Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 19:00   #3741
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aheum, Hezbollah is terug gaan schieten nadat de IDF dat stuk Libanon ontruimt had.

Dat bewapenen van hamaz, hezbollah en dergelijke, dat word met verve en plezier gedaan vanuit Iran, wat ook het meest mondige is als het op Israël aankomt. Dat moet kapot, dood, weg.
Dat Iraanse agigatoren, en wat goed gehersenspoelde idioten een hoop arme luizen een rad voor de ogen draaien met de beloftes van wapens en 72 maagden is natuurlijk meegenomen. Geen directe oorlog, geen directe veroordeling vanuit de landen waar ook Iran zijn technologie koopt of steelt.
Toch levert het leveren van verouderde wapens een enorme steun op. Of denk je dat Iran geen deel van de koek wil inpikken als Israël vernietigd is?
Op zijn minst gaan de moslimmetjes daar dan Iran zien als de grote weldoener.
De anti-Hezbollah-militanten op dit forum breiden hun offensief uit. Het wordt tijd om ze met raketten te bestoken.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 19:02   #3742
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Edina, ik heb al uitgelegd dat hezbollah mobiele raketinstalaties heeft, vermomd als vrachtwagens van hulporganisaties, of zelfs ambulances.

Het feit dat Iran hopen raketten leverd met de hulp van Syrië en Libanese ambtenaren maakt dat de voorraden niet zo snel uitgeput zullen geraken. Ook een 6 jaar lange aanlooptijd om een voorraad op te bouwen helpt.

Hetgeen Israël nu doet is simpel achter de feiten aanhollen. Want ze kunnen moeilijk elke vrachtwagen of ambulance van een hulporganisatie opblazen. Er zijn er nog te veel van de "echten" op pad.
Maar door de hardnekkigheid waarmee Israël de lanceerplekken wegvaagt, gaat er voor zorgen dat er uiteindelijk een burgervrije zone ontstaat waarin alles automatisch doelwit word.
Ook de "belofte" om alle infrastruktuur op te blazen helpt in deze doelstelling.
Er gaat een lichtje aan in de "stille" zone, en daar komt de aanvalshelicopter al aanzetten.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 19:04   #3743
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WGM, U bent altijd welkom om met een losse katyusha eens proberen raak te schieten op mijn huisje.

Maar niet komen bleiten als ik terugschiet met zwaarder spul.Wel eigen makelij.
Oud 7 augustus 2006, 19:19   #3744
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
WGM, U bent altijd welkom om met een losse katyusha eens proberen raak te schieten op mijn huisje.

Maar niet komen bleiten als ik terugschiet met zwaarder spul.Wel eigen makelij.
Ok, maar probeer dan eens een keer goed te schieten hé.

Je hebt al 23 dorpen uit mijn omgeving vernield en gisteren schoot je nog een huis aan flarden dat 20 kilometer verderop staat !
Oud 7 augustus 2006, 19:26   #3745
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
De hardnekkigheid waarmee Israël de lanceerplekken wegvaagt, gaat er voor zorgen dat er uiteindelijk een burgervrije zone ontstaat waarin alles automatisch doelwit word.
Ook de "belofte" om alle infrastruktuur op te blazen helpt in deze doelstelling.
Er gaat een lichtje aan in de "stille" zone, en daar komt de aanvalshelicopter al aanzetten.
Ik dacht dat er reeds een burgervrije zone is waarin alles automatisch doelwit is. Die burgervrije zone heet Libanon.
Oud 7 augustus 2006, 19:33   #3746
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zo'n werkgroep... dat moet toch goed betalen?!...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 19:41   #3747
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Spitsmuis Chipie komt weer naar boven. Dat bewijst dat het Israëlische grondoffensief op dit forum dat we met sukses hebben afgeslagen, voorbij is.
Oud 7 augustus 2006, 20:04   #3748
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Er vielen al meer dan 1000 doden in Libanon (zonder de mensen te rekenen die nog onder het puin bedolven zijn).

Het merendeel daarvan zijn burgers waarvan 30% kinderen.

Het Israëlische leger gaat zijn grondoffensief nu nog verder uitbreiden terwijl het zogezegd allemaal rond een 'Veiligheidszone' in Zuid-Libanon draaide.

De VN-Veiligheidsraad en de leiders van de Europese Unie blijven met de handen in hun zakken gestoken, toezien.

Geweld in Midden-Oosten eiste al meer dan 1.000 doden in Libanon

Bij het conflict tussen het Israëlische leger en de Libanese Hezbollah-milities zijn tot dusver al meer dan duizend doden gevallen in Libanon. Dat blijkt uit een officiële balans die maandag werd vrijgegeven. De meeste slachtoffers zijn burgers.
Minstens 928 burgers lieten het leven, dertig procent van hen waren kinderen jonger dan twaalf jaar. Daarnaast stierven dertig Libanese soldaten en agenten. Bij de Hezbollah-milities en andere strijdende sjiitische groeperingen vielen 59 doden. Ook vier VN-waarnemers en een VN-medewerker kwamen om. In totaal vielen in Libanon al 1.022 doden en 3.369 gewonden. (kva)

De Standaard, maandag 07 augustus 2006 | Bron: BELGA/AG

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 7 augustus 2006 om 20:05.
Oud 7 augustus 2006, 20:12   #3749
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WGM, excuseer, dat uw raketjes achteruit vliegen en uw omgeving vernietigen is niet mijn schuld.

Maar alle gekheid op een stokje. Het is gewoon de escalatie van geweld tussen een souvereine staat en een terreurgroep.
Er zijn enkele manieren om het geweld te stoppen en de situatie om te buigen in iets beschaafder.

De simpelste oplossing. Gewoon uit het nieuws bannen, laat ze het zelf uitknokken. binnen 10 jaar gaan we nog eens kijken of het rustig is. In die periode is er ook geen enkele handel of contact met de strijdende partijen.
Wie wint is de nieuwe baas van het gebied. Geen boe of ba meer.

De simpele oplossingen.
Of die terreurgroep stopt terrorist te wezen. Of het souvereine land stopt met souverein te wezen.

De groffe borstel.
Paddestoelwolken kweken. Als alles weg is, is er niks meer om te strijden.
Oud 7 augustus 2006, 21:04   #3750
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Heb je ook niet gemerkt dat deze extreem-rechtse figuren hun vijanden 'nazi's' noemen ? Dat maakt het natuurlijk helemaal te gek omdat -zoals reeds gezegd- sommigen onder hen dwepen met de Waffen-SS.

Onze vriend Willem(1940NDL) schreef ondermeer het volgende in zijn thread over de oprichting van een Arabisch Instituut in Nederland: "Er bestaat geen door moslims gedomineerd land waar het leven voor een onbekeerbare andersdenkenden (dus "zelfs" geen dhimmi zijnde) op de langere duur draaglijk is of zelfs veilig; Libanon, minder dan 100 jaar geleden een tamelijk beschaafd en welvarend land, bevindt zich in de "afrondingsfase". "
Afrondingsfase van wat ..... Operatie Litani ?

La guerre de l'eau, l'or bleu ........ ( de oorlog eens anders belicht )

«Depuis les années septante, les Israéliens ont pris l'habitude de pomper les eaux du Litani», explique une responsable d'association locale. Elle évoque les années de guerre, l'invasion �* répétition de cette région du Sud-Liban par l'Etat hébreu. «Opération Litani» en mars 1978, opération «Paix en Galilée» en 1982, occupation de la zone dite «de sécurité» jusqu'en mai 2000...
Plusieurs observateurs soutiennent que, outre la lutte armée contre les éléments de la résistance palestinienne ou du Hezbollah, l'accès aux ressources hydrauliques représente une des raisons majeures des occupations militaires orchestrées par Israël (lire ci-dessous). Pendant des années, ingénieurs, enquêteurs et même soldats des casques bleus de l'ONU ont livré des rapports concernant des cas de pompage des eaux du Litani par les Israéliens.

labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 21:10   #3751
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Een zicht op de Litani.... toch een mooi stukje natuur. Het is eens iets anders dan een dorre woestijn. Wie het stukje bezit kan gratis pompen......... en in een gebied waar water schaars is kan dat van strategisch belang zijn om te overleven en de anderen te doen smachten naar water.
Macht, olie, water, wapenhandel u mag kiezen ........... Misschien is het wel een combinatie van al deze elementen. En natuurlijk ook wat om de Hezbollah uit te schakelen en Iran onder controle te houden, maar zelfverdediging is het duidelijk niet, want bombarderen maakt de zaken alleen maar erger en er worden meer mensenrechten geschonden in de West Bank, Gaza, en nu ook Libanon dan in Israël.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2006 om 21:28.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:00   #3752
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Bij jou loopt ook iets fout met de citaten Dit bericht komt NIET van mij
weet ik, sorry. ik heb het geciteerd uit een citaat van jou omdat ik het niet direct terugvond, maar dan stond er dus alleen [quote=2004gun... en nergens meer [quote=maddox...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:09   #3753
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
weet ik, sorry. ik heb het geciteerd uit een citaat van jou omdat ik het niet direct terugvond, maar dan stond er dus alleen ...
Inderdaad, ik heb Maddox al 20 keer gevraagd om te citeren zeoals het hoort, maar zijn artillerie maakt te veel lawaai denk ik.

Laatst gewijzigd door Gun : 7 augustus 2006 om 22:10.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:11   #3754
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Libanon mag van de wereldleiders door Israël worden vernietigd

Oud 7 augustus 2006, 22:43   #3755
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tis om kotsmisselijk van te worden. en al die oorlogszuchtige protofascistische, poldernazistische (zalige omschrijving van VB door patrick de witte!) praat die je op fora als deze dan leest maakt het er niet beter op
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:01   #3756
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

25/07
Citaat:
Rijst: "Het is tijd voor een nieuw Midden-Oosten. Het is tijd om duidelijk te maken aan degenen die geen nieuw Midden-Oosten willen, dat wij zullen overwinnen"
Ze ging niet meteen op het verzoek van Abbas in om een staakt-het-vuren af te kondigen, maar pleitte voor een duurzame oplossing.
En waar staan we nu?
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:04   #3757
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
tis om kotsmisselijk van te worden. en al die oorlogszuchtige protofascistische, poldernazistische (zalige omschrijving van VB door patrick de witte!) praat die je op fora als deze dan leest maakt het er niet beter op
Ik heb precies hetzelfde gevoel.

Ik las onlangs dat de Israëlische Staat zelfs beroep had gedaan op Internetters om een propagandaoorlog op discussiefora en blogs over het conflict in het Midden-Oosten te beginnen.
Men had zelfs een speciale website voor geinteresseerden geöpend.

Volgens mij gaat dit allemaal nog veel verder dan we kunnen vermoeden.

Wat je op de thread 'Intolerante en totalitaire ideologie' publiceerde, lijkt mij erg interessant alhoewel ik momenteel bijna uitsluitend rond de gebeurtenissen in het Midden-Oosten werk.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 7 augustus 2006 om 23:09.
Oud 7 augustus 2006, 23:07   #3758
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het reeds gevraagd denk ik ... Zou jij niet beter een internetgazet oprichten en af en toe (max 5 maal per dag) hier een linkje achterlaten? Jij blijft hier de verslaggever uithangen alsof wij geen krant, tv of internet( ) voor handen hebben.
Oud 7 augustus 2006, 23:09   #3759
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb precies hetzelfde gevoel.

Ik las onlangs dat de Israëlische Staat zelfs beroep had gedaan op Internetters om een propagandaoorlog op discussiefora en blogs over het conflict in het Midden-Oosten te beginnen.
Men had zelfs een speciale website voor geinteresseerden geöpend.

Volgens mij gaat dit allemaal nog veel verder dan we kunnen vermoeden.
Niks nieuws, bestaat al een hele tijd ...
Oud 7 augustus 2006, 23:12   #3760
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik heb het reeds gevraagd denk ik ... Zou jij niet beter een internetgazet oprichten en af en toe (max 5 maal per dag) hier een linkje achterlaten? Jij blijft hier de verslaggever uithangen alsof wij geen krant, tv of internet( ) voor handen hebben.
Bedankt voor de hint, mijn beste kerel maar je zou er goed aan doen om af en toe ook wat kritiek te geven op de discussies die hier soms worden gevoerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be