Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 15:15   #61
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
sommige zaken vergeet je niet he! Hola chica, quere a beber en mi casa? 8)
Hola chica (of guapetona) ¿Quieres beber algo en mi casa?
Ik zou toch eens je spaans woordenboekje bovenhalen. Maar het is de moeite die telt niet?
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:17   #62
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Smoren wie smoren wilt... Freedom ftw.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:21   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Hmm, toch is het meer dan 5 dagen geleden dat ik nog gesmoord heb... ik zit hier maw zo nuchter als maar kan zijn.

En nu kan je wat beginnen lullen over hersenschade, kan ik om bewijs vragen dat cannabis dit veroorzaakt, en kan ik lang wachten. So don't even try...

Daar zijn nochtans wel studies over geweest die hebben bewezen dat het wel degelijk uw teergeliefde grijze celletjes beschadigd.

Nu van mij mag u smoren zoveel u wil, zolang u daarmee de maatschappij geen last bezorgd. Ik durf ook wel eens een pint drinken, maar rij dan ook nie meer met den auto, ge moet uw grenzen kennen dus.

Alleen het probleem, is, als morgen canabis gelagiliseerd wordt, dan staan ze morgen te roepen om cocaine, XTC, Speed, te legaliseren, en daarna is het de beurt aan Heroïne en ander straf spul.

Het is zo'n beetje als die pedo partij in holland, nu de eerste stap is genomen, ze zijn opgestart, nu gaan ze het bespreekbaar maken, en binnen 20 jaar ben je een racist, als je durft beweren, dat kinderen neuken, verkeerd is. het kan ook 30 jaar gaan duren, maar dat het die kant op gaat gaan, moogde zeker van zijn.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 augustus 2006 om 15:42.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:34   #64
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daar zijn nochtans wel studies over geweest die hebben bewezen dat het wel degelijk uw teergelievde grijze celletjes beschadigd.
klopt als een bus - idem voor alchohol

Citaat:
Nu van mij mag u smoren zoveel u wil, zolang u daarmee de maatschappij geen last bezorgd. Ik durf ook wel eens een pint drinken, maar rij dan ook nie meer met den auto, ge moet uw grenzen kennen dus.
mooi zo.

Citaat:
Alleen het probleem, is, als morgen canabis gelagiliseerd wordt, dan staan ze morgen te roepen om cocaine, XTC, Speed, te legaliseren, en daarna is het de beurt aan Heroïne en ander straf spul.
Fout. Cannabis is een softdrug. Heroine is van een heel ander kaliber. Laten we de zaken niet verwarren.

Citaat:
Het is zo'n beetje als die pedo partij in holland, nu de eerste stap is genomen, ze zijn opgestart, nu gaan ze het bespreekbaar maken, en binnen 20 jaar ben je een racist, als je durft beweren, dat kinderen neuken, verkeerd is. het kan ook 30 jaar gaan duren, maar dat het die kant op gaat gaan, moogde zeker van zijn.
Je overdrijft mateloos.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:34   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Alles legaliseren.
Oud 3 augustus 2006, 15:37   #66
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Van mijn part mag een cannabisgebruiker op een terras aan het tafeltje naast mij een joint roken, net zoals iemand er een Leffe komt nuttigen, zolang ze mij beide maar niet lastig vallen.
al gehoord van dat je kanker kan krijgen van passief meeroken? Vraag het aan Alan Carr!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:41   #67
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al gehoord van dat je kanker kan krijgen van passief meeroken? Vraag het aan Alan Carr!
Op een terras, Jan?

Wil je nu ook roken in open lucht gaan verbieden???
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:45   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kans is kleiner dan een halve percent van de kans die rokers hebben, wat al redelijk laag is.
Oud 3 augustus 2006, 15:45   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klopt als een bus - idem voor alchohol

mooi zo.

Fout. Cannabis is een softdrug. Heroine is van een heel ander kaliber. Laten we de zaken niet verwarren.

Je overdrijft mateloos.
Cannabis is inderdaad een softdrug, of ik overdrijf da zal de toekomst wel uitwijzen , maar kent ge het spreekwoord : Geef ze een hand en ze pakken er heel uwen arm bij.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 16:28   #70
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

.
laat ons dat soft/hard drugs onderscheid nu eens vallen.

drugs zijn drugs. van tabak over alcohol tot aan heroine cocaine.

laat alles toe. De onverantwoordelijke mensen zullen vlug in hun kist liggen, wat een mooie opruiming is voor de maatschappij en een opluchting voor de sociale zekerheid.

via mijn systeem betalen ze voor hun eigen sociale zekerheid en zijn ze de gezonde mensen niet ten laste

via mijn systeem kan men de SZ-bijdragen voor niet-gebruikers ook misschien zelfs verlagen.

Het is een win win situatie.
Iedereen wint de lotto.

De gebruikers kunnen gebruiken....
De onverantwoordelijken lopen (of rijden) tegen de boom....
De niet-gebruikers draaien niet op voor de gebruikers....
De niet-gebruikers houden meer netto loon over....

Het is gewoon zoals alles... een kwestie van keuzes te maken.... en de gevolgen van je keuzes dragen...

Wat ben ik toch geniaal.... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 19:20   #71
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat is er mis met een lijntje coke af en toe? Is plezant, is ingeburgerd en kan ook nog een fijn centje opbrengen als ge 't slim aanpakt.

ps: drank, wiet en coke, ideale drugs om op te neuken!!

Laatst gewijzigd door KrisKras : 3 augustus 2006 om 19:28.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 21:03   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar is hij nog de eerste zin aan het lezen! 8)
ik vrees dat 't 'm al 10x terug bij de eerste zin is

triestig eigelijk... zo gefixeerd zijn om je eigen hersenspinsels te verkopen als waarheid dat pure excitatie bij alweer een nieuw artikeltje gevonden te hebben je onmiddellijk in euforische roes dommelt waarin je denkt dingen te lezen die er helemaal niet staan

alzo zou men nog de indruk kunnen krijgen dat je niet bepaald een verantwoordelijke mens bent en tegen jezelf beschermd dient te worden

Laatst gewijzigd door praha : 3 augustus 2006 om 21:08.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:28   #73
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we hetzelfde doen voor alcohol en suikerig en vet voedsel, fantastisch...
dik in orde voor mij, maar wel moeilijker in gang te zetten.Stel je voor: je laten registreren als je een pint gaat pakken, of in zo een hamburgertent zo een vetbol gaat kopen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:38   #74
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

... hebben Groen en Spirit niets beters meer te doen dan cannabisteelt en -gebruik te promoten? Ik dacht dat er ernstiger zaken te regelen vallen in dit landje. Mischien ook nog een witte mars tegen chocoladesigaretten organiseren?
Eventjes aan denken op 8 oktober...
Het drugsprobleem oplossen, of er een oplossing op vinden is geen sinecure.

Stel jezelf de vraag: Indien ze jouw harddrug, (waarschijnlijk alcohol) zouden verbieden: ga je die dan laten? Het antwoord is meestal NEEN.

Het verbieden van drugs allerhand helpt blijkbaar niet. Er is geen kruid gewassen (kruit gewassen??) tegen roesverwekkende middelen.

Het enige effect van het verbieden van alcohol in de verenigde staten was de grote bloei van Al Capone en consoorten.

Het voorstander zijn van het uit het strafwetboek halen van drugs, is al evenmin pro drugs zijn als het uit het strafwetboek halen van aburtus inhoudt dat men nu abortus leuk of wenselijk vindt. (Doe mij maar een abortus en pak er zelf ook een...). Het uit het strafwetboek halen van abortus heeft, zoals voorspeld, het aantal abortussen laten AFNEMEN.

Het is volgens vele criminologen de enige manier om de "pushers" tegen te houden: de criminelen die er hun kostje (vet) mee verdienen.

Politici die zo ver willen gaan dat ze drugs willen legaliseren (en daardoor onder controle houden!) hebben hiervoor internationaal steun nodig.
Zelf de Kennedy's (De ene president, de andere minister van justitie) werden bij het opperen van het plan drugs te legaliseren verhuisd naar het Walhalla. Beiden. Denk erom dat hun campagne gesteund werd door papa, niet toevallig rijk geworden tijdens de "drooglegging" door... illegale Ierse whiskey te smokkelen...

Wat bepaalde politici doen om nu de mensen zelf wiet te gaan leren kweken is moedig. Indien het een rage wordt zal het crimineel milieu hen allicht mores leren.

Men zou met drugs moeten doen wat men geleerd heeft van het gebruik van alcohol en sigaretten (een zeeer schadelijke, verslavende, dure en asociale drug): misbruik beteugelen.
Zo is het gebruik van Canabis door pubers wiens hersenen nog niet volgroeid zijn (onder ongeveer 18) erg gevaarlijk: het leidt (wetenschappelijk bewezen) tot 10 procent van hen die rond de veertig geestesziek zullen worden.
Rijden onder invloed van drugs: verbieden.
Dit kan zonder het bezit van drugs te verbieden, het verhandelen te verbieden, de kweek te verbieden.
Indien men de negatieve aspecten regelt, maar verder de maffia haar cadeautje afpakt (verbod van drugs) is alles beter dan nu.
Er is geen politicus ter wereld die nog zijn hachje risceert om dit voor te stellen.
Het is dus heel gemakkelijk van rechts (VB en consoorten) om hard te roepen dat men tegen legalisatie is: het is helemaal niet moedig, het helpt niets en men krijgt allicht nog wat geld van de maffia om vooral door te doen.
Een goed drugsbeleid veronderstelt het legaliseren van drugs gekoppeld aan het beteugelen van misbruik, controleren van de verslaafden en zo zachtjesaan de mensen te begeleiden naar verstandig omspringen met deze middelen. Maar dit verondersteld doordacht denken en handelen.
Simplisme, zoals door rechts vertolkt helpt niet de verslaafden, helpt niet de kinderen, helpt niet de maatschappij: het helpt de mafia.
Ik ben dus niet voor een totale vrijmaking van drugs: ik ben voor het invoeren van wetten die misbruik beteugelen, het oprichten van diensten die problemen oplossen en het afschaffen van het verbieden van drugs tout-court omdat dit
a) de mafia steunt
b) duidelijk bewezen absoluut niets helpt.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 augustus 2006 om 23:01.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:39   #75
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, toch is het meer dan 5 dagen geleden dat ik nog gesmoord heb... ik zit hier maw zo nuchter als maar kan zijn.

En nu kan je wat beginnen lullen over hersenschade, kan ik om bewijs vragen dat cannabis dit veroorzaakt, en kan ik lang wachten. So don't even try...
hersenschade...die komt nog man.Van zuipen heb je ook niet na 2 of 3 jaar blijvende schade.Maar na 20 wel.We zullen zien als je 20 jaar lang gerookt hebt, hoe het dan zit met jouw geheugen, en of je nog snel iets aanleert en zo.Ik zeg ook niet dat je van roken knettergek word , het kan wel, maar het moet niet. Toch richt je jezelf schade aan.Aan jou om uit te maken of het de moeite is, maar wees op z'n minste bewust van wat je doet, en ontken het niet, tegen weer en wind in...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 06:52   #76
Tegendradigaard

Standaard

[quote=ericferemans;1852537]
Citaat:
Het uit het strafwetboek halen van abortus heeft, zoals voorspeld, het aantal abortussen laten AFNEMEN.
Heb je daar cijfers over ?

Citaat:
Men zou met drugs moeten doen wat men geleerd heeft van het gebruik van alcohol en sigaretten (een zeeer schadelijke, verslavende, dure en asociale drug): misbruik beteugelen.
Zo is het gebruik van Canabis door pubers wiens hersenen nog niet volgroeid zijn (onder ongeveer 18) erg gevaarlijk: het leidt (wetenschappelijk bewezen) tot 10 procent van hen die rond de veertig geestesziek zullen worden.
Rijden onder invloed van drugs: verbieden.
Dit kan zonder het bezit van drugs te verbieden, het verhandelen te verbieden, de kweek te verbieden.
Indien men de negatieve aspecten regelt, maar verder de maffia haar cadeautje afpakt (verbod van drugs) is alles beter dan nu.
Er is geen politicus ter wereld die nog zijn hachje risceert om dit voor te stellen.
Ik ben het eens met ericferemans... djeezes toch

En jij ericferemans... wil jij de geschiedenis ingaan samen met Kennedy .....

Ik stel het ook voor ... maar ik ben geen politicus he...

Citaat:
Het is dus heel gemakkelijk van rechts (VB en consoorten) om hard te roepen dat men tegen legalisatie is: het is helemaal niet moedig, het helpt niets en men krijgt allicht nog wat geld van de maffia om vooral door te doen.
Een goed drugsbeleid veronderstelt het legaliseren van drugs gekoppeld aan het beteugelen van misbruik, controleren van de verslaafden en zo zachtjesaan de mensen te begeleiden naar verstandig omspringen met deze middelen. Maar dit verondersteld doordacht denken en handelen.
Simplisme, zoals door rechts vertolkt helpt niet de verslaafden, helpt niet de kinderen, helpt niet de maatschappij: het helpt de mafia.
Ik ben dus niet voor een totale vrijmaking van drugs: ik ben voor het invoeren van wetten die misbruik beteugelen, het oprichten van diensten die problemen oplossen en het afschaffen van het verbieden van drugs tout-court omdat dit
a) de mafia steunt
b) duidelijk bewezen absoluut niets helpt
allez ericferemans... je kunt het echt niet laten he...
ik, als simpele rechtse zak (zal je wel van mij denken he) kan me hier in veel vinden. Ik ga zelfs nog verder dan jij....
Maar allez het helpt zeker als je je haat nog eens kunt spuwen naar rechts.....
Kun jij nu nooit eens iets bekijken zonder daar links-rechts bij te halen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:13   #77
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Hasj en weed (cannabis)
De geestelijke verslaving is algemeen gering maar kan bij regelmatig gebruik groot zijn.
Het effect op korte termijn is een ontspannende gevoel, versterkte gevoelens, een vermindering van concentratie- en reactievermogen en zintuigelijke veranderingen.
Bij hoge dosering is er gevaar voor angst-en paniekaanvallen en soms bewustzijnsverlies

De gevolgen op lange lange termijn is schade aan de longen en is 12 keer schadelijker dan een sigaret
Een kleine vergelijking:
een sigaret verbrand op 100 graden celcius en een joint op 180graden celcius.

PS: aan Eric Ferremans

Dit is een berichtje waar u een punt aan kunt zuigen. Ik betrek hier links of rechts niet bij. Zou u dit ook kunnen of is dit te moeilijk voor u.

In combinatie met alcohol worden de effecten verdubbelt.

En het gevaar van spacecake is een inname van een te hoge dosis.

Hasj en weed kan je vergelijken met lsd, allebei hallucinogene middelen

Dus ik zie niet in waarom men zoiets zou gaan legaliseren.
Zeker als je weet dat men steeds strenger optreed voor tabakproducten (sigaretten, roltabak en sigaren)

Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 augustus 2006 om 07:16.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:28   #78
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een maatschappelijk draagvlak is voor de legalisatie van cannabis, dan moet die er komen. Punt uit. Vb'ers zijn toch altijd zo'n fan van een meer democratische staat?
Democratie,is dat voor links niet dat woord waar ze mee bedoelen zolang het mij maar goed uitkomt en er mijn voordeel kan aan doen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:32   #79
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hasj en weed (cannabis)
De geestelijke verslaving is algemeen gering maar kan bij regelmatig gebruik groot zijn.
Het effect op korte termijn is een ontspannende gevoel, versterkte gevoelens, een vermindering van concentratie- en reactievermogen en zintuigelijke veranderingen.
Bij hoge dosering is er gevaar voor angst-en paniekaanvallen en soms bewustzijnsverlies

De gevolgen op lange lange termijn is schade aan de longen en is 12 keer schadelijker dan een sigaret
Een kleine vergelijking:
een sigaret verbrand op 100 graden celcius en een joint op 180graden celcius.

PS: aan Eric Ferremans

Dit is een berichtje waar u een punt aan kunt zuigen. Ik betrek hier links of rechts niet bij. Zou u dit ook kunnen of is dit te moeilijk voor u.

In combinatie met alcohol worden de effecten verdubbelt.

En het gevaar van spacecake is een inname van een te hoge dosis.

Hasj en weed kan je vergelijken met lsd, allebei hallucinogene middelen

Dus ik zie niet in waarom men zoiets zou gaan legaliseren.
Zeker als je weet dat men steeds strenger optreed voor tabakproducten (sigaretten, roltabak en sigaren)
En niet vergeten, agalev met aelvoet (allee was toen nog agalev) gaat verder ook tegen chocoladesigaretten
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:36   #80
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Casca
Als er een maatschappelijk draagvlak is voor de legalisatie van cannabis, dan moet die er komen. Punt uit. Vb'ers zijn toch altijd zo'n fan van een meer democratische staat?
En wanneer komt er een woordenboek uit Links-Vlaams?

Voorbeeld:

Citaat:
Democratie: is dat voor links niet dat woord waar ze mee bedoelen zolang het mij maar goed uitkomt en er mijn voordeel kan aan doen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be