![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Euh zelfs hier aan de maaskant heten die broodjes club.....in de lokale dorpsfrituur toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk volledig scheefgegaan. Het wordt tijd het Régime Smossois er terug flink de broodjes in handen neemt. Mijn eerdere oproep, een kruistocht op Brussel (en het Maasland blijkbaar) blijft van kracht!
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En indien het niet voldoende is, onze Gueuzeelitetroepen (kenmerk van de Gueuzeelitesoldaat: dankzij zijn tweetaligheid beantwoordt hij veel sneller de bevelen).
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 10 augustus 2006 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet nog niet eens of het verhaal waar is! ![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ne echte soldat de Bruxelles déne drint ne glas Gueuze, en doemè hèd em genoeg! En als emblème hèd hem de logo van Boone, voila.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Héhé... heb een tijdje geleden in Brussel eens een 'club' besteld en ik kreeg daadwerkelijk wat wij hier een smos noemen! De volgende keer heb ik het eens klaar en duidelijk uitgelegd... en ik kreeg een échte club (mayonaise, américain, tomaat, ei en tuinkers).8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En sommigen hier: help ze er gewoon uit en praat Frans. Wel, ten eerste heb ik grootste vermoeden dat ze best wist wat kaas is, en ten tweede, door altijd toe te geven en plat op de buik te gaan voor hun arrogante opmerkingen krijgen zij het steeds gedaan en komen wij nooit op voor onze democratische rechten en in dit geval de rechten van de klant die toch koning zou moeten zijn. Of weet u ergens een broodjeszaak zijn in Vlaanderen waar ze een toerist uitlachten als die in een andere taal dan het Nl iets besteld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel mogen de taalwetten al sinds mensenheugenis overtreden worden.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat het veel uitmaakt als ze in de broodjeszaken je taal (willen) verstaan.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de ene kant wordt de Vlamingen vuil bekeken als ze weigeren naar het Frans over te schakelen, en aan de andere kant wordt hen verweten dat het hun eigen schuld is dat, na Brussel, de Vlaamse rand verfranst. Ze moeten wel weten wat ze willen, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() In de kempen en in waar ik nu woon (Leuven) zijn een club en smos 2 aparte soorten.
smoske is sla, tomaat, ei, mayonaise, af en toe worteltjes en beleg Club is smoske met kip en ipv mayonaise bbq saus |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En niet alleen in de broodjeszaken. Ik ging eens in een krantenwinkel een Vlaamse krant kopen (ze hadden dus Nederlandstalige kranten!) maar de winkeljuffrouw wilde de prijs enkel in het Frans zeggen. Toen ik zeer vriendelijk vroeg om hem in het Nederlands te zeggen, zei ze enkel: "C'est un magazin Français içi." Zo een mateloze arrogantie! Ik heb zonder nog een woord te zeggen de krant op de toonbank latne liggen en ben de winkel uitgestapt. Laatst gewijzigd door lomeanor : 10 augustus 2006 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() Het is waar Kim.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, zo'n incident wijzigt mijn visie over België niet. Ook Vlamingen kunnen enorm arrogant uit de hoek komen, moet je dan daarom iedereen op gelijke voet zetten?