Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 14:47   #121
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Komt inderdaad op hetzelfde neer.
Dat ze dan een Waalse vlag of zo gebruikten. Kinderachtig gedoe om flaminganten te provoceren is dit, dit heeft niets met die Waal te maken.
Die mannen zijn gestorven voor een staat die hen de dood ingejaagd heeft, tof om dan de vlag van diezelfde staat daar te drapperen.
Al even walgelijk als die domme Engelsen die met hun vlag staan te zwaaien ieder jaar in de Westhoek.

Wat had België dan moeten doen? Haar grenzen en overal spandoeken hangen met 'Welkom Hunnen'?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:50   #122
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Wat had België dan moeten doen? Haar grenzen en overal spandoeken hangen met 'Welkom Hunnen'?
't Zal wel gaan met je racistische uitlatingen naar de Duitsers toe?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:25   #123
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bedankt VM. Maar die schorsing heeft mij geen onherstelbare schade toegebracht. Er zijn ergere dingen in het leven.
U niet, maar de partij waarschijnlijk wel. Als symboolwaarde kan u spijtig genoeg tellen.
Mijn voorspelling voor mezelf is: Indien ik in onze Dilbeekse gemeentepolitiek zou runnen, zou ik ongetwijfeld ook de partij uitvliegen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:41   #124
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Mediatoegang dus!

Een schitterende verkiezingsoverwining wacht de Belgicisten in 2007.
Ter info: het zijn niet de Belgicisten die om media-aandacht schreeuwen, het is enkel de BUB die daarom schreeuwt. BUB =/= alle Belgicisten.

De twee heren op de foto zijn overigens helemaal geen lid van BUB.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 17:41   #125
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ter info: het zijn niet de Belgicisten die om media-aandacht schreeuwen, het is enkel de BUB die daarom schreeuwt. BUB =/= alle Belgicisten.

De twee heren op de foto zijn overigens helemaal geen lid van BUB.
Uw nuancering kan uw zaak enkel ten goede komen, Kim. Ik denk niet dat die clowneske acties van de bub het belgisch gevoel in de kaart spelen.

Hoe staat u eigenlijk tegenover deze actie? Ik weet dat u ook belgisch gezind bent, maar ziet u dit als federalist niet als een regelrechte aanval op de symbolen van een staat in de belgische federatie? Getuigt dit volgens u niet van respecteloosheid tegenover Vlaanderen? Die actie kan immers enkel op te provoceren bedoeld zijn.

Hoe kunt u immers pleiten voor het behoud van deze federatie en tevens een regelrechte aanval op één van haar deelstaten ondersteunen?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:07   #126
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U niet, maar de partij waarschijnlijk wel. Als symboolwaarde kan u spijtig genoeg tellen.
Mijn voorspelling voor mezelf is: Indien ik in onze Dilbeekse gemeentepolitiek zou runnen, zou ik ongetwijfeld ook de partij uitvliegen.
Dit vind ik wel een heel straffe stelling. Je gaat toch niet beweren dat ik een storm in de partij veroorzaakt hebt? Ik heb de N-VA altijd verdedigd, en dit sedert ik forumlid geworden ben. Maar eens komt het ogenblik dat het partijbelang moet wijken voor het algemeen Vlaams belang. Dat ik voor samenwerking met het VB ben geef ik grif toe. Ik heb niet voor het conflict gekozen, wel de top van de N-VA. En mijn symboolwaarde moet je nu ook niet overschatten. Ze is zeer beperkt. Maar ik laat me door niemand voorschrijven blindelings de partijlijn te volgen. Ik wil je er trouwens nog op attent maken op het volgende : we zijn in onze gemeente wel geschorst, maar nog niet buitengevlogen. De motivatie hiervoor, ik zou het niet weten. En nog iets : ze hebben de leden indertijd wijsgemaakt dat er door hun een ledenvergadering ging georganiseerd worden waarop de puntjes op de i gingen gezet worden. Resultaat : CD&V komt in Wetteren op zonder één N-VA lid op de lijst. Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:33   #127
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Dit vind ik wel een heel straffe stelling. Je gaat toch niet beweren dat ik een storm in de partij veroorzaakt hebt? Ik heb de N-VA altijd verdedigd, en dit sedert ik forumlid geworden ben. Maar eens komt het ogenblik dat het partijbelang moet wijken voor het algemeen Vlaams belang. Dat ik voor samenwerking met het VB ben geef ik grif toe. Ik heb niet voor het conflict gekozen, wel de top van de N-VA. En mijn symboolwaarde moet je nu ook niet overschatten. Ze is zeer beperkt. Maar ik laat me door niemand voorschrijven blindelings de partijlijn te volgen. Ik wil je er trouwens nog op attent maken op het volgende : we zijn in onze gemeente wel geschorst, maar nog niet buitengevlogen. De motivatie hiervoor, ik zou het niet weten. En nog iets : ze hebben de leden indertijd wijsgemaakt dat er door hun een ledenvergadering ging georganiseerd worden waarop de puntjes op de i gingen gezet worden. Resultaat : CD&V komt in Wetteren op zonder één N-VA lid op de lijst. Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
Ik ben zelf steeds voor toenadering tot en samenwerking met het Vlaams Belang geweest. Zelfs een lijstverbinding op gemeentelijk vlak zie ik zeker zitten.
Aangezien u geschorst werd voor quasi dezelfde redenen, neem ik aan dat mij hetzelfde lot beschoren zou zijn. Geen enkele partij kan, en mag, van zijn leden verlangen zonder enige vorm van gezond verstand de partij gehoorzaam te zijn. De N-VA top verlangt dat, jammer genoeg, blijkbaar wel op vlak van samenwerking met het Belang. Hoogstwaarschijnlijk enkel door De Wever's vendetta tegen het Vlaams Belang.

Ik vond, en vind het nog steeds een regelrechte schande dat men u op deze manier behandeld heeft. Dat is enkel voor mij geen reden genoeg om de N-VA de rug toe te keren, integendeel! Er is altijd ruimte voor redelijkheid en verbetering. Welke partij heeft nog nooit één van zijn kiezers ontgoocheld?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 juli 2006 om 19:33.
Oud 26 juli 2006, 19:36   #128
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Welke partij heeft nog nooit één van zijn kiezers ontgoocheld?
Laten we zeggen dat de VU/NVA terzake een lange, pijnlijke traditie heeft.
Oud 26 juli 2006, 19:44   #129
van Maerlant

Standaard

Elke partij... Behalve de PS natuurlijk, zelfs duizend en één corruptieschandalen kunnen de modale Waal niet overtuigen
Oud 26 juli 2006, 19:46   #130
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat de VU/NVA terzake een lange, pijnlijke traditie heeft.
Elke partij die in een regering stapt kan niet anders dan sommige van haar kiezers teleurstellen.
Oud 26 juli 2006, 19:49   #131
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Elke partij die in een regering stapt kan niet anders dan sommige van haar kiezers teleurstellen.
Ach, ik ga hier niet verder op ingaan. Te lang en te pijnlijk en bovendien zijn we niet onder ons.
Oud 26 juli 2006, 19:54   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Baarle zei dat de VU/NVA terzake een lange, pijnlijke traditie heeft.
Oud 26 juli 2006, 19:56   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, ik ga hier niet verder op ingaan. Te lang en te pijnlijk en bovendien zijn we niet onder ons.
'Onder ons' die hier op dit eigenste ogenblik samenzijn zitten wel al jij, en ik, en Robert....
Oud 27 juli 2006, 12:56   #134
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Welke groep beschouwt u dan misschien als "onder ons?"
Oud 27 juli 2006, 13:00   #135
vulpes
Gouverneur

Standaard

misschien gewoon omdat het forum 'publiek' is?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:38   #136
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Iedereen die voor een onafhankelijk Vlaanderen pleit. VB'ers, al dan niet geschorste N-VA'ers, onafhankelijken, het maakt niet uit.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:41   #137
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik schaar me terzake achter Roberts visie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=136
Oud 27 juli 2006, 14:51   #138
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je emoticon verraad je. Je bent net als ik een braaf ventje.
Je ontgoochelt me een beetje.

Jij speelt ondertussen met de grote jongens mee. Je zal dus wel geen ventje maar een grote jongen zijn. En niet zo braaf ook niet, gezien de sommige grote jongens vinden dat je niet meer mag meespelen.

Ik dan. Ook daar vergis je je IMHO. Ik speel niet mee met de grote jongens, maar over boosheid kan ik wel meespreken. Het is hier de plaats niet om daarover uit te wijden, je moet maar eens afkomen naar mijn ranch.
Oud 27 juli 2006, 15:00   #139
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontgoochelt me een beetje.

Jij speelt ondertussen met de grote jongens mee. Je zal dus wel geen ventje maar een grote jongen zijn. En niet zo braaf ook niet, gezien de sommige grote jongens vinden dat je niet meer mag meespelen.

Ik dan. Ook daar vergis je je IMHO. Ik speel niet mee met de grote jongens, maar over boosheid kan ik wel meespreken. Het is hier de plaats niet om daarover uit te wijden, je moet maar eens afkomen naar mijn ranch.
Grote jongens, grote jongens....

Bart De Wever, Geert Bourgeois en Mark Demesmaeker zijn nu niet bepaald grote jongens hé

Net als toffen Bert zijn ze de Chiro of het KVHV nog niet ontgroeid.

De echt grote jongens spelen in een andere liga hoor
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:50   #140
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Grote jongens, grote jongens....
Zelfde commentaar als in http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be