![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is erg dat veel van die allochtonen niet snappen dat ze opzettelijk ééntalig en werkloos worden gehouden, zodat Moureaux in zijn stadhuis kan blijven zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wat betekent dit? Citaat:
Had ze soms een reden de klant zo te vernederen omdat deze een broodje kaas in het Nederlands vroeg? Uiteraard schreeuwen jullie geen moord en brand als een Nederlandstalige beledigd wordt. Het had echter eens een marktkramer moeten zijn die in zijn eigen streek tegen een franstalige blafte: 'Il m'énerve, ce francofon'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 augustus 2006 om 17:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het andere citaat heb je -toevallig- weer niet gelezen zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Feit is dat je eerst de franstalige juffrouw hebt proberen uit de wind te zetten door te insinueren dat het maar een roddelblad was en dat het dus nonsens konden zijn. Daarna draai je een beetje bij omdat het moeilijk anders kan, om uiteindelijk toch weer de verdediging van de Franstaligen op je te nemen. 'Ze zijn nu eenmaal een meerderheid in Brussel, dus de kans is groter dat je een van hen tegen het lijf loopt'. Natuurlijk is dat zo maar daar ging het helemaal niet over. Het ging over Brusselse toestanden die allang bestaan, en die maar blijven duren, zodat zelfs de weekbladen er over beginnen te schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 13 augustus 2006 om 17:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij maakt dat geen verschil.
Francofone arrogantie blijft Francofone arrogantie en ontoelaatbaar. Of dat nu in een ordinaire broodjeszaak, in een luxe-restaurant of in een ziekenhuis is. Franstaligen schreeuwen in Vlaanderen voor minder moord en brand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom niet?
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() Omdat je nog altijd een Waalse consensus moet hebben om verdere (con)federalisering door te voeren. Walen afschilderen als complete idioten of profiterend uitschot is niet een subtiele tactiek om meer bereidheid te creëren aan de overzijde van de taalgrens. Maar soit, niveanen deden het zuiver uit eigen electoraal gewin, niet dat ze wakker liggen van een wederzijdse consensus om communautair te zaken op een serene manier op te lossen. Niet te vergeten dat door dergelijke stunts het FDF nog meer wind in de zeilen krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Dat hoeft niet. Bescheidenheid en terughoudendheid zijn 'verstandige' en 'sympathieke' attitudes, maar kunnen nooit afgedwongen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() Als een franstalige mij niet begrijpt in het Nederlands dan spreek ik in het Engels. En als dat niet lukt..tja..dan maak ik maar een tekeningetje of gebruik ik gebarentaal. Als ik naar Wallonië of Brussel trek, dan loop ik altijd met een kladschriftje op zak, want die lui hun Engels is, net zoals hun Nederlands, gene vetten. Ik zou natuurlijk Frans kunnen spreken, maar daar ben ik gewoon te arrogant voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Quelle affaire", voor een "broodje aap"
![]()
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bovendien fixeert het FDF zich helemaal op Brussel. Wallonië laat hen in principe koud, behalve wanneer het in hun eigen kraam past.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 augustus 2006 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() Die talloze kleine incidentjes leggen wel de mentaliteit van de franstalige Brusselaars t.o.v. van de Vlamingen bloot, namelijk de verschrikkelijke arrogantie van diegenen die zich verheven achten boven de anderen omdat ze in hun opinie een superieure taal spreken.
Misschie heb je al ooit gehoord van zelfrespect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg het. Had die geroepen "Die marrokaan hangt mijn voeten uit", dan had jij hier staan hossen voor verdraagzaamheid en tegen racisme.
|
![]() |
![]() |