![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik 'er' voor de rest van vind komt op het volgende neer: De stichting van de staat 'Israël' in 1947-48 was - gezien het daarbij gebruikte geweld en gezien de tot nu aanslepende gevolgen ervan - geen al te verstandige beslissing. Ik begrijp ondertussen wel dat deze staat 'Israël' heden ten dage behoort tot de zogenaamde 'voldongen feiten', en aanvaard dus het bestaansrecht van deze staat 'Israël'. Maar verder ga ik niet. Ik vind dus niet dat 'Israël' het recht heeft de West Bank te bezetten. Ik vind niet dat 'Israël' de ILLEGALE NEDERZETTINGEN van ZIONISTISCHE scherpslijers moet steunen/beschermen. Ik vind ook niet dat 'Israël' het recht heeft om het bouwen van een beschermingsmuur (wat ik nog een beetje kan begrijpen) te combineren met het inpikken van grondgebied dat toegewezen was aan de Palestijnen. Ik vind niet dat de IDF zich straffeloos mogen overgeven aan misdadige handelingen als het neerschieten van onschuldige kinderen. Het geweld van Palestijnse 'terroristen'/'vrijheidsstrijders' rechtvaardigt volgens mij niet het geweld dat de staat 'Israël' zich permitteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe dan ook, blijf ik er enig begrip voor hebben dat de Israëli zich niet zomaar de zee in laten drijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw kruikske is allang gebarsten van de hypocrisie. Water was geeneens nodig.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 22 juli 2006 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 |
Banneling
|
![]() Zopas nog een interessante documentaire gezien over de manier waarop de Amerikanen in Irak te werk gingen.
Bagdad en de grote Iraakse steden werden eerst door middel van zogenaamde precisiebombardementen totaal vernietigd. Waterkrachtcentrales, energievoorzieningen, voedselvoorzieningen, openbare gebouwen, wegen, bruggen, fabrieken enzoverder werden systematisch gebombardeerd omdat er zogezegd Irakese soldaten in verscholen zaten en toen die job klaar was, werden er helikopters en tanks ingezet. De Iraakse burgerbevolking werd op geen enkele wijze gespaard. Dat was trouwens ook niet de bedoeling. Minstens 200.000 Irakezen werden er vermoord omdat men de Irakezen op een beschaafde manier wilde leren wat een 'democratie' was. Er worden door de Amerikanen die zich op deze manier van een permanente militaire basis in Saoudi-Arabië (olie) verzekerden, nog dagelijks bombardementsvluchten uitgevoerd in Irak alhoewel de pers dat nog nauwelijks de moeite waard vindt om bekend te maken. Israël gaat op juist dezelfde manier te werk met zijn militaire acties tegenover de Palestijnen en de Libanezen. De Amerikaanse soldaten hadden echter wel de pech dat de Amerikaanse industrie het uiterst giftige Uranium in raketten, bommen en granaten had verwerkt met het gevolg dat de helft van de 400.000 Amerikanen die in Irak waren, met gezondheidsproblemen kampt en er inmiddels zo'n 10.000 soldaten zijn overleden. De foto's van de Amerikaanse soldaten die na hun terugkomst van de suksesrijke Golfoorlog hun vrouw en kinderen omhelsden waren anders wel erg ontroerend te noemen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 juli 2006 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 | |
|
![]() Citaat:
Zeg eens eerlijk of jij vindt dat de Israëli de zee in behoren te worden gejaagd?
![]() |
![]() |
#1587 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1588 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok, ze mogen proberen, maar niet jammeren als Israël daar hardhandig niet mee akkoord gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is off-topic.
Dit gaat over Israël en Libanon, niet over USA en Irak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 23 juli 2006 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 |
|
![]() En domme posts doen domme treads floreren8)
![]() |
#1593 |
|
![]() 8)
![]() |
#1594 |
|
![]() Net zoals domme extremistjes?
![]() |
#1595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1597 |
Banneling
|
![]() Het was een soort van déj�*-vu reactie waarschijnlijk.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat weet je. Enfin... ik hoop dat je dat laatste echt wel weet. Zoniet dan hoop ik je nooit meer te zien in dit topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal op het eerste zicht wel zo lijken, natuurlijk, maar of dat uiteindelijk ook werkelijk zo is, durf ik betwijfelen. Wie denkt dat 'geld' en/of 'macht' de essentie van het menselijk bestaan is, kan zich misschien wel verheugen om conflicten waarbij 'iets te winnen valt', maar zo iemand heeft er volgens mij niet veel - om maar niet te zeggen : niets - van begrepen. |
|
![]() |
![]() |