Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2006, 18:10   #1001
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als je 1000 mensen hebt met 500 miljard en 3 miljard mensen zonder een rotte frank dan is dat onrechtvaardig (om niet te zeggen misdadig)
zéér juist.Het gaat hier echter over het opvangen van ekonomische en/of politieke vluchtelingen, fortuinzoekers en avonturiers allerhande en van allerlei oorsprong.Er zijn in België 10 �* 11 miljoen inwoners, waarvan zeker heel weinig, waarschijnlijk geen enkele, 500 miljard euros bezitten.Anders zouden er niet zoveel werklozen-steuntrekkers, OCMW-ers en landlopers,die op een stuk karton slapen, in de steden rondlopen.Als we het hier gemiddeld beter hebben dan in vele andere landen van de wereld, wilt dat niet zeggen dat iedereen hier gratis kan gevoederd en gehuisvest worden.Als heel de planeet naar hier trekt, om ons de oren van de kop te komen vreten,is het hier binnenkort ook een woestijn, zoals na een sprinkhanenplaag.D�*t is pas misdadig, zoiets promoten, toestaan, bewerkstelligen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 18:48   #1002
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Metal Tom vindt het vast rechtvaardiger dat 3.000.000.001.000 mensen het met 16 eurocent moeten stellen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 00:08   #1003
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Metal Tom vindt het vast rechtvaardiger dat 3.000.000.001.000 mensen het met 16 eurocent moeten stellen.
allemaal gelijk voor de wet: allemaal van honger omkomen...
Oud 21 juli 2006, 11:04   #1004
Casca
Minister

Standaard

Jullie egoistjes denken dus dat een globale herverdeling van de rijkdommen zou resulteren in een algemene hongersnood?

Ach ja... whatever makes you sleep at night...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:15   #1005
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Jullie egoistjes denken dus dat een globale herverdeling van de rijkdommen zou resulteren in een algemene hongersnood?

Misschien moet je dat eens gaan vertellen aan de bouwvakkers van overal ter wereld die, bij een tempatuur van meer dan 50 graden celsius, de paleizen bouwen van de Arabieren in Dubai.
Oud 21 juli 2006, 12:09   #1006
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, we halen de klassieker weer boven. "Egoïstjes".

Hopelijk zie je zelf ook wel hoe debiel het is om iemand egoïstisch te noemen wanneer hij zijn hardverdiende centen niet zomaar laat afpakken door aanhangers van nep-solidariteit?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:12   #1007
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
egoistjes

da's een geuzenaam voor mij jochie...ik betaal GRAAG belastingen...in de US

tot zover uw egoisten-stelling.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:57   #1008
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Misschien moet je dat eens gaan vertellen aan de bouwvakkers van overal ter wereld die, bij een tempatuur van meer dan 50 graden celsius, de paleizen bouwen van de Arabieren in Dubai.
Ja, want ik heb zo veel liefde en sympathie voor de corrupte plaatselijke machtselites in de Arabische wereld.

/sarcasm
Oud 21 juli 2006, 12:58   #1009
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ah, we halen de klassieker weer boven. "Egoïstjes".

Hopelijk zie je zelf ook wel hoe debiel het is om iemand egoïstisch te noemen wanneer hij zijn hardverdiende centen niet zomaar laat afpakken door aanhangers van nep-solidariteit?
hongersnood uit de wereld willen helpen = aanhanger van nep-solidariteit zijn

Juist.
Oud 21 juli 2006, 13:00   #1010
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
egoistjes

da's een geuzenaam voor mij jochie...ik betaal GRAAG belastingen...in de US

tot zover uw egoisten-stelling.
Wow, je geeft graag een verplichte bijdrage in een land dat in grote mate verantwoordelijk is voor het onevenwicht in de wereld...

Dat boort mijn egoisten-stelling wel de grond in ja!
Oud 21 juli 2006, 13:12   #1011
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hongersnood uit de wereld willen helpen = aanhanger van nep-solidariteit zijn

Juist.
Mensen willen dwingen om hun hardverdiende centjes af te geven is inderdaad nep-solidarisme.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 21 juli 2006, 13:15   #1012
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, je geeft graag een verplichte bijdrage in een land dat in grote mate verantwoordelijk is voor het onevenwicht in de wereld...

Dat boort mijn egoisten-stelling wel de grond in ja!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 juli 2006 om 13:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 13:17   #1013
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Mensen willen dwingen om hun hardverdiende centjes af te geven is inderdaad nep-solidarisme.
Mss eens de betekenis van het woord solidarisme opzoeken...

Laatst gewijzigd door Casca : 21 juli 2006 om 13:18.
Oud 21 juli 2006, 13:31   #1014
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Het moet nep-solidariteit zijn.
Oud 21 juli 2006, 15:22   #1015
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
solidair zijn wil alvast niet zeggen van honger kreveren omdat andere mensen dat ook doen...
Wil ook niet zeggen al wat ge hebt weggeven aan wildvreemde mensen die ge niet uitgenodigt hebt.EN dat gaat veel verder als een strikt persoonlijke keus: als wij allemaal besluiten om ons land te laten bezetten door hongerlijders komende van de ganse planeet, dan gaat dat ook , en vooral, ons nageslacht benadelen.U kan dat mischien geen barst schelen (het zal mijn tijd wel duren-mentaliteit), maar ik zit daar wel mee in.Die ontelbare nieuwkomers vreten onze SZ, en al onze rijkdommen op, dat de stukken er af vliegen, binnenkort schiet er niks meer over.Voor niemand.En dan hebben mijn, onze, (rode) voorouders voor niks tegen het patronaat gevochten voor een betere levensstandaard te verkrijgen.Zover kijk jij niet eens, enkel kan het jou schelen dat ge uw pita,uw hasjiesj, en andere exotische rommel & allochtonen-import gemakkelijk kunt vinden.Mischien hebt ge ook nog een allochtoon vriendinnetje, of vriendje...verder kijk jij niet.Egoïst!
Oud 21 juli 2006, 15:25   #1016
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ja, dat ze allemaal naar de Verenigde Emiraten trekken om d�*�*r OCMW aan te vragen.Daar vallen ze zelfs niet op, op straat, en zullen ze niet afzien van racisme...enfin, in theorie, want dat zou nog al eens kunnen tegenvallen denk ik....
Oud 21 juli 2006, 16:37   #1017
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
solidair zijn wil alvast niet zeggen van honger kreveren omdat andere mensen dat ook doen...
Wil ook niet zeggen al wat ge hebt weggeven aan wildvreemde mensen die ge niet uitgenodigt hebt.EN dat gaat veel verder als een strikt persoonlijke keus: als wij allemaal besluiten om ons land te laten bezetten door hongerlijders komende van de ganse planeet, dan gaat dat ook , en vooral, ons nageslacht benadelen.U kan dat mischien geen barst schelen (het zal mijn tijd wel duren-mentaliteit), maar ik zit daar wel mee in.Die ontelbare nieuwkomers vreten onze SZ, en al onze rijkdommen op, dat de stukken er af vliegen, binnenkort schiet er niks meer over.Voor niemand.En dan hebben mijn, onze, (rode) voorouders voor niks tegen het patronaat gevochten voor een betere levensstandaard te verkrijgen.Zover kijk jij niet eens, enkel kan het jou schelen dat ge uw pita,uw hasjiesj, en andere exotische rommel & allochtonen-import gemakkelijk kunt vinden.Mischien hebt ge ook nog een allochtoon vriendinnetje, of vriendje...verder kijk jij niet.Egoïst!
Ja, idd, voor de grote stroom toekwam, dronk ik elke dag champagne. Nu moet ik mij tevreden stellen met Cava. Klotebuitenlanders...
Aangezien je toch zo goed de toekomst kan voorspellen, wanneer wordt het weer wat kouder, carlgustaafje?
Heb je daar trouwens een cursus voor gevolgd of gewoon teveel VB-propaganda gelezen?
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 17:04   #1018
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Ja, idd, voor de grote stroom toekwam, dronk ik elke dag champagne. Nu moet ik mij tevreden stellen met Cava. Klotebuitenlanders...
Aangezien je toch zo goed de toekomst kan voorspellen, wanneer wordt het weer wat kouder, carlgustaafje?
Heb je daar trouwens een cursus voor gevolgd of gewoon teveel VB-propaganda gelezen?
Of hoe ridiculisme tot een kunst verheven wordt in multikul-middens...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 19:42   #1019
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De grote stroom heeft blijkbaar ook al het weer van ginder meegebracht
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 22:05   #1020
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Jeruzalem is een heilige stad voor christenen omdat hunne Jezus, een jood was.Vandaar...hele slimme. Moslims hebben daar echter niets uit te vreten.Hun gebied, dat is het Arabische schiereiland, niet meer, niet minder.Al de andere gebieden waar ze zich gevestigd hebben , en hun geloof opgelegd hebben, met het zwaard in de hand, is gestolen grond.Zelfs de Magreb, die voor hen bevolkt was met stammen van Indo-Europese afkomst (ge moogt ze ook Ariërs noemen, zoals in de geschiedenisboeken van voor WO2).Men ziet dat nog aan de fysiek van onderandere de Kabyllen, in Algerije: veel blondharigen , met lichte ogen, daartussen.Ook bij Berbers vind je er nog zulke, maar minder.Die zijn méér ge-arabiseerd...
Gaan we het dan eens over de gestolen grond van de christenen hebben ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be