![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien ook handig om een beetje te weten waar het over gaat, een luchtfoto:
![]() Het omkaderde bos is hetgeen gekapt "moet" worden, en het onderste stukje is het compensatiebos (volgens Hellfigger 7,5 ha). Laatst gewijzigd door DaBlacky : 4 augustus 2006 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
* de normen worden aan de ene zijde van het vliegveld strenger (Borsbeek) toegepast dan aan de andere zijde (Antwerpen), waar er ook gebouwen (Electrabel, provinciehuis) te hoog zijn. Zelfs al zou de luchthaven aan de zijde Borsbeek volledig in orde gebracht worden met de eiligheidsreglementering, dan blijft de vaststelling dat de vluchten die naar de andere zijde opstijgen/landen NIET diezelfde veiligheidsgarantie hebben. Aan de zijde Antwerpen heeft men dit probleem opgelost door die te hoge gebouwen duidelijk op de luchtvaartkaarten te vermelden. Aan de andere zijde kan dit ook gebeuren met het Fort. Bovendien heeft men hier ook de mogelijkheid van de zg. "Steep Approach", een techniek waarbij het vliegtuig onder een iets steilere hoek de landingsbaan nadert en die op verschillende luchthavens toegepast wordt o.a. daardoor is de landingsbaan van London City Airport KORTER dan die van Deurne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Noemen ze dat tegenwoordig al een bos?
Let goed op Grote stuk zou 7 ha groot zijn en de compensatie 3.5 ha groot ziijn. Wel vrij bizar hoe dat 7 of 3.5 ha van grootte kunnen verschillen. Deze foto is van GROEN of hoe ze aan PROPAGANDA doen ![]() en van die compensatie, het is 7.5 ha http://www.krispeeters.be/viewobj.jsp?id=222360 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg menneken, vanwaar zijt gij? Bachten de Kupe? Ik heb daar vijf jaar gewoond en ik kan je meedelen dat in de onmiddelijke omgeving goed 100.000 mensen wonen. Die "luchthaven" ligt midden in de stad, en is voor niets nodig (Zaventelm ligt op 35 km afstand).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De mijne ook.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met de geplande rechtsreekse verbinding A'pen - Zaventem is er tegen 2012 trouwens toch een degelijk alternatief in het vooruitzicht voor zelfs de hardnekkigste vliegtuigliefhebbers binnen de Antwerpse diamantsector. Indymedia: Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 augustus 2006 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een stuk natuurgebied hoeft niet groot te zijn om toch waardevol te zijn. Dit bos bevindt zich trouwens niet bepaald in mijn 'back yard'.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ze moeten nu toch (als ge de foto's) zit toegeven dat het geen bos is,
Ik zie gewoon bomen rond een paar gebouwen. Dat wegkappen is volgens mij toch geen ecologisch probleem zoals het regenwoud. Trouwens ze gaan ergens anders een prachtig bos aanleggen. En zelfs de regering is verplicht om het aantal bomen te planten die ze wegkappen. Ik vind dit gewoon een overdreven reactie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
|
![]() Als antwoord op Hellfigger, de argumenten tegen het kappen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En verder heeft die luchthaven ook gewoon geen bestaansreden (meer) zoals ik al min of meer zei. (Het is toch ook raar dan net personen die zo hoog oplopen met begrippen als rendabiliteit, efficiëntie, ... als het op sociale voorzieningen e.d. aankomt nu plots bijna eensgezind deze luchthaven verdedigen.) (We hebben het dan trouwens ook nog niet over de schadelijke gevolgen van het luchtvaartverkeer op het milieu in het algemeen en de mate waarin dit transportmiddel bevoordeelt wordt t.o.v. andere milieuvriendelijkere transportmiddelen (zeker voor afstanden kleiner dan 500 km is de trein veel beter maar vaak onterecht duurder.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 augustus 2006 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het dan toch geen probleem is, dan veronderstel ik dat jij ook gauw eens een oplossing voor de vleermuizenpopulatie kunt formuleren. Dat je der niet om geeft, kan ik me goed voorstellen, maar andere mensen geven daar dus wél om.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Veplaats ze naar een andere bos.
Op da oppervlakte kunnen er niet veel zitten |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Schitterende actie! Mensen die opkomen voor behoud van het weinige groen wat we nog hebben in dit land.
Jammer dat sommigen op dit forum, ook tegenover dergelijke acties een negatieve houding aannemen. Het zal wel eigen zijn aan die personen om dat tegenover alles te doen. Zijn het niet die mensen die het steeds weer hebben over vrijheid van meningsuiting? Wel, vrienden, dit is daar een mooi voorbeeld van: het expliciet uiten van de mening om zoveel mogelijk groene zone's te behouden. Is dat hun recht of niet? Oh ja, mochten er toevallig actievoerders op dit forum zitten... Tijdens jullie actie in Brugge zijn jullie op de firma langsgeweest met de vraag jullie te voorzien van voeding. Voel jullie vrij om terug contact op te nemen...
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() hier, 't gaat ook wa zeggen ![]() pak u eens een cursuske biologie jong. kom daarna met iets af dat iets minder onzinnig is. ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Da ze die bomen omzagen met die gasten erin! probleem opgelost!8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() wa men biologie ni goe, is zien bij men ouders in de tuin (ong 1.5 ha) zaten er vroeger 2 koppelkes. Maar pakt met kindjes erbij in totaal 8 stuks. gezien dat bosje 7 ha of 70000 vierkante meter groot is (+-7 voetbalvelden). 1.5 ha gaat ongeveer 4.5 keer erin. 4.5 maal 8 is 36 vleermuisjes.
Toch ni van de zeggen een groot aantal. Vangen die beesten en zet desnoods in het zonienwoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zou jammer zijn moest je écht zo achterlijk zijn.
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Op gebied van die vleermuisjes was het "dichterlijke vrijheid"
Maar dat het bosje 7 voetbalpleintjes groot is, niet. Dat was serieus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.provant.be/PNOP/PNOPdocum...leermuizen.pdf
http://www.schijnvallei.be/index_fil...anborsbeek.htm Ik wil trouwens wel eens zien hoe jij die beesten wil verplaatsen naar een ander bos, weg van het fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik lees dat ze dat fort gebruiken.
Nergens gelezen dat ze dat bos zelf gebruiken. |
![]() |
![]() |