Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 01:52   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
en waarom is dat dan? waarom zou iemand dankbaar moeten zijn dat hij hier mag wonen? en wie moet hij dankbaar zijn? en wanneer moet ge ni dankbaar zijn? als ge chance hebt gehad dat uw moeder bevallen is op een lapke grond dat toevallig belgie is?
Als je hier wordt toegelaten en je mag meteen voor vijf jaar niksen op de ocmw dan is dat voor veel afrikanen die hier toekomen iets om dankbaar voor te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 02:16   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je hier wordt toegelaten en je mag meteen voor vijf jaar niksen op de ocmw dan is dat voor veel afrikanen die hier toekomen iets om dankbaar voor te zijn.
daar ging het niet over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 06:23   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ook die mensen betalen belastingsgeld, in de vorm van BTW, accijnzen, prijs van vuilniszakken, autobelasting etc.

Die betalen geen belastingen, die geven gewoon een klein beetje van de geincasseerde belastingen terug aan de overheid.

Als ik 100eur ontvang en er vervolgens 21 terug af geef aan BTW, heb ik 79 eur ontvangen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 12:17   #44
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel ze leven daar ook,dus een minimale inbreng van al de buurtbewoners ongeacht religie,kleur ectra vind ik aanvaardbaar...

Ze maken nu eenmaal deel uit vna het sociaal weefsel van A'pen...
Als je zo denkt wordt arabisch als tweede taal ingevoerd... en kan jij weer zeggen ze maken deel uit van het sociaal weefsel...

Als je zo denkt wordt de hoofddoek verplicht voor alle vrouwen... en kan jij weer zeggen ze maken deel uit van het sociaal weefsel...

Maar ik hoop dat ze erin mogen, dan kan je binnen een paar jaar huilen als voorgaande voorbeelden wet worden.
Oud 11 augustus 2006, 12:27   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
en waarom is dat dan? waarom zou iemand dankbaar moeten zijn dat hij hier mag wonen? en wie moet hij dankbaar zijn? en wanneer moet ge ni dankbaar zijn? als ge chance hebt gehad dat uw moeder bevallen is op een lapke grond dat toevallig belgie is?
Gewoon kwestie van beleefd zijn. Als ik in mijn land mijn brood niet kan verdienen en/of in gevaar ben, en ik ga daar weg, en in een ander land laat men mij binnen, en die geven mij een dak, voedsel en mischien zelfs een goede job, dan zeg ik 1000 maal "danku".Wat is daar nu zo raar aan , dat ge dat niet kunt snappen? Wij zijn toch niets verschuldigt aan die mensen?Alles wat die krijgen is gewoon kadoo! Dat verdient wel een bedankje, en wat genegenheid zelfs...bij normale mensen toch.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 12:35   #46
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Net alsof allochtonen al véél belastingen betalen !
Als ze niet van de steun leven frauderen ze dat de stukken eraf vliegen!Echt een waardeloze bedreiging dus...
Ik ben uw idiote veralgemeningen echt kotsbeu. ALLE mensen die in België leven betalen dezelfde belastingen, autochtoon of allochtoon.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 12:39   #47
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon kwestie van beleefd zijn. Als ik in mijn land mijn brood niet kan verdienen en/of in gevaar ben, en ik ga daar weg, en in een ander land laat men mij binnen, en die geven mij een dak, voedsel en mischien zelfs een goede job, dan zeg ik 1000 maal "danku".
Hoe zijn die mensen dan ondankbaar?! Ik ben inderdaad blij dat ik het geluk heb gehad om in het Westen geboren te worden; moet ik nu op mijn knieën gaan zitten en ieders voeten kussen?

Citaat:
Wat is daar nu zo raar aan , dat ge dat niet kunt snappen? Wij zijn toch niets verschuldigt aan die mensen?Alles wat die krijgen is gewoon kadoo! Dat verdient wel een bedankje, en wat genegenheid zelfs...bij normale mensen toch.
Niets verschuldigd? Het is nochtans ook het Westen dat zich steeds bemoeit met de armere landen en oneerlijke (handels)wetten heeft opgesteld?
Oud 11 augustus 2006, 12:46   #48
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als je zo denkt wordt arabisch als tweede taal ingevoerd... en kan jij weer zeggen ze maken deel uit van het sociaal weefsel...
Arabisch zal nooit worden ingevoerd als vierde landstaal omdat daar nooit een meerderheid voorstander van zal zijn, zelfs ik niet. We hebben al genoeg problemen met drie officiële landstalen..
Citaat:
Als je zo denkt wordt de hoofddoek verplicht voor alle vrouwen... en kan jij weer zeggen ze maken deel uit van het sociaal weefsel...
Hoe kan de hoofddoek ooit verplicht worden voor alle vrouwen als er een scheiding tussen kerk en staat is?! Zo'n wet zal nooit goedgekeurd worden in het parlement, duh.
Citaat:
Maar ik hoop dat ze erin mogen, dan kan je binnen een paar jaar huilen als voorgaande voorbeelden wet worden.
Ben je dan echt zo bang voor de islam of moslims?
Oud 11 augustus 2006, 12:48   #49
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=Uh-Huh;1864934]Hoe zijn die mensen dan ondankbaar?! Ik ben inderdaad blij dat ik het geluk heb gehad om in het Westen geboren te worden; moet ik nu op mijn knieën gaan zitten en ieders voeten kussen?

Niets verschuldigd? Het is nochtans ook het Westen dat zich steeds bemoeit met de armere landen en oneerlijke (handels)wetten heeft opgesteld?[/quote

quote bittersweet
1)Op zijn minst zou u eens open kunnen staan voor sommige zienswijzen,en niet alleen die van u als enige waarheid promoten.
Wat met de misdaadstatistieken bijvoorbeeld?
Waarmee ik niet wil veralgemenen hoor,maar de waarheid heeft zijn rechten.

2)En? Zijn de gewone mensen daar de schuld van?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 augustus 2006 om 12:51.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 12:48   #50
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat illegalen dan ook toe om legaal te werken, gedurende de asielprocedure?
Oud 11 augustus 2006, 12:58   #51
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Op zijn minst zou u eens open kunnen staan voor sommige zienswijzen,en niet alleen die van u als enige waarheid promoten.
Wat met de misdaadstatistieken bijvoorbeeld?
Waarmee ik niet wil veralgemenen hoor,maar de waarheid heeft zijn rechten.
Ik sta open voor de misdaadstatistieken, het zijn vooral Marokkaanse mannen (jongens) toch? En ik vraag me ook af waarom die zo snel in de misdaad belanden; waarschijnlijk om het snelle en gemakkelijke geld dat daarmee te verdienen is. Plus die jongens worden verkeerd opgevoed: ze mogen van thuis alles doen wat ze willen. Maar dit geldt natuurlijk niet voor �*lle Marokkanen; een minderheid vepest het voor de meerderheid. Van mij mag u die jongens terugsturen naar hun land van herkomst, als dat u gelukkiger maakt.
Wat wil u hier eigenlijk nu mee zeggen? Moet ik uw voeten kussen omdat bepaalde mensen misdaden plegen?

Citaat:
En? Zijn de gewone mensen daar de schuld van?
Euh nee? Dat heb ik toch ook nooit beweerd? Wat is uw punt?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 augustus 2006 om 13:03.
Oud 11 augustus 2006, 13:26   #52
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik sta open voor de misdaadstatistieken, het zijn vooral Marokkaanse mannen (jongens) toch? En ik vraag me ook af waarom die zo snel in de misdaad belanden; waarschijnlijk om het snelle en gemakkelijke geld dat daarmee te verdienen is. Plus die jongens worden verkeerd opgevoed: ze mogen van thuis alles doen wat ze willen. Maar dit geldt natuurlijk niet voor �*lle Marokkanen; een minderheid vepest het voor de meerderheid. Van mij mag u die jongens terugsturen naar hun land van herkomst, als dat u gelukkiger maakt.
Wat wil u hier eigenlijk nu mee zeggen? Moet ik uw voeten kussen omdat bepaalde mensen misdaden plegen?

Euh nee? Dat heb ik toch ook nooit beweerd? Wat is uw punt?
Op het eerste gedeelte van uw antwoord geeft uzelf reeds het antwoord waarom mensen het beu worden,en u moet niet neerbuigend doen of iemands voeten kussen,alleen maar openstaan voor sommige problemen die niet veroorzaakt worden door de vlaamse medemens,alhoewel zij ook ongetwijfeld hun mindere kantjes hebben.

Op het tweede gedeelte wil ik gewoon aanwijzen dat problemen soms geschappen en opgedrongen worden door politici die de moed niet hebben om rechtuit te zeggen waar het om gaat.
Word u graag gepamperd terwijl u weet dat het op een andere manier ook kan.
Als een mens als individu bekeken wordt zie ik niet in waarom u denkt dat wij iedereen van een bepaalde afkomst zouden denigreren tot misdadigers als zij een fatsoenlijk leven leiden,anderzijds moeten diegenen die de slechte invloeden hier bepalen aangepakt worden zonder gemor van mensen van dezelfde afkomst.
Oud 11 augustus 2006, 16:20   #53
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een mens als individu bekeken wordt zie ik niet in waarom u denkt dat wij iedereen van een bepaalde afkomst zouden denigreren tot misdadigers als zij een fatsoenlijk leven leiden,anderzijds moeten diegenen die de slechte invloeden hier bepalen aangepakt worden zonder gemor van mensen van dezelfde afkomst.
Akkoord
Oud 11 augustus 2006, 19:29   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
Nieuwe Belgen of niet.... het zijn Belgen. Wederom : meer hoeft eene mens daar niet over te zeggen !
Mag ik even vergelijken met wat ze nu in Engeland meemaken? Daar zijn het ook "Britten" die de aanslagen aan het beramen waren. Het zijn echter Pakistani's die op papier Brit zijn geworden... Larie en apekool dus: die zijn enkel "Brit" om te kunnen genieten van alles dat er daar te rapen valt.
Pas dat maar rustig toe op een groot gedeelte van de "nieuwe Belgen". En vergeet niet dat ze in hun hart gewoon Marokkaan, Turk enz blijven. Vooral bij de groepen waar de Islam-godsdienst een rol speelt valt er dubbel op te passen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 19:47   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
In een democratie is het volk soeverein. Dit wil zeggen dat de wil van het volk primeert. Niet de slogans.

Het vreemdelingenstemrecht is ondemocratisch :

mvg

Harald.
hét volk dus hé Harald... dus is het onzin als ware het volk zou beslissen zichzelf in bepaalde van haar rechten te ontzeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 19:50   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk hebben ze hun makkelijk kiesvee. Kunnen we die lastige autochtonen eindelijk finaal negeren.
ach jij bent voor positieve discriminatie ( uiteraard niet te verwarren met het begrip want dat is wat anders ) van de autochtonen... als ik je goed begrijp ?
Oud 11 augustus 2006, 19:52   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
liever zag ik het zoals in het oude Griekenland:de "metoiks" (météques=vreemdelingen) mochten geen land bezitten, hadden geen politieke rechten, maar werden erkend als vrije mensen, betaalden belastingen en konden worden opgeroepen om in het leger te dienen(in tijd van oorlog).In ruil daarvoor mochten ze in Griekenland handel drijven, werken, geld verdienen en in veiligheid leven met hun familie.Wel meer als genoeg zeker?
Al de rest is teveel, overdreven, en getuigt van een grote domheid ...als het tenminste geen kriminele valsspelerij is.Of beide...
... en dat noemden ze ook democratie ... vandaag de dag verstaan we daar net wat anders onder
Oud 11 augustus 2006, 19:55   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
hét volk dus hé Harald... dus is het onzin als ware het volk zou beslissen zichzelf in bepaalde van haar rechten te ontzeggen
Het volk kan zelf beslissen haar eigen rechten terug te schroeven. Ga maar eens langs Heathrow en vraag of ze het erg vinden dat ze geen vloeistoffen in hun handbagage kunnen meenemen. Het meestgehoorde antwoord zal zijn dat ze zich er toch wel veiliger bij voelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 19:57   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Die betalen geen belastingen, die geven gewoon een klein beetje van de geincasseerde belastingen terug aan de overheid.

Als ik 100eur ontvang en er vervolgens 21 terug af geef aan BTW, heb ik 79 eur ontvangen.
dus als ik jou goed begrijp wil jij terug naar het cijnskiesstelsel ?
Oud 11 augustus 2006, 19:58   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon kwestie van beleefd zijn. Als ik in mijn land mijn brood niet kan verdienen en/of in gevaar ben, en ik ga daar weg, en in een ander land laat men mij binnen, en die geven mij een dak, voedsel en mischien zelfs een goede job, dan zeg ik 1000 maal "danku".Wat is daar nu zo raar aan , dat ge dat niet kunt snappen? Wij zijn toch niets verschuldigt aan die mensen?Alles wat die krijgen is gewoon kadoo! Dat verdient wel een bedankje, en wat genegenheid zelfs...bij normale mensen toch.
idem dito voor een autochtoon
je kan je net zogoed afvragen wat we hen verschuldigd zouden zijn ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be