:
en idd ervaring moet je daarvoor niet echt hebben om te weten dat een dakloze niet kan gaan werken

daarvoor moet je gewoon een beroep doen op laten we zeggen een tweetal van je hersencellen
Och ja, een dakloze kan niet werken en iemand die niet werkt wordt dakloos. Grandioos als denkoefening hoor...

Ken je een even simpele denkoefening?
Als jij niet als een a-solidair iemand de resources van de SZ zou opeisen voor je eigen gemak, dan zouden er pakken meer budget over zijn om zij die het echt nodig hebben verder te helpen. (en nee, daar reken ik jou niet bij; anders zou je hier in de eerste plaats al niet zitten)
Oud 17 juli 2006, 15:55   #53
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen werkloosheidsuitkeringen. Ik heb wel iets tegen mensen die met opzet werkeloos blijven om zo van het systeem te profiteren. Mensen die worden afgedankt mogen gerust een tijdelijke werkloosheidsvergoeding krijgen maar het is dan ook de bedoeling dat ze effectief naar werk zoeken ipv de profiteur uit te hangen.

Ik heb daar niet echt behoefte aan. Ik steek er redelijk wat uren in en kan het erg goed op mijn eentje aan. Mensen aannemen zou meer last betekenen en niet echt rendabel zijn.
Profiteurs zullen er altijd zijn,maar mensen die na 30 jaar arbeid gewoon bij het huisvuil gezet worden om kosten uit te sparen,en dan steeds met de nek bekeken worden omdat ze werkloos zijn hebben daar geen boodschap aan.
Oud 17 juli 2006, 15:57   #54

Standaard

sfax antwoord graag op mijn vraag

Citaat:
Oud 17 juli 2006, 16:06   #55
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De problematiek Vlaanderen-Wallonië-België is dan ook niet zo éénduidig, eenvoudig en simpel als het al dan niet zwanger zijn of het al dan niet gedoopt zijn. Die laatste dingen zijn een gegeven; het eerste is een amalgaam van complexe en interagerende gegevens. 't Is net dat simplisme waarover ik het had.
Dat is zo, maar ik wil een punt stellend achter misleiding. Er wordt een verwarrend beeld aan verschillende soorten flamingantisme voorgesteld, waarvan sommige erg radicaal, en zodat niemand nog weet waarover het gaat. En eigenlijk is het daarom eenvoudig: meer België of of minder België, herschikken op status quo.

We hebben een federale staatsstructuur, en ik denk dat het in de gegeven omstandigheden goed is om dat model te behouden, maar wel met een correctere invulling, dwz een die tegemoet komt aan noden en niet aan opportunisme van politici of drukkingsgroepen.

Vlaamse centra voor gezondheidszorg pleiten voor splitsing van de gezondheidszorg. Waarom denk je? In het belang van de patiënt? Mijn oor, in het belang van hun centrum.
Oud 17 juli 2006, 16:10   #56
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik ben wel blij dat Fons Borginon hier klare taal spreekt.
Een goed werkgelegenheidsbeleid is volgens de VLD'er een asociaal beleid (het zijn ten slotte liberalen). En volgens hem is het federale niveau het meest geschikt niveau om liberale veranderingen door te drukken.
En als ze het Vlaamse beter zouden vinden, kozen ze het Vlaamse.

Of juist niet? De VLD heeft er het handje van weg te zeggen: wij willen wel hoor, maar weetje die anderen... zoals bij de afschaffing van de opkomstplicht.

Dus: willen ze het juist doordrukken of blokkeren?
Oud 17 juli 2006, 16:11   #57
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Neen, maar het zou wel onderwerp voor een interessante studie zijn.

Als er 1 op 10 nieuwe politici flamingante infiltranten zijn, kan dat niet zonder gevolgen blijven.
Tja, samen met Bush zijn we het meesterbrein achter de aanslagen op het WTC en de moord op Kennedy...
Oud 17 juli 2006, 16:19   #58
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, samen met Bush zijn we het meesterbrein achter de aanslagen op het WTC en de moord op Kennedy...
Neen, dat zeg ik niet, dan zou ik jullie onderschatten.
Oud 17 juli 2006, 16:20   #59
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Neen, dat zeg ik niet, dan zou ik jullie onderschatten.
OK, ook nog de moord op Albert I dan?
Oud 17 juli 2006, 16:27   #60
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
OK, ook nog de moord op Albert I dan?
Die is nog niet opgehelderd, dus wie weet.... .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be