Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 18:15   #1761
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Dit is dat humo artikel:

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...ndex_3782.html

Blijkbaar is het vliegtuig dat in het pentagon stortte 'verdampd' en het WTC 7 is ingestort vanwege aardbevingen en stukken van de twin towers die er tegenaanvielen.
Nussbaum is offline  
Oud 16 augustus 2006, 18:17   #1762
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een plas water een touw en een molensteen voor dergelijke mensen.

Citaat:
2. Een explosieve vuurbal schiet even later door de lobby van WTC1, waarbij ramen naar buiten toe weggeblazen worden, mensen verbrandden en wandtegels van de muren gerukt worden.

http://www.firehouse.com/terrorist/9...gz/hayden.html

Staat dat op die link van die vuurbal?Of waarop baseer je je om het over die vuurbal te hebben?
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 18:18   #1763
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Dit is dat humo artikel:

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...ndex_3782.html

Blijkbaar is het vliegtuig dat in het pentagon stortte 'verdampd' en het WTC 7 is ingestort vanwege aardbevingen en stukken van de twin towers die er tegenaanvielen.
bedankt voor de link
een interessante titel:

De complotten van 9/11: de helft van de Amerikanen gelooft niet meer in de officiële versie
_Yahya_ is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:00   #1764
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Staat dat op die link van die vuurbal?Of waarop baseer je je om het over die vuurbal te hebben?
Omdat dat de enige logische verklaring is waarom de mensen die in de lobby voor de liftdeuren stonden verbrand zijn.

Trouwens vuurbal of steekvlam, het filmpje dat ik toevoegde geeft een mooie impressie van wat het moet geweest zijn. Waarschijnlijk wel nog een beetje zwaarder.
parcifal is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:06   #1765
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Omdat dat de enige logische verklaring is waarom de mensen die in de lobby voor de liftdeuren stonden verbrand zijn.
De liftdeuren stonden open en de liften waren in de kelder gevallen?
Is dat de enige logische verklaring?Ik vind het bvb. niet logisch dat er veel kerosine in die liftkoker terechtgekomen is.
Citaat:
Trouwens vuurbal of steekvlam, het filmpje dat ik toevoegde geeft een mooie impressie van wat het moet geweest zijn. Waarschijnlijk wel nog een beetje zwaarder.
Je insiniering kan echter geenszins gestaafd worden...
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:46   #1766
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de humo vand eze week staat een (kort) artikel over de complottheorien rond 911.
Het blijft nogal in het midden qua standpunt en laat zowel de believers als de non-believers 'scoren'.

Waar is die oude poll van Steve?
Relatief in het midden, soms heb ik het gevoel dat Antoine Vitkine de verpersoonlijking van Firestone is. Er staan ronduit leugens in de tekst, maar laat ons eerst ff kijken

Laatst gewijzigd door Gun : 16 augustus 2006 om 19:56.
Gun is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:48   #1767
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je insiniering kan echter geenszins gestaafd worden...
Ik neem aan dat u een betere verklaring heeft?
Doe eens een poging.
parcifal is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:52   #1768
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep,
Mijn eerdere commentaar op uw houding was trouwens ingegeven door mijn frustratie in real life met sommige mensen die zich nooit duidelijk uitspreken voor of tegen bepaalde 'zaken', maar enkel vage insinuaties maken, om nadien dan af te komen met 'ha, ik had dat wel gedacht, ziet ge wel dat ik gelijk had etc, ik heb dat nog gezegd, etc.'
Een plas water een touw en een molensteen voor dergelijke mensen.

Enfin, the big picture is dus het volgende :
1. Vliegtuig gevuld met kerosine crasht tegen WTC1 (north tower)
waarbij ook een aantal van de liftschachten doorboord werden.

2. Een explosieve vuurbal schiet even later door de lobby van WTC1, waarbij ramen naar buiten toe weggeblazen worden, mensen verbrandden en wandtegels van de muren gerukt worden.

http://www.firehouse.com/terrorist/9...gz/hayden.html

3. De meest plausibele verklaring van punt 2 ligt volgens mijn bescheiden mening is dat kerosine naar beneden gestroomd is van de getroffen verdiepingen naar de bodem van de liftkoker en daar tot ontploffing gekomen is met de gevolgen beschreven zoals in punt 2.
Om dit te verduidelijken gebruikte ik de analogie van de ontploffing van een benzinetank van een brandende auto.
Misschien inderdaad een ongelukkige keuze.
De opgetreden schade is waarschijnlijk beter verklaarbaar door een rookgasexplosie of aan een zware versie van een backdraft zoals te zien op dit filmje.

Feit is dus wel dat er geen explosieven voor nodig zij voor zoiets en
als iemand een betere, rationele, verklaring heeft, is die altijd welkom.
OK, issue settled. Persoonlijhk denk ik ook dat de analogie met de benzinetank ongelukkig was gekozen, ik ben eerder overrtuigd van het backdraft (ooit de film gezien?) scenario.

Heeft er iemand trouwens beweerd dat er explosieven gebruikt werden kort na de inslagen van de vliegtuigen want ik heb dat blijkbaar gemist?

Laatst gewijzigd door Gun : 16 augustus 2006 om 19:55.
Gun is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:54   #1769
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Relatief in het midden, soms heb ik het gevoel dat Antoine Vitkine de verpersoonlijking van Firestone is. Er staan ronduit leugens in de tekst, maar laat on eerst ff kijken
Er staan inderdaad leugens in deze tekst. De Marvin Bush leugen bijvoorbeeld.
Maar van Avery verwachten we niets anders.
Oud 16 augustus 2006, 19:55   #1770
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u een betere verklaring heeft?
Doe eens een poging.
Niet meteen zo uit de losse pols,maar ik vind jouw verklaring ook maar heel pover,ik ga niet deze (in mijn ogen niet valide verklaring-die overigens geenszins gestaafd wordt) aannemen bij gebrek aan een valide verklaring.
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 19:59   #1771
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heeft er iemand trouwens beweerd dat er explosieven gebruikt werden kort na de inslagen van de vliegtuigen want ik heb dat blijkbaar gemist?
Misschien was ik dat,ik heb even verwezen naar een trailer waar een witte stoflaag te zien was in de lobby eigen aan het gebruik van explosieven.
Ik deed dit niet om dat als valide theorie naar voren te schuiven,eerder om analoog met Pars theorie aan te tonen dat we meer nodig hebben dan enkel wat werd aangebracht,temeer omdat Par ook in zijn post schreef,ik kan alleen maar gokken.Ik ging daarom analoog met dat gokken ook gokken naar aanleiding van die witte stoflaag.
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 20:02   #1772
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien was ik dat,ik heb even verwezen naar een trailer waar een witte stoflaag te zien was in de lobby eigen aan het gebruik van explosieven.
Ik deed dit niet om dat als valide theorie naar voren te schuiven,eerder om analoog met Pars theorie aan te tonen dat we meer nodig hebben dan enkel wat werd aangebracht,temeer omdat Par ook in zijn post schreef,ik kan alleen maar gokken.Ik ging daarom analoog met dat gokken ook gokken naar aanleiding van die witte stoflaag.
Al eens gewonnen?
Oud 16 augustus 2006, 20:03   #1773
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vorige week werden een aantal technische documenten over de vier vluchten vrijgegeven.

Dit als gevolg van een Freedom Of Information verzoek bij The National Transportation Safety Board (NTSB)

Hier te vinden.

Excuses als het al eerder gepost werd.

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 augustus 2006 om 20:14.
Firestone is offline  
Oud 16 augustus 2006, 20:31   #1774
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Wat een lauw artikel in de Humo...er wordt haast niks gebracht,die Vitkine maakt zich van de luttele zaken die hij gevraagd wordt vanaf met onzin en reacties die van geen expertise of geïnformeerdheid getuigen.Op de valsnelheid van de Torens gewezen is het enige waar hij mee afkomt dat hij dat niet weet of dat kan maar dat "experts" en ingenieurs zeggen dat het normaal is dat de torens zo snel naar beneden gekomen zijn (10sec. en 8sec.).Van de telefoongesprekken werpt hij het op de vaste telefoons in het vliegtuig...terwijl hier gisteren nog werd aangetoond dat het om gsm's ging.Hij zegt op zonder grond dat de complotten ontstaan omdat sommige mensen niet in toeval geloven-simplisme ten top.Let er ook op makkelijk dat hij er zich vanaf maakt in het geval van Gebouw 7.
Van Avery brengen ze dan dat verhaal van dieje kleine (Bernard Curtis Brown) en zijn pa (die ik nog nooit gehoord had)...als dat alles is wat je in een ernstig artikel over 9/11 zet...het falen van NORAD komt zelfs niet aan bod.

Positief dat het in de media komt,maar ernstig kan het mijns insziens onmogelijk genomen worden.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 16 augustus 2006 om 20:38.
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 20:32   #1775
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Loose Change in Terzake Zomer is blijkbaar een samenvatting van Loose Change...hoe ernstig moeten we dit nemen...toch,positief dat er enigszins aandacht op gevestigd wordt...denk ik.
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 20:37   #1776
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Al eens gewonnen?
'k Dacht eens dat 'k een gameboy gewonnen had met de Bingo op 't voetbal op 't Kerstfeesje bij de minimen,maar toen ik op 't podium kwam bleek dat een cijfertje niet genoemd was en geen Bingo had...behoorlijk pijnlijk voor een zaal van 400+ man...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 16 augustus 2006 om 20:40.
Lex Blanca is offline  
Oud 16 augustus 2006, 20:51   #1777
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Dacht eens dat 'k een gameboy gewonnen had met de Bingo op 't voetbal op 't Kerstfeesje bij de minimen,maar toen ik op 't podium kwam bleek dat een cijfertje niet genoemd was en geen Bingo had...behoorlijk pijnlijk voor een zaal van 400+ man...

Ben het eens met jouw visie op het HUMO artikel ... maar Rome is niet op één dag gebouwd en zelfs al is het een samenvatting ... fragmenten van LC2 op de VRT en in prime time, daar had ik vorig jaar voor getekend ...
Oud 16 augustus 2006, 22:02   #1778
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ik weet niet of het hier al geplaatst is maar Screw Loose Change maakt zo niet brandhout van Loose Chance maar toont wel op pijnlijke manier hoe de makers van Loose Change hun kijkers en luisteraars proberen te manipuleren.

Een aanrader. Duurt wel 1 uur 45

Screw Loose Change part 1
http://video.google.nl/videoplay?doc...26976066602012

Screw Loose Change part 2
http://video.google.nl/videoplay?doc...85757029288892

Screw Loose Change part 3
http://video.google.nl/videoplay?doc...15143873106815
Hier een interessante analyse van Loose Change door super-believer Michael B. Green.

Hij wijst op de talrijke leugens, inconsistenties, negeren van storende feiten, platte propaganda in Loose Change.

Hij denkt dat Loose Change een desinformatie tool is, bedoeld om "goede argumenten" te discrediteren door ze samen met flagrant valse argumenten te brengen.
Oud 16 augustus 2006, 22:38   #1779
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar Rome is niet op één dag gebouwd en zelfs al is het een samenvatting ... fragmenten van LC2 op de VRT en in prime time, daar had ik vorig jaar voor getekend ...
Ja,das wel waar...
Lex Blanca is offline  
Oud 17 augustus 2006, 01:22   #1780
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik heb enkele korte fragmentjes gezien van werknemers uit de torens die zeiden dat er secundaire ontploffingen waren, alsook een agent die vroeg dat iedereen afstand nam omdat men vermoedde dat er "secondaire devices" aanwezig waren. Gewoon eens zoeken op google video en je zal deze zeker vinden.
Heftruck is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be