![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA komt, dank zij het kartel, ook in heel wat gemeentes op. Dus wat de N-VAers betreft, denk ik dat we een mooie score kunnen halen. Wat betreft het overlopen (eigenlijk is dat terugkeren naar de moerderpartij) van de VBers, dit wordt toch zeer kritisch bekeken hoor. Zeker in Limburg, als het om mensen gaat die nu reeds verkozen zijn en nu een plaats op de N-VA lijst krijgen, daar deze mensen meer dan waarschijnlijk verkozen worden als N-VAer en dus ook gaan optreden namens de N-VA, komt zoiets eerst op het ar. bestuur.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet dat alle VBers racisten en facisten zijn. Veel VBers hebben zich inderdaad laten rollen door het één of ander standpunt van het VB. Ik ken persoonlijk heel wat VBers, die niet zo extreem zijn, waar je een goed gesprek mee kan hebben. Dat onze standpunten niet gelijklopend zijn, dat is nogal evident.
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Met welke woorden ontkent het Vlaams Belang de multiculturele samenleving? Wij zien echter wel dat deze samenleving evolueert als een een lichaam met daarin uitgezaaide kankercellen die het opnemen tegen een meerderheid (voorlopig toch nog) van gezonde cellen. Multicultureel? Neen! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik me als VB'er laten rollen? ![]() ![]() Zeg! Noem zo eens een standpunt met jouw grote NVA-mond? Nogmaals, als het VB nog maar één tiende van valse beloften en plat opportunisme ten toon zou spreiden van wat de NVA tot hiertoe heeft gedaan, dan kon het VB voor mij de pot op. Multicultureel? Neen! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Duym : 22 juli 2006 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik herinner mij de tijd van mijn lagere schooll te Gutschoven deelgemeente van Heers. Daar hing een grote prent op de muur (zo iets niet geplastificeerd maar wel met een "coating" van een soort "toile-cirée" om het te bestendigen).
Het stelde een groot tafereel voor van de boerenkrijg waar onversaagde krijgers, boeren met de zeis en de dorsvlegel in de hand van een priester de communie kregen, aan een Vlaamse veld kapel... klaar om ten strijde te trekken... en daar waren een reeks kleinere taferelen die "veldslagen" voorstelden... door de onversaagde verdedigers van "Voor Outer en Heerd"... en een ervan was Meerhout... en onze nieuwe meester... (de oude was kort na de oorlog aangehouden omdat hij zijn school verwaarloosd had om aan de Atlantic Wall mee gaan te bouwen aan de versterkingen daar en aan de lanceerinstallaties voor V-bommen... zodat onze school in de rest van 1944 en een groot deel van 1945 voor de jongens geen onderwijskracht had, de juffouw had de laagste klassen iedereen en de grote meisjes...) wel, onze nieuwe meester legde ons vol vuur de diverse strijdtonelen uit en hoe onversaagden daar het leven lieten... Meerhout is dus een plaats met heel groot belang voor de ontvoogdingsstrijd van onze boeren in de Kempen, tegenover de Sansculotten... spijtig dat Meerhout dus in de vergetelheid ligt van degenen die nu beweren zich in te zetten voor het Vlaams Nationalisme... maar ja... het kan verkeren zegde Bredero... of men gebruikt enkel de dingen die goed uitkomen... gelukkig lijken nu de echte Vlaams Nationalisten daar in Meerhout weer de bovenhand te halen... "sans rancune"... ![]()
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het zullen wel laatbloeiers geweest zijn die men nooit helemaal kan vertrouwen omdat ze niet tot de overtuigde kern behoren en ideologisch niet veel verschillen van de NVA.Dat is het probleem met al de laatbloeiers,het gevaar van overloperij is redelijk groot omdat de ideologische betrouwbaarheid gering is.Ik lg er dus ook niet van wakker.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() De ware toedracht.
De ruzie tussen de VB leden in Meerhout is ontstaan omdat 2 broers de eerste plaats opeisten; De cafebaas wilde absoluut de eerste plaats op de lijst maar zijn broer die grotere verdienste had kreeg deze plaats toegewezen. Uit wraak verbood de cafebaas de achterban van zijn broer nog in de zaak te komen; Een bemiddelingspoging van Alexandea Colen om de brokken te lijmen mislukte omdat de cafebaas absoluut de eerste plaats bleef opeisen. Dit las ik op politicsinfo.net Dus zoals altijd gaat het weer over plaatsjes op de lijst... zielig. Manu docx is diegene die de eerste plaats kreeg en frans docx was de verongelijkte; maar als het plaatsje opd e lijst toch zo Laatst gewijzigd door ilfalco : 22 juli 2006 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() en ondertussen blijft de n-va maar politieke opportunisten aantrekken . Ook de partijleiders zijn opportunisten .
Zij passen dus goed bijeen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de opportunisten de partij verlaten en de rechtlijnige n-va'ers komen lijkt me dat dik in orde. maar het zegt ook iets over het feit hoe hypocriet dewever wel niet is. Zijn die VB'ers plots wel OK? opportunisten wil hij .. maar wie spreekt met eht VB vliegt eruit. En dan als broers zijnde ruzie maken voor een plaats op delijst... erg hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor alle duidelijkheid : twee broers mogen niet samen zetelen in een gemeenteraad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 22 juli 2006 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Lucien,
hoe zou jij de lijstvorming maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat kan dus mogelijk betekenen: als VB-ers geraken we niet in het gemeentebestuur, als NVA-ers wel. Als dat zo is dan veranderen die mannen van taktiek, en dus waarschijnlijk niet van opvatting. Want het is onwaarschijnlijk dat men plots van 'slechte' democraten plots 'goede' democraten kan worden. De opvattingen ivm de fameuze multicultuur van VB en NVA liggen niet ver uit mekaar. De overgrote meerderheid van de Vlamingen (en zeker ook VB en NVA) wil dat vreemdelingen die hier een toekomst willen uitbouwen Vlaming onder de Vlamingen worden met gelijke rechten en plichten. door de multicultuur vindt men getto's in onze steden waar men zelfs onze taal niet kent met schoolachterstand en werkloosheid als gevolg. De echte reden van het cordon is elders te zoeken. Alle Vlamingen willen meer eigen bevoegdheden. Het VB is daar het duidelijkst in en niet tevreden met wat gepruts. Er moet een duidelijke afbouw komen van de schandalige transfers die de Waalse corruptie in stand houden. En Vlaanderen moet zelfbestuur veroveren. NVA wil dat natuurlijk ook wel en heel wat anderen ook, maar die zijn in afwachting tevreden met heel wat minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() gasten die eieren voor hun geld kozen
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Om te beginnen de regio's zelf laten beslissen over de lokale lijsten, zonder betutteling van meester- foefelaar Buysse of een excuustruut zoals Colen... De leden laten beslissen en de besturen niet laten manipuleren en sturen door betaalde partijslaafjes (personeel) en nationale mandatarissen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier wordt weer eens te kort door de bocht gegaan. Even een lesje tellen... als 15 2/3de is dan zou het Vlaams Belang nu met moeite nog 8leden hebben in Meerhout.... Maaaaaaar het HELE bestuur zit nog mooi op post... lees nog eens het HELE bestuur... en lees nu nog eens dit HELE bestuur bestaat nog steeds uit de 10 dezelfde leden! + de andere leden ... neen lucien & co bronnetjes leren checken ipv wild frustraties te uitten. Het gaat hier inderdaad om een despuut waarbij de gemeenteraadsleden zich al keizer waanden en liever voor de postjes gaan... neen het Vlaams Belang in Meerhout ligt niet op zijn gat voor al de tegenstanders die dat wilden geloven... en ja het trouwe en hardwerkende bestuur gaat verder op de ingeslagen weg!
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Als N-VA'ers overlopen naar het worden ze anders niet bestempeld als oppurtunisten...
Hoe hypocriet. Maar ja van oa ilfalco verbaast mij dit niks. |
![]() |
![]() |