![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan al met de nodige zekerheid stellen dat het weer een zeer objectieve bron zal geweest zijn... Ik raad u aan om ook eens boeken van uw politieke tegenstanders te lezen, dat doe ik nl. ook. Op die manier hoort u beide kanten van het verhaal en daaruit kan u dan een eigen conclusie trekken. Soit, ondergetekende is er nu wel vandoor want ik ben doodop.
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is The Matrix. We stellen ons voor dat we biefstukken krijgen maar eigenlijk is dat slechts de schijn die moet verbergen dat we leeggezogen en vernietigd worden. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen van nu hebben het recht te bepalen hoe ze nu willen leven. Daar heeft "de geschiedenis" niets aan te zeggen. En vele mensen in dit land willen eindelijk een moderne staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondraaglijk. België moet die dringend rechtzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk kan het dat.
Alleen een buitenlandse militaire tusenkomt kan dat stoppen. Laatst gewijzigd door baarle : 27 juli 2006 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er komt dus helemaal geen intern conflict. De overgrote meerderheid volgt, zoals altijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat anno 2006 het bestaan van België of Vlaanderen een irrelevante zaak is voor een vrij groot deel Vlamingen. Irrelevant in de zin van indifferent. Van de politiek gemotiveerden acht ik het aandeel separatisten groter dan het aandeel Belgicisten. Zullen we een referendum houden?
![]() |
![]() |
#330 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft andere, democratischer instrumenten om uit te maken of Vlaanderen mag afsplitsen of niet. Historische bijvoorbeeld ("Vlaanderen heeft nooit bestaan"), of psychologische ("de bevolking heeft recht op rust"), tot en met de UVRM die in een geheime bijlage uitdrukkelijk vermeldt dat België altijd moet blijven bestaan en dat een Vlaamse staat een onverdraagzame nazi-staat wordt. Laatst gewijzigd door baarle : 27 juli 2006 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zoals altijd lezen we niet waarom dat dan wel zo zou zijn.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaams separatisme is een radicale aanspraak van een minderheid. Voor de rest is het afwachten wat de toekomst brengt.
![]() |
![]() |
#335 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets aan de hand dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Minister-President
|
![]() Groen! vraagt geen eigen territorium.
![]() |
#337 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niemand vraagt dat. Of het zou u moeten zijn toen u zei dat u wou uitwijken ingeval van onafhankelijkheid.
Laatst gewijzigd door baarle : 27 juli 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
niet veranderen omdat men schrikt heeft voor enige verandering, sluit ook elke verbetering door verandering uit. mensen die gewoon 'belgië" willen is een even sterk argument als mensen die zeggen dat ze meer vlaanderen willen.. het betreft hén. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
trouwens.. belgië bestaat ook nog maar sedert 1830 en met de franstalige heerschappij is ook de vlaamse beweging ontstaan.. met andere woorden het 'historisch belgië' is al van in den beginne geconstesteerd geweest.. |
|
![]() |
![]() |