Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2006, 10:41   #101
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Het mag niet de bedoeling zijn om via deze weg stemmen te ronselen. Daarin sluit ik me bij je aan.

Maar wat te denken van softdruggebruikers die geen vlieg kwaad doen? Waarom hen stigmatiseren tot criminelen?
Ik stigmatiseer niets of niemand, waar het mij in de hoofdzaak om draait is, dat voor hetzelfde gebruik over 10 �* 20 jaar terug werd gestraft want toen was canabis een illigaal product. Nu het een bepaald soort politici uitkomt zou het uit het strafrecht mogen en moeten en moet er dus een wetswijzeging worden gemaakt. Of het nu een schadelijk of volgens sommige een onschadeijk product is laat ik in het midden, ik wil er gewoon op wijze dat de gezondheid en de veiligheid van de bevolking bepaalde politieke partijen geen moer interesseert en hun enige bekommernis is, aan de macht te kunnen deelnemen ten koste als het moet van de gezondheid en de veiligheid van de burgers, dus in het kort zij zijn gevaarlijker dan het product dat ze willen legaliseren.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 11:08   #102
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Ik stigmatiseer niets of niemand, waar het mij in de hoofdzaak om draait is, dat voor hetzelfde gebruik over 10 �* 20 jaar terug werd gestraft want toen was canabis een illigaal product. Nu het een bepaald soort politici uitkomt zou het uit het strafrecht mogen en moeten en moet er dus een wetswijzeging worden gemaakt. Of het nu een schadelijk of volgens sommige een onschadeijk product is laat ik in het midden, ik wil er gewoon op wijze dat de gezondheid en de veiligheid van de bevolking bepaalde politieke partijen geen moer interesseert en hun enige bekommernis is, aan de macht te kunnen deelnemen ten koste als het moet van de gezondheid en de veiligheid van de burgers, dus in het kort zij zijn gevaarlijker dan het product dat ze willen legaliseren.
Stemmenronselarij mag idd geen drijfveer zijn. Maar het is je eigen keuze of je een joint rookt of niet. Dat is net zo bij roken, alcohol, vet eten....
Je gezondheid heb je in de eerste plaats zelf in de hand, en niet één of andere overheid.

Maar of het nu verboden of legaal is, cannabis zal nog steeds evenveel worden gerookt.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 14:05   #103
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus ik zie niet in waarom men zoiets zou gaan legaliseren.
Zeker als je weet dat men steeds strenger optreed voor tabakproducten (sigaretten, roltabak en sigaren)
Het strenger of efficienter optreden tegen gevaarlijke producten en diensten is een evidente taak van de overheid.
Maar strengheid blijkt niet te werken bij verslavende middelen. Blijft er over efficiêntie.
Dit kan enkel door een degelijke informatie, en vooral een begeleiding van de verslaafden. Indien men het monopolie van distributie van verslavende middelen aan de maffia laat heeft men geen enkele mogelijkheid om het drugsbeleid te voeren: het wordt de facto gevoerd door de maffia.

Daarom moet men de drugs uit het strafwet halen, en het misbruik ervan gaan aanpakken.
We hebben leren leven met levensgevaarlijke goederen, diensten en de verslaving die ze meebrengen:

- zonnebanken
- cafés
- auto's
- drank, sigaretten, poeders Mann, slaapmiddelen,
- prostitutie
- voetbal hooliganisme

maar we hebben noch cafés gesloten, noch voetbal afgeschaft, auto's hebben we niet verbannen: we hebben er een begeleiding aan gegeven en proberen misbruik tegen te gaan. Door informatie waar het kan en strafrecht waar het nodig is.
Ik ben absoluut voorstander van het verbieden van verbruik van canabis door jongeren onder 18 jaar omdat dit schadelijk is voor hun geestelijke gezondheid. Dit mag rustig in het strafwetboek blijven, op voorwaarde dat ze gestraft worden met opname en niet met celstraf.

Snap je?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2006 om 14:08.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 14:13   #104
noledge
Burger

Standaard

50 euro lidgeld.. afzetters
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 14:15   #105
ericferemans

Standaard

Citaat:
Indien politici na jaren straf beleid (letterlijk en figuurlijk) inzien dat dit niet werkt en dat de dope overal te koop is, daaruit hun conclusies trekken ga jij zeggen dat ze van slechte wil zijn.
Er zijn véél meer mensen tegen het legaliseren van drugs dan er voor zijn.
Een politicus die zijn stemmen moet halen bij verslaafden (die allicht toch niet gaan stemmen, mochten ze al weten dat er verkiezingen zijn...) zal het niet ver brengen.
De experten zeggen dat strafrecht alleen niet helpt. Het helpt de maffia.
Oud 5 augustus 2006, 14:16   #106
ericferemans

Standaard

Citaat:
Stemmenronselarij mag idd geen drijfveer zijn. Maar het is je eigen keuze of je een joint rookt of niet. Dat is net zo bij roken, alcohol, vet eten....
Je gezondheid heb je in de eerste plaats zelf in de hand, en niet één of andere overheid.

Maar of het nu verboden of legaal is, cannabis zal nog steeds evenveel worden gerookt.
De volksgezondheid is geen individuele zaak.
Indien blijkt dat jij en ik binnen dertig jaar de helft van onze belastingen zien verdwijnen naar de gestichten waar poepzotte veertigers worden verzorgd omdat ze onder 18 canabis rookten zal je dit aanden lijve ondervinden, ter hoogte van je portemonee.
Oud 5 augustus 2006, 14:21   #107
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Uw poging om mijn standpunt tegen legalisering van drugs te herleiden tot het risico in het verkeer is wel erg doorzichtig he! Uw redenering laat mij trouwens denken aan het sofisme: 30% van de verkeersongevallen wordt veroorzaakt onder invloed van alcohol d.w.z. dat 70% nuchter gebeurt! Dus als je dronken achter het stuur kruipt heb je minder kans op een verkeersongeval! Dat drugs en verkeer niet samengaan is slecht één argument tegen legalisering.
Ik denk dat ik ga drinken: een VB-er die sofismen ontmanteld: nooit gezien of gehoord.
Je kan nu ook eens gaan uitleggen dat de "bezetting" van ons land door vier procent van de bevolking al even maft is als de redenering over alcoholisten.
Dan wordt ik lid van je partij.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2006 om 14:21.
Oud 5 augustus 2006, 15:58   #108
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien politici na jaren straf beleid (letterlijk en figuurlijk) inzien dat dit niet werkt en dat de dope overal te koop is, daaruit hun conclusies trekken ga jij zeggen dat ze van slechte wil zijn.
Er zijn véél meer mensen tegen het legaliseren van drugs dan er voor zijn.
Een politicus die zijn stemmen moet halen bij verslaafden (die allicht toch niet gaan stemmen, mochten ze al weten dat er verkiezingen zijn...) zal het niet ver brengen.
De experten zeggen dat strafrecht alleen niet helpt. Het helpt de maffia.
Wie zijn die experten? En dat die dope overal te koop is, is omdat een zekere politica met name aelvoet van het vroegere agalev omgedoopt nu tot groen het destijds een goed idee vond om rond te bazuinen dat er een gedoogd drugbeleid was waar men in kon gebruiken, waarin men kon aanschaffen zolang het geen hinder was voor een ander en er niet gebruikt werd in het bij zijn van minderjarige. Al eens gehoord wie er voornamelijk gebruikt, de schoolgaande jeugd, wie is de schoolgaande jeugd de minderjarige of mischien doof langs die kant, dan moet u eens uzelf begeven tijdens het weekende in het wereldje van die minderjarige. Zij die dachten dat met een gedoogd beleid aangeboden door hippe aelvoet hun jointje mochten gaan halen in NL, worden over de grens snel tot andere gedachten gebracht, geld kwijt, jointje kwijt komt door de duidelijkheid (wartaal) van de genoemde politica. En die fabel, als het legaal is ligt de maffia eruit droom zoet verder.
Oud 5 augustus 2006, 16:12   #109
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk dat ik ga drinken: een VB-er die sofismen ontmanteld: nooit gezien of gehoord.
Je kan nu ook eens gaan uitleggen dat de "bezetting" van ons land door vier procent van de bevolking al even maft is als de redenering over alcoholisten.
Dan wordt ik lid van je partij.
Excuseer mijn vraag, maar bent u van deze planeet. Heb de indruk dat u ooit als illegale verstekeling bent mee gekomen met het ruimteveer, was zeker de discovery, al veel ontdekt op deze planeet. Zo ja, spaar me dan zeker uw wijsheid niet. Ik als laaggeschoolde arbeider wil altijd nog wel bijleren, ik hoop dat u mijn bescheidenheid weet te waarderen.
Oud 5 augustus 2006, 16:32   #110
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn die experten? En dat die dope overal te koop is, is omdat een zekere politica met name aelvoet van het vroegere agalev omgedoopt nu tot groen het destijds een goed idee vond om rond te bazuinen dat er een gedoogd drugbeleid was waar men in kon gebruiken, waarin men kon aanschaffen zolang het geen hinder was voor een ander en er niet gebruikt werd in het bij zijn van minderjarige. Al eens gehoord wie er voornamelijk gebruikt, de schoolgaande jeugd, wie is de schoolgaande jeugd de minderjarige of mischien doof langs die kant, dan moet u eens uzelf begeven tijdens het weekende in het wereldje van die minderjarige. Zij die dachten dat met een gedoogd beleid aangeboden door hippe aelvoet hun jointje mochten gaan halen in NL, worden over de grens snel tot andere gedachten gebracht, geld kwijt, jointje kwijt komt door de duidelijkheid (wartaal) van de genoemde politica. En die fabel, als het legaal is ligt de maffia eruit droom zoet verder.
Minderjarigen mogen geen cannabis roken en niemand heeft ervoor gepleit.
Mag ik weten wat je bron is, als je zegt dat het vooral minderjarigen zijn die cannabis roken?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 16:54   #111
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

overal worden bronnen gevraagd, niemand gelooft iemand op zen woord
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 21:57   #112
ericferemans

Standaard

Citaat:
Excuseer mijn vraag, maar bent u van deze planeet. Heb de indruk dat u ooit als illegale verstekeling bent mee gekomen met het ruimteveer, was zeker de discovery, al veel ontdekt op deze planeet. Zo ja, spaar me dan zeker uw wijsheid niet. Ik als laaggeschoolde arbeider wil altijd nog wel bijleren, ik hoop dat u mijn bescheidenheid weet te waarderen.
Dit is geestig maar de discovery komt niet van Mars.
Het is maar dat je het weet.
Je ziet weliswaar overal illegalen, maar in de ruimte zitten er geen te wachten om naar ons landje te komen.
Zou anders een plezante slogan zijn voor het VB:
"Aliens: terug naar Mars". "Werk op eigen planeet". "Vlaamse aardbewoners eerst".
Leuk hoor!
Oud 5 augustus 2006, 22:00   #113
ericferemans

Standaard

Citaat:
Wie zijn die experten?
Het is je allicht bekend dat het voorstel om ALLE drugs te legaliseren (uit het strafwetboek te halen) indertijd na een zeer serieuze studie werd gelanceerd... door de Cd+v.
Ga daar eens kijken...

Citaat:
En dat die dope overal te koop is, is omdat een zekere politica met name aelvoet van het vroegere agalev omgedoopt nu tot groen het destijds een goed idee vond om rond te bazuinen dat er een gedoogd drugbeleid was....
Het gedoogbeleid ging van justitie uit: briefjes van procureurs, adviezen enz...
Niet Aelvoet maar verschillende politici wezen erop dat toen, en nu nog steeds er grote verwarring heerst.
Oud 6 augustus 2006, 10:08   #114
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Minderjarigen mogen geen cannabis roken en niemand heeft ervoor gepleit.
Mag ik weten wat je bron is, als je zegt dat het vooral minderjarigen zijn die cannabis roken?
Hetgeen al meermaal in de media is geweest, dat zoveel procent jongeren op steeds jongere leeftijd met canabis en/of alcohol in contact komen dit mischien als wijze van experiment, maar neemt niet weg dat ze er mee in contact komen. Wil hier hierbij vermelden dat ik zeker geen voorstander ben van vrije verkoop van alcohol aan minderjarige, in tegendeel. Vind het even onverantwoord dat nu bijna in elke gemeente automaten staan waar iedereen, dus ook minderjarige hun bacardi , strogonoff enz. kunnen uithalen. Men kan zeggen is met een licht percent alcohol, maar er is een gezegde veel kleintjes maken ook een groot. Wat betreft canabis, u kunt toch niet loochenen dat dit meer en meer bij de jeugd begint ingeburgerd te geraken van u moet het ook eens proberen, moet maar eens naar ouder vergaderingen gaan.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 6 augustus 2006 om 10:09.
Oud 6 augustus 2006, 10:44   #115
PAJOT
Banneling

Standaard

Een van de zoveelste zegeningen van de multikul : de massale import van drugs ... en het verspreiden ervan ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 12:51   #116
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Een van de zoveelste zegeningen van de multikul : de massale import van drugs ... en het verspreiden ervan ...
inderdaad ja

Kl*tehollanders. Dat ze hun eigen cultuur eens voor hun eigen houden

Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 13:26   #117
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Hetgeen al meermaal in de media is geweest, dat zoveel procent jongeren op steeds jongere leeftijd met canabis en/of alcohol in contact komen dit mischien als wijze van experiment, maar neemt niet weg dat ze er mee in contact komen. Wil hier hierbij vermelden dat ik zeker geen voorstander ben van vrije verkoop van alcohol aan minderjarige, in tegendeel. Vind het even onverantwoord dat nu bijna in elke gemeente automaten staan waar iedereen, dus ook minderjarige hun bacardi , strogonoff enz. kunnen uithalen. Men kan zeggen is met een licht percent alcohol, maar er is een gezegde veel kleintjes maken ook een groot. Wat betreft canabis, u kunt toch niet loochenen dat dit meer en meer bij de jeugd begint ingeburgerd te geraken van u moet het ook eens proberen, moet maar eens naar ouder vergaderingen gaan.
cannabis is minder geestesverruimend (of verdovend, tis hoe je het bekijkt) dan alcohol.
harddrugs daarentegen zijn duur, schadelijk, en gevaarlijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 17:27   #118
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

cittaat Ambiorix

Citaat:
cannabis is minder geestesverruimend (of verdovend, tis hoe je het bekijkt) dan alcohol.
Nooit geweten dat alcohol geestverruimend is. Dat alcohol verdovend werkt is ENKEL bij grote hoeveelheden. Enkel misbruik van alcohol leidt tot medische problemen en verlsaving. Alcohol wordt per afgebroken na 6 uur van de inname.

Cannabis echter verdooft en veranderd je bewustzijn echter al na 1 consumptie. Bovendien is het roken van cannabis (zelfs zonder tabak) 12 keer ongezonder dan een gewoon sigaret. En cannabis is verslavend net als alcohol.

De opmerking dat je geestverruimend en verdoving als hetzelfde beoordeeld klopt niet.
Alcohol is een verdovende Drug
Tabak is een stimulerende Drug
Cannabis is een geestverruimende (psychodysleptica) Drug

Dus voor mij is cannabis gevaarlijker dan alcohol omdat cannabis je perspectie van de realiteit veranderd en alcohol enkel verdoofd
Zeker als je de effecten van beide vergelijkt op basis van 1 consumptie.

Waarom ik nu tabak eruit laat is omdat iedereen het er wel overeens zijn wat
de gevolgen ervan zijn.(verslaving en schadelijk voor lichaam)
En tabak heeft bovendien geen effect op je perspectie van de realiteit.

En als ze nu cannabis vergelijken met Tabak. Voor mij mogen ze morgen tabak verbieden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 18:31   #119
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
cittaat Ambiorix

Nooit geweten dat alcohol geestverruimend is. Dat alcohol verdovend werkt is ENKEL bij grote hoeveelheden. Enkel misbruik van alcohol leidt tot medische problemen en verlsaving. Alcohol wordt per afgebroken na 6 uur van de inname.

Cannabis echter verdooft en veranderd je bewustzijn echter al na 1 consumptie. Bovendien is het roken van cannabis (zelfs zonder tabak) 12 keer ongezonder dan een gewoon sigaret. En cannabis is verslavend net als alcohol.
wat is een "consumptie"? als ge een joint laat rondgaan hebt ge minder "verdoving" ondervonden dan twee pinten. Alles heeft dus te maken met maat houden of die maat juist overschreiden.

Wie scheef wil worden kan dat met alle twee middelen door zijn of haar maat te overschreiden, en das ook de totale verantwoordelijkheid van die persoon, niet van het product in kwestie.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 20:53   #120
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Niet alle hard drugs zijn duur. 3 �* 5 € voor een XTC pil of 10 € voor een gram Speed is nu toch niet veel ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be