Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 21:49   #221
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De NMBS en de Lijn zijn dat ook verlieslatend .........en hun verlies zou nog veel groter zijn moest de overheid hun voertuigen niet betalen......dus ook opdoeken die handel.
Ik heb nergens gezegd dat de luchthaven moet opgedoekt worden. Ik heb alleen gezegd dat ze niet moet uitbreiden. Daar is immers (behalve dan vanuit de luchthaven en dan vooral vanuit de VLM) geen vraag naar en het is daarom dat de Vlaamse Overheid dit standpunt (geen uitbreiding)officiëel deelt. En de bomen kunnen in dat geval dus perfect blijven staan. Er zijn immers alternatieven om aan de internationale normen te voldoen.

Verder is je vergelijking met De Lijn en de NMBS niet echt geslaagd. Zij bedienen namelijk een beduidend hoger aantal mensen dan het prutsluchtaventje van Deurne (en zorgen dan nog eens veel meer werkgelegenheid ook). Om nog maar te zwijgen van hun belang voor de economie (want wat zou er gebeuren moesten al die reizigers van het openbaar vervoer ook nog eens allemaal met de auto naar hun werk zouden gaan, denk je). Alsof (autosnel)wegen geen geld kosten aan onze maatschappij! En het belangrijkste verschil: de luchtvaart is een zware last voor ons milieu. Veel zwaarder dan de auto. En die is dan nog eens veel zwaarder dan het openbaar vervoer.

Laatst gewijzigd door Edina : 14 augustus 2006 om 21:57.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 21:55   #222
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je de natuur echt zoveel belangrijker vindt dan natuur, geef je job en huidige woning en ALLE LUXE op en ga in de broes wonen. Indien je daar niet toe bereid bent aanvaard dan dat er soms natuur moet verdwijnen voor jou en andere hun job.
Daar ben je weer met je op niets slaande zwart-wit redenering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het niet uitbreiden van de luchthaven in Deurne zal, leiden tot het verdwijnen van jobs in en rond Antwerpen.
Waarom denk je dat de diamant aan het wegtrekken is uit Antwerpen.
Onzin. Ten eerste heeft de Vlaamse Overheid beslist dat de luchthaven NIET ZAL UITBREIDEN (een leugen, dat weet ik ook wel, maar ze blijven dat wel beweren). Ten tweede is de rechtstreekse en onrechtstreekse tewerkstelling waarvoor de luchthaven van Deurne zorgt verwaarloosbaar. En tenslotte is de diamant helemaal geen vragende partij voor een uitbreiding van die luchthaven. Voor de diamant volstaat de luchthaven zoals ze er nu is. De reden dat de diamant wegtrekt uit Antwerpen moet je elders zoeken. Op andere plaatsen zijn de controles minder streng en komen ze makkelijker weg met zwarte bloeddiamanten. Of waarom geeft onze regering plots een éénmalige fiscale amnestie voor die zwarte diamanten, denk je?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:26   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat de luchthaven moest opgedoekt worden. Ik heb alleen gezegd dat ze niet moest uitbreiden. Daar is immers (behalve dan vanuit de luchthaven en dan vooral vanuit de VLM) geen vraag naar en het is daarom dat de Vlaamse Overheid dit standpunt (geen uitbreiding)officiëel deelt. En de bomen kunnen in dat geval dus perfect blijven staan. Er zijn immers alternatieven om aan de internationale normen te voldoen.

Verder is je vergelijking met De Lijn en de NMBS niet echt geslaagd. Zij bedienen namelijk een beduidend hoger aantal mensen dan het prutsluchtaventje van Deurne (en zorgen dan nog eens veel meer werkgelegenheid ook). Om nog maar te zwijgen van hun belang voor de economie (want wat zou er gebeuren moesten al die reizigers van het openbaar vervoer ook nog eens allemaal met de auto naar hun werk zouden gaan, denk je). Alsof (autosnel)wegen geen geld kosten aan onze maatschappij! En het belangrijkste verschil: de luchtvaart is een zware last voor ons milieu. Veel zwaarder dan de auto. En die is dan nog eens veel zwaarder dan het openbaar vervoer.
Edina,

er is weldegelijk vraag naar een grotere vracht en privé luchthaven.
En het eerste idee was om de nato luchthaven in Zoersel uit te bouwen tot vracht en privé luchthaven. Nu word ze enkel gebuikt als sport luchthaven.
En dat het VLM is die hier de vragende partij is en niemand anders lijktmij nogal logisch. Zij zijn de beheerders van deze luchthaven.
Of had je verwacht dat Biac zich hier mee ging gaan bezig houden.
En als je denkt dat de luchthaven daar enkel zorgt voor de werkgelegenheid op de luchthaven zelf of in de directe omgeving zit je goed fout.
Het zijn de maritieme bedrijven en de diamant die zo'n luchthaven dicht bij hun bedrijf willen. Zij verliezen nu immers enorm veel tijd en geld door de files en drukte op de luchthaven van Zaventem.
En kijk maar steeds meer bedrijven uit de diamant en zijn directe omgeving verhuizen naar plaatsen waar er wel een grote privé luchthaven is. En dat is niet enkel omdat men daar goedkoper kan werken( wat voor hen natuurlijk wel is mee genomen). En Antwerpen heeft nog een deel van de diamantsector uit traditie en net omdat ze hier veel gedaan krijgen wat geen daglicht kan verdragen.

En ik heb geen zwart/wit redenering naar heb mij behoorlijk over het hele dossier ingelicht.Dus pas goed op met de uitspraak, het zijn maar een paar jobs die zouden verloren gaan bij het sluiten van die haven. Er komt immers veel meer bij kijken dan je verwacht.
Er loopt daar bijvoorbeeld dagelijks iemand rond van een bedrijf uit de veiligheidssector. Dagelijks rijden er vrachtwagens heen met brandstof.
En zo kan je verder gaan met een hele lijst van mensen die hun job danken aan die luchthaven en er toch niet rechtstreeks voor werken.

In zaventem vond men de hinder van lawaai ook erger dan het verlies van die paar jobs die de courierbedrijven daar gaven. Nu blijken het er meer dan 11 duizend te zijn die gaan verdwijnen over heel België.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 23:18   #224
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Die landingsbaan verlengen tot aan fort III is nog haalbaar . Maar als ze het fort zelf willen afbreken, dat gaat poen kosten.

In effect, het is een politiek spelletje. Zo net voor de verkiezingen.
Men zou beter eens kijken welke connecties die boomkappende aannemer heeft met zetelende oudere , overplaatsende of politici die zeker geen volgende termijn gaan kunnen doen. Bij voorkeur op schepen of hoger niveau.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 09:24   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De NMBS en de Lijn zijn dat ook verlieslatend .........en hun verlies zou nog veel groter zijn moest de overheid hun voertuigen niet betalen......dus ook opdoeken die handel.
Het verschil is, dat publieke goederen, die IEDeREEN diensten verlenen, op het nationale budget mogen lopen, maar niet een exclusief luchthaventje voor exclusieve business-excellenties en het puikje van de zakenlui, die graag een vliegtuigje bij de deur klaar hebben staan ronken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 09:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:28   #226
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het verschil is, dat publieke goederen, die IEDeREEN diensten verlenen, op het nationale budget mogen lopen, maar niet een exclusief luchthaventje voor exclusieve business-excellenties en het puikje van de zakenlui, die graag een vliegtuigje bij de deur klaar hebben staan ronken.
O, maar ik vertrek graag in Deurne op 1 van mijn USA trips hoor. Lekker makkelijk.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:33   #227
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Indien binnen enkele jaren de rode/groene rakkers uit de 125 regeringen gestemd zijn zullen we tevens eindelijk de luchthaven kunnen vergroten.
Oud 16 augustus 2006, 13:37   #228
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Indien binnen enkele jaren de rode/groene rakkers uit de 125 regeringen gestemd zijn zullen we tevens eindelijk de luchthaven kunnen vergroten.
While my guitar gently weeps...

Mijn Bos-Epos is op muziek gezet.

Ik zal eens proberen het geluid van jouw geliefde thermische explosiemotor ermee te overstemmen bij mijn uitvoeringen in het bos.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 14:06.
Oud 16 augustus 2006, 13:56   #229
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina:
Het compensatiebos ligt een heel eind verder langs een drukke weg en is dus veel minder geschikt daarvoor.
Hier in De Haan hebben we ook zo een autobos, een reliek van de duinenbossen, dat door twee keer twee baanvakken van de Koninklijke Baan vreselijk gemutileerd wordt, alsook door de bedding van de kuststram. Die geeft vertrouwde geluid af van een stations-terminal van een grote stad. Een tram om de vijf minuten...
Bovendien loopt nog eens de plaatselijke driftweg erlangs.

OP de reclame voor haar Procinciale natuurdomeinen loopt de Provincie West-Vlaanderen lyrisch en hoog op met het gegeven dat de wandelaar nergens met een auto zal geconfronteerd worden in dit duinenbos.

Dat klopt ook al niet, want Zwarte Kiezel is een drukke doorsteek voor auto's, bussen, en Campers, middendoor het duinbos.

Zo is dan is het gecombineerde lawaainiveau van tram, camions, auto's en last but not least de motorijders zo enorm dat je de vogeltjes niet hoort zingen, behalve
om vijf uur 's nachts, maar dan mag je het bos niet in, normaliter.

Bovendien is er dit seizoen over een afstand van tien kilometer een strook van twintig meter in gekapt. Ik vermoed, om de tankbewegingen van het leger, dat een soort kazerne heeft in dit natuurgebied, te vergemakkelijken?

Nee, het is niet aan te raden compensatiebossen aan te leggen tussen twee of drie stroken van autobanen en de trambeddding...

Het is eerder aan te raden, die autobanen en de tram om te leggen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 14:05.
Oud 16 augustus 2006, 14:06   #230
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
While my guitar gently weeps...

Mijn Bos-Epos is op muziek gezet.

Ik zal eens proberen het geluid van jouw geliefde thermische explosiemotor ermee te overstemmen in het bos.
Make my day...

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 16 augustus 2006, 14:07   #231
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Make my day...
Speel jij maar uitlaatpijpmuziek.
Oud 16 augustus 2006, 17:56   #232
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
Is dat bos nog altijd niet omgehakt ?
dat duurt nogal
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 10:16   #233
eno2
Banneling

Standaard

Definitieve tekst BOS-EPOS:

O dap're eco-strijders
Strijdt om elk bos, om elke boom
Om elk resterend stukje groen

Tegen het platte ploertendom
Dat Moeder Natuur verkracht
Voor een paar zilverlingen

Nu viert de graaizucht nog zijn feest
Toch komt de dag, na harde slag
Waarop natuur weer groeien mag.

-------------------

Ook de muziek is klaar.
Voor optredens inbox contacteren...

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2006 om 10:45.
Oud 17 augustus 2006, 10:52   #234
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

O prachtige caterpillar
met je machtige dieselmotor
ontworpen in een land dat niet van middelmaat houdt
je geluid alleen doet de klaploper beven
net als een zeldzame beschermde rietstengel
Of is het van de niet aflatende regen
waar jij geen last van hebt

Een boomhut zal jou worst wezen
een boom slechts een uitnodiging
Netjes stapelen
voor jou geen probleem
Waar zijn toch die boomhuggers heen?
De slag om het 'bos' van 4m2 was
voor jou weer een mooi uitstapje.
Oud 17 augustus 2006, 10:58   #235
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
O prachtige caterpillar
met je machtige dieselmotor
ontworpen in een land dat niet van middelmaat houdt
je geluid alleen doet de klaploper beven
net als een zeldzame beschermde rietstengel
Of is het van de niet aflatende regen
waar jij geen last van hebt

Een boomhut zal jou worst wezen
een boom slechts een uitnodiging
Netjes stapelen
voor jou geen probleem
Waar zijn toch die boomhuggers heen?
De slag om het 'bos' van 4m2 was
voor jou weer een mooi uitstapje.
Het ritme en de maat doen het ergste vermoeden voor de innerlijke coherentie.
Zet het maar eens op knalpijpmuziek en je zal zien dat het een even grote ramp wordt als de milieurampen veroorzaakt door de thermische-motor en autogekte zelf.

Die "machtige dieselmotor" heeft een rendement van ...25%, een van de slechtste rendementen ooit van een machine, door de mens uitgevonden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2006 om 11:05.
Oud 17 augustus 2006, 11:09   #236
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet het maar eens op knalpijpmuziek en je zal zien dat het een even grote ramp wordt als de milieurampen veroorzaakt door de thermische-motor en autogekte zelf.

Die "machtige dieselmotor" heeft een rendement van ...25%, een van de slechtste rendementen ooit van een machine, door de mens uitgevonden...
Maakt niet uit. De obstakels voor een veilig vliegverkeer zijn in een vingerknip verwijderd.

Laatst gewijzigd door Bill : 17 augustus 2006 om 11:11.
Oud 17 augustus 2006, 11:11   #237
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit. De obstakels voor een veilig vliegverkeer zijn verwijderd.
Is dat zo?
Ik moet er nog gaan zingen...
Oud 17 augustus 2006, 11:13   #238
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat er natuurrampen voor komen is wel even onzin hè.
Je kan beter spreken over het terug vechten van de natuur zelf.
En je helpt de natuur in zijn strijd beter door de economie de veldslagen te laten winnen en dan even hier van te laten genieten. De oorlog zelf kan de mens toch niet winnen. Daar is hij te dom en nietig voor.

Enkel zij die de natuur aanvaarden zoals zij is en de techniek gebruiken zoals Zij het toelaat en haar geen schade aanbrengt zal overleven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 11:14   #239
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Ik moet er nog gaan zingen...
De volksverhuizing die dat gaat meebrengen, zou wel eens nefast kunnen zijn voor heel de economie.

Oud 17 augustus 2006, 11:16   #240
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De volksverhuizing die dat gaat meebrengen, zou wel eens nefast kunnen zijn voor heel de economie.
Ik hoop het.
Misschien vlucht de luchthaven Deurne dan naar Zaventem, kwestie van mijn lawaaioverlast te vermijden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2006 om 11:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be