![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou toch eens je spaans woordenboekje bovenhalen. Maar het is de moeite die telt niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Smoren wie smoren wilt... Freedom ftw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn nochtans wel studies over geweest die hebben bewezen dat het wel degelijk uw teergeliefde grijze celletjes beschadigd. Nu van mij mag u smoren zoveel u wil, zolang u daarmee de maatschappij geen last bezorgd. Ik durf ook wel eens een pint drinken, maar rij dan ook nie meer met den auto, ge moet uw grenzen kennen dus. Alleen het probleem, is, als morgen canabis gelagiliseerd wordt, dan staan ze morgen te roepen om cocaine, XTC, Speed, te legaliseren, en daarna is het de beurt aan Heroïne en ander straf spul. Het is zo'n beetje als die pedo partij in holland, nu de eerste stap is genomen, ze zijn opgestart, nu gaan ze het bespreekbaar maken, en binnen 20 jaar ben je een racist, als je durft beweren, dat kinderen neuken, verkeerd is. het kan ook 30 jaar gaan duren, maar dat het die kant op gaat gaan, moogde zeker van zijn. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 augustus 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles legaliseren.
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() al gehoord van dat je kanker kan krijgen van passief meeroken? Vraag het aan Alan Carr!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kans is kleiner dan een halve percent van de kans die rokers hebben, wat al redelijk laag is.
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cannabis is inderdaad een softdrug, of ik overdrijf da zal de toekomst wel uitwijzen , maar kent ge het spreekwoord : Geef ze een hand en ze pakken er heel uwen arm bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
drugs zijn drugs. van tabak over alcohol tot aan heroine cocaine. laat alles toe. De onverantwoordelijke mensen zullen vlug in hun kist liggen, wat een mooie opruiming is voor de maatschappij en een opluchting voor de sociale zekerheid. via mijn systeem betalen ze voor hun eigen sociale zekerheid en zijn ze de gezonde mensen niet ten laste via mijn systeem kan men de SZ-bijdragen voor niet-gebruikers ook misschien zelfs verlagen. Het is een win win situatie. Iedereen wint de lotto. De gebruikers kunnen gebruiken.... De onverantwoordelijken lopen (of rijden) tegen de boom.... De niet-gebruikers draaien niet op voor de gebruikers.... De niet-gebruikers houden meer netto loon over.... Het is gewoon zoals alles... een kwestie van keuzes te maken.... en de gevolgen van je keuzes dragen... Wat ben ik toch geniaal.... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is er mis met een lijntje coke af en toe? Is plezant, is ingeburgerd en kan ook nog een fijn centje opbrengen als ge 't slim aanpakt. ![]() ps: drank, wiet en coke, ideale drugs om op te neuken!! Laatst gewijzigd door KrisKras : 3 augustus 2006 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
triestig eigelijk... zo gefixeerd zijn om je eigen hersenspinsels te verkopen als waarheid dat pure excitatie bij alweer een nieuw artikeltje gevonden te hebben je onmiddellijk in euforische roes dommelt waarin je denkt dingen te lezen die er helemaal niet staan alzo zou men nog de indruk kunnen krijgen dat je niet bepaald een verantwoordelijke mens bent en tegen jezelf beschermd dient te worden ![]() Laatst gewijzigd door praha : 3 augustus 2006 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() dik in orde voor mij, maar wel moeilijker in gang te zetten.Stel je voor: je laten registreren als je een pint gaat pakken, of in zo een hamburgertent zo een vetbol gaat kopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Stel jezelf de vraag: Indien ze jouw harddrug, (waarschijnlijk alcohol) zouden verbieden: ga je die dan laten? Het antwoord is meestal NEEN. Het verbieden van drugs allerhand helpt blijkbaar niet. Er is geen kruid gewassen (kruit gewassen??) tegen roesverwekkende middelen. Het enige effect van het verbieden van alcohol in de verenigde staten was de grote bloei van Al Capone en consoorten. Het voorstander zijn van het uit het strafwetboek halen van drugs, is al evenmin pro drugs zijn als het uit het strafwetboek halen van aburtus inhoudt dat men nu abortus leuk of wenselijk vindt. (Doe mij maar een abortus en pak er zelf ook een...). Het uit het strafwetboek halen van abortus heeft, zoals voorspeld, het aantal abortussen laten AFNEMEN. Het is volgens vele criminologen de enige manier om de "pushers" tegen te houden: de criminelen die er hun kostje (vet) mee verdienen. Politici die zo ver willen gaan dat ze drugs willen legaliseren (en daardoor onder controle houden!) hebben hiervoor internationaal steun nodig. Zelf de Kennedy's (De ene president, de andere minister van justitie) werden bij het opperen van het plan drugs te legaliseren verhuisd naar het Walhalla. Beiden. Denk erom dat hun campagne gesteund werd door papa, niet toevallig rijk geworden tijdens de "drooglegging" door... illegale Ierse whiskey te smokkelen... Wat bepaalde politici doen om nu de mensen zelf wiet te gaan leren kweken is moedig. Indien het een rage wordt zal het crimineel milieu hen allicht mores leren. Men zou met drugs moeten doen wat men geleerd heeft van het gebruik van alcohol en sigaretten (een zeeer schadelijke, verslavende, dure en asociale drug): misbruik beteugelen. Zo is het gebruik van Canabis door pubers wiens hersenen nog niet volgroeid zijn (onder ongeveer 18) erg gevaarlijk: het leidt (wetenschappelijk bewezen) tot 10 procent van hen die rond de veertig geestesziek zullen worden. Rijden onder invloed van drugs: verbieden. Dit kan zonder het bezit van drugs te verbieden, het verhandelen te verbieden, de kweek te verbieden. Indien men de negatieve aspecten regelt, maar verder de maffia haar cadeautje afpakt (verbod van drugs) is alles beter dan nu. Er is geen politicus ter wereld die nog zijn hachje risceert om dit voor te stellen. Het is dus heel gemakkelijk van rechts (VB en consoorten) om hard te roepen dat men tegen legalisatie is: het is helemaal niet moedig, het helpt niets en men krijgt allicht nog wat geld van de maffia om vooral door te doen. Een goed drugsbeleid veronderstelt het legaliseren van drugs gekoppeld aan het beteugelen van misbruik, controleren van de verslaafden en zo zachtjesaan de mensen te begeleiden naar verstandig omspringen met deze middelen. Maar dit verondersteld doordacht denken en handelen. Simplisme, zoals door rechts vertolkt helpt niet de verslaafden, helpt niet de kinderen, helpt niet de maatschappij: het helpt de mafia. Ik ben dus niet voor een totale vrijmaking van drugs: ik ben voor het invoeren van wetten die misbruik beteugelen, het oprichten van diensten die problemen oplossen en het afschaffen van het verbieden van drugs tout-court omdat dit a) de mafia steunt b) duidelijk bewezen absoluut niets helpt. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 augustus 2006 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() [quote=ericferemans;1852537]
Citaat:
Citaat:
En jij ericferemans... wil jij de geschiedenis ingaan samen met Kennedy ..... Ik stel het ook voor ... maar ik ben geen politicus he... Citaat:
ik, als simpele rechtse zak (zal je wel van mij denken he) kan me hier in veel vinden. Ik ga zelfs nog verder dan jij.... Maar allez het helpt zeker als je je haat nog eens kunt spuwen naar rechts..... Kun jij nu nooit eens iets bekijken zonder daar links-rechts bij te halen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Hasj en weed (cannabis)
De geestelijke verslaving is algemeen gering maar kan bij regelmatig gebruik groot zijn. Het effect op korte termijn is een ontspannende gevoel, versterkte gevoelens, een vermindering van concentratie- en reactievermogen en zintuigelijke veranderingen. Bij hoge dosering is er gevaar voor angst-en paniekaanvallen en soms bewustzijnsverlies De gevolgen op lange lange termijn is schade aan de longen en is 12 keer schadelijker dan een sigaret Een kleine vergelijking: een sigaret verbrand op 100 graden celcius en een joint op 180graden celcius. PS: aan Eric Ferremans Dit is een berichtje waar u een punt aan kunt zuigen. Ik betrek hier links of rechts niet bij. Zou u dit ook kunnen of is dit te moeilijk voor u. In combinatie met alcohol worden de effecten verdubbelt. En het gevaar van spacecake is een inname van een te hoge dosis. Hasj en weed kan je vergelijken met lsd, allebei hallucinogene middelen Dus ik zie niet in waarom men zoiets zou gaan legaliseren. Zeker als je weet dat men steeds strenger optreed voor tabakproducten (sigaretten, roltabak en sigaren) Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 augustus 2006 om 07:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Democratie,is dat voor links niet dat woord waar ze mee bedoelen zolang het mij maar goed uitkomt en er mijn voordeel kan aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |