Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2006, 17:23   #261
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik dacht dat het een Indisch meisje was, een adoptiekind van een bevriend echtpaar van FDW.
het meisje vergezelde de familie FDW op een VB-partijfeest.
FDW vond het heel gewoon. Enkel de politiek correcten waren in hun g*t gebeten.

Apocalyps, ben je nu tevreden of ook in je ...
Dit bewijst gewoon wat ik eerder al zei: de enige kleurlingen die het VB schijnt te aanvaarden zijn adoptiekinderen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nog zoiets frappant. Zinedine Zidane is geboren en opgegroeid in Frankrijk. Hij spreekt perfect Frans en heeft de Franse nationaliteit. Maar omdat zijn ouders Algerijns zijn, blijft het voor het VB een Algerijn. Hun slogan "aanpassen of opkrassen" is dus maar een facade. Zidane is volledig aangepast zoals het VB wil, maar toch zal hij voor hen altijd een Algerijn blijven. De enige kleurlingen die het VB aanvaard zijn dus blijkbaar adoptiekinderen.

"Daarmee verwijst hij naar de brutale kopstoot van de Algerijnse topvoetballer van de Franse nationale ploeg en de geliefde knuffel van de multiculturele lobby. "

Bron: http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=2142
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:36   #262
luc broes

Standaard

Citaat:
Toch maar eens een beetje studeren dan, beste Zorlac. Ben jij op de hoogte van de toestand in bijvoorbeeld Colombia? Waarom mag er niet meer gesproken worden over wat er in Chili, El Salvador, Peru, Nicaragua,... is gebeurd? Omdat dat niet in het plaatje past? ...
Nooit gehoord van de (terechte) aanklachten tegen Pinochet en zijn wandaden? Natuurlijk wel!
Maar zeker nog nooooooooit gehoord van aanklachten tegen verantwoordelijken van de talrijke misdaden in de Sovjetunie!
Omdat dat niet in het plaatje past?
Edina, mogelijk moet je ook een beetje studeren!

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2006 om 17:41.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:39   #263
Tegendradigaard

Standaard

Was Pinochet een christelijke fundamentalist ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:45   #264
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit bewijst gewoon wat ik eerder al zei: de enige kleurlingen die het VB schijnt te aanvaarden zijn adoptiekinderen!
Edina, Ik ken meerdere allochtonen in het VB, en die zijn geen adoptiekinderen!
Ik ontmoette zopas een VB-afdelingsverantwoordelijke wiens vader Tunesiër is. Een ander lid heeft een Marokkaanse vader.
Tevreden? Of zie je daar ook graten in?
Oud 1 augustus 2006, 17:46   #265
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik ontmoette zopas een VB-afdelingsverantwoordelijke wiens vader Tunesiër is. Een ander lid heeft een Marokkaanse vader.
verniel hun droomwereldje niet luc...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 1 augustus 2006, 17:57   #266
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een handvol, meer zullen het er echt niet zijn. En zeker geen gelovige moslims. En al helemaal niet als beide ouders allochtoon zijn. Leg mij anders eens uit waarom ze de genaturaliseerde en perfect aangepaste Zidane een Algerijn blijven noemen?
Oud 1 augustus 2006, 17:58   #267
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist wat je hier zegt, maar minder naar het nieuws kijken kan jammer genoeg ook helpen.
Inderdaad, aangezien die "linkse" media graag meedoet met de door het VB gecreëerde massahysterie telkens er ergens iets gebeurt waar allochtonen mee gemoeid zijn. Zie de zaak Demoor.
Oud 1 augustus 2006, 17:59   #268
luc broes

Standaard

Citaat:
Dream on. Heb jij eigenlijk enig idee tot welke ellende vluchtelingen allemaal bereid zijn om in het westen te geraken?
Dat heb ik zeer zeker. Ik heb jaren lang wereldwijd gewerkt. Als mensen die niets hebben en geen vooruitzicht op verbetering dan willen die allemaal naar hier komen, zeker als ze horen dat er goede gratis scholen zijn, en hosptitalen en een OCMW en wat weet ik meer.
Ik zou ook naar hier trachten te komen, en mij zo goed mogelijk aanpassen, de taal leren enz.
En ik zou zeker niet trachten om hier een en ander te veranderen.
Oud 1 augustus 2006, 18:01   #269
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Mensen ongewenst beschouwen louter om hun lijfsgeur is dat racistisch ?
Neen , dat is geurhinder.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:02   #270
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van de (terechte) aanklachten tegen Pinochet en zijn wandaden? Natuurlijk wel!
Maar zeker nog nooooooooit gehoord van aanklachten tegen verantwoordelijken van de talrijke misdaden in de Sovjetunie!
Omdat dat niet in het plaatje past?
Edina, mogelijk moet je ook een beetje studeren!
Waar heb je het over? Het ging over het feit dat Zorlac meende er amper conflicten bestonden waar geen moslims bij betrokken waren, dat die conflicten bijna allemaal op religie waren gebaseerd en dat ze ook allemaal veroorzaakt werden door moslims. Ik haalde talrijke conflicten aan waaronder die in Zuid-Amerika, maar dat telde niet voor Zorlac, omdat dat "oude koeien" zouden zijn. Vandaar mijn opmerking "omdat het niet in het plaatje past". Dat jij er andere dingen uit afleidt, laat ik voor jouw rekening. Maar omdat je er toch over begonnen bent: is Pinochet al veroordeeld ondertussen? Nee hé! Zal ook nooit gebeuren, vrees ik.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 augustus 2006 om 18:03.
Oud 1 augustus 2006, 18:03   #271
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
1) wat heeft dat allemaal te maken met huidskleur??
2) "die mensen" waar u het voortdurend over heeft, u kent die allemaal persoonlijk? Alle "anders gekleurden" kent u zo goed, dat u ze als parasieten kunt bestempelen (tiens, waarom moet ik ineens aan de jahren dreizig und vierzig denken)? Om zodoende samen met Dewinter te besluiten dat mensen met meer huidpigment dan het Europese gemiddelde ongewenst zijn in Europa?
onnozelaar
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:04   #272
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik zeer zeker. Ik heb jaren lang wereldwijd gewerkt. Als mensen die niets hebben en geen vooruitzicht op verbetering dan willen die allemaal naar hier komen, zeker als ze horen dat er goede gratis scholen zijn, en hosptitalen en een OCMW en wat weet ik meer.
Ik zou ook naar hier trachten te komen, en mij zo goed mogelijk aanpassen, de taal leren enz.
En ik zou zeker niet trachten om hier een en ander te veranderen.
Alsof de meeste economische vluchtelingen dat niet doen! En hier vanalles willen veranderen!
Oud 1 augustus 2006, 18:10   #273
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Stap morgen eens voor de lol een Marokkaans theehuisje binnen om uw multi-culturele sprookjes te verkondigen.
Vergeet vooral net dáár niet op te komen voor de rechten van de vrouw, de voor u vanzelfsprekende gelijkheid van moslims en niet-moslims, het atheïsme dat u uitdraagt én dit alles zonder hoofddoek met een aan de hedendaagse temperaturen aangepaste zomerse outfit.
Ik vermoed dat uw gepiep dan niet meer boven het ontstane tumult zal weerklinken, laat staan dat u hier ongeschonden zou uitkomen. Allah akhbar ?
Alvast een welgemeende schol !!
Dacht je nu echt dat ik nog nooit in een Marokkaans theehuis een glaasje lekkere muntthee ben gaan drinken. Zonder hoofddoek en gewoon met de kleren die ik altijd draag (ook in de zomer)? Dacht je echt dat ik nog nooit met moslims heb gepraat over geloof en over de rechten van de vrouw? En guess what, ik ben er volledig ongeschonden uitgekomen. Ze kunnen vaak niet begrijpen dat je niet gelovig bent, maar dat kunnen veel christenen en joden ook niet hoor. En daar gaan je ze echt niet voor aanvallen. Wat de rechten van vrouwen betreft, zou je versteld staan hoeveel verschillende opinies daarover zijn.
Beetje last van paranoia, Diego Raga?
Oud 1 augustus 2006, 18:15   #274
Tegendradigaard

Standaard

whoeehaa.

Ik zie het al voor mij....

en was de wiet goed ?
Oud 1 augustus 2006, 18:16   #275
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Terrorisme bestaat sinds de opkomst van de islam.
LOL! Kan je daar eens een bron voor geven, beste Smiley. En nee, niet vanop één van je favoriete haatsites. Graag een onafhankelijke bron.
Oud 1 augustus 2006, 18:19   #276
luc broes

Standaard

Citaat:
Een handvol, meer zullen het er echt niet zijn. En zeker geen gelovige moslims. En al helemaal niet als beide ouders allochtoon zijn. Leg mij anders eens uit waarom ze de genaturaliseerde en perfect aangepaste Zidane een Algerijn blijven noemen?
Ik ken in het VB een Hongaarse waarvan beide ouders hongaren zijn.
Zidane is een van de beste voetballers ter wereld, dus een dikke proficiat. Ik vind het ook een knappe man, wel pijtig van die kopstoot. Maar ja, iedereen begaat wel eens een fout, zand erover.
Als de man zich goed geïntegreerd heeft in Frankrijk en zich daar goed bij voelt en de juiste papieren heeft is hij dus Frans staatsburger. Ik verwacht niet dat iemand daar problemen mee heeft.
Ik heb er echter geen goed gevoel bij als een rijk kapitalistisch land overal ter wereld de beste voetballers gaat kopen en die dan de juist papieren geeft. Die moeten dan de kleuren van het nieuwe 'vaderland' gaan verdedigen waarmee ze weinig of geen binding hebben.
Dat trekt een beetje op een vreemdelingenlegioen en zelfs op een soort slavenhandel. Mens als koopwaar!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat wie echt links en humanistisch denkt dat zondermeer goedkeurt.
Oud 1 augustus 2006, 18:23   #277
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik vertrok helemaal niet van de idee dat de islam slecht is. Vroeger dacht ik net zoals jij dat de islam zoiets was zoals het chrsitendom. Niks om ons zorgen over te maken dus. Christenen zullen je heus niet met de dood bedreigen voor een grapje. Ook is hun doel niet de hele wereld te veroveren om daarna de niet-christenen als 2de rangsburgers te behandelen en te discrimineren. Ook vormen zij helemaal geen bedreiging voor onze westerse maatschappij met haar democratie, een vrijheid en een democratie die de islam niet kent, zelfs gewoonweg haaks staat op de islam !

Na 9/11 en de vorige aanslagen (want 9/11 was niet het begin van die aanslagen) en het geroep telkens te moeten horen na elke aanslag (en na elk gejuig) Allah u akhbar ! te horen besloot ik om Engelstalige islamitische fora op te zoeken om te zien wat daar allemaal van aan is. Je hoort na elke aanslag wel telkens zeggen dat dit niet de islam is en dat dit misbruik is van de islam wat die terroristen doen, want islam is peace.

Ik ben echter geen slaafje die zomaar alles slikt wat men mij door de strot wil duwen en ik ging ZELF op onderzoek uit. Wat ik van molsims onderling op allerlei fora te horen (te lezen) kreeg was ronduit SCHOKKEND. Als ik daarop wilde reageren kreeg ik te maken met censuur. Mijn ogen zijn meer en meer open gegaan. Ik begreep plots waarom er net met die bepaalde groep overal 'integratieproblemen' zijn en bomaanslagen wereldwijd. En neen, sites van het Vlaams Belang had ik nooit bezocht. Ik was vroeger trouwens een fervent tegenstander van het Vlaams Belang. Maar niet elke mens blijft dom !
Arm schaap, pas na 9/11 op de hoogte van het bestaan van moslimfundamentalisme! Dat moet inderdaad een schok geweest zijn. Misschien zal hetvolgende dan ook schokkend voor je zijn: ook in andere godsdiensten (met name in het christendom en het jodendom) heb je van die fundamentalisten. Ook bij de niet-gelovigen heb je fundamentalisten, zowel aan rechtste als aan linkse zijde. En die zijn allemaal gevaarlijk. Maar voor je je met computer onder de tafel verbergt: ze zijn overal in de minderheid. En gelukkig maar!
Oud 1 augustus 2006, 18:24   #278
luc broes

Standaard

Citaat:
Alsof de meeste economische vluchtelingen dat niet doen! En hier vanalles willen veranderen!
vooreerst kunnen bij geen toegang verlenen aan de miljoenen economische vluchtelingen. Ik help ze liever in eigen land (ik doe dat);
Als ze zich aanpassen aan onze maatschappij die ze door hun komst zelf verkiezen boven hun thuisland, dan is er geen probleem: welkom, Vlaming onder de Vlamingen.
Oud 1 augustus 2006, 18:26   #279
luc broes

Standaard

Citaat:
Arm schaap, pas na 9/11 op de hoogte van het bestaan van moslimfundamentalisme! Dat moet inderdaad een schok geweest zijn. Misschien zal hetvolgende dan ook schokkend voor je zijn: ook in andere godsdiensten (met name in het christendom en het jodendom) heb je van die fundamentalisten. Ook bij de niet-gelovigen heb je fundamentalisten, zowel aan rechtste als aan linkse zijde. En die zijn allemaal gevaarlijk. Maar voor je je met computer onder de tafel verbergt: ze zijn overal in de minderheid. En gelukkig maar!
Edina, een beetje redelijk blijven. Het is niet abnormaal dat 9/11 een schok is.

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2006 om 18:26.
Oud 1 augustus 2006, 18:29   #280
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken in het VB een Hongaarse waarvan beide ouders hongaren zijn.
Zidane is een van de beste voetballers ter wereld, dus een dikke proficiat. Ik vind het ook een knappe man, wel pijtig van die kopstoot. Maar ja, iedereen begaat wel eens een fout, zand erover.
Als de man zich goed geïntegreerd heeft in Frankrijk en zich daar goed bij voelt en de juiste papieren heeft is hij dus Frans staatsburger. Ik verwacht niet dat iemand daar problemen mee heeft.
Ik heb er echter geen goed gevoel bij als een rijk kapitalistisch land overal ter wereld de beste voetballers gaat kopen en die dan de juist papieren geeft. Die moeten dan de kleuren van het nieuwe 'vaderland' gaan verdedigen waarmee ze weinig of geen binding hebben.
Dat trekt een beetje op een vreemdelingenlegioen en zelfs op een soort slavenhandel. Mens als koopwaar!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat wie echt links en humanistisch denkt dat zondermeer goedkeurt.
Mooi afleidingsmaneuver, maar daar ging het niet over, beste Luc. Het ging erover dat het VB hem als een Algerijn blijft beschouwen en dat ook altijd zal doen. Ik heb je daar een mooi citaat over gegeven vanop de VB-website. En jammer genoeg voor jou, zijn er inderdaad geen kleurlingen bij het VB die 2 gekleurde ouders hebben. En al helemaal geen gelovige moslims. En dat is niet toevallig hoor, geloof me vrij.

En voor alle duidelijkheid: de wantoestanden die er in het voetbal bestaan, keur ik natuurlijk niet goed. Maar ik denk niet dat je in het geval van de gekleurde spelers van de Franse ploeg kan spreken over slavenhandel of wantoestanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be