![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Opnieuw snort de Belgische economie stukken sneller dan de andere Europeanen. De economie is 1 van de succesverhalen onder paars geweest. Binnen 10 jaar zullen de kranten het hebben over de "paarse economische expansie van het begin van de eeuw". Hopelijk kunnen we er na de verkiezingen een vervolg aan breien.
Belgische economie groeit ![]() bloomberg news Uit het archief
Externe links bij dit artikel Dossier document.write(''); BRUSSEL - De economische groei in ons land blijft stevig. In het tweede kwartaal groeide het bruto binnenlands product of BBP (het totaal aan goederen en diensten geproduceerd in ons land) met 2,8 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Tegenover het voorgaande kwartaal bedroeg de groei 0,8 pct. Dat blijkt uit een eerste flash-raming van de Nationale Bank van België. De cijfers zijn de hoogste in bijna twee jaar. In het eerste kwartaal was er al sprake van een groei van 2,3 procent op jaarbasis en 0,9 procent op kwartaalbasis. Dat laatste cijfer is naar boven bijgesteld tegenover de vorige publicatie van de Nationale Bank. Dynamiek In het eerste kwartaal droegen alle bedrijfssectoren bij tot de groei, zowel in de industrie (0,8% ten opzichte van het voorgaande kwartaal), als in de bouw (1,2%) en in de diensten (0,7%). De binnenlandse vraag heeft in belangrijke mate bijgedragen tot de verbetering van het economische klimaat. Onder meer de consumptieve bestedingen van de huishoudens (0,7%) en de bedrijfsinvesteringen (1,9%) zijn immers fors toegenomen. De buitenlandse vraag bleef niet achter. Zo werd de eind 2005 opgetekende dynamiek van de uitvoer van goederen en diensten begin 2006 bevestigd (1,1%). Tijdens het eerste kwartaal is de werkgelegenheid met 0,2%, of 8 000 personen, toegenomen ten opzichte van het vierde kwartaal van 2005. vmj
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *Kijkt in portemonnee*
Serieux? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jouw antwoord bulkt anders van de sterke tegenargumenten.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() een voorbeeld voor Europa...den bats en de cafebaas zullen het niet ontkennen.
paradijs voor cumulards van exit-premies. En het plebs trapt(e) erin, zie de titel van deze thread. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2006 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=3 Laatst gewijzigd door baarle : 26 juli 2006 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niet echt misschien heeft deze persoon boven zijn stand geleed en is de portemonnee leeg? wie weet? dergelijke anecdotes zijn waardeloos ik beoordeel een land liever aan de hand van nationale cijfers
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen verkiezingstijd begint de politieke filou van de Nationale Bank altijd te rammelen dat alles goed gaat. Dehaene had ook zo zijn opwindverplaetse die bij een por in de rug ging aframmelen dat alles goed was.
Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juli 2006 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Er zullen altijd bedrijven verdwijnen en in faling gaan maar daareentegen komen er heel wat bij, dus hoeven wij ons op economisch gebied niet echt zorgen te baten in ons kleine landje. Wij hebben het hier nog relatief goed ten opzichte van vele anderen in andere landen. En toch klagen belgen al maar meer he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() oeioei, goed nieuws over den belziek
het zouden geen VB'ers zijn als ze het niet op een knoert van een pruillip zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
(Waar is Bhairav trouwens naartoe?)
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 26 juli 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dat ons landje het globaal economisch niet slecht doet, dat kan men moeilijk ontkennen...
Maar is het dankzij of ondanks Paars... Ik zou toch op de eerste plaats de pluim aan de ondernemers geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Pluimen in overvloed nadat zij de werkmens gepluimd hebben...
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Tja blijkbaar ligt het aan u en niet aan paars. Want als ik mijn portefeuille bekijk tegenover een paar jaar terug dan is die een pak dikker geworden. Ik ben dan ook niet blijven jammeren en klagen ik probeer zelf iets van mijn leven te maken en wacht niet op anderen omdat voor mij doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de jouwe ook leeg voor je goed en wel weet waar het geld naartoe vloeit?
Zijn jouw grondbelastingen, autoverzekering, brandpolis, electriciteits-en gasrekeningen ook weer veel harder gestegen dan je loon of pensioen?
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De werkmens moet eens gaan inzien dat het niet mogelijk is om een goedkope beeldbreed TV te willen en tegelijkertijd zijn loon te zien stijgen in de fabriek. Dat is gewoon iets dat niet klopt. En daarmee wil ik echt niet neerbuigend doen over de fabriek of de mensen die er werken maar de werkmens is in ons contreien gedoemd om uit te sterven en dat dankt die enkel aan zich zelf. Als ik zie hoe mijn iPod wordt gemaakt dan draait mijn maag om. Die mensen die in die fabrieken werken slapen met zijn allen in barrakken op het terrein van de fabriek en werken 15 u per dag voor 50 euro per maand. Ik zie onze werkmens niet naar zo'n systeem grijpen om de jobs toch maar in belgie te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |