Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 09:47   #2561
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ik dacht dat elk leven evenveel waard is? Waarom dan het onderscheid op het aantal doden? Lang leve de consequentie van links...
Inderdaad, elke dode is er één te veel. Ik reageerde enkel op de bewering van Paulus dat het geweld van Hamas en hezbollah minstens even verwoestend is als dat van de Israeli's... Kijk gewoon naar het aantal slachtoffers aan beide zijden, om nog maar over de vernielingen te zwijgen die Israel aanricht, en je kan zien dat dit een flagrante onwaarheid is.

For the record, ik steun geen van beide zijden. Ik stel enkel dat het geweld dat nu door Israel gebruikt wordt buiten elke proportie is. Bovendien, als het waar is dat de Israelische soldaten op Libanees grondgebeid zijn aangehouden door de Hezbollah, is deze oorlog helemaal niet te rechtvaardigen, en maakt Israel zich schuldig aan oorlogsmisdaden (een souverein land aanvallen zonder enige aanleiding, remember...).

Helemaal walgelijk is de steun die ze krijgen van Bush en zijn bende haviken om verder te gaan met de beschietingen en vernielingen.

Amnesty International stelt overigens, terecht, dat de politiek die de VS en de VK momenteel voeren volledig belachelijk en hypocriet is, en dat Israel zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden. (zie www.vrtnieuws.net)

Citaat:
Amnesty International roept op tot een internationaal wapenembargo tegen Israël en de Hezbollah.
"Wie burgers en civiele infrastructuur als doelwit neemt en niet-selectieve aanvallen uitvoert, begaat oorlogsmisdaden", zegt de organisatie.

Amnesty roept Groot-Brittannië ook op om de verkoop en doorvoer van wapens aan Israël te staken.

De VS hebben een Schotse luchthaven gebruikt om wapens door te voeren naar Israël. Het is volgens Amnesty belachelijk om aan de ene kant humanitaire hulp te geven en aan de andere kant wapens te leveren.
Oud 28 juli 2006, 09:53   #2562
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om van die voortdurende bombardementen op Palestina en Libanon wakker te liggen zolang het aantal doden niet oploopt tot het aantal Joden dat in de gaskamers verdwenen is... (grapje)
Een zeer misplaatste grap als je het mij vraagt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 09:57   #2563
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Alle drie: geen enkele.
Paulus.
Wie is er nu naïef
Oud 28 juli 2006, 10:02   #2564
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer misplaatste grap als je het mij vraagt.

Paulus.
Allicht, maar u hebt dit enkel te danken aan uw eigen PR en voornamelijk de hedendaagse daden van Israël. Wie haat zaait kan geen liefde oogsten, beste Paulus.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:04   #2565
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet er de dode Palestijnen bij te tellen en diegenen die nog onder het puin liggen. Over het aantal vluchtelingen zullen we maar liefst zwijgen. Blijf jij maar discussiëren over je twee ontvoerde soldaten.
1. Ik dacht dat het topic enkel ging over Libanon? Weeral van alles erbij sleuren om uw haatpropaganda te kunnen spuien.
2. Ge had een vraag van mij nog niet beantwoord: graag een bewijs dat het een fabel is dat Israël alles van nul af aan heeft opgebouwd. Of negeert ge de vraag welbewust, omdat er anders een deuk in uw haatpropaganda komt?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:08   #2566
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik dacht dat het topic enkel ging over Libanon? Weeral van alles erbij sleuren om uw haatpropaganda te kunnen spuien.
2. Ge had een vraag van mij nog niet beantwoord: graag een bewijs dat het een fabel is dat Israël alles van nul af aan heeft opgebouwd. Of negeert ge de vraag welbewust, omdat er anders een deuk in uw haatpropaganda komt?
Zoals ik reeds zei, ben je vooral inhoudelijk zeer sterk.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:09   #2567
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Mooi eufemisme voor verjagen.
En wie aan de bevelen van een ander land niet gehoorzaamt is ook al een terrorist........ Wie zijn bezittingen niet wenst achter te laten en af te leveren is een terrorist die gewoon uitgeschakeld mag worden.
Voor schoonmaak gebruik je liever Mr. Proper en geen clusterbommen of nog erger chemische wapens.
Toch is het begrijpelijk dat de Israëlies zo handelen. Je weet dat de hezbollah zich voortdurend tussen burgers verschuilt. Ze verschuilen zich zelfs tussen VN-blauwhelmen. Tja?! Wat doe je dan?

Het is inderdaad onverantwoord om onnodig burgerslachtoffers te maken. Maar het is ook onverantwoord om burgers als schild te gebruiken. Het is dus erg moeilijk om te oordelen, wie hier de burgers het meeste kwaad berokkend. Israël laat de keus bij de burgers.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 juli 2006 om 10:10.
Oud 28 juli 2006, 10:09   #2568
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Cynikus, *knip*

Echt alles is voor jou een aanleiding om moslims in een slecht daglicht te stellen, he... Het zijn allemaal onderontwikkelde extremistische debielen die jou aandacht niet waard zijn...

Geen nutteloos gescheld a.u.b.

Kazze
Ik zal het dan anders stellen. Cynikus, jij wilt echt wel heel goeie vriendjes met de joden worden, he

Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 juli 2006 om 10:39.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:11   #2569
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Over die 2 ontvoerde Israëlische soldaten moet men zich geen zorgen maken. Zij worden beter behandeld dan de Palestijnse gevangenen.
Oud 28 juli 2006, 10:12   #2570
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, ben je vooral inhoudelijk zeer sterk.
En zoals ik al reeds eerder opmerkte, hebt gij geen enkel woord tot uw verdediging aan te voeren. Ge strooit een hoop stellingen, maar wurmt uzelf er vanuit vanaf het moment dat om een bewijs gevraagd wordt. Voorts sleurt ge een hele hoop andere aspecten bij een zaak, terwijl die andere aspecten geen ene fluit met die zaak te maken hebben. Over inhoudelijk al dan niet sterk zijn, heeft een copy - paster die af en toe een paar loze one-liners neerpoot toch niet al te veel recht van spreken...
Oud 28 juli 2006, 10:14   #2571
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

De Hezbollah verschuilt zich zelfs tussen de Nederlanders en de Belgen. Tja?! Wat doe je dan?
Oud 28 juli 2006, 10:15   #2572
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Cynikus, *knip*

Echt alles is voor jou een aanleiding om moslims in een slecht daglicht te stellen, he... Het zijn allemaal onderontwikkelde extremistische debielen die jou aandacht niet waard zijn...
Van hetzelfde voor u betreffende Israëli's. Naar aanleiding van uw eerste zin is anti-semitisme toch in verband te stellen met anti - Israëlisme. Anders had ge "Israeli cock" in plaats van "jewish cock". Betrapt...

Laatst gewijzigd door Kazze : 28 juli 2006 om 10:33.
Oud 28 juli 2006, 10:17   #2573
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hezbollah verschuilt zich zelfs tussen de Nederlanders en de Belgen. Tja?! Wat doe je dan?
Antwoord zelf eens op uw vraag?

Paulus.
Oud 28 juli 2006, 10:19   #2574
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
En zoals ik al reeds eerder opmerkte, hebt gij geen enkel woord tot uw verdediging aan te voeren. Ge strooit een hoop stellingen, maar wurmt uzelf er vanuit vanaf het moment dat om een bewijs gevraagd wordt. Voorts sleurt ge een hele hoop andere aspecten bij een zaak, terwijl die andere aspecten geen ene fluit met die zaak te maken hebben. Over inhoudelijk al dan niet sterk zijn, heeft een copy - paster die af en toe een paar loze one-liners neerpoot toch niet al te veel recht van spreken...
Wij zullen nooit goede vrienden worden, mijn beste cynicus. Jij hebt het over uw liefde voor mij en twee soldaten terwijl ik het over de Israëlische bombardementen heb die honderdduizenden slachtoffers maken. Of zijn mensen die moeten wegvluchten voor bombardementen of wiens have en goed tot puin werd geschoten, geen slachtoffers meer ?
Oud 28 juli 2006, 10:23   #2575
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zullen nooit goede vrienden worden, mijn beste cynicus. Jij hebt het over uw liefde voor mij en twee soldaten terwijl ik het over de Israëlische bombardementen heb die honderdduizenden slachtoffers maken. Of zijn mensen die moeten wegvluchten voor bombardementen of wiens have en goed tot puin werd geschoten, geen slachtoffers meer ?
Ja, maar ze zijn slachtoffers van de ideologie van de hezbollah, die Israël geen bestaansrecht gunt. De hezbollah werd al veroordeeld door Amnesty International voor misdaden tegen de menselijkheid.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 juli 2006 om 10:28.
Oud 28 juli 2006, 10:30   #2576
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch is het begrijpelijk dat de Israëlies zo handelen. Je weet dat de hezbollah zich voortdurend tussen burgers verschuilt. Ze verschuilen zich zelfs tussen VN-blauwhelmen. Tja?! Wat doe je dan?

Het is inderdaad onverantwoord om onnodig burgerslachtoffers te maken. Maar het is ook onverantwoord om burgers als schild te gebruiken. Het is dus erg moeilijk om te oordelen, wie hier de burgers het meeste kwaad berokkend. Israël laat de keus bij de burgers.

Paulus.
Het is gewoon schokkend en degoutant hoe jij braaf alle mantra's oplikt die Israel u aanbiedt. Bestelbusjes met vluchtelingen worden tot schroot geschoten en ganse gezinnen geliquideerd. Zaten er hezbollah krijgers in dat busje?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:35   #2577
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Van hetzelfde voor u betreffende Israëli's. Naar aanleiding van uw eerste zin is anti-semitisme toch in verband te stellen met anti - Israëlisme. Anders had ge "Israeli cock" in plaats van "jewish cock". Betrapt...
Je snapt het nog altijd niet, he.... Ik steun geen enkele zijde. Ik stel enkel vast dat de Israeli's momenteel ongeoorloofd geweld gebruiken tegen een souverein land met als enige doelstelling dat land te destabiliseren. Ik stel enkel vast dat de haat van de arabieren tov Israel en het westen in de regio niet zomaar uit de lucht komt gevallen en wel ergens een voedingsbodem moet hebben. Het feit dat Israel decennialang gesteund is door het westen in haar onderdrukkingspolitiek van de Palestijnen zal daar waarschijnlijk wel voor iets tussenzitten. In tegenstelling tot jou steun ik noch de Israeli's noch de arabieren en hoop ik dat er toch nog een vredevolle oplossing voor de regio kan komen. De oorlogszuchtige politiek van Israel van verdeel en heers zal dit echter niet ten goede komen, vrees ik....
Oud 28 juli 2006, 10:36   #2578
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, maar ze zijn slachtoffers van de ideologie van de hezbollah, die Israël geen bestaansrecht gunt. De hezbollah werd al veroordeeld door Amnesty International voor misdaden tegen de menselijkheid.

Paulus.
Net zoals Israel nu door Amnesty International veroordeeld wordt voor oorlogsmisdaden. Beide opinies van AI zijn trouwens terecht.
Oud 28 juli 2006, 10:37   #2579
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik stel enkel vast dat de Israeli's momenteel ongeoorloofd geweld gebruiken tegen een souverein land met als enige doelstelling dat land te destabiliseren.
Ik stel vast dat Israel zich op legitieme manier verdedigt tegen de aggressie waarvan het het slachtoffer is vanop Libanese bodem en dat haar bedoeling is om een terroristische organisatie uit te schakelen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:37   #2580
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Net zoals Israel nu door Amnesty International veroordeeld wordt voor oorlogsmisdaden. Beide opinies van AI zijn trouwens terecht.
AI kletst gewoon uit zijn nek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be