Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 01:59   #2541
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

De slachtoffers van de Israëlische bombardementen

Sinds het begin van het Israëlische offensief op 12 juli zijn al 415 mensen omgekomen, onder wie 348 burgers, zo blijkt uit een voorlopige telling.
In dezelfde periode raakten ook 817 burgers en 81 agenten en soldaten gewond. Zeker 65 mensen, onder wie een groot aantal kinderen, liggen nog steeds onder de brokstukken van stukgeschoten huizen in Tyrus.
Cijfers over het aantal slachtoffers van de bombardementen in de voorsteden van Beiroet zijn nog niet bekend.

Voorts zijn er meer dan 500.000 Libanese burgers op de vlucht.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 02:12   #2542
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De slachtoffers van de Israëlische bombardementen

Sinds het begin van het Israëlische offensief op 12 juli zijn al 415 mensen omgekomen, onder wie 348 burgers, zo blijkt uit een voorlopige telling.
In dezelfde periode raakten ook 817 burgers en 81 agenten en soldaten gewond. Zeker 65 mensen, onder wie een groot aantal kinderen, liggen nog steeds onder de brokstukken van stukgeschoten huizen in Tyrus.
Cijfers over het aantal slachtoffers van de bombardementen in de voorsteden van Beiroet zijn nog niet bekend.

Voorts zijn er meer dan 500.000 Libanese burgers op de vlucht.
Dit lage aantal bewijst dat Israël er helemaal niet op uit is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Deze aantallen zijn in tegenspraak met uw eerdere bewering:

Citaat:
De hoofdbedoeling van Israël is vooral de Palestijnse en Libanese burgers te treffen.
Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 06:14   #2543
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dit lage aantal bewijst dat Israël er helemaal niet op uit is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Deze aantallen zijn in tegenspraak met uw eerdere bewering:
Paulus.
*Aangezien vele plaatsen in Libanon in paniek verlaten zijn en veel slachtoffers nog niet gevonden/geïdentificeerd zijn ligt het werkelijke aantal wellicht een stuk hoger
*deze aantallen zijn voor u nog niet hoog genoeg of niet verontrustend? Hopelijk hoeft u het niet mee te maken
*niemand beweert dat het Israël om een zo hoog mogelijk aantal doden te doen is, wel dat burgerdoelen bewust geviseerd worden en dat is een oorlogsmisdaad
*gisteren op het nieuws: 'Israël ziet voorlopig af van een verder grondoffensief wegens het groot aantal slachtoffers onder haar soldaten. De luchtaanvallen zullen nog opgevoerd worden.' Bij ons heet zoiets: lafheid.
Oud 28 juli 2006, 06:39   #2544
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij maakt verwijten en ontwijkt the point. Niet ik. Ik strijd met argumenten.
Paulus.
Haha, jij denkt te kunnen bewijzen dat alle moslims extremisten zijn met het argument: "bezoek eens een paar moslimfora"....
Voorwaar een zeer sterk argument, geen speld tussen te krijgen.
Goe bezig. Doe vooral zo voort. Aan jou zal ik nog zeer veel plezier beleven, net als aan die andere nuttige idioten op dit forum.
Oud 28 juli 2006, 07:30   #2545
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn noch maar enkele weken? bombardementen aan het uitvoeren en alle huidige slachtoffers zijn heus noch niet geteld. Het geweld zal nog wel enkele weken zoniet maanden aanslepen. Het aantal slachtoffers in Libanon zal als gevolg dan ook fors aangroeien. Hoeveel doden moeten er precies zijn mijn beste goedgelovige christen?
Oud 28 juli 2006, 08:17   #2546
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We staan inmiddels enkele duizenden doden en gewonden en meer dan 500.000 vluchtelingen verder.
Als ik me niet vergis, zijn het er nu ongeveer 600 doden. Dat zijn er bij mijn weten geen duizenden. Dus geen propaganda graag.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 juli 2006 om 08:17.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:20   #2547
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Zucht, nog zo'n idiote islamofoob. Alsof we met Boadicea, knorretje en circe nog niet genoeg van deze onnozele dorpsidioten hebben op dit forum...
Nu gaan we eens dezelfde simplistische redenering volgen, zie: als iedereen die kritiek levert op Israël een antisemiet is, dan is iedereen met kritiek op de islam een islamofoob. Consequent blijven graag.
Oud 28 juli 2006, 08:22   #2548
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ach ja, en het geweld. Hoeveel Israelis zijn er gestorven? Vergelijk dit met het aantal palestijnse en Libanese doden en je weet voldoende.
Ik dacht dat elk leven evenveel waard is? Waarom dan het onderscheid op het aantal doden? Lang leve de consequentie van links...
Oud 28 juli 2006, 08:27   #2549
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Dat Israël 'alles heeft opgebouwd van nul', is een fabeltje.
En uw bewijs, behalve wat haatpropaganda?
Oud 28 juli 2006, 08:30   #2550
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Paulus heeft het over de niet-bestaande muur tussen Israel en Gaza.

Jullie hebben het zeker over de reeds jaren BESTAANDE muur die EGYPTE liet bouwen tussen hun grens en Gaza?

De "Israelische" muur wordt aan de andere kant gebouwd.

Want vinden jullie van de Marokkaanse 2.500Km lange muur in feite?
Ssssst! 't Zijn geen joden, pardon zionisten, dus daar moogt ge geen kritiek op hebben op straffe van een aanklacht bij het CGKR! Moslims doen immers niets verkeerd en zijn altijd het slachtoffer!
Oud 28 juli 2006, 08:36   #2551
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Hier geef ik u gelijk, ze hebben genoeg wapens om de volledige bevolking van Libanon en Gaza uit te roeien, en ze doen het niet ......
Veel subtieler is het de mensen te verjagen ( nu al 700.000 volgens unicef ) en hen het leven zuur te maken door alles wat ze nodig hebben te vernietigen.
Ik begrijp dat gezien uw uitverkorenheid het cijfer van enkele honderden doden niet echt veel indruk op u maakt.
Maar als er zeven Israëlische soldaten sneuvelen bij een grondoffensief waar het Israëlische leger toch nog steeds de beste wapenuitrusting bezit
dan is men zo bezorgd dat men in Israël liever opnieuw alles veilig vernield vanuit de lucht.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 juli 2006 om 08:47.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 09:13   #2552
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KLIK
?
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 09:33   #2553
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hier geef ik u gelijk, ze hebben genoeg wapens om de volledige bevolking van Libanon en Gaza uit te roeien, en ze doen het niet ......
Veel subtieler is het de mensen te verjagen ( nu al 700.000 volgens unicef ) en hen het leven zuur te maken door alles wat ze nodig hebben te vernietigen.
De burgerbevolking wordt gewaarschuwd door middel van strooipamfletten, waarop staat, wat, waar, wanneer en waarom bepaalde gebieden gebombardeerd zullen worden.

Ze zijn ook verplicht om dat op deze manier te doen, want anders gaat het om oorlogsmisdaden. Dit geeft de Libanezen de mogelijkheid om tijdig te vertrekken. Israël gaat er vanuit dat wie achterblijft, de Hezbollah steunt. Daarom wachten ze ook met de grondaanvallen. Eerst moeten zoveel mogelijk burgers weg en dan maakt Israël het ganse gebied schoon, zoals dat heet.

Citaat:
Ik begrijp dat gezien uw uitverkorenheid het cijfer van enkele honderden doden niet echt veel indruk op u maakt.

Maar als er zeven Israëlische soldaten sneuvelen bij een grondoffensief waar het Israëlische leger toch nog steeds de beste wapenuitrusting bezit
dan is men zo bezorgd dat men in Israël liever opnieuw alles veilig vernield vanuit de lucht.
Weet u, dat er elke dag, 30 000 kinderen (= 900 autocars vol) sterven door armoede, honger en ontbering? Dat maakt pas indruk op mij.

Paulus.
Oud 28 juli 2006, 09:40   #2554
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Als ik me niet vergis, zijn het er nu ongeveer 600 doden. Dat zijn er bij mijn weten geen duizenden. Dus geen propaganda graag.
Je vergeet er de dode Palestijnen bij te tellen en diegenen die nog onder het puin liggen. Over het aantal vluchtelingen zullen we maar liefst zwijgen. Blijf jij maar discussiëren over je twee ontvoerde soldaten.
Oud 28 juli 2006, 09:41   #2555
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u, dat er elke dag, 30 000 kinderen (= 900 autocars vol) sterven door armoede, honger en ontbering? Dat maakt pas indruk op mij.
Hoeveel van die kinderen zijn Palestijnse kinderen?
Hoeveel Libanese komen er bij als de infrastructuur nog meer vernield wordt?
Hoeveel kinderen daarvan zijn moslim?
Oud 28 juli 2006, 09:42   #2556
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei, hadden ze ook een atoombom kunnen gooien. Het valt allemaal nog best mee dus.
Oud 28 juli 2006, 09:44   #2557
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Hoeveel van die kinderen zijn Palestijnse kinderen?
Hoeveel Libanese komen er bij als de infrastructuur nog meer vernield wordt?
Hoeveel kinderen daarvan zijn moslim?
Alle drie: geen enkele.

Paulus.
Oud 28 juli 2006, 09:45   #2558
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, hadden ze ook een atoombom kunnen gooien. Het valt allemaal nog best mee dus.
Je begint het te snappen.

Paulus.
Oud 28 juli 2006, 09:45   #2559
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Er is geen enkele reden om van die voortdurende bombardementen op Palestina en Libanon wakker te liggen zolang het aantal doden niet oploopt tot het aantal Joden dat in de gaskamers verdwenen is... (grapje)
Oud 28 juli 2006, 09:46   #2560
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
De burgerbevolking wordt gewaarschuwd door middel van strooipamfletten, waarop staat, wat, waar, wanneer en waarom bepaalde gebieden gebombardeerd zullen worden.

Ze zijn ook verplicht om dat op deze manier te doen, want anders gaat het om oorlogsmisdaden. Dit geeft de Libanezen de mogelijkheid om tijdig te vertrekken. Israël gaat er vanuit dat wie achterblijft, de Hezbollah steunt. Daarom wachten ze ook met de grondaanvallen. Eerst moeten zoveel mogelijk burgers weg en dan maakt Israël het ganse gebied schoon, zoals dat heet.

Mooi eufemisme voor verjagen.
En wie aan de bevelen van een ander land niet gehoorzaamt is ook al een terrorist........ Wie zijn bezittingen niet wenst achter te laten en af te leveren is een terrorist die gewoon uitgeschakeld mag worden.
Voor schoonmaak gebruik je liever Mr. Proper en geen clusterbommen of nog erger chemische wapens.

Citaat:
Dat weet ik, ook hiervoor kan er een oplossing komen als mensen zich maar in universele liefde verbonden voelen.
Dat uitverkorenen zoiets durven zeggen vind ik echter wat misplaatst.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 juli 2006 om 09:49.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be