Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2006, 23:21   #1581
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Wel, nu zeg je tenminste duidelijk wat je ervan vindt.
Mijn uitspraak waar u op reageert, was een reactie op een uitspraak van Jozef Ostyn.

Wat ik 'er' voor de rest van vind komt op het volgende neer:

De stichting van de staat 'Israël' in 1947-48 was - gezien het daarbij gebruikte geweld en gezien de tot nu aanslepende gevolgen ervan - geen al te verstandige beslissing.

Ik begrijp ondertussen wel dat deze staat 'Israël' heden ten dage behoort tot de zogenaamde 'voldongen feiten', en aanvaard dus het bestaansrecht van deze staat 'Israël'.

Maar verder ga ik niet.

Ik vind dus niet dat 'Israël' het recht heeft de West Bank te bezetten. Ik vind niet dat 'Israël' de ILLEGALE NEDERZETTINGEN van ZIONISTISCHE scherpslijers moet steunen/beschermen. Ik vind ook niet dat 'Israël' het recht heeft om het bouwen van een beschermingsmuur (wat ik nog een beetje kan begrijpen) te combineren met het inpikken van grondgebied dat toegewezen was aan de Palestijnen. Ik vind niet dat de IDF zich straffeloos mogen overgeven aan misdadige handelingen als het neerschieten van onschuldige kinderen.

Het geweld van Palestijnse 'terroristen'/'vrijheidsstrijders' rechtvaardigt volgens mij niet het geweld dat de staat 'Israël' zich permitteert.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 23:38   #1582
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hoe dan ook, blijf ik er enig begrip voor hebben dat de Israëli zich niet zomaar de zee in laten drijven.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 23:43   #1583
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, blijf ik er enig begrip voor hebben dat de Israëli zich niet zomaar de zee in laten drijven.
nee, u gaat wel een stuk verder, u hebt er sympathie voor dat ze verder land stelen tegen alle VN resoluties in en de Palestijnen vernederen , opsluiten, boycotten en vermoorden. en nu zijn ze ook met de Libanezen begonnen....

Uw kruikske is allang gebarsten van de hypocrisie.
Water was geeneens nodig.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 22 juli 2006 om 23:43.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 23:43   #1584
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een uitspraak...
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 23:55   #1585
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Zopas nog een interessante documentaire gezien over de manier waarop de Amerikanen in Irak te werk gingen.

Bagdad en de grote Iraakse steden werden eerst door middel van zogenaamde precisiebombardementen totaal vernietigd. Waterkrachtcentrales, energievoorzieningen, voedselvoorzieningen, openbare gebouwen, wegen, bruggen, fabrieken enzoverder werden systematisch gebombardeerd omdat er zogezegd Irakese soldaten in verscholen zaten en toen die job klaar was, werden er helikopters en tanks ingezet.

De Iraakse burgerbevolking werd op geen enkele wijze gespaard. Dat was trouwens ook niet de bedoeling.

Minstens 200.000 Irakezen werden er vermoord omdat men de Irakezen op een beschaafde manier wilde leren wat een 'democratie' was.

Er worden door de Amerikanen die zich op deze manier van een permanente
militaire basis in Saoudi-Arabië (olie) verzekerden, nog dagelijks bombardementsvluchten uitgevoerd in Irak alhoewel de pers dat nog nauwelijks de moeite waard vindt om bekend te maken.

Israël gaat op juist dezelfde manier te werk met zijn militaire acties tegenover de Palestijnen en de Libanezen.

De Amerikaanse soldaten hadden echter wel de pech dat de Amerikaanse industrie het uiterst giftige Uranium in raketten, bommen en granaten had verwerkt met het gevolg dat de helft van de 400.000 Amerikanen die in Irak waren, met gezondheidsproblemen kampt en er inmiddels zo'n 10.000 soldaten zijn overleden. De foto's van de Amerikaanse soldaten die na hun terugkomst van de suksesrijke Golfoorlog hun vrouw en kinderen omhelsden waren anders wel erg ontroerend te noemen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 juli 2006 om 00:08.
Oud 23 juli 2006, 00:10   #1586
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
nee, u gaat wel een stuk verder, u hebt er sympathie voor dat ze verder land stelen tegen alle VN resoluties in en de Palestijnen vernederen , opsluiten, boycotten en vermoorden. en nu zijn ze ook met de Libanezen begonnen....

Uw kruikske is allang gebarsten van de hypocrisie.
Water was geeneens nodig.
Je probeert mij woorden in de mond te leggen; niet fraai.

Zeg eens eerlijk of jij vindt dat de Israëli de zee in behoren te worden gejaagd?
Oud 23 juli 2006, 00:11   #1587
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Zopas nog een interessante documentaire gezien over de manier waarop de Amerikanen in Irak te werk gingen.

Bagdad en de grote Iraakse steden werden eerst door middel van zogenaamde precisiebombardementen totaal vernietigd. Waterkrachtcentrales, energievoorzieningen, voedselvoorzieningen, openbare gebouwen, wegen, bruggen, fabrieken enzoverder werden systematisch gebombardeerd omdat er zogezegd Irakese soldaten in verscholen zaten en toen die job klaar was, werden er helikopters en tanks ingezet.

De Iraakse burgerbevolking werd op geen enkele wijze gespaard. Dat was trouwens ook niet de bedoeling.

Minstens 200.000 Irakezen werden er vermoord omdat men de Irakezen op een beschaafde manier wilde leren wat een 'democratie' was.

Er worden door de Amerikanen die zich op deze manier van een permanente
militaire basis in Saoudi-Arabië (olie) verzekerden, nog dagelijks bombardementsvluchten uitgevoerd in Irak alhoewel de pers dat nog nauwelijks de moeite waard vindt om bekend te maken.

Israël gaat op juist dezelfde manier te werk met zijn militaire acties tegenover de Palestijnen en de Libanezen.

De Amerikaanse soldaten hadden echter wel de pech dat de Amerikaanse industrie het uiterst giftige Uranium in raketten, bommen en granaten had verwerkt met het gevolg dat de helft van de 400.000 Amerikanen die in Irak waren, met gezondheidsproblemen kampt en er inmiddels zo'n 10.000 soldaten zijn overleden. De foto's van de Amerikaanse soldaten die na hun terugkomst van de suksesrijke Golfoorlog hun vrouw en kinderen omhelsden waren anders wel erg ontroerend te noemen.

Off topic.
Oud 23 juli 2006, 00:15   #1588
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Off topic.
Dat is een goeie.
Oud 23 juli 2006, 00:38   #1589
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik had het toch eerder begrepen als :

'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'

->

dus waarom zouden de Palestijnen dan NIET mogen proberen Israël 'in zee te drijven' ?
ok, ze mogen proberen, maar niet jammeren als Israël daar hardhandig niet mee akkoord gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 00:38   #1590
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een goeie.
Het is off-topic.

Dit gaat over Israël en Libanon, niet over USA en Irak.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juli 2006, 00:55   #1591
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Conflicten maken deel uit van de werkelijkheid. Het oplossen ervan eveneens. Conflicten kunnen op verschillende manieren aangepakt worden, niet alleen op gewelddadige wijze.

De verstandigste - meest efficiënte en meest duurzame - oplossingen blijken, telkens weer, op vreedzame wijze te leiden tot een win-win-situatie voor alle betrokken partijen.

De minst verstandige - meest verkwistende en minst duurzame - oplossingen blijken, telkens weer, op gewelddadige wijze te leiden tot verlies voor iedereen.

2. Conflicten maken echter slechts een deel uit van de werkelijkheid.
Er is nog wel wat anders onder de zon.
Wie leeft hier eigenlijk in een 'droomwereld' (en wat voor 'dromen' zijn dat dan ?) ?

Suggestie : studeer ook eens wat biologie, i.p.v. militaire geschiedenis en militaire technologie.
Ik ben het eens met uw post mits één opmerking ... het leiden tot verlies voor iedereen is niet correct en daar gaat het net over in de meeste van de conflicten ... er is een kleine minderheid die er wel bij vaart en die kleine minderheid is dikwijls de trigger om het conflict te initialiseren of katalyseren

Laatst gewijzigd door Gun : 23 juli 2006 om 00:55.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 00:57   #1592
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
En drinken doet de waterhandel floreren.
En domme posts doen domme treads floreren8)
Oud 23 juli 2006, 00:59   #1593
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Israel heeft zich volledig teruggetrokken uit Libanon. De landen die zich blijven mengen in Libanese aangelegenheden zijn Syrië en Iran. Het de lucht inblazen van de voormalige Libanese premier is daar een voorbeeld van.
8)
Oud 23 juli 2006, 01:01   #1594
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De menselijke soort is het gevaarlijklste roofdier op aarde.De werkelijkheid van alle dagen bewijst dat steeds opnieuw.Pacifisten zijn een kleine minderheid van afwijkelingen.8)
Net zoals domme extremistjes?
Oud 23 juli 2006, 01:02   #1595
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is off-topic.

Dit gaat over Israël en Libanon, niet over USA en Irak.
Akkoord, maar ik vond de manier waarop het Amerikaanse leger te werk ging in Irak zo in overéénstemming met de manier waarop het Israëlische leger in Libanon te werk gaat dat ik er iets over heb geschreven voor ik mij er bewust van was. Sorry.
Oud 23 juli 2006, 01:04   #1596
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de menselijke soort werkelijk dat 'gevaarlijkste roofdier' zou zijn dat u er in ziet, dan was er al lang geen menselijke soort meer.

'De werkelijkheid van alle dagen' bewijst juist niets.
Mensen zijn de enigen die 'iets bewijzen'.
Sommige mensen gebruiken daarvoor een bepaalde interpretatie van 'de werkelijkheid van alle dagen', afhankelijk van wat ze precies willen bewijzen.

U richt uw aandacht blijkbaar vooral (en met klaarblijkelijk plezier) op de gewelddadige aspecten van 'de werkelijkheid van alle dagen'.
Dat is uw goed recht, en ik zal verder ook geen pogingen meer ondernemen u op andere aspecten van 'de werkelijkheid van alle dagen' te wijzen.
Het interesseert u toch niet, dus zult u hardnekkig blijven negeren/ontkennen wat niet in uw kraam past.

Weet echter wel dat u diegene bent die behoort tot een 'kleine minderheid van afwijkelingen'. Het is spijtig dat die minderheid tot nu toe bijna telkens weer de meerderheid van vreedzame mensen haar gewelddadige agenda wist op te leggen en in haar ellendige vernietigingsdrift mee te sleuren, maar uiteindelijk zal de vreedzame meerderheid er wel iets op vinden, en zal de twistzieke minderheid haar macht verliezen.

Een 'boycot' en een 'cordon sanitaire' zijn alvast goede stappen in die richting.
Alweer 100%8)
Oud 23 juli 2006, 01:04   #1597
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Het was een soort van déj�*-vu reactie waarschijnlijk.
Oud 23 juli 2006, 01:04   #1598
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik ben het eens met uw post mits één opmerking ... het leiden tot verlies voor iedereen is niet correct en daar gaat het net over in de meeste van de conflicten ... er is een kleine minderheid die er wel bij vaart en die kleine minderheid is dikwijls de trigger om het conflict te initialiseren of katalyseren
Helaas, ja, voor een keer mee eens en erger nog, ik zie hier zelfs COMPLOTTEN in.
Oud 23 juli 2006, 01:04   #1599
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar ik vond de manier waarop het Amerikaanse leger te werk ging in Irak zo in overéénstemming met de manier waarop het Israëlische leger in Libanon te werk gaat dat ik er iets over heb geschreven voor ik mij er bewust van was. Sorry.
Er is geen overeenstemming buiten het feit dat ze militair gezien de sterksten zijn en dat de tegentechnieken vuil zijn.

En dat weet je. Enfin... ik hoop dat je dat laatste echt wel weet. Zoniet dan hoop ik je nooit meer te zien in dit topic.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juli 2006, 01:05   #1600
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht

Ik weet nog niet zo zeker of die kleine minderheid ècht wel vaart bij het conflict dat ze initialiseert of katalyseert.

Dat zal op het eerste zicht wel zo lijken, natuurlijk, maar of dat uiteindelijk ook werkelijk zo is, durf ik betwijfelen.

Wie denkt dat 'geld' en/of 'macht' de essentie van het menselijk bestaan is, kan zich misschien wel verheugen om conflicten waarbij 'iets te winnen valt', maar zo iemand heeft er volgens mij niet veel - om maar niet te zeggen : niets - van begrepen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be