![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
85 | 66,41% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,25% |
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zowel het eerste als het 2e ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
weet je het metteen zelf ook ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar naar het westen, en het westen, beste jongen, daar wonen een heel groot veelvoud van 10 milj ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je dat nu anders noemen als een sprinkhanenplaag?Zelfmoord op halflange termijn, en kortzichtig profijt voor de multikul-profiteurs.... Ge zult wel zeggen dat ik overdrijf,maar zelfs moest dit waar zijn , is de situatie nog steeds zeer alarmerend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zo dat culturen die in aanraking komen met andere culturen zaken overnemen van elkaar, zo heb ik geen enkel probleem met het verorberen van een kebab, of met muziek uit Marokko of andere landen (ook al hoor ik die mischien niet graag), als je dit als multicultuur beschouwd, dan heb ik er niets op tegen, al lijkt me dat eerder de evolutie van de hoofdcultuur als gevolg van contacten met andere culturen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
|
![]() Een herverdeling van alle rijkdommen? Wel, ik weet met zekerheid dat er genoeg middelen in de wereld zijn om iedereen van eten, drinken, kledij etc te voorzien, echter, hoe doen we dit? Da's pas een moeilijk hoofdstuk
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
je moet eens stoppen met die kleuterwijze van denken. Als de rijkdom wereldwijd wat eerlijker verdeeld zou worden, bestaat dit probleem simpelweg niet. En moet je daarom sinternklaas spelen ? Ook weeral zo'n kleuterredenering. Eerlijke handel, uitschakelen van de slavernij die de multinationals in stand houden, volstaat. Maar zelfs dat zal voor u een te grote inspanning zijn he ![]() Liever tropische producten op je bord die multinationals voor een spotprijs kunnen verkopen door slavenarbeid in land van herkomst ... Liever kleren aan je lijf door een bende aziaten ineengezet die 12 tot 14 uur per dag in een stinkende kelder moeten werken aan een hongerloon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afrika is perfect in staat om op agrarisch vlak zelfbedruipend te zijn zonder dat er 1 inwoner honger heeft. En toch worden voedingswaren naar het westen versjast dat het geen naam heeft ... Da's een van je "moeilijke hoofdstukken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 |
Banneling
|
![]() er is er hier ene die op schandalige wijze over het hoofd is gekeken bij de uitreiking van de Nobelprijzen.
Hoe is dat nu mogelijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarbij vergeleken zijn de uitwassen in de stinkende kelders van Europa, waar aziaten worden uitgebuit door veelal mede-aziaten, klein bier! Prioriteiten stellen, noemen ze dat...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe ga jij de etnische oorlogen uit het continent helpen? En waarom is het toch altijd de schuld van het westen? Ethiopië is nooit gekoloniseerd geweest door welke westerse mogendheid dan ook, en het is straatarm, en op dit moment toch nog bezig met een inval in Somalië... Je begrijpt geen jota van je eigen "moeilijke hoofdstukken"...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
altijd maar naar een ander wijzen, zelf zijde al heilig zeker ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het westen heeft geen invloeg gehad op Ethiopië zeker ![]() En nu echt de giller: Ethiopië valt bij het buurland binnen om de regeringstroepen te helpen tegen de door jullie o zo gehate moslims, en het is nog nie goe ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel simpel: hun eigen leiders en hun eigen mentaliteit. Ze moeten niet naar het Westen trekken met bootladingen tegelijk maar hun handen uit hun mouwen steken in hun eigen land! Maar dat ligt gewoon niet in hun natuur... Maar jij zult het wel uitleggen, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
decennialang dictators heeft ondersteund, het continent leegplunderd, tot de voedselvooraden toe, en het gevaarlijk afval daar gaat dumpen, en ondertussen nog eens de westerse manier van leven heeft opgedrongen. Alsof hier geen oorlogen zijn, alleen noem je ze niet meer etnisch, tzijn eerder taalgebieden die elkaar naar het leven staan. Hoeveel brandhaarden hadden we de laatste 20 jaar in Europa ? Ik ben de tel kwijt ... Waarom schuld van het westen ? Zie eerste paragraaf in deze post
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hongersnood uit de wereld helpen moet zeker kunnen door alle hongerigen uit de ganse wereld als een bende sprinkhanen hier te laten rondlopen, juist. In al die landen moeten de plaatselijke profiteurs en zakkenvullers aangepakt worden, en het zal al een héél stuk beter gaan. Maar natuurlijk geeft die plaatselijke "elite" geen bal om de eigen bevolking, dat is al genoeg aangetoond. Dus is het allemaal onze schuld, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben de plaatselijke politiekers meer interesse voor wapentuig en persoonlijke rijkdom dan voor het uitbaten van hun eigen rijkdommen! Indien anderen het voor hen niet komen doen blijven ze er gewoon met hun gat op zitten, en leven verder van dag tot dag, zonder ook maar iets meer te doen dan absoluut nodig... De "goede" dingen die de westerlingen er hebben opgezet (scholen, wegen, dispensaria, organisatie van het dagelijks leven enz hebben ze gewoon in puin laten vergaan. Laat staan dat ze zelf iets zouden opgebouwd hebben, tenzij grote villa's voor de "elite".... Wat ze nodig hebben is een soort nieuwe kolonisatie, onder controle van wie of wat dan ook, en niet een boottochtje om hier te komen aanschuiven op onze kosten... Niets met gierigheid, eigenbelang enz te maken. Gewoon de zaken voorstellen zoals ze zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hadden de Amerikanen en de Britten geen olie beginnen opdiepen in de woestijnen van Arabië, wisten ze daar nog niet wat ze ermee moesten aanvangen. Het borrelde op sommige plaatsen spontaan op, maar ze hebben nooit geprobeerd er iets mee aan te vangen. Moeten wij ons daar schuldig over voelen? Sinds Britten en Amerikanen in het indertijd straatarme Saoedi-Arabië olie ophaalden, zwemmen ze daar in het geld. Aangezien de Arabieren het geld noch de knowhow hadden om olie op te boren, hebben ze concessies gegeven aan westerlingen. En is het allemaal slecht? De afschaffing van de slavernij in S-A (officieel althans) is er pas in de jaren zestig van de vorige eeuw gekomen, op aandringen van westerse landen die er olie opdiepten. En Afrika, zeg je? Dat leuterverhaaltje is, zoals alle leuterverhaaltjes, totaal achterhaald. De stoute blanken haalden slaven uit Afrika, ja, maar het waren Arabieren en zwarte koningen die ze vingen en verkochten aan de blanken, of in Arabië. De stoute blanken hebben van alles opgedolven in het continent, ja. Maar geen Afrikaan die zelf ooit op het idee zou gekomen zijn om iets op te delven. Dus gooi het er allemaal maar weer in, sluit alle ontginningsinstallaties van wat dan ook, en eens kijken hoe zij in godsnaam ook maar iets zullen ontginnen. Ze hebben nogal wat last van aids in Afrika. Voor je de paus er bij sleept, het probleem is niet het al dan niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen, want de kerk zegt hen niet dat ze scheef moeten rijden. Het probleem is hun promiscuïteit. Is het ook onze schuld dat hun seksuele moraal voor een ongekende aids-epidemie zorgt, één van de problemen van het huidige Afrika? Ze voerden ook oorlogen in Afrika, nog nooit van Shaka Zulu gehoord? Ze waren net zo machtsgeil en bezitterig als westerlingen. Ze zijn alleen wat bijgeloviger. In de wouden van Congo lopen er nog gekken rond met machinegeweren en machetes die, na ingezegend te zijn door een plaatselijke mariboe, denken dat de kogels van de vijand hen niet zullen raken. etc etc etc bla bla bla ... Infantiele slogans als "het is allemaal de schuld van het westen" mogen jouw primitieve brein dan misschien voldoening verschaffen, de werkelijkheid is wel ietsjes complexer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze worden daarin geruggesteund door wortels als een Pelgrimforever... Ik wijs geenszins naar een ander om de succesen van het westen te verklaren. We zijn gewoon... tja, succesvoller...
|
![]() |
![]() |