![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik gun het hem. Hij is een goede Minister President gebleken, en ik heb liever Leterme dan Di Rupo als Premier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de wanconstructie belgikske in 2007 barst, zal hij toch nergens blijven met zijn ambities...
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin blijft Leterme een tsjeef en die kan je beter niet verder vertrouwen dan van aan de voordeur tot in de hall.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je een mandaat aanneemt, dan behoor je het uit te doen. Zoniet ondermijn je de essentie van het vertegenwoordigende systeem. Je vervult niet langer je vertegenwoordigende functie, maar laat je opvolgen meestal door een onverkozene. Zo ondergraaf je het laatste beetje democratische illusie. Vaandelvlucht en zakkenvullerij. Blijkbaar ook voor Leterme geen probleem. Bah! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat wetende, zou ik het schandalig vinden indien Leterme zich bij de volgende verkiezingen kandidaat stelt voor de post van eerste minister.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben dat inderdaad al eerder gezien,dat een deelregerings-ministerschap gewoon maar een wachtpostje was tot er vacatures zijn in de federale regering. Welaan dan,dat ze dan de federale,gemeente,Euro-,Provincie,prins-carnaval en alle andere verkiezingen dan maar weer op dezelfde dag houden (het lijkt er overigens toch al op dat de kiezer toch geen enkele rekening zal houden met de prestaties van zijn gemeente- of provinciebestuur binnenkort,maar zal stemmen voor- of tegen "de regering" ) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik hou van enig politiek amusement en daarom lijkt het me beter als Elio Di Rupo premier wordt. Met Yves Leterme draait het toch maar uit op een saaie boel.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 25 juli 2006 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Belgische staat is nu eenmaal sinds 1830 het zelfbedieningssysteem van de elite. Daar is niets verwonderlijks aan. Wie de brieven van Leopold I gelezen heeft weet dat hij corruptie beschouwde als de enige manier om zijn pas verworven "land" bijeen te houden, reden waarom hij ze installeerde (hij kocht ondermeer massaal de pers om). Dat omkoopsysteem is in de loop der 175 jaar tot een unieke kunstvorm verheven, die zijn gelijke nergens ter wereld kent. Leterme zou daarom in 2007 beter het premierschap overlaten aan Elio di Rupo, die veel beter weet wat corruptie is, en ervoor zorgen dat het Belgische niveau onbeduidend wordt. De nadruk moet vanaf 2007 op Vlaanderen en Wallonië komen te liggen. Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Leterme heeft geen eisen te stellen. De dag dat België mediatoegang geeft aan de B.U.B. is het sowieso uit met deze prietpraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(i) websites.. één van de belangrijkere informatiebronnen heden ten dage. de kostprijs ervan is zeer laag als je beroep kan doen op vrijwilligers.. (ii) brochures... je kan die ook met een aantal vrijwilligers zelf gaan ronddragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vrees ik ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terzijde: sinds de jaren '50 hebben generaties VU-ers (en later ook VB-ers) hun folderkes zelf gebust. Soms zie ik hier zelfs een verdwaalde Spiritist (ex-VU-er) met bedrukte blik folderkes voor de SPA bussen (en mijn hart bloedt voor hem). Maar voor die BUB-gastjes is dat allemaal te veel gevraagd, die moeten "mediatoegang" in hunne fauteuil gegooid krijgen. Verwende bourgeoiskinderen als je het mij vraagt, en dat is dé reden waarom ze geen resultaten behalen. Ze weten niet wat vechten en werken is. Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alhoewel: "veranderen" dat kan ook afbouwen van de gemeenschapsbevoegdheden zijn, dacht ik zo. Of Brussel uitbreiden.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 juli 2006 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brussel kan WMB westwaarts uitgebreid worden tot Oostende, en oostwaarts tot Leut.
|
![]() |
![]() |