Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 23:46   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom de paus zich moet uitspreken over condooms en abortus.Waarom is hij niet enkel de persoon die het "bemin uw naaste" principe uitdraagt?Waarom zegt hij niet enkel dat ge oprecht moet geloven en uw medemens moet helpen?
dat zegt ie dan ook...en dan komt ge al gauw tot zulke uitspraken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:59   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ik denk dat dat psychiatrische inrichting een tikkeltje rijkerder is.
ca 20 miljard euro dacht ik en een nettoinkomen van ca 300 miljoen
waarom denk je dat het celibaat is 'uitgevonden' door die instelling ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 augustus 2006 om 23:59.
Oud 4 augustus 2006, 06:09   #43
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ca 20 miljard euro dacht ik en een nettoinkomen van ca 300 miljoen
Enkel het Vaticaan uiteraard? De Belgische overheid alleen al betaalt jaarlijks € 625 miljoen aan de erkende godsdiensten. 80% gaat naar de katholieke kerk, 13 % naar vrijzinnige, 3,5% naar islamitische en 3,3% naar protestantse organisaties.
Citaat:
waarom denk je dat het celibaat is 'uitgevonden' door die instelling ?
Zodat de vrouw er niet mee kan lopen, op geld gebied zijn ze slim genoeg.
Oud 4 augustus 2006, 06:52   #44
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

zie ook http://www.gva.be/dossiers/-k/geldkerk/dossier.asp

Citaat:
Voor salarissen 100 miljoen euro, van de gemeenten komt ook ongeveer zoveel. Daarnaast wordt in totaal 280 miljoen euro uitgekeerd voor het onderwijs in godsdienst en lekenmoraal. Alles samen geven de overheden - staat, gewesten en gemeenten - 580 miljoen per jaar uit aan levensbeschouwing. Daarvan gaat precies 79,28% naar de katholieke kerk. En dus niet 96%, zoals destijds gelanceerd.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:35   #45
Apocalyps
Minister

Standaard

De katholieke kerk, vrijzinnige, islamitische en protestantse organisaties.
Moeten hun eigen bonen doppen. Harder bidden misschien zal dan jullie opperwezen financieel ter hulp schieten.
Oud 4 augustus 2006, 08:34   #46
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw Bekijk bericht
U doet uw naam alle eer aan.
Hij heeft nochtans wel gelijk...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:04   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Die armoede en verdriet komt er door ons zelf. Tenzij God van iedereen een soort machien maakt dat alles doet wat Hij zegt, zal het nog zo blijven ...
Als hij echt zou bestaan en een beetje menselijkheid had zou hij iedereen elke dag eten moeten geven. Hij heeft zogezegt ons gemaakt, hij is verantwoordelijk. Als hij echt zou bestaan is het een sadist.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:11   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee. Veel zullen het er in ieder geval niet zijn, denk ik. In ieder geval heel veel minder dan het aantal mensen dat sterft aan AIDS omdat ze niet naar de paus luisteren door niet trouw blijven aan hun partner.
In Afrika sterven onnoemelijk veel mensen elke dag omdat ze naar de paus luisteren. Jij denkt misschien niet verder dan belgie. Ga maar eens opzoeken hoeveel het er ongeveer zijn per dag of per jaar. Je zult nogal verschieten.

Citaat:
Christenen wereldwijd blijven inspireren om zich in te zetten voor hun medemensen.
Aan inspireren heeft niemand iets. Met al hun geld en schatten kunnen ze iets doen maar dat doet het vaticaan natuurlijk niet. Net politiekers. Zakkenvullers!! Met al hun geld kunnen ze al heel wat waterzuiveringsinstallaties, scholen,... bouwen hoor. Maar nee, laat het nog maar wat meer opbrengen.

Citaat:
Neen, de paus is vredelievend en zet zich iedere dag opnieuw in voor anderen.
Een beetje overal een toespraak geven en zich uitspreken over wat anderen verkeerd doet. Pfff, dat'em zoals ik al zei, projecten begint zodat men scholen ed. kan bouwen. Dat is mensen helpen. En dat hij het gebruik van een condoom aanraad. Hij vermoord gewoonweg elke dag mensen door te zeggen dat ze het niet mogen gebruiken.
Oud 4 augustus 2006, 11:12   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljarden claims uitbetalen aan de tienduizenden slachtoffertjes van de goedgeiligmannen.
Dat ook nog ja, idd.
Oud 4 augustus 2006, 11:14   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb niets tegen de kerk an sich. Ik heb ook niet de neiging om mensen van hun geloof af te brengen die er wel in geloven, ik ben eerder blij voor hun want wat ik wel geloof, is dat het hun ten goede komt, meestal echter, en in het westen.
Want verdeer ook in dat rijtje:
- Hoeveel kinderen worden op die manier ongewenst verwekt/geäborteerd door slechte voorlichting ingegeven door de katholieke kerk en hebben zo al voordat hun leven begint een slechte start gemaakt en krijgen vaak niet wat hun toekomt (wegens tienerzwangerschappen/ geboren worden in arme gezinnen/wijken/... enzovoort?)
- Onafhankelijk van mijn oordeel over abortus (dat ik nog niet heb en wrs laat afhangen van de kenmerken van de situatie�* , hoeveel moeders sterven of lopen (blijvende) complicaties op door een slecht uitgevoerde abortus omdat het niet mag?
- Hoeveel kinderen worden hierdoor geboren waarvan ik niet zeg dat ze gedoemd zijn om ... maar toch wel dat ze niet echt de goede start of achtergrond krijgen waar ze recht op hebben.
Enfin, het lijkt mij veel eerder bij een instelling als de katholieke kerk te passen (en ook bij haar appreciatie van de waarde van het leven) dat ze zou prediken voor een zo stabiel mogelijk omgeving om nieuw leven hartelijk en geborgen in te kunnen ontvangen dan om zoveel mogelijk kinderen te verwekken, al dan niet per ongeluk, in welke omgeving dan ook.

(Ik denk hierbij vooral aan gebieden waar dit schering en inslag is als Afrika en Zuid-Amerika.)
Idd!!
Oud 4 augustus 2006, 11:15   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom de paus zich moet uitspreken over condooms en abortus.Waarom is hij niet enkel de persoon die het "bemin uw naaste" principe uitdraagt?Waarom zegt hij niet enkel dat ge oprecht moet geloven en uw medemens moet helpen?
Dat weet geen mens, vandaar dat het absoluut en opnieuw geen goede paus is.
Oud 4 augustus 2006, 12:40   #52
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
In Afrika sterven onnoemelijk veel mensen elke dag omdat ze naar de paus luisteren. Jij denkt misschien niet verder dan belgie. Ga maar eens opzoeken hoeveel het er ongeveer zijn per dag of per jaar. Je zult nogal verschieten.
Dat er veel mensen in Afrika sterven, dat weet ik. Maar hoeveel mensen sterven er dan in Afrika omdat ze naar de paus luisteren? Ik wist niet dat daar cijfermateriaal over bestond. Maar als u zegt waar ik daar gegevens over kan vinden, wil ik die wel eens bekijken.

Wat ik wel weet is dat als je luistert naar de paus, je minder kans loopt om hiv-besmet te worden dan wanneer je niet naar hem luistert.

Citaat:
Aan inspireren heeft niemand iets.
...
Ik denk dat de armen van bvb. Brazilië weldegelijk iets hebben aan de hulp die ze krijgen van geïnspireerde mensen.

Citaat:
Een beetje overal een toespraak geven en zich uitspreken over wat anderen verkeerd doet. Pfff, dat'em zoals ik al zei, projecten begint zodat men scholen ed. kan bouwen. Dat is mensen helpen.
Men kan inderdaad mensen helpen door projecten op te starten.
En men kan ook mensen helpen door anderen aan te zetten om nog meer projecten op te starten.

Citaat:
En dat hij het gebruik van een condoom aanraad. Hij vermoord gewoonweg elke dag mensen door te zeggen dat ze het niet mogen gebruiken.
Door mensen aan te raden trouw te blijven aan hun partner, draagt de paus bij aan de preventie van hiv-besmetting.

De paus zegt niet veel over het gebruik van condooms. Hij zegt er zelfs heel weinig over. Maar om de één of andere reden komen die weinige dingen die hij erover zegt, steeds opnieuw in de media aan bod. Over de overige boodschappen van de paus, is er nauwelijks berichtgeving. Daardoor lijkt het alsof de kerk zich vooral fixeert op het condoomgebruik, terwijl dat helemaal niet het geval is.
Oud 4 augustus 2006, 12:46   #53
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De katholieke kerk, vrijzinnige, islamitische en protestantse organisaties.
Moeten hun eigen bonen doppen.
Jep, als de financiële steun aan erkende religie's wordt afgeschaft, dan wel iedereen gelijk voor de wet he.

Citaat:
Harder bidden misschien zal dan jullie opperwezen financieel ter hulp schieten.
Natuurlijk

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 4 augustus 2006 om 12:47.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 12:52   #54
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Maar van de moslim-leiders (ik weet ook dat die geen religieuse leider zoals een paus hebben) zie ik nooit een optreden of aktie voor vrede of hulp aan de armoedigen.
Oh ja? En wat denk je dan dat "zakat" of de aalmoezenbijdrage is? (verplicht voor elke moslims)
Oud 4 augustus 2006, 12:54   #55
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja? En wat denk je dan dat "zakat" of de aalmoezenbijdrage is? (verplicht voor elke moslims)
Beetje serieus blijven.

Rampen als tsunami , aardbeving in turkije enz.. heb ik geen enkele arabische land hulp zien bieden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 14:08   #56
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Beetje serieus blijven.

Rampen als tsunami , aardbeving in turkije enz.. heb ik geen enkele arabische land hulp zien bieden.
Haha wat??!!

Hier, een voorbeeldje, speciaal voor jou dan:

Saudi-Arabië stuurt hulp naar rampgebied

Saudi-Arabië stelt voor vijf miljoen dollar aan voedsel, dekens en medicijnen beschikbaar voor de slachtoffers van de tsunami-ramp in zuidelijk Azië. Het staatspersbureau SPA heeft dat dinsdag bekendgemaakt. Daarnaast maakt het land vijf miljoen dollar in contanten vrij voor de hulpoperatie. De goederen en het geld moeten via de Saudische Rode Halvemaan en het Internationale Rode Kruis op hun bestemming aankomen.
Koeweit stelt twee miljoen dollar beschikbaar voor de hulpoperatie. De vloedgolven en de grote aardbeving die aan de vloedgolven voorafging eisten meer dan 52.000 levens in tal van landen rond de Indische Oceaan.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

Bron: http://www.nieuws.nl/archief/2004-12...aar_rampgebied

Een beetje serieus blijven he, hellflikker
Oud 4 augustus 2006, 14:32   #57
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als de paus zegt: Geen condooms gebruiken.
Dan antwoorden de afrikaantjes heel onderdanig: Ja grote blanke man wij zullen geen condooms gebruiken.
Als de paus zegt: Ga niet vreemd, poep enkel je eigen vrouw.
Dan antwoorden de afrikaantjes: Hé oude zak, bemoei je met je eigen zaken. Wij neuken wie we willen.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 14:53   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Dan antwoorden de afrikaantjes heel onderdanig: Ja grote blanke man wij zullen geen condooms gebruiken.
Dan antwoorden de afrikaantjes: Hé oude zak, bemoei je met je eigen zaken. Wij neuken wie we willen.
Selectieve gehoorzaamheid, als ik het wel heb...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 14:55   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel het Vaticaan uiteraard?
neen enkel het vermogen en het inkomen van de heilige stoel als instelling/bestuursorgaan om precies te wezen aldus die bron

Citaat:
De Belgische overheid alleen al betaalt jaarlijks € 625 miljoen aan de erkende godsdiensten. 80% gaat naar de katholieke kerk, 13 % naar vrijzinnige, 3,5% naar islamitische en 3,3% naar protestantse organisaties.
zou kunnen

Citaat:
Zodat de vrouw er niet mee kan lopen, op geld gebied zijn ze slim genoeg.
idd, dat is de enigste reden....

Laatst gewijzigd door praha : 4 augustus 2006 om 14:56.
Oud 4 augustus 2006, 18:22   #60
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
oa idd, omdat de zwarte katholieken daar nog geloven dat een Paus onfeilbaar is en daarom geen condooms gebruiken tijdens hun dagelijkse wipavond.
Citaat:
Daar is de trouwe katholieke partner vet mee.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 4 augustus 2006 om 18:23.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be