Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 10:34   #2441
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Een site die quotes bevat als "Islam is bad for a country's health" is in deze wel zeer geloofwaardig!
Een meer evenwichtige waargave van de feiten vind je hier:
http://www.mideastweb.org/briefhistory.htm
Oud 27 juli 2006, 10:43   #2442
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een site die quotes bevat als "Islam is bad for a country's health" is in deze wel zeer geloofwaardig!
Kan je me even een voorbeeld geven van een land waar "islam is good for a country's health"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 10:49   #2443
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Circe, eigenlijk is dit een te negeren opmerking.....

Ga je islam-haat ergens anders verkondigen.

Je opmerking is volledig naast de kwestie. Ik beweer enkel dat een site die dergelijke quotes bevat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de geschiedenis van Israel en Palestina NIET objectief kan weergeven. M.a.w. een te verwaarlozen bron.

Nogmaals, een veel betere weergave van de feiten, in detail, met weergave van cijfers, namen en data vind je hierboven....
Oud 27 juli 2006, 10:57   #2444
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

je bedoelt dit:

kaartje van de door mij gegeven site:

kaartje van de door U gegeven site:
Oud 27 juli 2006, 11:00   #2445
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik had het niet over dat kaartje, wel over de bijgeleverde commentaar, domme trien....

Vergelijk de objectiviteit van de weergegeven feiten op beide sites maar eens.... Of anders, leer lezen.
Oud 27 juli 2006, 11:27   #2446
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Het ging ook niet over u maar over Jozef en AntiDeutsch. Als ik het over 'deze discussie' heb dan gaat het in z'n algemeen over alle topics rond het huidig conflict.
OK.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:40   #2447
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over dat kaartje, wel over de bijgeleverde commentaar, domme trien....

Vergelijk de objectiviteit van de weergegeven feiten op beide sites maar eens.... Of anders, leer lezen.
en IK had het over de in deze thread gestelde vraag dat er van in het begin een opdeling in een arabisch Palestina en een joods Palestine werd voorgesteld, Lompe Ezel.....

Het arabische gedeelte heet dus nu Jordanië. De daar levende Joden moesten allemaal vertrekken (och ja, dat was weer "vergeten" natuurlijk, er WOONDEN daar geen Joden zeker hé?).

Zo kan men dus aan de gang blijven: eerst krijg ik 80% van de grond, en jij 20%. Dan vergeet ik dat ik 80% gekregen heb en wil ik 3/4 van jouw 20% ook hebben, anders ben ik een arm ongelukkig palestijntje wiens land werd ingepikt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juli 2006 om 11:42.
Oud 27 juli 2006, 11:40   #2448
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Zoals men in één van de threads kan lezen, gebruikt Israël inderdaad chemische wapens.

http://italy.indymedia.org/news/2006/07/1120222.php

VN en EU: zij stonden erbij en keken ernaar
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:50   #2449
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Uw bedenking is inderdaad terecht
Daar kan men toch niet meer blijven op hameren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:03   #2450
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en IK had het over de in deze thread gestelde vraag dat er van in het begin een opdeling in een arabisch Palestina en een joods Palestine werd voorgesteld, Lompe Ezel.....

Het arabische gedeelte heet dus nu Jordanië. De daar levende Joden moesten allemaal vertrekken (och ja, dat was weer "vergeten" natuurlijk, er WOONDEN daar geen Joden zeker hé?).

Zo kan men dus aan de gang blijven: eerst krijg ik 80% van de grond, en jij 20%. Dan vergeet ik dat ik 80% gekregen heb en wil ik 3/4 van jouw 20% ook hebben, anders ben ik een arm ongelukkig palestijntje wiens land werd ingepikt.
En hoe zijn die Joden daar in Jordanie gekomen?
Ook pas geemigreerd in de jaren 20 hadden ze niet eens recht op die grond...
Oud 27 juli 2006, 12:18   #2451
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zijn die Joden daar in Jordanie gekomen?
Ook pas geemigreerd in de jaren 20 hadden ze niet eens recht op die grond...
Volgens mij woonden ze daar al eeuwen voordat Mohammedje nog maar geboren was.
Daarom heet het gebied dat men nu de "west-bank" noemt, dan ook sinds mensenheugnis Judea en Samaria.

Een Nederlandse vertaling van mijn vorige link: http://home.filternet.nl/~kjv/history.htm

Oud 27 juli 2006, 12:25   #2452
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
prullevent
8)
Oud 27 juli 2006, 12:34   #2453
willem1940NLD

Standaard

Het lijkt mij dat de precisie-luchtaanvallen netto aan opgetelde zijden minder doden kosten dan de inzet van grondtroepen; eigenlijk een duivels dilemma.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:38   #2454
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Al-Qaeda zweert wraak voor Libanon en Gaza

De nummer twee van Al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri waarschuwt in een nieuwe videoboodschap dat Al-Qaeda niet onverschillig zal toekijken terwijl ,,(Israël's) bommen onze broeders in Gaza en Libanon verbranden.''

Zawahiri zegt in de video die op Al-Jazeera werd uitgezonden, dat Al Qaeda de wereld nu ziet ,,als een slagveld dat voor ons open ligt.'' ,,We zullen overal aanvallen.''

De bommen en raketten die in Gaza en Libanon moslimlichamen uiteenrijten zijn niet enkel Israëlische wapens. Ze worden geleverd door alle leden van de kruisvaarderscoalitie. Daarom moet elke deelnemer aan de misdaad de prijs betalen. ''
ht

De Standaard.

Snel allemaal laten ontdopen misschien?
Oud 27 juli 2006, 13:20   #2455
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Al-Qaeda zweert wraak voor Libanon en Gaza

De nummer twee van Al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri waarschuwt in een nieuwe videoboodschap dat Al-Qaeda niet onverschillig zal toekijken terwijl ,,(Israël's) bommen onze broeders in Gaza en Libanon verbranden.''

Zawahiri zegt in de video die op Al-Jazeera werd uitgezonden, dat Al Qaeda de wereld nu ziet ,,als een slagveld dat voor ons open ligt.'' ,,We zullen overal aanvallen.''

De bommen en raketten die in Gaza en Libanon moslimlichamen uiteenrijten zijn niet enkel Israëlische wapens. Ze worden geleverd door alle leden van de kruisvaarderscoalitie. Daarom moet elke deelnemer aan de misdaad de prijs betalen. ''
ht

De Standaard.

Snel allemaal laten ontdopen misschien?
Wat er nu in Gaza en Libanon met medeweten van heel de wereld gebeurt, zal ongetwijfeld tot bepaalde reacties leiden.
Oud 27 juli 2006, 13:37   #2456
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het lijkt mij dat de precisie-luchtaanvallen netto aan opgetelde zijden minder doden kosten dan de inzet van grondtroepen; eigenlijk een duivels dilemma.
Oorlog is inderdaad het werk van de 'duivel' en zijn volgelingen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 13:43   #2457
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Oorlog is inderdaad het werk van de 'duivel' en zijn volgelingen.
Oorlog is het werk van enkele "duivelse" personen betrekkelijk gering in aantal, die de mensen doorheen een pyramidestructuur controleren. Het is zo moeilijk om een bevel te weigeren in het leger. De fout ligt echter niet alleen bij deze enkelingen, maar ook bij de mens die zich laat controleren door zo'n pyramide.

Er zijn in het Isrealische leger zeker soldaten die niet willen wat er nu gebeurt, maar toch moeten.

Het is geen kwestie van volk tegen volk, want er zijn velen die gewoonweg geen oorlog willen, buiten diegene die zich laten meesleuren door proraganda en blinde haat, en daar ligt dan ook weer de fout bij hun.

We worden in het ootje genomen door een klein groepje machtswellustelingen, het is al altijd zo geweest.

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juli 2006 om 13:43.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 13:50   #2458
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kan er niet aan doen Khonnor. Ze zoekt haar bronnen nu eenmaal altijd op de verkeerde plaatsen...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 13:57   #2459
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

De Verenigde Staten voelen zich nu ook door China bedreigd. Er zijn bepaalde gelijkenissen met de heersers van het 3de Reich. Die zagen ook in alles en iederéén een bedreiging in hun krankzinnige poging om de wereld te overheersen. Irakezen, Libanezen en Palestijnen hebben de plaats van de Joden waarvan de wereld moest 'bevrijd' worden, ingenomen.

--------

De Verenigde Staten zijn van zins nieuwe wapens en een nieuwe bommenwerper voor de lange afstand te ontwikkelen om te kunnen optreden tegen het potentiële militaire gevaar van vooral China.

In een verschenen strategische visie van het Pentagon wordt de volksrepubliek omschreven als het land met de „meeste potentie” om de militaire suprematie van de Verenigde Staten in de toekomst te ondermijnen.

Het Pentagon stelt dat Peking werkt aan de ontwikkeling van uiterst moderne wapens en andere defensiematerieel, zonder dat er inzicht is in de Chinese motieven.

Ryan Henry, onderminister van Defensie, zei in een toelichting dat China de militaire capaciteit mag hebben om de eigen veiligheid te waarborgen, maar dat de VS zich zorgen maken dat de militaire slagkracht van de Chinezen een bedreiging wordt „buiten de regio”.

Het Laatste Nieuws 26.7.2006

Oud 27 juli 2006, 13:58   #2460
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schatje, ik heb je er nu al een keer of tien op gewezen dat reeds in het begin van de jaren '20 de Britten transjordanië uit handen gaven. Het plan om Palestina op te delen in een Joods en een Arabisch stuk dateert van na de tweede wereldoorlog. Dus het voorgelstelde Arabische deel heet dus niet Jordanië, zoals jij hier maar verkeerdelijk blijft beweren. Volgens dat verdelingsplan zouden niet alleen Gaza en de Westbank tot het Arabische deel moeten gaan behoren, maar ook een heleboel delen die ze al onmiddellijk hadden ingepikt. Het Joodse deel bestond immer uit geïsoleerde delen. Op http://en.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partition_Plan kan je het plannetje van dat oorspronkelijke verdelingsplan vinden.

En dan nu een plannetje van de Joodse nederzettingen in 1947, waaruit blijkt hoe goedbedeeld de joden door dat verdelingsplan wel waren. En toch waren ze niet tevreden en moesten ze onmiddellijk al meer hebben.

En dan nu een plannetje van hoe Israël er vandaag uitziet, waarbij je niet mag vergeten dat de Westbank en de Golan ook nog steeds bezet is door Israël en ze ook Gaza vandaag eigenlijk opnieuw bezetten:

Alle vredesplannen gaan uit van een terugkeer naar de situatie van voor 1967, wanneer Israël dus ook al groter was dan in het oorspronkelijke verdelingsplan hé. Toch echt onredelijk hé, die eis van de Palestijnen.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 14:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be