Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2006, 20:45   #101
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Bah, al die literatuur zouden ze moeten verbranden .
Het enige wat ze hoeven te doen is eindelijk de waarheid beginnen te schrijven en de islam met haar volgelingen op radio, tv, boeken, kranten, internet enz. met die waarheid confronteren. Moslims trachten elkaar van sites weg te houden door die als 'haatsites' te brandmerken. Hun informatie krijgen ze aldus alleen maar vanuit 1 onbetrouwbare bron. Die van de islampromotors (en nu ook met ons belastingeld gesubsidieerde en op gebruikelijke islamitische wijze gecensureerde (waarheid verdoezelende) sites zoals kifkif).

Laatst gewijzigd door smiley : 5 augustus 2006 om 21:00.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 20:47   #102
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Volgens jouw redenering zijn joden en hun religie nog veel gevaarlijker dan moslims, want zij zijn met veel minder en hebben steeds conflicten gehad overal waar ze waren. En zij voelen zich ook overal het slachtoffer van antisemitisme. Of zou het kunnen dat zij wel eens vervolgd en onderdrukt werden, net zoals dat vaak met moslims gebeurt?
De moslims vormen een gevaar om verschillende redenen. De eerste reden is dat zij aanslagen plegen op onschuldige, weerloze burgers. Moslim-terroristen ontzien de burgerbevolking niet. Tweede reden is dat de Islam achterlijk is. De moslims zijn gevaarlijk omdat hun religie zo achterlijk is. Ten derde is de Islam gevaarlijk omdat het geen ruimte laat voor een voldoende creatieve geest. De Islam is een gevaar omdat het te veel taboes heeft. De Islam is een gevaar omdat het te veel bepaalt wat mensen moeten denken. D�*�*r schuilt het gevaar. Moslimterroristen zijn gevaarlijk omdat ze zo vatbaar zijn voor de haatzaaierij van radicale imams. D�*�*r schuilt het gevaar. De Islam laat geen ruimte om �*lles te bespreken en om kritisch na te denken. Het is juist de "onderwerping" waar Ayaan het over heeft die gevaarlijk is. Bovendien zorgt het ervoor dat de moslims niet succesvol zijn. Het is al te gemakkelijk om het Westen daarvan de schuld te geven.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 21:00   #103
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
De moslims vormen een gevaar om verschillende redenen. De eerste reden is dat zij aanslagen plegen op onschuldige, weerloze burgers. Moslim-terroristen ontzien de burgerbevolking niet. Tweede reden is dat de Islam achterlijk is. De moslims zijn gevaarlijk omdat hun religie zo achterlijk is. Ten derde is de Islam gevaarlijk omdat het geen ruimte laat voor een voldoende creatieve geest. De Islam is een gevaar omdat het te veel taboes heeft. De Islam is een gevaar omdat het te veel bepaalt wat mensen moeten denken. D�*�*r schuilt het gevaar. Moslimterroristen zijn gevaarlijk omdat ze zo vatbaar zijn voor de haatzaaierij van radicale imams. D�*�*r schuilt het gevaar. De Islam laat geen ruimte om �*lles te bespreken en om kritisch na te denken. Het is juist de "onderwerping" waar Ayaan het over heeft die gevaarlijk is. Bovendien zorgt het ervoor dat de moslims niet succesvol zijn. Het is al te gemakkelijk om het Westen daarvan de schuld te geven.
Ooit al eens afgevraagd waarom juist tijdens de opkomst van het westers imperialisme er moslimverzet kwam? Het is toch net iets te gemakkelijk en te onwetenschappelijk om een vage essentialistische uitleg te geven en niet te kijken naar externe factoren.
Oud 5 augustus 2006, 21:42   #104
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ooit al eens afgevraagd waarom juist tijdens de opkomst van het westers imperialisme er moslimverzet kwam? Het is toch net iets te gemakkelijk en te onwetenschappelijk om een vage essentialistische uitleg te geven en niet te kijken naar externe factoren.
Ik denk niet dat mijn uitleg vaag is. Feit is dat het westen veel meer bereikt dan de moslims en op technologisch en wetenschappelijk vlak veel verder staan. Dat is alles behalve vaag, dus. Het westen heeft de industriële revolutie gekend, heeft veel uitgevonden. De moslims daarentegen... Amerika is wereldmacht en heeft zeer veel bereikt. Globalisering is een feit, maar is dat imperialisme? Uw opmerking is trouwens bijzonder hypocriet. Wie haalt er importbruidjes naar hier? Wie bouwt er tal van moskeeën hier? Wie verzet er zich tegen een hoofddoekverbod hier bij ons? D�*t is pas imperialisme. Op de moslim-omroep hebben ze nog altijd, na 40 jaar, ondertitels nodig. Naar het schijnt hebben moslimkinderen heel vaak een taalachterstand wanneer ze naar school gaan. D�*t is pas imperialisme. Iedere zomer zijn er problemen in recreatieparken. D�*t is pas imperialisme. Moslima's willen aparte zwem-uren. D�*t is pas imperialisme.
Oud 5 augustus 2006, 23:26   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar het schijnt hebben moslimkinderen heel vaak een taalachterstand wanneer ze naar school gaan. D�*t is pas imperialisme.
Oeioei de moslimkindjes halen slechte punten... de vuil imperialisten

Zullen we eens een vergelijking maken tussen het aantal McDonaldsen, hollywoodfilms in onze cinemas, cocacola in de cafés en anglo-amerikaanse muziek op de radio's en de moslimtegenpolen daarvan?
Zullen we eens de impact van een Amerikaanse CEO op onze economie vergelijken met die van een imam?

Laten we dan nog eens over imperialisme spreken.
Oud 5 augustus 2006, 23:34   #106
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Zullen we eens een vergelijking maken tussen het aantal McDonaldsen, hollywoodfilms in onze cinemas, cocacola in de cafés en anglo-amerikaanse muziek op de radio's en de moslimtegenpolen daarvan?
Zullen we eens de impact van een Amerikaanse CEO op onze economie vergelijken met die van een imam?

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen, anders dan misschien wat mopperen in het algemeen op Amerikanen .... ?

Ik denk niet dat schoolresultaten noemenswaardig worden beïnvloed door gangbare voedseltypen, mijn familie lust alles en schuwt geen marokkaanse of turkse merken (integendeel). Of slangenbezweerdersmuziek echt veel slechter is dan de westerse hitparade kan ik moeilijk beoordelen maar gelukkig draaien mijn (klein)kinderen zoiets niet.

Wat is een CEO?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 augustus 2006 om 23:35. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 23:39   #107
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat mijn uitleg vaag is. Feit is dat het westen veel meer bereikt dan de moslims en op technologisch en wetenschappelijk vlak veel verder staan. Dat is alles behalve vaag, dus. Het westen heeft de industriële revolutie gekend, heeft veel uitgevonden. De moslims daarentegen... Amerika is wereldmacht en heeft zeer veel bereikt. Globalisering is een feit, maar is dat imperialisme? Uw opmerking is trouwens bijzonder hypocriet. Wie haalt er importbruidjes naar hier? Wie bouwt er tal van moskeeën hier? Wie verzet er zich tegen een hoofddoekverbod hier bij ons? D�*t is pas imperialisme. Op de moslim-omroep hebben ze nog altijd, na 40 jaar, ondertitels nodig. Naar het schijnt hebben moslimkinderen heel vaak een taalachterstand wanneer ze naar school gaan. D�*t is pas imperialisme. Iedere zomer zijn er problemen in recreatieparken. D�*t is pas imperialisme. Moslima's willen aparte zwem-uren. D�*t is pas imperialisme.
En de noodzakelijke middelen om de meerwaarde te verkrijgen, de premisse om technologische voorsprong te creëren, is ontstaan door het expansieve kolonialisme. Voorsprong door diefstal.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 augustus 2006 om 23:39.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 23:40   #108
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Alsof er iemand VERPLICHT is om bij Mc Donaleds te gaan eten of naar 'n hollywoodfilm te gaan kijken. Tussen haakjes, in Mumbai maken ze enorm veel films. Echt ongelofelijk. En niemand is toch verplicht om naar Amerikaanse muziek te luisteren? Wat voor onzin is dat nu? Over economie gesproken: De radicale moslims willen het Westen ook economisch vernietigen. Ge doet me trouwens aan iets denken. Men is nu bezig om Islamitische banken op te richten hier in Europa. Binnenkort kun je hier Islamitisch bankieren. Paul D'hore heeft dat allemaal uitgelegd in Terzake en ook op de Nederlandse T.V. heb ik er een reportage over gezien. Dat was ik daarnet even vergeten. Nog een voorbeeld van Islamitisch imperialisme.

Ik had het trouwens niet over "leerachterstand". Ik geloof niet dat moslims dom zijn, of dat ze dommer zijn dan Westerlingen. Alleen mogen ze niet echt nadenken van hun geloof. Dat is iets anders. Maar daar had ik het helemaal niet over. Ik had het over een "taalachterstand". Het is zielig om te zien hoe gij uzelf zit uit te lachen. Het is zielig om te zien hoe gij ons land en onze cultuur weglacht tot onbetekenend. Ik had het dus duidelijk over een "taalachterstand". Met andere woorden: Ze weigeren vaak onze taal behoorlijk te leren spreken. Als ge daarmee lacht, d�*n pas zijt ge 'n imperialist.
Oud 5 augustus 2006, 23:45   #109
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En de noodzakelijke middelen om de meerwaarde te verkrijgen, de premisse om technologische voorsprong te creëren, is ontstaan door het expansieve kolonialisme. Voorsprong door diefstal.
Dat klopt niet. Ten minste voor een deel is die voorsprong te danken aan onze manier van denken. "Technologische voorsprong". Nog even mijn les herhalen van in het eerste middelbaar. Ik was toen 12 jaar. Nooit gedacht dat ik dat op mijn leeftijd nog zou herhalen. Maar allez. Technologie is dus:
1. Behoefte aan probleem.
2. Kiezen voor een oplossing.
3. Uitvoering.
4. In gebruikname.
5. Beoordeling.

Is dus vrij creatief. Men bedenkt een oplossing voor een probleem en beoordeelt. Het probleem is dat moslims zich horen te "onderwerpen" aan het woord van Allah. Het woord van Allah in vraag stellen hoort niet. Daarbij komt nog dat de multicul-godsdienstwaanzinnigen de moslims een zelfbeklag en zelfmedelijden aanpraten. Hebben ze nogmaals geen reden om creatief en onbevangen over hun problemen en mogelijke oplossingen na te denken.
Oud 5 augustus 2006, 23:48   #110
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
1. Ik kan moeilijk voor de moslims spreken, maar ik denk dat zij voor coca cola zijn. Zij mogen immers geen alcohol drinken.

2. De moslims hebben trouwens een alternatief. Ben de naam nu even vergeten. Het was Mekka-cola of zoiets. Maar ik kan het mij niet goed meer herinneren.
Oud 5 augustus 2006, 23:48   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof er iemand VERPLICHT is om bij Mc Donaleds te gaan eten of naar 'n hollywoodfilm te gaan kijken.
Die concurreert wel de Europese film weg.

Citaat:
Tussen haakjes, in Mumbai maken ze enorm veel films. Echt ongelofelijk. En niemand is toch verplicht om naar Amerikaanse muziek te luisteren?
idem dito

Citaat:
Wat voor onzin is dat nu? Over economie gesproken: De radicale moslims willen het Westen ook economisch vernietigen.
de radicale moslims, wellicht. 'de' moslims daarentegen bestaan niet, tenzij als vaag begrip. Zet een doorsnee Koerd maar eens naast een doorsnee Turk, of een sjiiet naast een soenniet. Die lui zijn meer bezig elkaar uit te moorden dan het westen aan te vallen.

Citaat:
Ge doet me trouwens aan iets denken. Men is nu bezig om Islamitische banken op te richten hier in Europa. Binnenkort kun je hier Islamitisch bankieren.
So? ge kunt hier ook Amerikaans bankieren, Frans bankieren, Duits bankieren, Nederlands bankieren.

Citaat:
Ik had het trouwens niet over "leerachterstand". Ik geloof niet dat moslims dom zijn, of dat ze dommer zijn dan Westerlingen. Alleen mogen ze niet echt nadenken van hun geloof.
Voor de 'radicalen' zal dat gelden. Nu ben ik onlangs toch wel een moslim tegengekomen die niet alleen voor dokter plant te studeren maar ook nog eens vindt dat hoofddoeken maar zever zijn, en toch gaat die naar de moskee. Straf he?

Citaat:
Dat is iets anders. Maar daar had ik het helemaal niet over. Ik had het over een "taalachterstand". Het is zielig om te zien hoe gij uzelf zit uit te lachen.
Waar lag ik mezelf uit? Ik ben u en uw achterlijke waanbeelden aan het uitlachen.

Citaat:
Het is zielig om te zien hoe gij ons land en onze cultuur weglacht tot onbetekenend.
bollocks. Mijn onderschrift al eens bekeken?

Citaat:
Ik had het dus duidelijk over een "taalachterstand". Met andere woorden: Ze weigeren vaak onze taal behoorlijk te leren spreken. Als ge daarmee lacht, d�*n pas zijt ge 'n imperialist.
Die moslim van onlangs sprak behoorlijk nederlands hoor, ik zou zelfs niet geweten hebben dat het een allochtoon was als hij tegen mij sprak over de telefoon.
Oud 5 augustus 2006, 23:48   #112
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er iemand VERPLICHT is om bij Mc Donaleds te gaan eten of naar 'n hollywoodfilm te gaan kijken. Tussen haakjes, in Mumbai maken ze enorm veel films. Echt ongelofelijk. En niemand is toch verplicht om naar Amerikaanse muziek te luisteren? Wat voor onzin is dat nu? Over economie gesproken: De radicale moslims willen het Westen ook economisch vernietigen. Ge doet me trouwens aan iets denken. Men is nu bezig om Islamitische banken op te richten hier in Europa. Binnenkort kun je hier Islamitisch bankieren. Paul D'hore heeft dat allemaal uitgelegd in Terzake en ook op de Nederlandse T.V. heb ik er een reportage over gezien. Dat was ik daarnet even vergeten. Nog een voorbeeld van Islamitisch imperialisme.
Dus Amerikaans imperialisme mag, maar Islamitisch "imperialisme" niet? Niemand verplicht je toch ook om naar die islamitische banken te gaan? En ik denk niet dat men Bollywoodfilms in de cinema's van België kan zien.

Citaat:
Ik had het trouwens niet over "leerachterstand". Ik geloof niet dat moslims dom zijn, of dat ze dommer zijn dan Westerlingen. Alleen mogen ze niet echt nadenken van hun geloof. Dat is iets anders. Maar daar had ik het helemaal niet over. Ik had het over een "taalachterstand". Het is zielig om te zien hoe gij uzelf zit uit te lachen. Het is zielig om te zien hoe gij ons land en onze cultuur weglacht tot onbetekenend. Ik had het dus duidelijk over een "taalachterstand". Met andere woorden: Ze weigeren vaak onze taal behoorlijk te leren spreken. Als ge daarmee lacht, d�*n pas zijt ge 'n imperialist.
Wat is er mis met mijn taal?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 23:49   #113
Praetorian

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet. Ten minste voor een deel is die voorsprong te danken aan onze manier van denken. "Technologische voorsprong". Nog even mijn les herhalen van in het eerste middelbaar. Ik was toen 12 jaar. Nooit gedacht dat ik dat op mijn leeftijd nog zou herhalen. Maar allez. Technologie is dus:
1. Behoefte aan probleem.
2. Kiezen voor een oplossing.
3. Uitvoering.
4. In gebruikname.
5. Beoordeling.

Is dus vrij creatief. Men bedenkt een oplossing voor een probleem en beoordeelt. Het probleem is dat moslims zich horen te "onderwerpen" aan het woord van Allah. Het woord van Allah in vraag stellen hoort niet. Daarbij komt nog dat de multicul-godsdienstwaanzinnigen de moslims een zelfbeklag en zelfmedelijden aanpraten. Hebben ze nogmaals geen reden om creatief en onbevangen over hun problemen en mogelijke oplossingen na te denken.
Ondertussen heb je wel al het neoschumpeteriaans onderzoeksveld, misschien kan dat jouw kennis van het eerste middelbaar opvullen. Technologie kent een directe relatie met de algemene economische configuratie. De Engelse burgerij kon moeilijk zijn investeringen betalen met zelfgekweekte bloemkool. Het kapitaal om de eerste IR tot stand te brengen kwam van de Indische kolonie. Geen imperialisme in India, geen IR.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 augustus 2006 om 23:50.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 23:51   #114
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Ik kan moeilijk voor de moslims spreken, maar ik denk dat zij voor coca cola zijn. Zij mogen immers geen alcohol drinken.
Juist, jij kan moeilijk voor moslims spreken.. punt
Oud 5 augustus 2006, 23:52   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2. De moslims hebben trouwens een alternatief. Ben de naam nu even vergeten. Het was Mekka-cola of zoiets. Maar ik kan het mij niet goed meer herinneren.
ah ze hebben een alternatief. Ooooooh de imperialisten, ze willen niet braaf coca cola drinken
Oud 5 augustus 2006, 23:55   #116
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
ah ze hebben een alternatief. Ooooooh de imperialisten, ze willen niet braaf coca cola drinken
Oud 5 augustus 2006, 23:58   #117
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge maakt uzelf hier echt wel belachelijk. Over "braaf" heb ik niks gezegd. Ik ben ook helemaal niet over coca cola begonnen. Van mij mag iedereen drinken wat hij wil, zolang hij maar geen anderen stoort met zijn gedrag. Ik heb écht wel andere dingen aan m'n hoofd hoor. Hoe onnozel. Alsof het mij iets kan schelen of de moslims cola drinken of niet. Tussen haakjes, ik drink zelf nooit cola. In mijn hele leven heb ik slechts een paar keer cola geproefd en ik herinner mij dat ik het één keer gedronken heb, jaren geleden, omdat er niks anders was. Tegen mijn gedacht trouwens. Het is al jaren en jaren geleden dat ik nog één druppel cola gedronken heb. Die suiker vind ik trouwens zeer ongezond en ik vind het vrij slecht van smaak.
Oud 6 augustus 2006, 00:01   #118
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ondertussen heb je wel al het neoschumpeteriaans onderzoeksveld, misschien kan dat jouw kennis van het eerste middelbaar opvullen. Technologie kent een directe relatie met de algemene economische configuratie. De Engelse burgerij kon moeilijk zijn investeringen betalen met zelfgekweekte bloemkool. Het kapitaal om de eerste IR tot stand te brengen kwam van de Indische kolonie. Geen imperialisme in India, geen IR.
Ge vergeet dat de Indiërs nu ook computers hebben. Veel Indiërs verdienen hun boterham in de ICT. Eind jaren '90 mochten ze komen werken in Duitsland, maar naar 't schijnt zijn de meesten naar Amerika verhuisd omdat ze daar meer verdienen. Een tijd geleden nam dat één Indisch bedrijf een Europees bedrijf over. Ben de namen vergeten. En dan is er nog Mittal Steel die Arcelor overnam. Of hebben alleen maar blanken technologie nodig misschien?
Oud 6 augustus 2006, 00:02   #119
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met mijn taal?
Daar heb ik helemaal niets over gezegd. Ik had het alleen maar over Islamitische importbruidjes en over kinderen met een taalachterstand. Maar ja, 'n moslim mag natuurlijk het Nederlands minachten. Omgekeerd daarentegen...
Oud 6 augustus 2006, 00:03   #120
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ge vergeet dat de Indiërs nu ook computers hebben. Veel Indiërs verdienen hun boterham in de ICT. Eind jaren '90 mochten ze komen werken in Duitsland, maar naar 't schijnt zijn de meesten naar Amerika verhuisd omdat ze daar meer verdienen. Een tijd geleden nam dat één Indisch bedrijf een Europees bedrijf over. Ben de namen vergeten. En dan is er nog Mittal Steel die Arcelor overnam. Of hebben alleen maar blanken technologie nodig misschien?
En wat hebben interne overnames binnen een sector te maken met de IR?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be