![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Stevaert en den Bats zijn tenminste rijker geworden. juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgian Economy Continues to outperform Eurozone July 10, 2006 The Belgian economy will grow faster than the eurozone average for the fifth year in a row, according to the May edition of the OECD’s Economic Outlook. The OECD estimates that GDP will grow by 2.5%, compared to 2.2% on average in the other eurozone countries. Growth will be very much export-driven, with a 5.4% increase in exports. Domestic private consumption is forecasted to grow by 1.9%, thanks to tax reforms and other initiatives. In addition, inflation will remain low at 2.2%, whereas unemployment will continue to fall from 8.4% last year to 8.0% in 2006. Thus, the upswing of economic activity in Belgium that started in mid-2005 will remain very much on track. Business leaders in Belgium seem to agree. The business survey indicator of the National Bank of Belgium, which measures business leaders economic expectations, remains at the highest level since 2000. Meanwhile, the newly published WTO World Trade Statistics show that Belgium remained the 10th exporter of goods worldwide in 2005, with a share of 3.2.% of all exports. Belgium was also the 14th exporter of services, with a share of 2.2.%.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 29 juli 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is de waarde van jouw posten?
Ik poneer een stelling. Als je niet akkoord gaat, handel dan als een volwassen mens en leg uit waarom. Jouw continue pogingen om op de man te spelen zijn verbazend. Ik ben zelden met je akkoord, maar over het algemeen had je wel iets te zeggen. Wat is er gebeurd, big guy?
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burgemeester
|
![]() Gm10
"Met alle respect, maar zo'n post is heel moeilijk naar waarde te schatten. Er staan vele cijfers in, maar de interpretatie ontbreekt. Kan je eens zeggen welke cijfers welk van jouw argumenten bevestigen aub?" Ik had het kunnen verwachten een VLD stemmer ( één van de overblijvende rariteiten) die met veel poeha komt beweren dat onze economie beter is dan sinds jaren, vraagt hoe hij economische indicatoren als de handelsbalans naar niet Eu- landen moet interpreteren. Dit is dus het soort mens dat vandaag hoog oploopt met Paars, kiesvee dat niet zelf denkt en alles geloofd wat de die harken in Brussel zeggen. Weet je; vraag het eens aan Verhofstadt en consorten, die zal u alles haarfijn uitleggen. Eerst vragen ze naar bronnen ( verondersteld dus dat je argumenteerde op een eenduidige wijze), als je ze geeft kunnen ze de cijfers niet interpreteren en vragen ze welke cijfers bevestigen jouw argumenten. Kun je eigen Pampers al uitdoen? Waar haal je het lef vandaan om je te mengen tussen grote mensen? Wat dacht je van een ander onderwerp op uw niveau; bv over koetjes en kalfjes, de mode op het ogenblik, de meest stoere onderbroeken, sportcentra op zaventem, de beste soaps op VRT Vtm Vitaya, de leiderkwaliteiten van Verhofstadt, welke BV de grootste heeft,de culturele invloed van T.Barman; Ik stop er mee, als ik hiermee doorga maak ik mezelf belachelijk. Laatst gewijzigd door humble : 29 juli 2006 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er nog BBQ checques. het orkest blijft nog ff spelen op de Titanic van paars. Ik betwijfel of ze wel WILLEn verderdoen aangezien ze dan hun eigen **** moeten opkuisen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2006 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei: de export daalt. Nu gij weer. Om van uw "meest exporterend land" (sic) een importerend land te maken, daarvoor zal Verhofstadt nog een extra termijn nodig hebben, dat geef ik volmondig toe. Aan de rest van uw uiteenzetting kan ik kop noch staart krijgen, enkel Juist. Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2006 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of zijn die reeds gehaald.....en is het daarom zo verdacht stil rond die belofte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paar dinges waar nog echt wordt geproduceerd (autoassemblage...) worden zeker niet uitgebreid. Wel heeft, en nog steeds, de Belgische industrie (Bekaert...), fabrieken opgericht in het buitenland (China, Oost-Europa...), en is de staalnijverheid praktisch gereduceerd tot Sidmar. En vraag mij af, of de milieulasten van bvb ne Basf opwegen tegen de eerdere minieme tewerkstelling. Belgie is simpelweg een land van renteniers, waar de industrie het hoe langer hoe meer voor bekeken houd, en waar enkel de banken nog floreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vraag u nogmaals. Wat stellen deze cijfers voor? U kan net zo goed de appeloogst van 2005 hier hebben gepost, zonder enige uitleg kan ik mij niks voorstellen hierbij. Dat zou u, als internationaal superconsulent, toch moeten weten
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als het zo slecht is volgens jou, waarom zitten we aan de europese top kwa BNP-groei sinds paars aan de macht kwam?
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zei letterlijk dat een handelsbalans niet veel zegt over een economie. Vergeet trouwens niet dat een - handelsbalans wil zeggen dat de munt van die economie erg gegeerd is. Dat gebeurt ook niet zomaar, munten zijn ook aan de vrije markt onderhevig. En "De belgische economie draait alleen op interne consumptie. " is baarlijke nonsens. Belgie is de 10ste grootste exporteur ter wereld.
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg Jazeker, nu ga je toch wel een beetje te ver hoor. Zelfs uw held Boergeois heeft betere manieren.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 29 juli 2006 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Bourgeois is mijn held niet, maar ik kan wel zijn naam juist schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |