Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 14:49   #141
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Terwijl jij juist andersom oordeelde terwijl je evenmin wist wat Kaplan allemaal op zijn kerfstok had.
graag het quootje waar ik dat deed ? Jouw en het probleem van vele andere leeuwkes is dat je het feit dat ik hem niet meteen mee veroordeelde en niet meedeed aan jullie virtuele lynchpartij zonder dat ik wist wat hij mispeuterde meteen opvat als hem verdedigen. Nogmaals ik verdedig kaplan niet - ik verdedig het belangrijke princiepe van presumptie van onschuld. ik vroeg alleen maar wat hij misdeed. Ben ik nu de volgende die je gaat lynchen ?
Citaat:

Zijn veroordeling tot jarenlange gevangenisstraf was nochtans veelzeggend genoeg....
zegt helemaal niks. Er zijn er genoeg die in de bak zouden moeten zitten en er niet in zitten en ook zijn er genoeg die er in zitten en er niet in zouden moeten zitten. Ik pas het princiepe van presumtie van onschuld gewoon zelf toe. Voordat ik iemand veroordeel moet ik eerst weten wat ie misdaan heeft, los van veroordelingen vanwege de rechtbank.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 14:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 14:55   #142

Standaard

en om een voorbeeld te geven

die onnozele juwelier daar die heeft wel effectief mensen doodgeschoten

kaplan niet

wie verdient er nu de zwaarste straf ?

waarmee ik niet gezegd heb dat kaplan geen straf verdient
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 14:57.
Oud 19 juli 2006, 15:45   #143
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wel de vlooienkoning zei al van in het begin van de discussie dat hij niet wist wat kaplan precies gedaan heeft ( en stelde dan ook de vraag ) en heeft verder alleen maar het princiepe van presumptie van onschuld gehanteerd. Nu dat ik weet wat kaplan precies allemaal gedaan heeft ( met dank aan de informatieverschaffers ) kan ik ook zeggen dat het stom was om hem op verlof te laten gaan. De meesten hier deden dat echter al lang voor ze nog maar enigzins wisten wat hij precies op zijn kerfstok heeft staan. Wat mij doet denken aan een lynchpartij in middeleeuwse of ook wel moslimfundamentalistische stijl.
De meesten weten wat hij op zijn kerfstok heeft staan. Maar U vraagt steeds om links waar U het kan vinden. DE meesten zijn dan ook niet van het kaliber dat ze U grrag van dienst zijn. Zij moeten achter die links ook zelf gaan zoeken.
En de meesten leven hier in belgië, daarom weten ze wat voor een ganster die kaplan is. wanneer u zelf de moeite niet wil doen om iets op te zoeken, den ken de meesten dat het de moeite niet loont om U behulpzaam te zijn. Zo zijn de meesten!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 16:37   #144

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
De meesten weten wat hij op zijn kerfstok heeft staan. Maar U vraagt steeds om links waar U het kan vinden. DE meesten zijn dan ook niet van het kaliber dat ze U grrag van dienst zijn. Zij moeten achter die links ook zelf gaan zoeken.
En de meesten leven hier in belgië, daarom weten ze wat voor een ganster die kaplan is. wanneer u zelf de moeite niet wil doen om iets op te zoeken, den ken de meesten dat het de moeite niet loont om U behulpzaam te zijn. Zo zijn de meesten!
het is aan degenen die iets aanklagen om datgene wat ze aanklagen te staven he. Ik ben hier niet over begonnen.

sorry dat ik interesse had he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 16:37.
Oud 19 juli 2006, 16:44   #145
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is aan degenen die iets aanklagen om datgene wat ze aanklagen te staven he. Ik ben hier niet over begonnen.

sorry dat ik interesse had he
Kaplan? Een kansarme zeker?Hij is toch Belg mogen worden, ondanks zijn waslijst misdrijven...dat verzekert hem op z'n minst het stemrecht (naar het schijnt stemt hij VB ), en een leefloon.Al meer dan in Albanië zeker...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 17:34   #146
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het stelen van wat planken een reden om iemand in het gezicht te schieten ?

voor de rest spreek ik me over dit alles niet uit

maar euh

ik heb ook ooit al wel eens wat planken "gevonden" op een bouwwerf bvb

onnozelaar.
Die kerel trok wel onmiddellijk een pistool toen hij betrapt werd.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 17:39   #147

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
onnozelaar.
Die kerel trok wel onmiddellijk een pistool toen hij betrapt werd.
die informatie was hier op dat moment nog niet aangebracht kieken.
Oud 19 juli 2006, 17:45   #148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Kaplan? Een kansarme zeker?Hij is toch Belg mogen worden, ondanks zijn waslijst misdrijven...dat verzekert hem op z'n minst het stemrecht (naar het schijnt stemt hij VB ), en een leefloon.Al meer dan in Albanië zeker...
last van de warmte ? heb ik toch allemaal niets over gezegd
Oud 19 juli 2006, 17:49   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voordat ik iemand veroordeel moet ik eerst weten wat ie misdaan heeft, los van veroordelingen vanwege de rechtbank.
Juist ja...
In dit geval toch.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:36   #150
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gehoord wat Onckelinx uitkraamde op VTM nieuws?

"Kaplan heeft 17 keer "penitentiair verlof" gekregen en heeft de regels telkens niet gebroken. Geen reden om hem dat dan te weigeren."

Als je een dief ontdekt en je helpt hem je inboedel naar buiten te slepen zal ie ook geen problemen maken...

De 'regels' volgen als men doet wat je wilt.
Ze naast zich neerleggen als men niet doet wat je wilt.

En het eerste op zichzelf is dan een verantwoording voor een beslissing.

Laat al het geboefte vrij.

Zolang we doen wat ze eisen maken ze geen problemen...

Minister van justitie. Een rechtstaat.

???

Nuja.
Zonder veel geboefte is er weinig politie en justitie (...paleis) nodig.
Zonder veel armoede is er weinig OCMW en "sociale economie" nodig.
Zonder veel complexiteit is er weinig papierschuiverij & advies - bureaucratie nodig.

En dan moet er werk gezocht worden in de privé sector hee...
Je weet wel, die waar de werkdruk door hun belastingsconcentratie van een andere grootte-orde is...

Een samenleving waar iedereen de prestatie kan leveren waar hij toe in staat is en evenredig beloond wordt.

Geen excuus meer voor een ondermaatse prestatie... ze wordt immers financieel afgestraft.

En gedaan met Sinterklaas spelen met andermans geld...
Oeioei, dan moeten we onze politieke macht ontlenen aan onze prestatie in plaats van onze mijter...
Ja en dan gaat madam nog eens via kabinetchef mee die gast onderhandelen. En Verhofstad vind da ook nog nie om in te grijpen.
Straks krijgeme echt hollandse toestanden: minister houdt poot stijf en premier reageert nie. Dus wanneer komt het nachtelijk debat met motie van wantrouwen enz...?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:32   #151
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ja en dan gaat madam nog eens via kabinetchef mee die gast onderhandelen. En Verhofstad vind da ook nog nie om in te grijpen.
Straks krijgeme echt hollandse toestanden: minister houdt poot stijf en premier reageert nie. Dus wanneer komt het nachtelijk debat met motie van wantrouwen enz...?
We hebben weeral het bewijs dat de VLD verknocht is aan de macht. We hebben dit ook gezien met het vreemdelingenstemrecht. Forse taal maar als puntje bij paaltje komt veranderen ze hun standpunt of zwakken ze die straffe uitspraken fors af. Daarom hebben ze in de stad waar m'n zus woont een toepasselijke slogan voor de gemeenteraadsverkiezingen: "DURF VERANDEREN" Met als bijhorende tekening een kameleon.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:44   #152
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
We hebben weeral het bewijs dat de VLD verknocht is aan de macht. We hebben dit ook gezien met het vreemdelingenstemrecht. Forse taal maar als puntje bij paaltje komt veranderen ze hun standpunt of zwakken ze die straffe uitspraken fors af. Daarom hebben ze in de stad waar m'n zus woont een toepasselijke slogan voor de gemeenteraadsverkiezingen: "DURF VERANDEREN" Met als bijhorende tekening een kameleon.
Met de steun die verafstoot aan onkeldinges heeft om zijn postje te behouden keldert hij de VLD, zij hebben nu geen enkele geloofwaardigheid meer. Het lijkt erop alsof de ps, spa, spirit & VLD er alles aan willen doen om het VB aan de macht te brengen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:18   #153
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Al gehoord,achter de schermen is Onkelinckx met de advocaten van deze gangster aan het onderhandelen of hij aub terug naar de gevangenis wil komen en welke zijn voorwaarden daarvoor zijn,schande.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949

Laatst gewijzigd door joske : 19 juli 2006 om 21:18.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 23:38   #154
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
Al gehoord,achter de schermen is Onkelinckx met de advocaten van deze gangster aan het onderhandelen of hij aub terug naar de gevangenis wil komen en welke zijn voorwaarden daarvoor zijn,schande.
Inderdaad een schande voor het land. Laat ze minister van justitie spelen in Wallonië. Hoog tijd dat we er zelf 1 kiezen
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 07:55   #155
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gangster-mama trouwt zelfs met internationale drughandelaars..wat kunt ge van dat wijf nu verwachten? De Belgische Maffia vertegenwoordigt die, niet een regering.

Ja en premier Verhofstad steunt die nog.
Belgie- Holland: 1-1 gelijkspel.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 15:21   #156
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, Murat Kaplan kreeg de Belgische nationaliteit op 18 mei 1998 van de toenmalige minister van justitie, Tony van Parijs (CD&V).
Misschien omdat hij kon bewijzen dat hij sinds 5 jaar in België verbleef.
Een verblijf in een Belgische gevangenis van 5 jaar is aantoonbaar en naar het schijnt is dat voldoende om Belg te mogen worden.

Laatst gewijzigd door Acid : 20 juli 2006 om 15:24.
Acid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 16:16   #157
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Murat Kaplan

Ik wil het hier niet hebben over Kaplan maar over de radiojournalisten die het wegblijven van Kaplan bij penitentiair verlof (door Onckelinckx gegeven voor het exceptionele goed weer, neem ik aan)
als een ontsnapping betitelen.
Dat is een zware beroepsfout en zou onmiddelijk moeten bestraft worden.
Niet met gevangenisstraf, want de gevangenissen zitten al overvol - zodat we zelfs de zware criminelen niet lang kunnen opsluiten - maar met ontslag met onmiddelijke ingang.
Ofwel moet de radio maar toegeven dat het woordgebruik in hun nieuwsuitzendingen niet veel soeps meer voorstelt...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 16:37   #158
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We hebben ooit een wet gemaakt die zegt dat een minister niet hoort te beslissen over vervroegde invrijheidsstelling, waarom een minister kan beslissen over penitentiair verlof is mij een raadsel. Scheiding van machten hoort absoluut te zijn - penitentiair verlof is een zaak van de gevangenisdirectie en de magistraten.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 16:53   #159
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Hoe zo een schurkentroep dit land kan blijven leiden is mij een raadsel.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949

Laatst gewijzigd door joske : 20 juli 2006 om 16:53.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 17:18   #160
willem1940NLD

Standaard

Ik begin nu te twijfelen of het wel juist is om als gewoon burger zo'n afstand tot criminaliteit te blijven houden als ik mijn hele leven tot dusver als juist meende te zien/geloven.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be