![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Vlaanderen Onafhankelijk worden? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
27 | 75,00% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
9 | 25,00% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als morgen Vlaanderen onafhankelijk word, hoe moet deze eruit zien?
Moet er één senaat komen of één parlement. Moet er een president, minister-president, koning of graaf als staatshoofd komen? Welke stad moet de hoofdstad worden? Een republiek , een federale, een confederale, een communistische als staatsvorm zijn? De vlaamse vlag of een nieuw ontwerp? Wat word het volkslied? Ik ben ben benieuwd naar jullie inbreng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1 kamer
geen senaat minister-president hoofdstad : Antwerpen Republiek natuurlijk staatsvorm : te kiezen door de bevolking (ik accepteer elke vorm, zelfs de Communistische Vlaamse Republiek....) Vlag: Vlaamse leeuw zwart op geel Volkslied : mag de Vlaamse Leeuw blijven voor mijn part maar ik sta open voor eventuele andere suggesties. Ik vind bvb. Kempenland een mooi lied en zeker omdat je tussen het refrein : op de heide waait de wind dwars door haag en heg... BELGIE WEG.. op de enz... kunt roepen... dat zou er voor eeuwig en altijd bij moeten zijn...een soort van waarschuwing van wat ons overkomen is... Dus toondichters... zet U aan het werk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
- Hoofdstad: Antwerpen - Regering: President met ceremoniële functies, de macht bij de premier en zijn ministerploeg - Geen senaat - Één Kamer - Staatsvorm: democratische republiek met om de vier jaar verkiezingen. Bij elke belangrijke beslissing moet er een volksraadpleging komen. Dit moet ook op stedelijk en provinciaal niveau mogelijk zijn. - Vlag: de Vlaamse Leeuw - Volkslied: iets echt volks, geen algemene fanfare
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 augustus 2006 om 09:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "De Pizzadans" of "Lief klein konijntje" mogen ook als volkslied. Ik zie ze al dit tijdens de Ijzerbedevaart of de Ijzerwake zingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal het VB daar,wegens zijn stemmenaantal, een belangrijke rol in spelen.
En aangezien er rond het VB nogal wat dubieuze groeperingen zweven(VJM, VJW, Voorpost,... wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien), zal het onafhankelijke Vlaanderen allesbehalve een aangename plek zijn, bijgevolg zal ik er dan ook uit wegtrekken. Voor de rest kan Vendelzwaaierij, mierenneukerij over rode/zwarte tongen of nagels, volksliedjes,... mij geen zak schelen.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'democratie' moet al eens met ondemocratische middelen in stand worden gehouden, hé?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 augustus 2006 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het VB (en metname de satellietorganisaties uit mijn vorige post) is allesbehalve democratisch. Bijgevolg hebben mensen die de democratie liefhebben, de morele plicht ze te beschermen tegen VB, Voorpost,...
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En de mensen hebben Vooral de plicht om Partijen die zogezegd sociaal zijn (fraude, corruptie, moord,...) de plicht om hen te bestrijden, PS,spa,...
Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 augustus 2006 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Republiek Vlaanderen - Hoofdstad: Antwerpen - Staatsvorm: republiek uiteraard (mag federaal zijn met provincies als 'deelstaten') - Eén kamer - Vlag: Vlaamse leeuw (de officiele versie dan) of een nieuwe vlag met de leeuw erin verwerkt - Volkslied: iets moois, dus geen 'legermars' zoals de brabançonne Laatst gewijzigd door Zeno! : 4 augustus 2006 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij spreekt in naam van Limburgerse Steenbokken maar zeker niet in naam van Limburgse Knuppels..
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. In elk geval ben je in hetzelfde bedje ziek als de Vlaamse Beweiging, want met uw masochisme zal je niet ver komen. Je opmerking over emigratie wijst erop dat democratie aan jou vergooid is: het land de rug toekeren eerder dan van je rechten gebruik te maken, is niet meteen een toonbeeld van democratische geest.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()