Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2006, 19:18   #61
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Het is zever. Alle "correcte" politici getuigen zelf van een grootse onverdraagzaamheid. Al jarenlang worden VB'ers opgejaagd en gedicrimineerd. Je moet nog niet eens een VB'er zijn om dat te zien en toe te geven. De tijd dat mensen nog luisterden naar iemand die op t.v. kwam, is gelukkig genoeg voorbij. Dat nu een paar artiesten als ultieme marketingstunt en imagobooster zich tegen het VB keren, is belachelijk. Onder het mom van "verdraagzaamheid" wordt een miljoen Vlamingen uitgemaakt voor kakkerlak e.d. Ik vind dat niet normaal. Zelfs als je geen aanhanger bent van het VB moet je dat toegeven.
't Was mestkever.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 08:26   #62
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Het is zever. Alle "correcte" politici getuigen zelf van een grootse onverdraagzaamheid. Al jarenlang worden VB'ers opgejaagd en gedicrimineerd. Je moet nog niet eens een VB'er zijn om dat te zien en toe te geven. De tijd dat mensen nog luisterden naar iemand die op t.v. kwam, is gelukkig genoeg voorbij. Dat nu een paar artiesten als ultieme marketingstunt en imagobooster zich tegen het VB keren, is belachelijk. Onder het mom van "verdraagzaamheid" wordt een miljoen Vlamingen uitgemaakt voor kakkerlak e.d. Ik vind dat niet normaal. Zelfs als je geen aanhanger bent van het VB moet je dat toegeven.
Hoe kun je verwachten dat mensen je gaan ontvangen en accepteren als je eerst een paar 10-tallen jaren slogans hanteerd als :'" hand in hand naar eigen land". En dit was nog een van de braafste zeker. Het vb doet al JAREN niets anders dan tegen schenen stampen en rellen zoeken en veroorzaken, maar de eerste oplossing uit FDW zijn mond moet ik nog horen. Het vb is als een laffe bullebak op de speelplaats, gehoopt dat hij direct succes en respect ging krijgen als hij eens stoere taal gebruikte, maar door dat vol te houden staan ze alleen in een hoekje te wenen.." snik snik, ik mag niet meedoen"... Als het vb zoveel JAREN later alleen in een hoekje staat, aan wie hebben ze dat te danken? En maar niet het verstand hebben om eens naar henzelf te kijken en te zeggen : "waarom is iedereen radicaal voor of radicaal tegen ons?"... Maar ja, wijzen naar anderen, en de schuld bij hun leggen past meer in hun manier van "werken".

Artiesten mogen optredens geven voor verdraagzaamheid. Was er een probleem, neen. TOT het vb z'n mond weer moest opendoen, en direct hebben duidelijk gemaakt... "TEGEN onverdraagzaamheid?, oei das tegen ons". En daarna zichzelf afvragen waarom mensen hen eigelijk als onverdraagzamen bekijken.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 08:45   #63
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Artiesten mogen optredens geven voor verdraagzaamheid. Was er een probleem, neen. TOT het vb z'n mond weer moest opendoen, en direct hebben duidelijk gemaakt... "TEGEN onverdraagzaamheid?, oei das tegen ons". En daarna zichzelf afvragen waarom mensen hen eigelijk als onverdraagzamen bekijken.
Geloof jij nu echt al wat je hier schrijft? Volgens jou was er met dat optreden geen probleem tot het VB zijn mond weer moest opendoen. Wat ben jij toch blind (haat of domheid?). Als dat optreden door de organisatoren niet aangekondigd was geweest als anti-Vlaams Belang had onze partij er geen woord aan vuil gemaakt, waarom zouden ze?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 08:59   #64
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Geloof jij nu echt al wat je hier schrijft? Volgens jou was er met dat optreden geen probleem tot het VB zijn mond weer moest opendoen. Wat ben jij toch blind (haat of domheid?). Als dat optreden door de organisatoren niet aangekondigd was geweest als anti-Vlaams Belang had onze partij er geen woord aan vuil gemaakt, waarom zouden ze?
Geloof jij nu echt wat je hier schrijft ?
Denk maar aan het stemgedrag van jouw partij bij europese resoluties over gelijkaardige onderwerpen.
Jouw partij voelt zich wel degelijk geviseerd als er een universele waarde als "verdraagzaamheid" gepromoot wordt. Dit is geen toeval, dit is een konsekwente (maar af te keuren) strategie. Zeker geen toeval en ZEKER NIET DE SCHULD VAN DE ANDEREN.
Een duidelijker schuldbekentenis kan niet.

Laatst gewijzigd door spherelike : 8 augustus 2006 om 09:18.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 09:14   #65
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
yeah waarom zouden ze... whaha...

dream on...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 09:28   #66
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Denk maar aan het stemgedrag van jouw partij bij europese resoluties over gelijkaardige onderwerpen.
Jouw patij voelt zich wel degelijk geviseerd als er een universele waarde als "verdraagzaamheid" gepromoot wordt. Dit is geen toeval, dit is een konsekwente (maar af te keuren) strategie. Zeker geen toeval en ZEKER NIET DE SCHULD VAN DE ANDEREN.
Niet moeilijk dat rechts zich geviseerd voelt. De wetten en resoluties worden op maat gemaakt tegen al wat maar enigzins naar rechts neigt. In de jaren dertig hebben we dat ook gekend, maar toen werd al wat links en Joods was, geviseerd. En wellicht waren er toen ook haatzaaiers zoals gij die hetzelfde absurde bewijs van schuld opdiepten.
Een duidelijker voorbeeld van onverdraagzaamheid en haatgevoelens bij de linkse kerk is niet denkbaar.

Jeruzalem, de enige en onverdeelde hoofdstad van het Joods volk.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!

Laatst gewijzigd door Duym : 8 augustus 2006 om 09:29.
Oud 8 augustus 2006, 09:48   #67
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk dat rechts zich geviseerd voelt. De wetten en resoluties worden op maat gemaakt tegen al wat maar enigzins naar rechts neigt. In de jaren dertig hebben we dat ook gekend, maar toen werd al wat links en Joods was, geviseerd. En wellicht waren er toen ook haatzaaiers zoals gij die hetzelfde absurde bewijs van schuld opdiepten.
Een duidelijker voorbeeld van onverdraagzaamheid en haatgevoelens bij de linkse kerk is niet denkbaar.

Jeruzalem, de enige en onverdeelde hoofdstad van het Joods volk.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!
twee bewijsbare feiten aan elkaar linken om een lijn in het eigen gedrag van de partij te duiden ipv van mee te lopen met de trend om steeds de oorzaak bij anderen te leggen = haatzaaien, absurde bewijsvoering, onverdraagzaamheid, haatgevoelens ?????

Dat andere rechtse partijen in het europees parlement WEL voor stemden, was je ontgaan zeker. Het is wel degelijk eigen aan het VB, en niet aan rechts, zoals je ons probeert wijs te maken.

Zelfs de meest domme VB-er moet bij dergelijke redenering toch enige bedenkingen hebben ? Of zit de indoctrinatie nog dieper dan ik al dacht ???
Oud 8 augustus 2006, 10:39   #68
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat andere rechtse partijen in het europees parlement WEL voor stemden, was je ontgaan zeker. Het is wel degelijk eigen aan het VB, en niet aan rechts, zoals je ons probeert wijs te maken.
Rechtse partijen in het Europees parlement die WEL voor stemden?
Oud 8 augustus 2006, 10:47   #69
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rechtse partijen in het Europees parlement die WEL voor stemden?
617 parlementsleden stemden VOOR
3 VB en nog 7 anderen onthielden zich

Maar 10 rechtsen in het EP ??
Oud 8 augustus 2006, 10:51   #70
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jouw partij voelt zich wel degelijk geviseerd als er een universele waarde als "verdraagzaamheid" gepromoot wordt. Dit is geen toeval, dit is een konsekwente (maar af te keuren) strategie. Zeker geen toeval en ZEKER NIET DE SCHULD VAN DE ANDEREN.
Even de ham en spekvraag stellen : waarom zou ik niet onverdraagzaam mogen zijn ?

zeg me eens waarom ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:03   #71
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Even de ham en spekvraag stellen : waarom zou ik niet onverdraagzaam mogen zijn ?

zeg me eens waarom ?
Jij mag zijn wat je wil zijn, zolang je zelf blijft verkondigen dat het jouw wil is.
Verder algemeen :
Eens je anderen begint te beschuldigen, en de oorzaak van je eigen wil, bij anderen legt, dan ben je fout bezig, dan heb je blijkbaar problemen met je eigen keuze, en wil je de verantwoordelijkheid voor je keuze bij anderen leggen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedachten, opvattingen, keuzes, daden.
Niemand, en geen enkele omstandigheid kan je dwingen het diepst van je gedachten te veranderen, je kan je hoogstens gedeinsd houden in woord en daad, om reacties te vermijden.
De oorzaak van je zijn bij anderen leggen getuigd zeker niet van verantwoordelijkheid, noch van volwassenheid, noch van het aanvaarden van het eigen zijn.

Dus iemand die onverdraagzaam wordt omdat anderen hem of zijn clubje viseren, lijkt mij de grootste nonsens die je zowat kan vertellen om je eigen gedrag goed te praten. Je reageert namelijk met het gedrag dat je anderen net verwijt.
Oud 8 augustus 2006, 11:15   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ah, ik dacht dat ze hier gingen kreunen. Blijkbaar is er een heksenjacht van het Vlaams Blok op artiesten die zich uitspreken voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Dat zegt genoeg over het Blok.
Wie is er begonnen op de heksen te jagen, met de heilige inquisitie, ?

Wat zegt dat dus over de traditionele partijen ? ... maar ja, die mogen dat in het kader van het politiek correcte denken zeker. Sta mij toe te zeggen dat dat even facistisch is, als facisme zelf.

Pas op van mij mag de Walter gaan kreunen waar hij wilt, maar in zijn geval zou ik toch ook nee zeggen tegen het idioote initiatief van die barman figuur. De mensen hebben een geheugen, en als ze hem daar wat horen afgeven op het blok, zouden er wel eens een hoop kiezers in Lier kunnen zeggen, we maken een ander bolleke zwart.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 12:34   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij mag zijn wat je wil zijn, zolang je zelf blijft verkondigen dat het jouw wil is.
Dank U

Citaat:
Verder algemeen :
Eens je anderen begint te beschuldigen, en de oorzaak van je eigen wil, bij anderen legt, dan ben je fout bezig, dan heb je blijkbaar problemen met je eigen keuze, en wil je de verantwoordelijkheid voor je keuze bij anderen leggen.
zo mag je dus niets zeggen van iemand anders. Dus mag je niets zeggen over migranten maar ook niets over het VB.

Citaat:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedachten, opvattingen, keuzes, daden.
ben ik met je eens.

Citaat:
Niemand, en geen enkele omstandigheid kan je dwingen het diepst van je gedachten te veranderen, je kan je hoogstens gedeinsd houden in woord en daad, om reacties te vermijden.
Dus zwijgen of ...... Dat is wat men nu moet doen.

Citaat:
De oorzaak van je zijn bij anderen leggen getuigd zeker niet van verantwoordelijkheid, noch van volwassenheid, noch van het aanvaarden van het eigen zijn.
amaaai dat gaat mijn petje te boven.

Citaat:
Dus iemand die onverdraagzaam wordt omdat anderen hem of zijn clubje viseren, lijkt mij de grootste nonsens die je zowat kan vertellen om je eigen gedrag goed te praten. Je reageert namelijk met het gedrag dat je anderen net verwijt.
maw iemand die onverdraagzaam wordt omdat het VB zijn clubje viseert, is ook zowat de grootste nonsens aan het vertellen....

Dat men reageert met het gedrag dat men anderen verwijt probeer ik al jaren aan de tegenstanders van het VB uit te leggen... probeer jij het eens ... misschien lukt het jou wel..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 8 augustus 2006, 12:51   #74
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Gisteren naar een concert geweest van de Kreuners in Liedekerke.
Opvallend geen provocerende taal van Walter Grootaers. 10 jaar geleden was het nog van : "aan alle idoten die op het Vlaams Blok stemmen, couscouskreten". Opvallend ook de kreuners staan niet op de lijst van TOM BARMAN. Wat zou de reden kunnen zijn?
VB haalt het!
Ook Madonna en Michael Jackson komen niet naar het verdraagzaamheidsconcert.
Je voelt zo aan warom niet!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:05   #75
Tegendradigaard

Standaard

Komt Status Quo niet ?? Want die zijn in oktober ook ergens in het land...
Oud 8 augustus 2006, 16:04   #76
Onzin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Omdat ze niet gerecupereerd willen worden door het Enge Blok? Die artiesten komen op voor verdraagzaamheid, als het Blok wil opkomen voor onverdraagzaamheid is dat hun zorg. Dan moeten ze niet janken als ze er voor uitgemaakt worden. Of als ze veroordeeld worden voor racisme.
Hoe lekker simplistisch en naief bekeken .

Laatst gewijzigd door Onzin : 8 augustus 2006 om 16:05.
Onzin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 16:42   #77
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Gisteren naar een concert geweest van de Kreuners in Liedekerke.
Opvallend geen provocerende taal van Walter Grootaers. 10 jaar geleden was het nog van : "aan alle idoten die op het Vlaams Blok stemmen, couscouskreten". Opvallend ook de kreuners staan niet op de lijst van TOM BARMAN. Wat zou de reden kunnen zijn?

Omdat ze sucken?

Komaan, Helmut Lotti is out there, maar De Kreuners is echt wel een paar bruggen te ver, er moet nog altijd volk op afkomen.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 16:44   #78
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzin Bekijk bericht
Hoe lekker simplistisch en naief bekeken .
Het VB voert een kruistocht tegen een concert VOOR verdraagzaamheid...

Lijkt mij vrij duidelijk, maar als je mij wilt bevrijden van mijn naïviteit mag je dat altijd doen, maar wel met argumenten als het niet teveel gevraagd is.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 10:25   #79
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Omdat ze sucken?

Komaan, Helmut Lotti is out there, maar De Kreuners is echt wel een paar bruggen te ver, er moet nog altijd volk op afkomen.
Hmm... Kiezen tussen de Kreuners of Laura Lynn... Niet echt een moeilijke keuze, Laura mag thuisblijven
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 10:38   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Omdat ze sucken?

Helmut Lotti? Hij is blijkbaar in ruzie met zijn broer, Kurt Lotigiers. Die laatste treedt op het VB-feest op. Helmut Lotti heeft zijn broer gevraagd om "zijn plannen te veranderen" maar Kurt weigert. Helmut treedt wel op tijdens de 0110 concert.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be