![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op het vlak van het ridiculiseren en zelfs het juridisch vervolgen van de mening van de volksmens, laten ze zich de jongste jaren anders ook niet onbetuigd.
Laatst gewijzigd door baarle : 26 juli 2006 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, het antwoord is in elk geval vrij eenvoudig. In een democratie is de burger soeverein, dat wil zeggen dat er geen wetten kunnen goedgekeurd worden tegen de burgermeerderheid in. In België kan dat wel, ergo: België is geen democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Proeeeeeeeest.........!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denken is een zoektocht naar waarheid,denkers zijn dus wetenschappers en geen machtgeilers politiekers. De oneliners zijn een makkelijk vertaling van wat de volksmens zou kunnen denken of slikken,een vertaling van eigen belang.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 26 juli 2006 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Zoals?Wie?welke denkers?
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, je hebt het waarschijnlijk over de ideële wereld, over wat een "denker" zou moeten zijn. In dat geval kan ik wat je zegt wel beamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is democratie een utopie? Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juli 2006 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe moet ik dit nu lezen? Als je wetenschapper bent, dan denk je, en anders niet? Tenzij ik dit verkeerd interpreteer, verkoop jij hier dus een hoop elitaristische bullshit?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zwitserland en Californië zijn vrij behoorlijke democratieën, vermits de burger er wetten kan tegenhouden of invoeren, en bestuurders kan afzetten (Californië).
Laatst gewijzigd door baarle : 26 juli 2006 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik stel voor dat je de titel van de openingspost wijzigt in "De burgermeerderheid heeft altijd gelijk". Dan is hij correct en heb jij ook eens gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Om op mijn elitaristische elan voort te borduren...plaats mijn bullshit in zijn context!
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe ik. En ik blijf een tegenstelling denker - volksmens waarnemen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verkozen worden door mijn domme medeburger of heb ik de hulp nodig van een "peter"? ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() hitler gaf de volkschmensch ook altijd gelijk.
tot hij aan de macht kwam. toen moest de volkschmensch hém gelijk geven. btw, een volkschmensch, wat is dat? ben ik er ook een? ja toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Volksmensen worden vertegenwoordigd door Militanten. Militanten zijn zelf volksmensen die hun oren te luister leggen bij het volk. Naar wat er leeft bij het volk, waar de noden liggen bij het volk. Maar reeds lang worden Militanten binnen eender welke partij niet meer aanhoord en betrokken bij het beleid van een partij. Wat heel spijtig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik vrees dat jij het slachtoffer bent van een te snel doorgedreven democratisering vh onderwijs.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard.
![]() |