Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2006, 11:29   #4241
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Trouwens wat me ook opgevallen is, er zijn verschillende organisaties die het geweld in het midden oosten veroordelen en acties ondernemen. Niks mios mee natuurlijk maar het is wel vreemd dat het conflict altijd eenzijdig wordt bekeken. Men heeft het altijd over steun voor de slachtoffers bij de palestijnen en de libanesen maar nooit over de Israelische slachtoffers van de aanslagen en raket aanvallen. Daar zie je nooit een fietsdemonstratie voor of protestmarsen. Zijn sommige levens dan meer waard dan andere?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:48   #4242
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ik vraag me af waar het reguliere leger van Libanon zit. Hun grenzen worden geschonden en de Libanese overheid, legertop sluit de ogen. De Israeli's vechten tegen de Hesbollah maar nooit tegen Libanese soldaten. Durven ze een confrontatie niet aan? Of steunen ze diep vanbinnen de acties van israel om de aanvallen van de hesbollah tegenover Israel te stoppen? Dat laatste lijkt me weinig waarschijnlijk.
Deze morgen op Radio1 gehoord dat de Libanese niet-sjiitische bevolking de Hezbollah verantwoordelijk stelt voor de oorlog en dat ze het die groepering erg kwalijk neemt, vooral de manier waarop ze de oorlog (en dus het leed van de burgerbevolking) doelbewust heeft uitgelokt...

Dat nieuws werd door een journalist ter plaatse verteld... Niet door Rudy Vranckx, onze oorlogscorrespondent, die gisterenavond weeral een aangekochte reportage voorstelde op Canvas...

Hier onze oorlogsreporter in actie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:49   #4243
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens wat me ook opgevallen is, er zijn verschillende organisaties die het geweld in het midden oosten veroordelen en acties ondernemen. Niks mios mee natuurlijk maar het is wel vreemd dat het conflict altijd eenzijdig wordt bekeken. Men heeft het altijd over steun voor de slachtoffers bij de palestijnen en de libanesen maar nooit over de Israelische slachtoffers van de aanslagen en raket aanvallen. Daar zie je nooit een fietsdemonstratie voor of protestmarsen. Zijn sommige levens dan meer waard dan andere?
nee gij, alle levens zijn precies evenveel waard. daarom dat het niet onlogisch is om de verantwoordelijken voor de 1000 libanese burgerslachtoffers (waaronder ook heel wat libanese soldaten en politiemensen, maar die vechten niet mee) wat strenger te veroordelen dan de verantwoordelijken voor de enkele tientallen israëlische burgerdoden
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini

Laatst gewijzigd door Samsa : 13 augustus 2006 om 11:50.
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:54   #4244
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
nee gij, alle levens zijn precies evenveel waard. daarom dat het niet onlogisch is om de verantwoordelijken voor de 1000 libanese burgerslachtoffers (waaronder ook heel wat libanese soldaten en politiemensen, maar die vechten niet mee) wat strenger te veroordelen dan de verantwoordelijken voor de enkele tientallen israëlische burgerdoden
Maar wat voor deze oorlog? Altijd die Palestijnen in een slachtofferrol toebedelen en Israel de grote boosdoener, terwijl het Israelische burgers zijn die over het algemeen sterven door laffe bomaanslagen. Ook frapant is dat aanhangers van het multicultuurisme er een andere menig op na houden als het over het midden oosten gaat. Daar is men tegen de multicultuur, want daar zijn blijkbaar alleen Arabische staten welkom.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 12:35   #4245
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waar het reguliere leger van Libanon zit. Hun grenzen worden geschonden en de Libanese overheid, legertop sluit de ogen. De Israeli's vechten tegen de Hesbollah maar nooit tegen Libanese soldaten. Durven ze een confrontatie niet aan? Of steunen ze diep vanbinnen de acties van israel om de aanvallen van de hesbollah tegenover Israel te stoppen? Dat laatste lijkt me weinig waarschijnlijk.
Het Libanese reguliere leger heeft wijselijk gekozen geen Israëlische bommen te gaan koppen. Ook, en da's natuurlijk een andere zaak, denkt men nu echt dat een hezbollidioot het verschil ziet tussen een libanese soldaat of een Israëlische? Of trekken ze zich dat aan?

Hezbollah is de baas, niet dat stel VN kontlikkers dat nu nog "officieel" de aardse leiding heeft. Wacht maar tot de heerschappij van Allah, met Iran als gulle gever, is gevestigd.
Oud 13 augustus 2006, 13:26   #4246
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat voor deze oorlog? Altijd die Palestijnen in een slachtofferrol toebedelen en Israel de grote boosdoener, terwijl het Israelische burgers zijn die over het algemeen sterven door laffe bomaanslagen.
als israël in de 16 dagen voorafgaand aan de ontvoering van gilad shalit en de dood van twee andere soldaten 21 palestijnse doden, waarvan minimum 3 kinderen, maakt, moet het toch niet verwonderd zijn dat diezelfde palestijnen ook wel eens iets terugdoen...
als israël in 2005 2400 keer het grondgebied en luchtruim van libanon schendt, waarbij soms bv. ontvoeringen gepleegd worden en een vissersboot aangevallen wordt, gecombineerd met een vernietigende invasie in de gazastrook waarbij (wééral) tientallen onschuldige medearabieren omkomen, dan komt de hezbollahraid (8 dode soldaten, 2 ontvoerd) toch ook niet helemaal uit de lucht gevallen, hé

in de hele tweede intifada (sinds 2000) zijn al 2 �* 3 keer meer palestijnen omgekomen dan israëli's. aan palestijnse zijde is het aandeel van minderjarigen in de aanslagen 19,7 procent, bij israëli's is dat 12,1% (volgens B'Tselem, israëlische mensenrechten- en vredesorganisatie), wat eigenlijk betekent dat israel hierbij een ongeveer even slechte staat van dienst heeft (rekening houdend met het feit dat palestijnen meer kinderen hebben dan israëli's) als compleet willekeurige aanslagen, die gewoon iedereen treffen, of nog anders gezegd: ook israël's geweld is compleet willekeurig.
die 'collateral damage' komt heel vaak voor, zoals waarbij een (volgens israel toch) hamasmilitant omkwam, samen met 14 burgers, waaronder 9 (!)kinderen (sharon feleciteerde de piloot met zijn 'geslaagde' missie).

Citaat:
Ook frapant is dat aanhangers van het multicultuurisme er een andere menig op na houden als het over het midden oosten gaat. Daar is men tegen de multicultuur, want daar zijn blijkbaar alleen Arabische staten welkom.
ik ben aanhanger van het 'multiculturisme' én ik vind dat israël een absoluut recht op bestaan heeft binnen de grenzen van 1967. stelling weerlegd...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini

Laatst gewijzigd door Samsa : 13 augustus 2006 om 13:37.
Oud 13 augustus 2006, 13:34   #4247
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hezbollah is de baas, niet dat stel VN kontlikkers dat nu nog "officieel" de aardse leiding heeft. Wacht maar tot de heerschappij van Allah, met Iran als gulle gever, is gevestigd.
wat mij opvalt is dat al die islambashers (ik gebruik dat woord omdat er ook islamcritici bestaan die heel terecht dingen aanklagen in de moslimwereld) het in hun broek doen bij de gedachte van een wereldheerschappij van moslims en die zichzelf zó moedig vinden dat ze er ertegen durven opkomen, maar nooit hun mond opentrekken tegenover de VS en hún heel reële wereldheerschappij die 47% van al het geld dat in de hele wereld aan strijdkrachten wordt weggesmeten voor hun rekening nemen, wat neerkomt op ongeveer 400 (!) keer zoveel als de zogenaamde 'axis of evil'
Oud 13 augustus 2006, 13:42   #4248
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwonderlijk. Mijn laatste opmerking is eentje om te vermijden.
Inderdaad.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 13:51   #4249
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
in de hele tweede intifada (sinds 2000) zijn al 2 �* 3 keer meer palestijnen omgekomen dan israëli's. aan palestijnse zijde is het aandeel van minderjarigen in de aanslagen 19,7 procent, bij israëli's is dat 12,1% (volgens B'Tselem, israëlische mensenrechten- en vredesorganisatie), wat eigenlijk betekent dat israel hierbij een ongeveer even slechte staat van dienst heeft (rekening houdend met het feit dat palestijnen meer kinderen hebben dan israëli's) als compleet willekeurige aanslagen, die gewoon iedereen treffen, of nog anders gezegd: ook israël's geweld is compleet willekeurig.

Dit gelooft toch niemand!
Israël is technologisch even (/meer) geavanceerd dan onze westerse wereld; ze vinden een verloren mier terug zonder zelf hun lui gat uit een zetel te moeten halen (bij manier van spreken). Dus geloof niet dat Israël ooit lukraak zal schieten of alle sinds dat maak je mij niet wijs.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 13:52   #4250
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben een anti democraat, wat dat is de dictatuur van de dommen.

Vlaams belang, SPa PS CD&V whatever, dat zijn stuk voor stuk groepen mensen die mij komen vertellen wat zij denken wat goed voor me is. En dat nog willen doen met mijn inkomsten.

Eneuh, ik kan er ook niet aan doen dat ik wat bloeddorstiger en gemener ben dat de doorsnee geitewollen sok, en een mensenleven even hoog aansla als dat van bijvoorbeeld van een hond.
U wilt een dictatuur van de wreden ?
Die bestaan in sommige landen en daar heerst over het algemeen extreme armoede en de mensenrechten worden er permanent geschonden.
Alleen enkelen hebben er profijt bij. De anderen hebben een hondenleven.
Is dat uw maatschappijvisie ?
Oud 13 augustus 2006, 13:56   #4251
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Deze morgen op Radio1 gehoord dat de Libanese niet-sjiitische bevolking de Hezbollah verantwoordelijk stelt voor de oorlog en dat ze het die groepering erg kwalijk neemt, vooral de manier waarop ze de oorlog (en dus het leed van de burgerbevolking) doelbewust heeft uitgelokt...

....

...

Tja, dit ZOU natuurlijk een gemanipuleerd bericht kunnen zijn; hoe komen wij hier te weten wat Libanese burgers echt ergens van vinden?
Oud 13 augustus 2006, 14:02   #4252
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar wat voor deze oorlog? Altijd die Palestijnen in een slachtofferrol toebedelen en Israel de grote boosdoener, terwijl het Israelische burgers zijn die over het algemeen sterven door laffe bomaanslagen. Ook frapant is dat aanhangers van het multicultuurisme er een andere menig op na houden als het over het midden oosten gaat. Daar is men tegen de multicultuur, want daar zijn blijkbaar alleen Arabische staten welkom.
In Europa zijn ook alleen Europese staten welkom........ ik vind dat trouwens heel normaal. Persoonlijk zou ik niet graag hebben dat de Islamieten een eigen staat komen uitroepen in Europa en de Europeanen door allerlei pesterijen hinderen in hun economie en ontplooiing en onze infrastructuur vernietigen, laat staan onze burgers aanhouden of erger nog vermoorden. Ons als minderwaardig en als nietsnutten beschouwen.
Vreemdelingen zijn welkom onder bepaalde omstandigheden maar ze mogen onze eigen lokale bevolking niet verjagen nog zomaar een eigen staat opeisen op ons grondgebied. Dat doet Israël dus wel in het Midden-Oosten.
Het zij duidelijk dat Israël nu niet moet verdwijnen vermits Israël er nu is, maar ze zouden zich wel heel wat menselijker kunnen gedragen met hun buren.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 augustus 2006 om 14:05.
Oud 13 augustus 2006, 14:06   #4253
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Tja, dit ZOU natuurlijk een gemanipuleerd bericht kunnen zijn; hoe komen wij hier te weten wat Libanese burgers echt ergens van vinden?
Gewoon wat nadenken en je even in hun plaats stellen helpt.
Oud 13 augustus 2006, 14:13   #4254
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Israël is technologisch even (/meer) geavanceerd dan onze westerse wereld; ze vinden een verloren mier terug zonder zelf hun lui gat uit een zetel te moeten halen (bij manier van spreken). Dus geloof niet dat Israël ooit lukraak zal schieten of alle sinds dat maak je mij niet wijs.

Inderdaad, de regering schiet dus bewust lukraak want de buren zijn nog amper mensen in hun ogen. Voor hen zijn ze allemaal potentiële terroristen en hebben geen enkele waarde.
Oud 13 augustus 2006, 14:19   #4255
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het zij duidelijk dat Israël nu niet moet verdwijnen vermits Israël er nu is, maar ze zouden zich wel heel wat menselijker kunnen gedragen met hun buren.
Dit kan enkel verwezelijkt worden als je buren zelf ook menselijk en moreel denken. Je blijft hier in dit geval met het probleem van dat kleine deel van de tegenpartij die een morele oplossing onmogelijk maken door hun imorele gedrag.

Maar inderdaad Israël is ook niet direct de held in het hele verhaal.

[quote=labyrinth;1868361]
Vreemdelingen zijn welkom onder bepaalde omstandigheden maar ze mogen onze eigen lokale bevolking niet verjagen nog zomaar een eigen staat opeisen op ons grondgebied. Dat doet Israël dus wel in het Midden-Oosten.
quote]

definieer "vreemdelingen".

Ik ben geen overtuigde zionist maar ik moet toch toegeven dat de joden toch al een tijdje het midden-oosten bewonen.
Oud 13 augustus 2006, 14:22   #4256
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U wilt een dictatuur van de wreden ?
Die bestaan in sommige landen en daar heerst over het algemeen extreme armoede en de mensenrechten worden er permanent geschonden.
Alleen enkelen hebben er profijt bij. De anderen hebben een hondenleven.
Is dat uw maatschappijvisie ?
Dat is wat jij van mijn woorden maakt.
Tot nu toe lijkt een verlicht despoot(zoals de Sultan van brunei bijvoorbeeld) de betere optie qua leiding van een land.

Of anders een technocratische meritocratie.
Wat ik zeker niet wil zien is een theocratie. En dat is wat de islam voorstaan, met de Koran als wetboek.

Eneuh, ik verzorg mijn hoogbejaard duits herdertje prima hoor.
Oud 13 augustus 2006, 14:27   #4257
largo_w

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de regering schiet dus bewust lukraak want de buren zijn nog amper mensen in hun ogen. Voor hen zijn ze allemaal potentiële terroristen en hebben geen enkele waarde.
Hoe wil je aan een jood uitleggen (wiens leer hem aanspoort tot "oog om oog tand om tand" politieken) dat als hij aangevallen wordt hij niet mag reageren.

Menselijke waarden zoals wij die kennen zijn volgens mij ook een beetje teveel met de voeten getreden in het midden-oosten. Maar ik geloof niet dat Israël schiet met de bedoeling zoveel mogelijk bloed te laten vloeien aangezien dat hun alleen schaadt. Als we zoveel schade zien vergeten we wel dat Hesbollah inderdaad aanwezig was overal waar ze schoten. het feit dat zo veel burgers sneuvelen in Libanon ligt grotendeels ook aan de laffe taktiek van Hesbollah om zich achter hun "onderdanen" te schuilen.

Maar pas op deze menselijke verliezen betreur ik evenveel of gelijk wie!
Oud 13 augustus 2006, 14:34   #4258
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, dat klopt... Maar het was alleszins niet Rudy Vrankcx... Dus de kans dat het objectief is, is dan iets groter..;

Het was een Nederlander...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 14:51   #4259
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoezo "wijsmaken"? heb ik dan geen statistieken gegeven misschien?

hoe verklaar jij die cijfers dan wel? jouw argument is geen weerlegging van wat ik zeg: israel kan natuurlijk heel precies bombarderen, de vraag is juist waarom er ondanks al die technologie toch zoveel kinderen omkomen? omdat ze mikken op kinderen? dat geloof ik niet. volgens mij de enige mogelijkheid die overblijft: ze moorden even willekeurig als de islamitische terroristen. dat is misschien wel een schokkende conclusie, maar daarom is ze nog niet minder waar
Oud 13 augustus 2006, 14:54   #4260
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit kan enkel verwezelijkt worden als je buren zelf ook menselijk en moreel denken. Je blijft hier in dit geval met het probleem van dat kleine deel van de tegenpartij die een morele oplossing onmogelijk maken door hun imorele gedrag.
met een deftige oplossing (d.i. tweestatenoplossing zoals 80% van de palestijnen die wil, nl. een 22-tal % van het gebied voor de palestijnen, de rest voor de israëli's) zou die immorele minderheid rap slinken en uitsterven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be