![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ooit al van spectrumanalyse gehoord?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 11 augustus 2006 om 14:42. |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik moet overigens bekennen dat ik "nooit" wens te vervangen door "op bepaalde vlakken". Iets te snel gereageerd.
|
|
|
|
|
#223 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vroeger was men er steenvast van overtuigd dat de Aarde plat was, dit bleek later onjuist. Vroeger dacht men dat de Aarde het middelpunt was van ons Zonnestelsel, dit bleek later onjuist. Ik wil het zelfs nog niet hebben over de gevolgen voor diegenen die aantoonden dat die meningen onjuist waren... (al is dat ook wel van belang in deze discussie) En dan gaan we zelfs nog niet de filosofische toer op.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 11 augustus 2006 om 15:06. |
||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
|
Moest ik mijn conclusie willen mededelen dan had ik het wel gedaan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#226 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
"De maan is gemaakt van kaas" is gewoon in strijd met de werkelijkheid, en daarom geen "mening", misschien wel een geloof, een gevoel, een ervaring, wat dan ook, maar geen mening. De architect die een brug ontwerpt zegt ook niet zonder rationele motivatie: naar mijn mening zal ze blijven hangen. Overigens, de combinatie van de stelling " "De maan is van kaas" is een mening" , van vrij spreekrecht dus, met een pleidooi voor directe democratie, houdt in dat de volledig irrationele "mening" van de burger als waardevol zou moeten aanzien worden. Dat kan natuurlijk niet, want dat zou de deur open zetten voor een volledig irrationele ordening van de samenleving (op maat van extreem-rechts). Als elke uitspraak een mening zou zijn, kan je niet vewachten dat wie dan ook die nog ernstig neemt. Het is juist omdat een mening rationeel in de werkelijkheid gefundeerd is, dat ze ernstig genomen kan worden. Gevoelens zijn belangrijk: als informatie, als vertrekpunt voor empathie, maar niet als "argument".
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 11 augustus 2006 om 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#228 | ||||||
|
|
Citaat:
me·ning (de ~ (v.), ~en)1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname feit (het ~, ~en)1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid, waarheid Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In het andere geval pleit je voor absolute irrationaliteit (door vrij (irrationeel) spreekrecht te combineren met directe democratie). Het is dus belangrijk om onderscheid te maken tussen onschadelijke en kwaadaardige onzin, die mensen schaadt of kan schaden. Die laatste mag best verboden worden.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 11 augustus 2006 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
Jeuh! Op naar de 20 miljoen doden onder Stalin en dan is je honger vast gestild, niet?
|
|
|
#231 |
|
|
Misschien wordt Belien wel de Vlaamse tegenhanger van De Potter
|
|
|
#232 |
|
Minister-President
|
De moderatoren zeggen dat je het netjes moet houden. Geldt dat ook voor jou?
|
|
|
#233 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#234 |
|
|
Links vindt u een driehoekje. Ondanks het feit dat u maar wat te graag zou knippen, dient u eerst daar op te drukken en dan zal een iets objectievere (eufemisme van de maand) persoon daar wel een oordeel over vellen.
|
|
|
#235 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#236 |
|
Minister-President
|
Ik vraag me gewoon af of jij, als extreem-rechts forumlid (niet zagen: je verdedigt Beliën), iets mag wat een ander niet mag.
|
|
|
#237 |
|
Burgemeester
|
BC toch leuk al die typische woordjes, zeker als je er kwistig mee kunt strooien, zoals met kleurtjes, zonder je te bekommeren om de samenhang.
Spijtig dat de betekenis je meestal ontgaat en je stil in je hoekje verdwijnt als iemand ernaar vraagt. Toch nog een fijne tijd, op je eigen, uniek, universeelpersoonlijke waarheiddot in deze grote vrije woordenbak. We genieten van je decoratieve aanwezigheid. Laatst gewijzigd door humble : 11 augustus 2006 om 16:45. |
|
|
|
|
|
#238 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#239 |
|
|
Aha, omdat ik de vrijheid van meningsuiting verdedig, ben ik extreem-rechts?
Je maakt ook geen geheim van je totalitaire denken he? Oei een vraag, nu ben ik zelf compulsief vragen aan het stellen
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 11 augustus 2006 om 17:30. |
|
|
|
|
|
#240 | |
|
|
Citaat:
|
|