Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 15:22   #6801
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Aandeelhouders van de Federal Reserve

Ik heb hier een kopie van de lijst van de aandeelhouders van 1914 van de New York Times van woensdag 23 september 1914.Ik kan het nu moeilijk allemaal overtypen,maar als je het heel lief vraagt doe ik het wel een andere keer.Met de tijd zijn de shareholders door mergings van de banken een steeds hechtere en selectere kliek geworden.

Hier de voornaamste aandeelhouders van de Federal Reserve Bank of NY-die de andere Federal Reserve Banks controleert mits zij de currency rates, rate en scale operations en direct open market operations (dus de toevoer en prijs van het geld bepaalt voor de hele VS) uitzet voor het hele Federal Reserve System.
(This information is derived from the latest issue of the tabulation available from the Board of Governors,Federal Reserve system;Tuesday, July 26, 1983 11:05-27 New Yorkse banken hebben op dat moment o.a. shares;hieronder 10 ervan die samen 66% van de totale hoeveelheid van 7005700 shares bezitten).

Citybank : 1090813 shares; 15%
Chase Manhatten Bank : 1011862 shares; 14%
Morgan Guaranty Trust : 655443 shares; 9%
Chemical Bank : 544962 shares; 8%
Manufacturers Hanover : 509852 shares; 7%
Bankers Trust Company : 438831 shares; 6%
Bank of New York : 141482 shares; 2%
European American Bank & Trust : 127800 shares; 2%
National Bank of North America : 105600 shares; 2%
J. Henry Schroder Bank & Trust : 37493 shares; 0,5%

De 5 eerste bezitten samen al 53%.

De aandeelhouders van deze NY city banken zijn een selecte kliek van families die geinterhuwelijkt zijn en intieme zakenrelaties onderhoden.
De buitenlandse invloed is overigens gigantisch,maar das een andere discussie.
Deze info is terug te vinden in het uitstekende boek van Eustace Mullins:Secrets of the Federal Reserve-gratis te vinden op het net.
Je mag je de moeite besparen met het overtypen van jouw lijsten.

Ik heb geen flauw idee of de lijst hierboven klopt (gezien de bron zal het wel kloppen), maar het is totaal irrelevant.

Oefening 1: zoek op hoe het 9-koppig bestuur van de Federal Reserve Bank of NY (en van de andere Federal Reserve Banken) wordt samengesteld.

Oefening 2: zoek op hoe het 7-koppig bestuur van de Federal Reserve wordt samengesteld.

Je zal dan zien hoe simplistisch de conspirationistische visie weer is.

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 augustus 2006 om 15:24.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 15:39   #6802
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Hoe lang is het geleden dat iemand hier schreef dat de Rotschilds ALLE Centrale Banken in de wereld controleerden (op zeven na)?
En waarover gaan de Protocollen dan, als het niet Joodse complotten en joodse controle is?
De zaak Dutroux werd hier wel degelijk als een joods complot voorgesteld.
Ik verzin deze idiote posts niet, noch de posts de Protocollen, en dergelijke.
Niemand heeft het hier over Joodse controle of Joodse compplotte.Kunnen wij het helpen dat de Rothschilds schijnbaar Joden zijn...
Jij maakt de veralgemening naar De Joden en Joods,niet wij!

Citaat:
Stoken over Joodse controle (of Vrijmetselaars controle) is een oude gewoonte, en dat is wat hier gebeurt. De "bronnen" zijn meestal ultra-reactionaire Amerikaanse groepen. Dat blijkt ook uit de verwerping door sommige believers van de meest elementaire wetenschappelijke kennis over evolutie bijvoorbeeld.
We stoken niet over Joodse controle en dat de invloed van de vrijmetselaars hier vermeld wordt is maar normaal zeker als je ziet wie erbij zit en wat te zeggen heeft..
Die ultra-reactionaire bronnen zijn dan wel een heel erg miniem onderdeel van de info die hier gepost wordt..
Ook niet ultra reactionairen twijfelen aan de Darwinistische evolutietheorie hoor S.

Citaat:
Jij hebt er niets tegen dat er hier heel de tijd daarover wordt doorgedramd, met leugens allerhande, maar wel dat ik op deze zever wijs.

Citaat:
Wel, nergens in het forumreglement staat dat men racistische en antisemitische zever niet mag aanwijzen en ontkrachten. Nergens staat dat men wie deze zever post niet naar bronnen mag vragen. Nergens staat dat men er niet op mag wijzen dat deze bronnen ofwel ontbreken, ofwel bijzonder twijfelachtig zijn (beleefd gezegd).
Dat mag jij dan ook gerust doen,maar je mag niet zeggen dat "de believers" dat doen-geen enkele doet dat de hele tijd.Het is intussen duidelijk dat twee citaten blijkbaar geen legitieme bron hadden...moet dat dan blijven herhaald worden (en dan nog met "de believers erbij terwijl het over twee posters gaat met beide 1 quote-en 1 ervan heeft in dezelfde post wel bronnen gegeven voor meerdere quotes)?

Citaat:
Uit het feit dat je het vragen naar bronnen "doordrammen" of "zeiken" noemt.
Ik noem het doordrammen en zeiken dat jij om de haverklap afkomt met "de believers" kunnen enklel afkomen met onzin,zever,deboiele beschuldigingen,uit de context gerukte citaten,vermelden geen bronnen...
Terwijl in het merendeel van de posts helemaal niet aan deze voorwaarden voldaan wordt veralgemeen je er lustig op los...

Citaat:
Believers geven hier heel de tijd lessen over kritisch denken, maar zelf hebben jullie geen greintje kritiek voor jullie "bronnen".
Weer de veralgemening...

Citaat:
Zo komen believers aan valse citaten, kwart-Joodse Hitlers, Rotschild-controle op bijna alle centrale banken en andere debiele "feiten".
Degene die dat postte van de Rothschild controle op bijna alle centrale banken heeft op aanvraag van een andere "believer" (met name mezelf) gezegd dat er geen legitieme bron was voor dat deel van zijn post!
Geef jij nu ook zo makkelijk toe dat je beschuldiging niet correct was als je verwacht van anderen?

Citaat:
Wanneer gaan jij en andere believers eens beseffen dat het geen toeval is dat er geen degelijke bronnen zijn voor jullie beweringen?
'k Heb juist nog een bron gegeven...wat je zegt geldt voor een minderheid van de beweringen,maar jij veralgemeent er met graagte op los,dat wordt in deze post nog maar eens duidelijk gemaakt.Ik vind dat jammer.Misschen kun je eens een bijsturing op dat vlak in je postgedrag in overweging nemen...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 augustus 2006 om 15:42.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 15:41   #6803
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Degene die dat postte van de Rothschild controle op bijna alle centrale banken heeft op aanvraag van een andere "believer" (met name mezelf) gezegd dat er geen legitieme bron was voor dat deel van zijn post!
Dat is precies het stoken dat ik aanklaag.

Waarom beweringen posten (die "toevallig" altijd in dezelfde richting, naar dezelfde boosdoeners wijzen), als daar niet de minste degelijke bron voor bestaat?
Waarom "citaten" zonder born posten, weer over dezelfde boosdoeners?

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 augustus 2006 om 15:43.
Oud 11 augustus 2006, 15:44   #6804
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:

Waarom beweringen posten (die "toevallig" altijd in dezelfde richting, naar dezelfde boosdoeners wijzen), als daar niet de minste bron voor bestaat?
De Rothschilds zijn een van de machtigste,zoniet de machtigste familie op aarde,nogal logisch dat ze aangehaald worden,temeer als je hun verleden een beetje natrekt (wat overigens in het ellenlange artikel in questie gebeurde).
Oud 11 augustus 2006, 15:45   #6805
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom beweringen posten (die "toevallig" altijd in dezelfde richting, naar dezelfde boosdoeners wijzen), als daar niet de minste bron voor bestaat?
Nu is het wel algemeen geweten dat bepaalde Joden (ik heb het niet over het Joodse volk) over een enorme politieke en financiële macht beschikken in de Verenigde Staten.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 11 augustus 2006 om 15:45.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 15:47   #6806
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je mag je de moeite besparen met het overtypen van jouw lijsten.

Ik heb geen flauw idee of de lijst hierboven klopt (gezien de bron zal het wel kloppen), maar het is totaal irrelevant.

Oefening 1: zoek op hoe het 9-koppig bestuur van de Federal Reserve Bank of NY (en van de andere Federal Reserve Banken) wordt samengesteld.

Oefening 2: zoek op hoe het 7-koppig bestuur van de Federal Reserve wordt samengesteld.

Je zal dan zien hoe simplistisch de conspirationistische visie weer is.
Dat heb ik uiteraard al lang gedaan.Ik heb een oefening naar jou toe:

Zoek de mensen in questie op door de jaren heen van de geschiedenis van de Fed en zoek de links met diegenen die wij met de vinger wijzen.Dan zal jij zien hoe goedgelovig jouw visie weer is.
Oud 11 augustus 2006, 15:47   #6807
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Nu is het wel algemeen geweten dat bepaalde Joden (ik heb het niet over het Joodse volk) over een enorme politieke en financiële macht beschikken in de Verenigde Staten.
Laat me raden: Je hebt zeker zelfs Joden onder je beste vrienden?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 15:47   #6808
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Rothschilds zijn een van de machtigste,zoniet de machtigste familie op aarde,nogal logisch dat ze aangehaald worden,temeer als je hun verleden een beetje natrekt (wat overigens in het ellenlange artikel in questie gebeurde).
Doe zo voort, je bent in prima gezelschap.

La Chunga heeft enkele weken geleden wat gegevens over de Rotschilds op dit forum gepost. Ik bedoel echte gegevens, niet het soort debiliteiten die jij hier post (uiteraard zonder enige degelijke bron).

Leef jij maar verder met je waanideeën over stoute Joodse families die de wereld overheersen.
Op dit forum heb je zelfs elke speelkameraden, hoor.
Oud 11 augustus 2006, 15:49   #6809
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In de quiz ben ik vaak sneller, maar hier was je me voor.
Oud 11 augustus 2006, 15:50   #6810
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Natuurlijk, maar die hebben geen banden met De Rothschilds.
Oud 11 augustus 2006, 15:52   #6811
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:

La Chunga heeft enkele weken geleden wat gegevens over de Rotschilds op dit forum gepost. Ik bedoel echte gegevens, niet het soort debiliteiten die jij hier post (uiteraard zonder enige degelijke bron).

Leef jij maar verder met je waanideeën over stoute Joodse families die de wereld overheersen.
Dat enkele machtige Joodse families de 'wereld overheersen', is natuurlijk onzin.
Maar, zoals gezegd, is het algemeen geweten dat bepaalde Joden over een enorme macht beschikken in de Verenigde Staten.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 11 augustus 2006 om 15:57.
Oud 11 augustus 2006, 15:59   #6812
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
In de quiz ben ik vaak sneller, maar hier was je me voor.
Sorry, je was zeker even afgeleid? Maar het lag er ook zo bovenop.
Oud 11 augustus 2006, 16:01   #6813
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar die hebben geen banden met De Rothschilds.
Dat dacht ik wel. Nu de rest netjes invullen op de stippellijn:
'Ik ben geen antisemiet en heb niets tegen Joden. Ze zitten zelfs onder mijn beste vrienden maar vind je het ook niet toevallig dat 'bepaalde Joden'...............'
Oud 11 augustus 2006, 16:10   #6814
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zegt de slimme die hier al jaren loopt te roepen dat de Federal Reserve geen geprivatiseerde instelling is.

Citaat:
Kan je die zaken misschien even posten?Hoe moet ik anders een oordeel vormen?Of moet ik het zomaar van je aannemen (of van La Chunga) zonder dat ik bron nog staements lees?
Wat zijn de debiliteiten die ik hier post?
(even op wijzen dat een van de straffere beweringen over de Rothschilds -van de bonds in Engeland vlak na de slag van Waterloo- in de rechtbank als waarheid is "veroordeeld")

Citaat:
Stoute Joodse families die de wereld overheersen..daar ben ik niet echt mee bezig;het maakt me totaal niet uit of ze Joods zijn,sommigen beweren dat ze Joods zijn,anderen houden het op Khazaren,nog anderen op reptielen...
De feiten wijzen de rol van de Rothschilds aan doorheen de laatste paar honderd jaar...bad people die de wereld willen uitzuigen tot het glas leeg is;ongekende bodemdrift.

Ik neem aan dat je enkele bedoelt i.p.v. elke?

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 augustus 2006 om 16:13.
Oud 11 augustus 2006, 16:40   #6815
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt de slimme die hier al jaren loopt te roepen dat de Federal Reserve geen geprivatiseerde instelling is.
Daar ik "hier al jaren loopt te roepen" zal je waarschijnlijk gemakkelijk vele links kunnen geven naar mijn posts terzake.

Ik heb er al herhaaldelijk naar gevraagd, maar toevallig kon je geen links geven.

En maar blijven insinueren zonder het minste bewijs!

Citaat:
Kan je die zaken misschien even posten?Hoe moet ik anders een oordeel vormen?Of moet ik het zomaar van je aannemen (of van La Chunga) zonder dat ik bron nog staements lees?
Hier de link. En La Chunga is een ernstige man/vrouw die uiteraard degelijke bronnen geeft.
Dat moet ook. Enkel believers denken dat ze zomaar van alles mogen beweren.

Citaat:
Wat zijn de debiliteiten die ik hier post?
Bijvoorbeeld "De Rothschilds zijn een van de machtigste,zoniet de machtigste familie op aarde".
Heb je overigens al mijn oefeningen over Federal Reserve Bank of NY gemaakt?

Citaat:
Stoute Joodse families die de wereld overheersen..daar ben ik niet echt mee bezig;het maakt me totaal niet uit of ze Joods zijn,sommigen beweren dat ze Joods zijn,anderen houden het op Khazaren,nog anderen op reptielen...
De feiten wijzen de rol van de Rothschilds aan doorheen de laatste paar honderd jaar...bad people die de wereld willen uitzuigen tot het glas leeg is;ongekende bodemdrift.
Niks feiten, alléén een ziekelijke fixatie op één familie. Er is niets speciaals aan de Rotschilds, ze zijn een heel rijke familie zoals er wel meer rijke (en veel rijkere) families zijn. Toevallig zijn de Rotschilds joods, vandaar de ziekelijke fixatie bij conspiracisten op deze éne familie.

Citaat:
Ik neem aan dat je enkele bedoelt i.p.v. elke?
Ik heb een typefout gemaakt!
Al goed dat je aan het verhuizen bent, want gisteren heb ik (in een andere thread) zowaar een dt-fout gepleegd!

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 augustus 2006 om 16:42.
Oud 11 augustus 2006, 16:44   #6816
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks feiten, alléén een ziekelijke fixatie op één familie. Er is niets speciaals aan de Rotschilds, ze zijn een heel rijke familie zoals er wel meer rijke (en veel rijkere) families zijn. Toevallig zijn de Rotschilds joods, vandaar de ziekelijke fixatie bij conspiracisten op deze éne familie.
kun je dit bewijzen? Bron?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 11 augustus 2006 om 16:44.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 16:48   #6817
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
kun je dit bewijzen?
Neen.
Oud 11 augustus 2006, 16:54   #6818
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat enkele machtige Joodse families de 'wereld overheersen', is natuurlijk onzin.
Maar, zoals gezegd, is het algemeen geweten dat bepaalde Joden over een enorme macht beschikken in de Verenigde Staten.
... en alweer spreekt u zichzelf in één en dezelfde post tegen ...
Oud 11 augustus 2006, 17:06   #6819
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus jij gelooft die Forbes lijstjes?
alsof ze allemaal zeggen hoeveel geld ze hebben...
Oud 11 augustus 2006, 17:10   #6820
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij gelooft die Forbes lijstjes?
alsof ze allemaal zeggen hoeveel geld ze hebben...

Jij hebt uiteraard veel betere bronnen ...

Bon, ik wacht op de links naar waar ik al "jaren loopt te roepen" over de Federal Reserve Bank.
Ik wacht ook op de oplossingen voor mijn twee kleine oefeningen over de Federal Reserve Bank of NY.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be