Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2006, 23:51   #2921
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Normaal gezien zou dergelijke zaak moeten onderzocht worden maar dat is onmogelijk met een VN-Veiligheidsraad die in handen is van de grootste oorlogsmisdadiger sinds WOII.
Kofi Anan?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 23:52   #2922
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Die krankzinnige oorlog moet onmiddellijk gestaakt worden. Zonder verder commentaar.
Daar is gezag/overmacht voor nodig en zelfs dan nog blijf ik pessimistisch. Die zooi daar lijkt op een bovenmatig groot hanen- of pitbullgevecht tussen o.a op krankzinnigheid gefokte/geselecteerde en verder zorgvuldig getrainde partijen en de kans dat dat stopt voordat er minstens 1 dood is schat ik in als verwaarloosbaar.

Droef, droef, droef. Het leven is al zo kort en waarom dan het einde verhaasten?
Oud 31 juli 2006, 00:02   #2923
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Daar is gezag/overmacht voor nodig en zelfs dan nog blijf ik pessimistisch. Die zooi daar lijkt op een bovenmatig groot hanen- of pitbullgevecht tussen o.a op krankzinnigheid gefokte/geselecteerde en verder zorgvuldig getrainde partijen en de kans dat dat stopt voordat er minstens 1 dood is schat ik in als verwaarloosbaar.

Droef, droef, droef. Het leven is al zo kort en waarom dan het einde verhaasten?
Wat je zegt, is fout. De Verenigde Staten die er de schuld van zijn dat het zover is kunnen komen, zijn machtig genoeg om deze oorlog onmiddellijk te laten beëindigen.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 00:04   #2924
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Zo'n tien jaar geleden richtten de Israëli's al eens een bloedbad aan in het Libanese dorp Qana, ten zuidoosten van de stad Tyrus.

De Israëli's namen toen de plaatselijke basis van de VN-blauwhelmen onder vuur. Er vielen 106 doden en 116 gewonden, onder wie ook vier blauwhelmen.

Israël zei aanvankelijk dat het om een spijtig ongeval ging, maar een VN-rapport toonde later aan dat het Israëlische leger het dorp en de basis doelbewust onder vuur had genomen.

Bron: VRT Nieuws
Oud 31 juli 2006, 00:05   #2925
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Juist voor dat Israël het dorpje Qana bombardeerde (zoals het in 1996 al ten koste van 105 burgerlevens had gedaan) had Hezbollah ingestemd met een plan van de Libanese regering om een eind te maken aan de crisis in het Midden-Oosten, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN.

In het plan werd opgeroepen tot een onmiddellijk staakt-het-vuren, de vrijlating van Libanese gevangenen uit Israëlische gevangenissen en de vrijlating van twee door Hezbollah ontvoerde Israëlische militairen.

Was het de bedoeling om dit plan te kelderen ?

Het kan bijna niet anders. Vandaag maakte Olmert immers bekend dat hij 'nog twee weken tijd nodig had'.

Normaal gezien zou Israël door de VN-Veiligheidsraad moeten veroordeeld worden en zou deze zaak tot in de puntjes onderzocht moeten worden maar dat is onmogelijk met een VN-Veiligheidsraad die slechts een speeltje is in handen van de grootste oorlogsmisdadiger sinds WOII.
Ik vind dat Israël minstens zou mogen berichten of het daar (en hoeveel) schiet/lanceer-apparatuur cq munitie heeft vernietigd.
Het moorden over-en-weer blijft gruwelijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat Joden er naar zouden streven om ALLEEN MAAR burgers te ruimen.
Oud 31 juli 2006, 00:06   #2926
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat de commando's van het nazistische VMO (VlaamseMilitantenOrde) niets met het Vlaams Blok te maken hadden.
VMO ontbonden en verboden in 1970. Vlaams Blok opgericht uit een deel van de VU in 1977. Te moeilijk voor jou ? Of zijn je droombeelden belangrijker ?

Citaat:
Waren de Vlaamse 'wapenfreaks' op dit forum die het gebruik van geweld en wapens verheerlijkten en geen barst om oorlogsslachtoffers gaven, geen leden van het VMO ?
Vraag het hen eens. Onder geen beding denk ik dat Kaal lid was van de VMO en ik denk zelfs dat Kingtiger dat niet was.

Maar ik wacht met ongeduld op jouw bewijs dat ze dat waren. Verbaas me, jij ouwe rakker. Als de rechter omgaat met hersenspinsels zoals jij dat doet dan ziet het er niet goed uit voor jouw eigen proces, mr. Vervloesem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 00:29   #2927
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
VMO ontbonden en verboden in 1970. Vlaams Blok opgericht uit een deel van de VU in 1977. Te moeilijk voor jou ? Of zijn je droombeelden belangrijker ?
Vraag het hen eens. Onder geen beding denk ik dat Kaal lid was van de VMO en ik denk zelfs dat Kingtiger dat niet was.
Maar ik wacht met ongeduld op jouw bewijs dat ze dat waren. Verbaas me, jij ouwe rakker. Als de rechter omgaat met hersenspinsels zoals jij dat doet dan ziet het er niet goed uit voor jouw eigen proces, mr. Vervloesem.
De banden tussen het Vlaams Blok en (ex-)VMO-ers zijn algemeen bekend.

Wat Kaal en Kingtiger betreft: In hun discussies op de thread over 'pantserwagens' die door jou werd geöpend, spraken zij enkel over wapens.

Waarom je het proces bij deze discussie sleept, begrijp ik niet al te best.

Pantserwagens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53583&page=6
Oud 31 juli 2006, 00:33   #2928
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat je zegt, is fout. De Verenigde Staten die er de schuld van zijn dat het zover is kunnen komen, zijn machtig genoeg om deze oorlog onmiddellijk te laten beëindigen.
Dit doet mij denken aan het VAAK door mij van linkerzijde vernomen "argument" na het failliet van de Sovjet-Unie en de val van de Berlijnse Muur, dat de Verenigde Staten ook dit hadden kunnen voorkomen ... notabene terwijl de zogeheten communisten iedere "andersdenkende" tot VIJAND hadden verklaard.

En ja, onthoofden is een effectief middel tegen likdoorns, zo-ook een atoombom.

Er vechten ginds gekgefokte pitbulls, in-zielig want behalve van Mensen houd ik ook van honden.

Iets anders is, dat zoals iedere staat, ook de USA puur gericht op eigen voordeel iedere wereldsituatie inschatten en waar haalbaar manipuleren.

Wat deden/doen Nederlanders, uit dit op de kaart nietige k*tlandje, godbetert als huurlingen in enge griezel-gewesten als Korea, Joegoslavië, Afghanistan en noem-maar-op?

Terughalen; grenzen dicht, Nederland in egelstelling met desnoods een muur eromheen en een uiterst modern maar niet-commerciëel superbewapend VERDEDIGINGSleger waarvan geen man (m/v) wordt verhuurd of uitgeleend aan Buitenlanders of daarheen uitgezonden. Defensie = verdediging is een BINNENLANDSE aangelegenheid.
Oud 31 juli 2006, 00:37   #2929
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat Kaal en Kingtiger betreft: In hun discussies op de thread over 'pantserwagens' die door jou werd geöpend, spraken zij enkel over wapens.

Waarom je het proces bij deze discussie sleept, begrijp ik niet al te best.

Pantserwagens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53583&page=6
Hey schatje, jij bent begonnen met vrije associaties. Ik niet hoor.

Kingtiger en Kaal hebben beiden gediend in het leger. Ze weten dus wat over wapens. Wat was nu jouw punt om te beweren dat Kaal, ik en Kingtiger een Vlaamsnationalistische schietclub deelden ?

Komaan... ik wacht nog steeds op een antwoord.... al 10 posts lang...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 juli 2006, 00:39   #2930
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Algemeen bekend. ehm... ja.

Voorbeeldjes ? En zet die ex niet tussen haakjes want het VMO bestond niet meer zeven jaar voordat het Vlaams Blok ontstond uit de Volksunie.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 juli 2006, 00:45   #2931
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hey schatje, jij bent begonnen met vrije associaties. Ik niet hoor.

Kingtiger en Kaal hebben beiden gediend in het leger. Ze weten dus wat over wapens. Wat was nu jouw punt om te beweren dat Kaal, ik en Kingtiger een Vlaamsnationalistische schietclub deelden ?

Komaan... ik wacht nog steeds op een antwoord.... al 10 posts lang...
Ik wist niet dat ook Kingtiger voor het leger heeft gewerkt alhoewel ik wel heb gemerkt dat hij werkelijk bijna letterlijk klaarkomt als hij over wapens spreekt.

Tussen haakjes: Jou uitspraak dat het 'wel geweten is dat Hitler erg moedig en volhardend was in de loopgraven', is ook niet slecht.
Oud 31 juli 2006, 00:58   #2932
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit doet mij denken aan het VAAK door mij van linkerzijde vernomen "argument" na het failliet van de Sovjet-Unie en de val van de Berlijnse Muur, dat de Verenigde Staten ook dit hadden kunnen voorkomen ... notabene terwijl de zogeheten communisten iedere "andersdenkende" tot VIJAND hadden verklaard.
De Verenigde Staten hadden anders wel de macht om de VN-Veiligheidsraad gedurende 3 weken lang te blokkeren. De Veiligheidsraad was tot dusver niet in staat een resolutie ter beëindiging van de strijd in Libanon te formuleren, hoewel die al bijna drie weken woedt. De oorzaak daarvan is de weigering van de Verenigde Staten om, in tegenstelling tot de andere lidstaten uitgezonderd Groot-Brittannië, Annans oproep voor een onmiddellijk staakt-het-vuren te honoreren.
Oud 31 juli 2006, 01:11   #2933
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Israël heeft gisterenavond laat ingestemd met een bestand van 48 uur dat meteen inging. De luchtaanvallen op Zuid-Libanon worden opgeschort om een onderzoek naar de aanval op Qana toe te laten. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Oud 31 juli 2006, 02:30   #2934
willem1940NLD

Standaard

Mooi, enige uren niet-moorden is altijd meegenomen ...

Onderzoek op Kaana? Door wie en naar w�*t?
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 02:35   #2935
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De Verenigde Staten hadden anders wel de macht om de VN-Veiligheidsraad gedurende 3 weken lang te blokkeren. De Veiligheidsraad was tot dusver niet in staat een resolutie ter beëindiging van de strijd in Libanon te formuleren, hoewel die al bijna drie weken woedt. De oorzaak daarvan is de weigering van de Verenigde Staten om, in tegenstelling tot de andere lidstaten uitgezonderd Groot-Brittannië, Annans oproep voor een onmiddellijk staakt-het-vuren te honoreren.
Natuurlijk werkt zoiets niet; denk je echt dat de USA zich door jou en/of meneer Anan laten commanderen? Ik weet niet zo snel de wetenschappelijke naam voor zulk visioen maar die moet wel te vinden zijn in een beknopt Handboek Psychologie ofzo.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 juli 2006 om 02:35. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 06:58   #2936
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk werkt zoiets niet; denk je echt dat de USA zich door jou en/of meneer Anan laten commanderen? Ik weet niet zo snel de wetenschappelijke naam voor zulk visioen maar die moet wel te vinden zijn in een beknopt Handboek Psychologie ofzo.
De Verenigde Staten waren inderdaad niet alleen bij machte om gedurende 3 weken lang te verhinderen dat de VN-Veiligheidsraad een resolutie stemde maar ze kunnen Israël ook laten instemmen met een bestand.
-------------------

Israël heeft gisterenavond laat ingestemd met een bestand van 48 uur dat meteen inging. De luchtaanvallen op Zuid-Libanon worden opgeschort om een onderzoek naar de aanval op Qana toe te laten. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Oud 31 juli 2006, 07:04   #2937
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Op radio1 een Nederlandse reporter ter plaatse (de onze zit natuurlijk veilig Terzake op Zaterdag te presenteren):

Volgens onderzoek zijn er momenteel 'slechts' 27 (max. 30 doden) geteld...

Zelfs kinderen en andere burgers maken deel uit van propaganda (door beide partijen)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 07:06   #2938
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Israël minstens zou mogen berichten of het daar (en hoeveel) schiet/lanceer-apparatuur cq munitie heeft vernietigd.
Het moorden over-en-weer blijft gruwelijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat Joden er naar zouden streven om ALLEEN MAAR burgers te ruimen.
Dat zou idd onvoorstelbaar zijn...

Mss zou onze werkgroep dat kunnen onderzoeken (momenteel houdt die zich schijnbaar toch niet meer bezig met pedofiele netwerken)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 juli 2006 om 07:07.
Oud 31 juli 2006, 07:10   #2939
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist voor dat Israël het dorpje Qana bombardeerde (zoals het in 1996 al ten koste van 105 burgerlevens had gedaan) had Hezbollah ingestemd met een plan van de Libanese regering om een eind te maken aan de crisis in het Midden-Oosten, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN.

In het plan werd opgeroepen tot een onmiddellijk staakt-het-vuren, de vrijlating van Libanese gevangenen uit Israëlische gevangenissen en de vrijlating van twee door Hezbollah ontvoerde Israëlische militairen.

Was het de bedoeling om dit plan te kelderen ?

Het kan bijna niet anders. Vandaag maakte Olmert immers bekend dat hij 'nog twee weken tijd nodig had'.

Normaal gezien zou Israël door de VN-Veiligheidsraad moeten veroordeeld worden en zou deze zaak tot in de puntjes onderzocht moeten worden maar dat is onmogelijk met een VN-Veiligheidsraad die slechts een speeltje is in handen van de grootste oorlogsmisdadiger sinds WOII.
Ja, dat hebben we tijdens de Iraakse kwestie gezien...

Een beetje objectiviteit/eerlijkheid zou U sieren...
Oud 31 juli 2006, 07:19   #2940
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat zou idd onvoorstelbaar zijn...

Mss zou onze werkgroep dat kunnen onderzoeken (momenteel houdt die zich schijnbaar toch niet meer bezig met pedofiele netwerken)...
Dit zou inderdaad onvoorstelbaar zijn maar het Libanese dorpje waar nu een 50-tal burgers omkwamen (waarvan 27 kinderen) werd in 1996 ook al eens gebombardeerd door de Israëlische luchtmacht. 105 burgers vonden toen de dood en 4 blauwhelmen werden gewond. Israël zei toen ook dat het een 'ongelukje' was maar moest toen onder internationale druk zijn bombardementen stopzetten.

PS. Wanneer krijgen we nog eens een anoniem emailtje van jou ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be