Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 20:44   #3381
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je begrijpt het totaal verkeerd. Hezbollah hoeft geen infrastructuur op te bouwen. Ze gebruiken de wapens die ze krijgen en ze gebruiken de burgers als pantser.

Wat moet Israël dan doen?
De schutters/raketlanceerders opblazen ,zelfs achter hun burgerschild?
Of Teheran/Damascus nuken, omdat daar de hoofdleverancier van wapens aan Hezbollah zitten?
Maddox, bestaat de mogelijkheid dat jij de link naar jouw quotes laat staan? Dat maakt het een stuk makkelijker om jou posts te volgen?

Thanks a lot!!
Oud 3 augustus 2006, 20:48   #3382
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ieder burgerslachtoffer is een slachtoffer te veel maar sommigen staren zich enkel blind op de slachtoffers van zelfmoordaanslagen en vergeten de duizenden slachtoffers en gevangenen aan Palestijnse zijde (zonder de massale vernietiging van bruggen, wegen, haveninstallaties, regeringsgebouwen, scholen, ziekenhuizen, huizen enz.) erbij te rekenen.
Mss kunt U nog wel herinneren dat ik enkele dagen geleden reeds meldde dat de nieuwsdiensten melding maakten van ongeveer 60 doden en dat ik van een Nederlandse reporter ter plaatse hoorde dat er slechts 28 of 29 waren? Ik stelde toen trouwens terloops de vraag wat onze oorlogsreporter veilig Terzake op Zaterdag 'zat' voor te stellen...

Ik haalde dit toen aan om te laten zien hoe het nieuws gemanipuleerd wordt...
Maar ja, één van de weinige reacties (als het al niet de enige was) was... 'Vindt U 28 doden dan minder erg?'
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 20:48   #3383
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Het wordt sowiso een haast onhaalbare opdracht om als externe kracht vrede te scheppen. Persoonlijk vrees ik dat we aan een periode begonnen zijn waar we nog niet snel een verbetering voor mogen verwachten.

Spijtig maar helaas.
Ja, hoe kan je twee vechtende honden uit elkaar houden zonder de kans op een beet van de een of de andere ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 20:52   #3384
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Denk je echt dat er niet onderzocht wordt waar de wapens van Hezbollah vandaan komen? Denk je echt dat er niet onderzocht wordt wat de Libanese overheid en de VN de voorbije 6 jaar hebben gedaan?

Ben je op de hoogte van de inhoud van het UNIFIL mandaat? Indien ja, dan zou je weten dat zij wel degelijk hun mandaat zo goed als mogelijk hebben uitgevoerd. Ben je op de hoogte van het feit dat het Libanese leger nog niet de middelen en de macht had om Hezbollah te ontwapenen? Had je Libanon liever opnieuw in een burgeroorlog zien verzeilen? Wist je dat Libanon een verlenging van 6 maanden had aangevraagd voor UNIFIL voordat de Israëlische soldaten werden ontvoerd (omdat ze nog nog steeds geen controle hadden over Zuid-Libanon)?
En hoe is de uitslagn van die onderzoeken? Of hoever staat men ermee?

En uiteraard is volgens U daar niemand verantwoordelijk voor? Of wat?
Oud 3 augustus 2006, 20:54   #3385
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD;185128 althan4
Toch vreemd; het moet al die pakweg 6 jaar bekend geweest zijn dat de Hezbollah Libanon zat vol te proppen met raketten en dat de Libanese regering en de VN-ers dus eigenlijk heel de vrije wereld, samen daar niets tegen konden of wilden ondernemen.

Dit kon toch niet anders dan escaleren.

Welk resultaat werd hiervan verwacht/beoogd: de uitbarsting die nu aan de gang is, of op iets langere termijn de vernietiging van Israël?

Weinig schijnt te zijn wat het lijkt en hoe dan ook, de burger draait er voor op.
Ik vrees dat U er niets van begrepen hebt... Althans volgens Edina
Oud 3 augustus 2006, 20:55   #3386
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Iran mengt zich ook in het conflict.
Terwijl nu vooral kalmte en rustig blijven en praten de rust kan doen weerkeren laat Iran zich horen. en dan verschieten ze dat Israël nog meer opzichzelf oplossingen zoekt.

bron www.hln.be
Een onmiddellijk staakt-het-vuren vind ik nog tamelijk rustig van de 'as van het kwade' .......
Stel je voor dat hij had gezegd dat de Libanezen het recht hadden zich te verdedigen, dat zou pas een echte ramp geweest zijn.
Oud 3 augustus 2006, 21:09   #3387
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waar heb ik een quote gemaakt? Ik heb gewoon de nieuwsberichten gecondenseerd.

Maar om het duidelijk te maken. Hezbollah heeft niet de infrastructuur om 100'den, of zelfs 1000'den Katyusha of betere raketten zelf te maken.
Toch schieten ze die af onder dekking van civiele bevolking en infrastructuur. Ergo, iemand leverd die.
Wie zou dat kunnen zijn?

Iran is duidelijk, ze vertellen het zelf. En er zijn niet veel routes beschikbaar. Alleen door Syrië.
Noord Korea zou ook kunnen, maar die leveren niet gratis.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 21:12   #3388
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik een quote gemaakt? Ik heb gewoon de nieuwsberichten gecondenseerd.

Maar om het duidelijk te maken. Hezbollah heeft niet de infrastructuur om 100'den, of zelfs 1000'den Katyusha of betere raketten zelf te maken.
Toch schieten ze die af onder dekking van civiele bevolking en infrastructuur. Ergo, iemand leverd die.
Wie zou dat kunnen zijn?

Iran is duidelijk, ze vertellen het zelf. En er zijn niet veel routes beschikbaar. Alleen door Syrië.
Noord Korea zou ook kunnen, maar die leveren niet gratis.
Het gaat niet om de inhoud Maddox, wanneer jij iemand quote delete jij de link naar de originele post waardoor we niet kunnen terug tracen waar je op reageert.

Again, thanks a lot!
Oud 3 augustus 2006, 21:24   #3389
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2004 gun, uiteindelijk komt mijn stukje betoog als reactie op Circe's en drosophila's uitspraken

Citaat:
Ik mag toch veronderstellen dat HRW ook watchers heeft in Israel om daar te gaan onderzoeken waar al die duizenden Hezbollah raketten neervallen (zouden daar ook lanceerstations staan?) of schiet Hezbollah voor de lol altijd maar mis?
Citaat:
Dat veronderstelt u correct: http://www.hrw.org/english/docs/2006...ebano13760.htm
En dan natuurlijk labyrinth's uitspraak van dom dommer domst, op mijn V1 conclusie.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2006 om 21:26.
Oud 3 augustus 2006, 21:39   #3390
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En dan natuurlijk labyrinth's uitspraak van dom dommer domst, op mijn V1 conclusie.
Waarom zou een olifant zich toch dom gedragen terwijl dat normaal gezien een verstandig dier is ?
Waarom gedraagt Israël zich zo onbeheerst en meedogenloos terwijl ze daar toch beschaafd horen te zijn, het goede voorbeeld zouden moeten geven ? Wie weet om het failliet van Irak ( de beurs kelderde met 80 % in Bagdad ) te verteren ......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 augustus 2006 om 21:42.
Oud 3 augustus 2006, 21:47   #3391
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

labyrinth
Ook een olifant valt aan als ie voldoende geprovoceerd is. En ook soms op een verkeerd doelwit.

Nu, blijft mijn vraag.
Als Israël de Hezbollah wapenleveranciers wil aanpakken, wat zouden de gevolgen dan zijn?
Minstens 1 van die wapenleveranciers is te groot om conventioneel aan te vallen. Dus moet het maar nucleair.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2006 om 21:47.
Oud 3 augustus 2006, 22:06   #3392
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss kunt U nog wel herinneren dat ik enkele dagen geleden reeds meldde dat de nieuwsdiensten melding maakten van ongeveer 60 doden en dat ik van een Nederlandse reporter ter plaatse hoorde dat er slechts 28 of 29 waren? Ik stelde toen trouwens terloops de vraag wat onze oorlogsreporter veilig Terzake op Zaterdag 'zat' voor te stellen...

Maar ja, één van de weinige reacties (als het al niet de enige was) was... 'Vindt U 28 doden dan minder erg?'
Deze reporter (pro-Israel) beweerde ook dat in oorlogstijd de slachtoffer aantallen deel uit maken van de propaganda. Onze Ter Zake journalist had niet de culot om op te merken " dat de 6 miljoen ook misschien propaganda zijn ? ". 3 miljoen is ook hééél erg.
Oud 3 augustus 2006, 22:12   #3393
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE

Op zijn minst is het dan minder erg gelogen nietwaar?
Oud 3 augustus 2006, 22:12   #3394
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
labyrinth
Ook een olifant valt aan als ie voldoende geprovoceerd is. En ook soms op een verkeerd doelwit.

Nu, blijft mijn vraag.
Als Israël de Hezbollah wapenleveranciers wil aanpakken, wat zouden de gevolgen dan zijn?
Minstens 1 van die wapenleveranciers is te groot om conventioneel aan te vallen. Dus moet het maar nucleair.
Oei, een gevaarlijke zot........
Oud 3 augustus 2006, 22:21   #3395
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze reporter (pro-Israel) beweerde ook dat in oorlogstijd de slachtoffer aantallen deel uit maken van de propaganda. Onze Ter Zake journalist had niet de culot om op te merken " dat de 6 miljoen ook misschien propaganda zijn ? ". 3 miljoen is ook hééél erg.
Deze reporter is volgens mij niet pro-israel maar op zijn minst OBJECTIEF

Daaruit kan ik concluderen dat de Onze Ter Zake journalist niet objectief is maar subjectief en dit ten voordele van Hezbolla en kunnen we ook concluderen dat de VRT-nieuwsdienst zeker niet objectief werkt.

Citaat:
in oorlogstijd de slachtoffer aantallen deel uit maken van de propaganda.
propaganda is een deel van oorlogsvoering en word gebruikt door elk leger of teroristische beweging. Het is de taak van een journalist om objectief te blijven, de waarheid opzoeken en dit ook te vertellen.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 3 augustus 2006 om 22:21.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:34   #3396
Cyrano
Minister

Standaard

Deze reporter beweerde dat hij persoonlijk in het lokale hospitaal ging informeren naar de aantallen. Hier kreeg hij zijn raming, +- 30. Hij vermelde erbij dat er nog een aantal onder de brokstukken lagen. Nadien hebben alle media het getal 60 aangehouden.

Mij stoorde vooral de poging van deze reporter om de schade te minimaliseren met het opzet Israel gunstiger voor te stellen. Zijn bekommernis gold vooral het aantal niet het leed van de ramp zelf.

Nederlandse journalisten die verslag uitbrengen over het Midden Oosten hebben dikwijls een Israelisch geurtje.

De objectiviteit van de VRT verslaggeving schat ik niet hoog in.
Oud 3 augustus 2006, 22:46   #3397
Cyrano
Minister

Standaard

In verband met de objectiviteit van de VRT.
Het onvoldoende duiden van een incident is ook een vorm van subjectiviteit. Na de bombardering van de UN post met 4 doden als gevolg heb ik niet gehoord dat de UN bevelhebber tot 10 maal toe met de UN vertegenwoordiger in Tel Aviv gebeld heeft om te melden dat de inslagen te dichtbij kwamen. Zij namen contact op met het Israelisch leger. Israel heeft alle coordinaten van de UN posten. Toch hebben zij door gebombardeerd. Zij hebben lak aan onschuldige slachtoffers, Libanese burgers, UN soldaten, hulpkonvooien, Rood Kruis,..
De VRT deed dit bombardement af als een foutje, Oeps.
Oud 3 augustus 2006, 22:50   #3398
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Deze reporter beweerde dat hij persoonlijk in het lokale hospitaal ging informeren naar de aantallen. Hier kreeg hij zijn raming, +- 30. Hij vermelde erbij dat er nog een aantal onder de brokstukken lagen. Nadien hebben alle media het getal 60 aangehouden.

Mij stoorde vooral de poging van deze reporter om de schade te minimaliseren met het opzet Israel gunstiger voor te stellen. Zijn bekommernis gold vooral het aantal niet het leed van de ramp zelf.

Nederlandse journalisten die verslag uitbrengen over het Midden Oosten hebben dikwijls een Israelisch geurtje.

De objectiviteit van de VRT verslaggeving schat ik niet hoog in.
Als die reporter het juiste aantal doden wist te vermelden (zie Human Riights Watch, dan is dat een journalist die zijn werk gedaan heeft...
Punt ander lijn...

Citaat:
Over het exacte aantal doden van het Israëlische luchtbombardement op het Zuid-Libanese dorp Qana is een hevige discussie losgebarsten. Bij het bombardement van afgelopen zondag kwamen volgens officiële Libanese cijfers 56 burgers om het leven, onder wie een dertigtal kinderen. Volgens de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch gaat het om 28 mensen, van wie 16 kinderen en tieners. Dertien mensen worden nog vermist.

De afwijkende cijfers wijt de organisatie aan de verkeerde mening dat zich op het ogenblik van het bombardement 63 mensen in het gebouw aanwezig waren. Minstens 22 mensen slaagden er echter daadwerkelijk in het huis nog voor de aanval te ontvluchten.

Human Rights Watch gaf een lijst vrij van 28 geïdentificeerde doden. Onder hen 16 kinderen en tieners. Het jongste slachtoffer was een negen maanden oude baby. Het ziekenhuis uit de nabijgelegen stad Tyrus bleef er donderdag bij dat er 56 lijken uit Kana binnengebracht waren.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03082006_030
Citaat:
Human Right News Israel/Lebanon: Qana Death Toll at 28

The names of those confirmed killed from Lebanese Red Cross and Tyre hospital records are:
  1. Ahmad Mahmud Shalhub, 55
  2. Ibrahim Hashim, 65
  3. Hasna' Hashim, 75
  4. `Ali Ahmad Hashim, 3
  5. `Abbas Ahmad Hashim, 9 months
  6. Hura’ Muhammad Qassim Shalhub, 12
  7. Mahdi Mahmud Hashim, 68
  8. Zahra Muhammad Qassim Shalhub, 2
  9. Ibrahim Ahmad Hashim, 7
  10. Ja`far Mahmud Hashim, 10
  11. Lina Muhammad Mahmud Shalhub, 30
  12. Nabila `Ali Amin Shalhub, 40
  13. `Ula Ahmad Mahmud Shalhub, 25
  14. Khadija `Ali Yusif, 31
  15. Taysir `Ali Shalhub, 39
  16. Zaynab Muhammad `Ali Amin Shalhub, 6
  17. Fatima Muhammad Hashim, 4
  18. `Ali Ahmad Mahmud Shalhub, 17
  19. Maryam Hassan Muhsin, 30
  20. `Afaf al-Zabad, 45
  21. Yahya Muhammad Qassim Shalhub, 9
  22. `Ali Muhammad Kassim Shalhub, 10
  23. Yusif Ahmad Mahmud Shalhub, 6
  24. Qassim Samih Shalhub, 9
  25. Hussain Ahmad Hashim, 12
  26. Qassim Muhammad Shalhub, 7
  27. Raqiyya Mahmud Shalhub, 7
  28. Raqiyya Muhammad Hashim, unknown
http://www.hrw.org/english/docs/2006/08/02/lebano13899.htm
Oud 3 augustus 2006, 23:02   #3399
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als die reporter het juiste aantal doden wist te vermelden (zie Human Riights Watch, dan is dat een journalist die zijn werk gedaan heeft...
Punt ander lijn...
Je vergeet er wel even bij te vertellen dat er nog 13 vermisten zijn. En dat het niet onlogisch is dat in de chaos na een bombardement (of een aanslag of een ramp for that matter), het niet altijd duidelijk is hoeveel slachtoffers er precies zijn. Of ben je misschien al vergeten hoe lang het duurde voor het juiste aantal slachtoffers bekend was na - ik zeg maar wat - de aanslagen op de metro in Londen. Het enige dat men wist is dat er 65 mensen in dat gebouw schuilden. Het was helemaal niet duidelijk hoeveel er dat bombardement nu precies hadden overleefd. Feit blijft dat dit bombardement tot een verschrikkelijk drama heeft geleid (de meerderheid van de slachtoffers zijn kinderen hé). En dat Israël aanvankelijk beweerde dat er raketten van daaruit werden afgeschoten. Iets waar ze later op zijn teruggekomen overigens. En iets waar ook Human Rights Watch geen enkel bewijs voor kon vinden. Dat maakt van dit "incident" zonder meer een oorlogsmisdaad en daar gaat het hier om.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:07   #3400
noledge
Burger

Standaard

Ondertussen wil Olmert de Hezbollah aanvallen doen stoppen door een internationale troepenmacht.

"Israël wil internationale troepenmacht tegen Hezbollah"
( http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix )

Hoe laf: alle internationale kritiek legt Isaël naast zich neer, maar het lukt hen niet zoals ze gepland hadden, dus roepen ze wél om hulp en moeten soldaten van landen die niet om deze miserie gevraagd hebben, maar sneuvelen?

Israël--
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be