Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 11:07   #2601
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gaat hier wel degelijk om een gijzeling. En ze had wel degelijk plaats aan de Israelische kant van de grens.
Juist, het is een gijzeling. Maar, nogmaals, aan de israelische kant van de grens, dat zeg jij... er zijn voldoende bronnen die dit tegenspreken
Oud 28 juli 2006, 11:09   #2602
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Wij zullen nooit goede vrienden worden, mijn beste cynicus. Jij hebt het over uw liefde voor mij en twee soldaten terwijl ik het over de Israëlische bombardementen heb die honderdduizenden slachtoffers maken. Of zijn mensen die moeten wegvluchten voor bombardementen of wiens have en goed tot puin werd geschoten, geen slachtoffers meer ?
1. Hohoho! Eerst hebt ge het over duizenden doden, dan zwakken we ineens af naar slachtoffers, wanneer blijkt dat er in Libanon ongeveer 600 doden zijn en dus geen duizenden doden? Consequentie is ook al niet één van uw sterkste punten.
2. Ge wijkt weer compleet af van de nochtans simpele vraag die ik u gesteld heb: gelieve te bewijzen dat het een fabel is dat Israël alles van nul af aan opgebouwd heeft. Dat kunt ge niet, en dus draait ge rond de pot met flauwekul die niet terzake doet. Zwak, zeer zwak.

Als ge geen discussie kunt aangaan bij gebrek aan argumenten, is het toch verstandiger om u afzijdiger te houden...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:09   #2603
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt vooral veel over u.

Maar vermits u toch vindt dat de Joden terecht steeds vervolgd werden zou u toch een fan van Hitler moeten zijn? U deelt zijn denkbeelden.
ik heb nooit gezegd dat de joden terecht vervolgd zijn geweest, leert eens begrijpend lezen. ik heb gezegd dat "men zich eens kan afvragen waarom de joden al zo dikwijls zijn vervolgd en verbannen zijn geweest?"

dit is niet hetzelfde als " de joden zijn terecht al meermaals vervolgd en verbannen geweest en hoe zou dat komen?"

dus stop met uw gezaag en leer nederlands leren.

en dat als historicus, laat me niet lachen, weet wat u bent een *knip*

Niet schelden a.u.b. Bovendien beschuldigt u iemand van een wettelijk strafbare misdaad.

Kazze

Laatst gewijzigd door Kazze : 28 juli 2006 om 11:17.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:12   #2604
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik zal het dan anders stellen. Cynikus, jij wilt echt wel heel goeie vriendjes met de joden worden, he
1. Stel dat dit zo zou zijn. Is dat een misdaad? Volgens uw woorden wel. Mag ik dan aannemen dat gij een antisemiet zijt? Uit uw woorden is dat toch wel af te leiden.
2. Ik kan volgens uw voortreffelijke logica ook stellen dat gij echt wel heel goede vriendjes wilt worden met de moslims. Zelfde logica...
Oud 28 juli 2006, 11:12   #2605
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik heb nooit gezegd dat de joden terecht vervolgd zijn geweest, leert eens begrijpend lezen. ik heb gezegd dat "men zich eens kan afvragen waarom de joden al zo dikwijls zijn vervolgd en verbannen zijn geweest?"

dit is niet hetzelfde als " de joden zijn terecht al meermaals vervolgd en verbannen geweest en hoe zou dat komen?"

dus stop met uw gezaag en leer nederlands leren.

en dat als historicus, laat me niet lachen, weet wat u bent een *knip*
Neen, laat mij u correct citeren:

het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal

Laatst gewijzigd door Kazze : 28 juli 2006 om 11:17.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:14   #2606
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Je snapt het nog altijd niet, he.... Ik steun geen enkele zijde. Ik stel enkel vast dat de Israeli's momenteel ongeoorloofd geweld gebruiken tegen een souverein land met als enige doelstelling dat land te destabiliseren. Ik stel enkel vast dat de haat van de arabieren tov Israel en het westen in de regio niet zomaar uit de lucht komt gevallen en wel ergens een voedingsbodem moet hebben. Het feit dat Israel decennialang gesteund is door het westen in haar onderdrukkingspolitiek van de Palestijnen zal daar waarschijnlijk wel voor iets tussenzitten. In tegenstelling tot jou steun ik noch de Israeli's noch de arabieren en hoop ik dat er toch nog een vredevolle oplossing voor de regio kan komen. De oorlogszuchtige politiek van Israel van verdeel en heers zal dit echter niet ten goede komen, vrees ik....
Jammer van uw eerste regelrecht antisemitische opmerking. Ik had anders nog kunnen overwegen u te geloven. Helaas is elke geloofwaardigheid hier verdwenen...

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 juli 2006 om 11:16.
Oud 28 juli 2006, 11:15   #2607
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ze zijn inderdaad aangehouden door Hezbollah. Dit gebeurde volgens de meeste bronnen echter op Libanese bodem, niet op Israelische grond. Het is al meerdere keren bewezen dat Israel de grens niet echt respecteert en regelmatig acties uitvoert over de grens met Libanon.

Ik stel Hezbollah helemaal niet gelijk met een legitieme regering. Ik stel wel dat het geweld dat Israel nu gebruikt buiten proportie is. Als de Hezbollah toch enkel in het zuiden opereert, waarom dan aanvallen uitvoeren op Beirut....
Aangehouden? Is Hezbollah dan de Libanese politie? Da's nieuw voor mij...
Oud 28 juli 2006, 11:16   #2608
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal
Nogmaals, ik ben geen antisemiet. Het is wel zo dat er in die regio gedurende 2000 jaar bijna geen enkele jood een voet heeft gezet. En dan krijgen ze met steun van het Westen plots een gans land in de schoot geworpen. Dat lijkt me toch tenminste wel een reden voor de plaatselijke bevolking om zich te roeren.

En trouwens, u beweert dat het verhaal van de Palestijnen en Arabieren een sprookjesverhaal is. Heeft u daar bewijzen voor? Want mij lijkt het verhaal van de Joden evengoed een sprookjesverhaal. Een land opeisen op basis van een eeuwenoude religieuze overlevering lijkt me niet echt legitiem.
Oud 28 juli 2006, 11:17   #2609
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
1. Stel dat dit zo zou zijn. Is dat een misdaad? Volgens uw woorden wel. Mag ik dan aannemen dat gij een antisemiet zijt? Uit uw woorden is dat toch wel af te leiden.
2. Ik kan volgens uw voortreffelijke logica ook stellen dat gij echt wel heel goede vriendjes wilt worden met de moslims. Zelfde logica...
allez nog zo ene, kritiek op joden en voila je bent direct antisemiet.

ah maar ja volgens die logica ben ik anti-belg, anti-vlaming,anti-mijn moeder, anti-werkgever enz... iedereen heeft wel al ooit ergens kritiek op gehad maar in het geval van joden ben je dus direct anti semiet

zeer belachelijk maar ja
Oud 28 juli 2006, 11:19   #2610
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jammer van uw eerste regelrecht antisemitische opmerking. Ik had anders nog kunnen overwegen u te geloven. Helaas is elke geloofwaardigheid hier verdwenen...
Duh? Antisemitische opmerking? Op een straffe manier uitdrukken dat jij wel heel erg bij de Israelische versie van het verhaal aanleunt is ook al antisemitisch. Jongen toch... hoe zielig kan je zijn. Hoe naief. En vooral, hoe blind!

Jij bent het archetype van de mens die de holocaust nog altijd als een excuus ziet van de acties die de joden momenteel in het Midden Oosten ondernemen.
Oud 28 juli 2006, 11:21   #2611
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genoteerd. Het Libanese leger is overigens groter dan het Belgische.
Maar dan zonder luchtmacht, marine en luchtverdediging.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:22   #2612
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

ah maar ja volgens die logica ben ik anti-belg, anti-vlaming,anti-mijn moeder, anti-werkgever enz... iedereen heeft wel al ooit ergens kritiek op gehad maar in het geval van joden ben je dus direct anti semiet

zeer belachelijk maar ja
Nog erger, het was zelfs geen kritiek op de Joden, het was een kritiek op Cynikus' eenzijdigheid.
Oud 28 juli 2006, 11:22   #2613
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

ja, arrogant zijn ze altijd al wel geweest hé met hun zever van wij zijn het volk van god en hun eigendomsakte voor het heilige land op basis van een sprookje.
en is die arrogantie de schuld van hun meermaalse vervolgingen en verbanningen???

ik denk dat die arrogantie de reden is waarom ze zoveel al zijn vervolgd en verbannen.

en hun huidig beleid bevestigt enkel deze arrogantie
Oud 28 juli 2006, 11:23   #2614
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door slegie

zeer belachelijk maar ja
Citaat:
Duh? Antisemitische opmerking? Op een straffe manier uitdrukken dat jij wel heel erg bij de Israelische versie van het verhaal aanleunt is ook al antisemitisch. Jongen toch... hoe zielig kan je zijn. Hoe naief. En vooral, hoe blind!

Jij bent het archetype van de mens die de holocaust nog altijd als een excuus ziet van de acties die de joden momenteel in het Midden Oosten ondernemen.
Excuseer, maar ik reageerde op uw eerste reactie "to suck some ... cock". Is dat geen antisemitische opmerking?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 juli 2006 om 11:25.
Oud 28 juli 2006, 11:31   #2615
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar ik reageerde op uw eerste reactie "to suck some ... cock". Is dat geen antisemitische opmerking?
Dat wordt weer een hyperinteressante discussie...
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:32   #2616
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Dat wordt weer een hyperinteressante discussie...
In elk geval interessanter dan uw inhoudvolle antwoorden. Ge hebt in elk geval nog niet op mijn vraag geantwoord: graag een bewijs dat het een fabel is dat Israël alles van nul af aan opgebouwd heeft.
Oud 28 juli 2006, 11:33   #2617
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen beste....

Dit is een engelse opmerking om duidelijk te maken dat je wel heel hard bij één partij "slijmt". Als ik tegen jou zeg, "go suck your boss's ..." betekent dit: "Och man, slijmbal, ga nog wat bij je vriendje de baas zagen"....

Jullie zijn op het randje van het forumreglement bezig. Gelieve dit soort uitdrukkingen aan het adres van medeposters achterwege te laten en over het onderwerp te discussiëren.

Kazze

Point taken

Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 juli 2006 om 11:39.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:34   #2618
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In elk geval interessanter dan uw inhoudvolle antwoorden. Ge hebt in elk geval nog niet op mijn vraag geantwoord: graag een bewijs dat het een fabel is dat Israël alles van nul af aan opgebouwd heeft.
Dit is geen fabel, dit is terecht. Maar wel enkel voor de Joden, de Palestijnen in de ingenomen gebieden werden van diverse rechten uitgesloten. Van een apartheidsregime gesproken....
Oud 28 juli 2006, 11:37   #2619
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Neen beste....

Dit is een engelse opmerking om duidelijk te maken dat je wel heel hard bij één partij "slijmt". Als ik tegen jou zeg, "go suck your boss's ..." betekent dit: "Och man, slijmbal, ga nog wat bij je vriendje de baas zagen"....
1. Bedankt voor de verduidelijking.
2. Ik ben niet echt van het gelijk van Hezbollah overtuigd. Dan is het nogal logisch dat ik niet in hun voordeel steun, maar het wel op prijs kan stellen wanneer ze op hun nummer worden gezet. Uiteraard is elk onschuldig slachtoffer te betreuren, maar helaas vallen er altijd onschuldige slachtoffers in een oorlog of conflict. Dat maakt van mij nog niet iemand die slijmt, hooguit toon ik meer sympathie voor de ene partij dan voor de andere.
3. Gij toont anders ook een iets grotere voorkeur voor moslims, wat uw goed recht is. Maakt dat van u een slijmbal? Ik heb dat in elk geval nooit geïnsuinueerd.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 juli 2006 om 11:37.
Oud 28 juli 2006, 11:40   #2620
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Dit is geen fabel, dit is terecht. Maar wel enkel voor de Joden, de Palestijnen in de ingenomen gebieden werden van diverse rechten uitgesloten. Van een apartheidsregime gesproken....
De joden begonnen met de opbouw van het land voor de staat Israël zelfs maar opgericht was. Toen was er bepaald geen "Palestijns probleem" (sorry voor de uitdrukking). Integendeel, zelfs toen waren er al conflicten van de kant van de Arabische inwoners (1929 en 1936).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be