Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2006, 14:25   #101
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
daar ben ik nog niet zo zeker van!
Over welke voorbeelden beschikt u? Geen waarschijnlijk: gewoon systematisch anti-groen.
Oud 9 augustus 2006, 14:36   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
wie is hier eigenlijk gespuis , bij mijn vader mag ik nog binnen , mijn vrouw is nog bij mij en mijn dochter is zot van haar pappie

en hoe zit dat bij jou ? *knip*

En nu on topic en niet op de man.

mvg,
Arnold.
Ik vrees dat je in de verkeerde boom geklommen bent.
Gespuis zoekt gespuis.
Voor wat het ad hominem betreft, je kan altijd terecht op de thread waaruit je verkeerd geciteerd hebt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 15:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 15:08   #103
Anna List
Banneling

Standaard

ik hoor hier geen enkele linkse groene rakker jammeren over straatrecht momenteel ... hoe komt dat nu ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 15:39   #104
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoor hier geen enkele linkse groene rakker jammeren over straatrecht momenteel ... hoe komt dat nu ?!
straatrecht?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 16:03   #105
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
straatrecht?
Ze zal bedoelen: Staat recht.
Schrijffout...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 16:12   #106
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

vlaams belangers en beton, dat klikt nogal goed meestal.
wellicht zien ze het als een spiegel van hun ziel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 16:47   #107
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vlaams belangers en beton, dat klikt nogal goed meestal.
wellicht zien ze het als een spiegel van hun ziel.
VB-ers zijn dan ook "harde" politiekers.
Oud 9 augustus 2006, 17:07   #108
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
VB-ers zijn dan ook "harde" politiekers.
Ik dacht meer koppig en redeloos maar soit
Oud 9 augustus 2006, 17:16   #109
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
hahahahah, jullie zijn echt mongolen , he

dat gespuis zat in de verkeerde bomen en doordat ze niet naar beneden wilden komen moesten de flikken takken afzagen van bomen die mochten blijven staan.
Ik vrees dat jij gewoon te dom bent om te beseffen dat de politie zo'n leugens vertelt om de publieke opinie aan hun kant te krijgen. De werkelijkheid is helemaal anders. De overheid had er zo'n potje van gemaakt dat ze bij de aanvraag van de natuurvergunning (die nodig was voor de "snoei-" lees kapwerken) verkeerde boomsoorten hadden vermeld. Met als gevolg dat er in dat gebied (dat maar een deel is van wat er gekapt gaat worden) volgens de natuurvergunning enkel de zomereiken mochten gekapt worden. Nu wil het stom toeval dat dit niet de hoogste bomen in het gebied zijn (maar wel de waardevolste) en dus logischerwijs ook niet de bomen zijn die voor de meeste hinder zorgen. De boomhutten waren dan ook in de hoogste bomen gebouwd. Die wilde men vandaag ook kappen, maar daar hebben de boombezetters en later de milieu-ambtenaar, de natuurwachter en de boswachter vandaag een stokje voor komen steken. Tot grote ergernis van de luchthavenautoriteit en de politie. Uit frustratie zeggen ze dan die bomen gespaard hadden gebleven indien ze niet bezet waren. Maar dat zijn gewoon pure leugens en demagogie. En ze zullen dus alsnog proberen om die natuurvergunning te laten aanpassen om die bomen te kappen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 17:25   #110
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En voor alle duidelijkheid: de bezetting is nog lang niet afgelopen. Vandaag werden 5 boomhutten leeggemaakt en verwijderd, maar er zijn er nog veel en veel meer. Ze zullen dus nog niet zo snel mee klaar zijn met hun ontruiming. De enorm agressieve aanpak van de politie (zelfs tegen de pers) zal er bovendien voor zorgen dat de nu al brede steun voor deze actie enkel groter wordt. Vandaag arriveerden nog vele nieuwe bezetters en ook de steun van de mensen uit de buurt groeit er enorm door. Er werden 22 mensen (vaak hardhandig) gearresteerd, waarvan de meerderheid (17 mensen) gewoon sympathisanten van de bezetting. Zielig , hoe een verlieslatende prutsluchthaven en de Vlaamse overheid zo'n bruut geweld moeten gebruiken om wat bomen te laten kappen met de drogreden dat ze het luchtverkeer hinderen. Er zijn immers verschillende alternatieven mogelijk om in orde te zijn met de internationale normen, maar overleg daaromtrent werd altijd geweigerd. Vandaag vlogen de vliegtuigen trouwens een derde lager dan normaal om te demonstreren hoe dicht ze over de bomen moeten vliegen. Ze beseffen niet dat ze daarmee hebben aangetoond dat er van hinder dus helemaal geen sprake is.
Oud 9 augustus 2006, 17:26   #111
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schrijffout...
Ik hoor hier geen enkele linkse groene rakker jammeren over staat recht momenteel??

Lijkt me onwaarschijnlijk.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 18:12   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Veplaats ze naar een andere bos.

Op da oppervlakte kunnen er niet veel zitten

Weet jij wel hoe een vleermuis eruitziet?

Uit ervaring weet ik dat van het beloven van nieuw bos weinig tot niets komt.
Zo moest er hier indertijd zonodig een meer worden dichtgegooid, als compensatie ervoor kwam er op die plaats bos ... waar nog steeds niets van te bespeuren is.
Er kwam ook een, veel kleiner en 'heel natuurlijk ogend (een heel lange smalle rechthoek', maar gelukkig zijn de dieren niet zo kieskeurig) nieuw meertje en dat is er wel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2006 om 18:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 19:17   #113
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En voor alle duidelijkheid: de bezetting is nog lang niet afgelopen. Vandaag werden 5 boomhutten leeggemaakt en verwijderd, maar er zijn er nog veel en veel meer. Ze zullen dus nog niet zo snel mee klaar zijn met hun ontruiming. De enorm agressieve aanpak van de politie (zelfs tegen de pers) zal er bovendien voor zorgen dat de nu al brede steun voor deze actie enkel groter wordt. Vandaag arriveerden nog vele nieuwe bezetters en ook de steun van de mensen uit de buurt groeit er enorm door. Er werden 22 mensen (vaak hardhandig) gearresteerd, waarvan de meerderheid (17 mensen) gewoon sympathisanten van de bezetting. Zielig , hoe een verlieslatende prutsluchthaven en de Vlaamse overheid zo'n bruut geweld moeten gebruiken om wat bomen te laten kappen met de drogreden dat ze het luchtverkeer hinderen. Er zijn immers verschillende alternatieven mogelijk om in orde te zijn met de internationale normen, maar overleg daaromtrent werd altijd geweigerd. Vandaag vlogen de vliegtuigen trouwens een derde lager dan normaal om te demonstreren hoe dicht ze over de bomen moeten vliegen. Ze beseffen niet dat ze daarmee hebben aangetoond dat er van hinder dus helemaal geen sprake is.
Ik zal "duimen".
Oud 10 augustus 2006, 07:21   #114
PAJOT
Banneling

Standaard

toch wel zielig hoe agalev zich op de kap van een paar bomen tracht te profileren
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 07:26   #115
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit ervaring weet ik dat van het beloven van nieuw bos weinig tot niets komt.
maar ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om een vergunning te bekomen om een bos aan te planten.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 07:43   #116
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wel raar dat ze het alleen over bomen en de uitbreiding van de luchthaven hadden.
Niks gehoord over vleermuizen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 07:48   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schrijffout...
ze bedoelt dat de links-groene lobby zich niet neerlegt bij een democratische én gerechterlijke beslissing ...
Oud 10 augustus 2006, 08:00   #118
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze bedoelt dat de links-groene lobby zich niet neerlegt bij een democratische én gerechterlijke beslissing ...
Beste Anna, indien je het dossier niet kent, zou je er beter aan doen te zwijgen. In dit dossier zijn werkelijk alle regels met de voeten getreden, vandaar het protest. Er is steevast geweigerd om te overleggen en indien ze dat wel hadden gedaan, dan was er al lang een oplossing voor de hele zaak. Er werd beroep aangetekend tegen de natuurvergunning door verschillende organisaties waaronder ook de gemeente Borsbeek die eerder tot een overeenkomst met de Vlaamse overheid was gekomen (omdat die natuurvergunning niet overeenkomstig eerdere afspraken en beloftes was). Maar, dat beroep werkt eigenaardig genoeg niet opschortend. En als de bomen éénmaal gekapt zijn en dat blijkt later onrechtmatig gebeurd te zijn, dan is het te laat. Ten tweede habben ze er zo'n potje van gemaakt dat ze met de verkregen natuurvergunning zelfs niet alle bomen mogen kappen die ze wilde kappen (en nota bene de hoogste en dus zogezegd meest hinderende niet mogen kappen). Daar is de milieu-ambtenaar, natuurwachter en boswachter gisteren op moeten komen wijzen. Anders hadden ook die bomen onrechtmatig gekapt geweest. En tenslotte is er nog een deel waarvoor een stedenbouwkundige vergunning nodig is, die nog niet eens werd afgeleverd (en waartegen meer dan 600 bezwaren werden ingediend).
Oud 10 augustus 2006, 08:03   #119
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wel raar dat ze het alleen over bomen en de uitbreiding van de luchthaven hadden.
Niks gehoord over vleermuizen.
Nogal logisch. Er werden gisteren bomen gekapt, geen vleermuizen gevangen. En de kap komt er onder het valse voorwendsel van veiligheid, maar met het onderliggende idee om ooit uit te kunnen breiden. Dat de vleermuizen onder de kap zullen lijden staat buiten kijf, maar het gaat, zoals ik je eerder al had uitgelegd, niet enkel om de vleermuizen. Het gaat over het hele bos dat zonder reden moet verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 augustus 2006 om 08:19.
Oud 10 augustus 2006, 08:20   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beste Anna, indien je het dossier niet kent, zou je er beter aan doen te zwijgen. In dit dossier zijn werkelijk alle regels met de voeten getreden, vandaar het protest. Er is steevast geweigerd om te overleggen en indien ze dat wel hadden gedaan, dan was er al lang een oplossing voor de hele zaak. Er werd beroep aangetekend tegen de natuurvergunning door verschillende organisaties waaronder ook de gemeente Borsbeek die eerder tot een overeenkomst met de Vlaamse overheid was gekomen (omdat die natuurvergunning niet overeenkomstig eerdere afspraken en beloftes was). Maar, dat beroep werkt eigenaardig genoeg niet opschortend. En als de bomen éénmaal gekapt zijn en dat blijkt later onrechtmatig gebeurd te zijn, dan is het te laat. Ten tweede habben ze er zo'n potje van gemaakt dat ze met de verkregen natuurvergunning zelfs niet alle bomen mogen kappen die ze wilde kappen (en nota bene de hoogste en dus zogezegd meest hinderende niet mogen kappen). Daar is de milieu-ambtenaar, natuurwachter en boswachter gisteren op moeten komen wijzen. Anders hadden ook die bomen onrechtmatig gekapt geweest. En tenslotte is er nog een deel waarvoor een stedenbouwkundige vergunning nodig is, die nog niet eens werd afgeleverd (en waartegen meer dan 600 bezwaren werden ingediend).
kijk , de wet en de rechtsgang zijn zoals ze zijn, als dat jullie niet zint moet je in t parlement trachten een meerderheid te vinden om die wetten te wijzigen ... ge moet daar toch niet voor in de bomen kruipen, we zijn toch geen holbewoners meer hé
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be