![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() @ Alberto & Apocalyps,
Voor het geval dat jullie mochten denken dat ik me snel op mijn ziel getrapt weet, mocht ik aangevallen worden op mijn geloof, of mocht mijn geloof voorwerp van kritiek zijn: vergeet dat maar. Ik sta redelijk sterk in mijn schoenen, en ben nog niet aan een psych toe. Evenwel, de graagte waarmee jullie aannemen dat religie al veel leed heeft teweeggebracht (overigens niet ten onrechte) staat wel in schril contrast met jullie onvermogen onder ogen te zien dat een gebrek aan respect wellicht nog veel méér onheil heeft veroorzaakt. Want opvallend is het hoe jullie, wanneer jullie het woord "respect" in de mond nemen, er blijkbaar geen moeite mee hebben alle verantwoordelijkheid ten laste van de "ontvanger" van dat respect te leggen ("hij moet er maar leren tegenkunnen") en de "gever" van dat respect van elke verantwoordelijkheid te ontslaan ("ik heb er recht op mijn mening in alle vrijheid te uiten"). Nu ben ik de laatste om de vrijheid van meningsuiting op de helling te zetten. Het is een onvervreemdbaar recht, waarvoor vorige generaties hebben gevochten; een bijzonder waardevol goed dat we niet mogen laten teloorgaan. Maar - en hierin verschil ik met jullie van mening - het recht op vrije meningsuiting houdt zeker geen verbod in om met de nodige zin voor verantwoordelijkheid met dat recht om te gaan. En verantwoordelijkheid, daaraan hebben velen een broertje dood, vandaag de dag... Iedereen heeft de mond vol over rechten... en over plichten gaan we nu toch niet lopen zeuren, zeg! Want dat is iets van den ouwe tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat nog veel erger is, is het linkse clubje in Europa (oa Verhofstadt, Prodi etc) die meer en meer de macht naar zich toe trekt (oa voorstel voor een kern van landen binnen de EU die het voor het zeggen gaan hebben) en voor wil zorgen dat er niks in de weg staat van 'Eurabië'; desnoods wetten invoeren die de vrijheid van de burgers beperkt ten gunste van vreemde culturen. Want een misnoegde moslim is blijkbaar erger dan een misnoegde EU-onderdaan. En net die EU wat ze voor ogen hebben is een groot sluipend gif aan het worden waar ik mij meer en meer tegen afzet. Maar zover zal het wel niet komen, want eenmaal Turkije erbij is het doodvonnis van de EU getekend.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 19 augustus 2006 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik ben ook de eerste om elke (soms kleine) stap die zij in die richting nemen toe te juichen en hun hiervoor méér krediet te geven. Tenslotte werden Keulen en Rome ook niet op één dag gebouwd. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zolang het M-O de feitelijke touwtjestrekkers blijven van de moskeeën in West-Europa zal er nooit vooruitgang komen. Nu, ik ga er niemeer te ver op deze draad ingaan want onderwerpen zoals deze zijn toch altijd welles-nietes discussies waar niemand iets aan heeft. Ja veel rechtse praat verkopen maar tegelijk linkse punten uitvoeren en je eigen achterban te kakken zetten is voor mij geen teken van rechtse vastberadenheid. Ik was trouwens een tijdje terug fan van de VLD, eind jaren negentig; maar de realiteit dwingt mij nu om in een bepaald hoekje te gaan zitten(als je begrijpt wat ik bedoel ![]() Daarbij, het gat likken van communistische figuren gelijk Prodi getuigt ook niet van een helder rechtse visie; niet da'k fan ben van 'strandjanet' Berlusconi want da's ook maar een type van 'eigen zak eerst' met autoritaire trekjes.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 19 augustus 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Islam en respect voor anderen
muslims moeten respectvol omgaan met anderen. De Koran verduidelijkt dit principe als volgt. 'Ongelovigen' hadden de muslims aangevallen. Na deze strijd wisten muslims niet goed hoe ze zich tegenover hun voormalige vijand moesten gedragen. Hierop zou volgend vers geopenbaard zijn: de Koran gebiedt muslims respectvol om te gaan met anderen. : "God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid behandelen." (Koran 60/8.) Het daarop volgende vers verduidelijkt: "Maar God verbiedt dat jullie hun die wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben, die jullie uit jullie huizen verdreven en die bij jullie verdrijving geholpen hebben, bijstand verlenen. En zij die hun bijstand verlenen zijn de onrechtplegers". (Koran 60:9) De verzen betekenen dat muslims vriendelijk, respectvol en attent moeten omgaan met iedereen - ook met diegenen die voordien vijanden waren van de muslims en tegen hen streden. De uitzondering op deze regel betreft diegenen die muslims vervolgen omwille van hun geloof. 5.2. Tolerantie, zelfbeheersing en geduld Aan toehoorders van iemand die zijn recht op vrijheid van mening uitoefent, wordt voorgeschreven geduld te beoefenen. “Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130) In de Islam is geduld een zeer betrokken gebeuren. Het betekent dat men zich niet laat provoceren, zijn kalmte bewaart, opwellende emoties direct onder controle brengt zodat men zich niet kan te buiten gaan aan wat verboden is - zoals anderen beledigen - en men zich enkel laat leiden door wat goed is. Bovenstaand vers verbindt vrijheid van meningsuiting ook aan verdraagzaamheid, dit wil zeggen dat toehoorders van vrije meningsuiting aangemoedigd worden niet tot het uiterste te gaan om hun eigen rechten op respect van de eer en zo meer te laten gelden zodat er een open sfeer ontstaat waarin mensen kunnen zeggen wat hen op het hart ligt. De Koran wil immers vermijden dat mensen een 'ziekte van het hart' krijgen, waarin ze het ene zeggen, en het andere doen. ..>> Meer
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 19 augustus 2006 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die over sommige dingen anders denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uw boek van de haat en bijhorende 'leer' interesseren mensen met wat verstand niet.
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eerst en vooral zijn levensbeschouwingen (zowel religieuze als niet-religieuze) niet idioot. Ten tweede mag je anderen niet uitlachen en de grond inboren omwille van hun levensbeschouwing. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet u hoe het aantal doden omwille van godsdienstige redenen zich verhoudt t.o.v. het aantal doden omwille van andere redenen?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een niet zo heel geslaagde vertaling van de tekst naar het Engels is te vinden op de aangegeven site. De teneur van het liedje is: de immorelen hebben iedereen gelijk gemaakt, of hij nu een dief of een heilige is. De tekst kan ook gezien worden als een aanklacht tegen het cultuurrelativisme dat onze huidige westerse maatschappij kenmerkt. http://www.planet-tango.com/lyrics/cambalac.htm Cambalache Que el mundo fue y será una porquer�*a ya lo sé en el quinientos seis y en el dos mil también; que siempre habido chorros, maquiavelos y estafaos, contentos y amargos, valores y dublés… Pero que el siglo veinte es un despliegue de maldad insolente ya no hay quien lo niegue. Vivimos revolcaos en un merengue y en mismo lodo todos manoseaos. Hoy resulta que es lo mismo ser derecho que traidor, ignorante, sabio, chorno, generoso, estafador. Todo es igual … Nada es mejor … Lo mismo un burro que un gran profesor. No hay aplazaos Ni escalafón… Los inmorales nos han igualao … Si uno vive en la impostura y otro roba en su ambición da lo mismo que si es cura, colchonero, rey de bastos, caradura o polizón… ¡Qué falta de respeto! ¡Qué atropello a la razón! ¡Cualquiera es un señor! ¡Cualquiera es un ladrón! Mezclaos con Stavisky va Don Bosco y la Mignon, Don Chicho y Napoleón Carnera y San Mart�*n, igual que en la vidriera irrespetuosa de los cambalaches se ha mezclao la vida y, herida por un sable sin remache ves llorar la Biblia contra un calefón. Siglo veinte, cambalache problemático y febril… ¡El que no llora no mama y el que no afana es un gil! ¡Dale no más¡Dale que va! ¡Que allá en el horno nos vamos encontrar! No pienses más, sentate a un lao, que a nadie importa si naciste honrao. Es lo mismo el que labura noche y d�*a como un buey que el que vive de los otros, que el que mata, que el que cura o está fuera de la ley. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() Nu, voor iedere vers wat ijvert voor respect kan ik er tien in de plaats geven wat niét oproepen voor respect, maar voor geweld en onverdraagzaamheid.
Waarom is de koran zo tegenstrijdig en worden net die verzen uitgekozen wat op dat moment goed uitkomen? Als men geweld wilt plegen, baseert men zich eerst op een aantal verzen; om naderhand met andere 'respectvolle' verzen af te komen om te laten uitschijnen dat islam liefde is ![]()
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Islam moet niet afkomen met 'vrijheid van godsdienst'. Islam is een gevaarlijke ideologie die bij de gevaarlijke sektes thuishoort. En respect? Respect moet je verdienen. Islam verdient geen respect !
![]() |
#74 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die "vrijheid van meningsuiting" stelt echter dat alles mag gezegd worden. Het is slechts een kleine nuance, maar ze ligt me niettemin na genoeg aan het hart om er de aandacht op te vestigen. In feite heb ik iets tegen dat werkwoord "moeten": ik "moet" niets, tenzij een dag doodgaan. En als iets mij niet bevalt dat biedt de vrijheid van meningsuiting me twee mogelijkheden: ofwel spreken ofwel zwijgen. Het oude spreekwoord indachtig - spreken is zilver, zwijgen is goud - is inderdaad volledig uit de tijd. Jammer, want precies daardoor gaat het erop lijken dat de "vrijheid van meningsuiting" een "verplichting tot meningsuiting" wordt. Dat zou al even erg zijn als een verbod op vrije meningsuiting. Citaat:
Mocht ik zélf invullen welke houding jij aanneemt, dan zou zulks een belediging inhouden. Maar ik laat jouw houding terzake volledig voor jouw verantwoordelijkheid. En stel dat jij voor de mogelijkheid kiest die hierboven ter sprake kwam, dan nog heb ik de vrijheid van meningsuiting: d.w.z. dat ik me over jou kan uitspreken, maar dat ik er evengoed het zwijgen toe kan doen: spreken is zilver, en zwijgen is goud. Citaat:
Maar wie ben ik om jou op jouw verantwoordelijkheden te wijzen. Misschien had ik beter gezwegen, want spreken is zilver en... juist!!! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft beweerd dat je de Islam, of eender welke godsdienst, moet respecteren. Jij mag de Islam of/en andere godsdiensten afkeuren/haten enz... maar je moet kunnen begrijpen dat bepaalde mensen dat niet doen en respect hebben voor hun keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() vind ik maar flauw, dus als ze in marokko kerken bouwen is het dat ook het katholieke geloof opdringen tegenover de andersgelovige? Iedereen is vrij om te geloven wat je wilt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er zijn die vinden dat godsdienst er moet zijn, mogen er mensen zijn die vinden dat godsdienst er niet moet zijn. Na deze uitspraak zou ik 400 jaar geleden, na geradbraakt te zijn, mijn tong uitgetrokken, met pek overgoten op de brandstapel beland zijn, gelukkig leef ik nu ander was het spreekwoord voor mij "spreken is zilver en zwijgen is goud" topprioriteit nr1 Laatst gewijzigd door alberto : 22 augustus 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() M.a.w dan gaat de islam nooit geen respect ontvangen want ze geven geen respect, toch uw woorden,repect is geven en krijgen. Wat betreft die islam van jou, klein voorbeeldje, vindt u het normaal dat in een provinciaal domein een familie moslims komt zwemmen, dat ze een zo veel mogelijk verlaten hoekje opzoeken en dat daar hun vrouwen mogen zwemmen met HUN kleren aan terwijl de hun vergezelende mannen zich staan te vergapen op de zo verderfelijke westerse jeugd in bikini, is dit mischien ook een kleine fanatieke groep, denk niet dat ge uw waar hier ooit gaat gesleten krijgen, ook niet met die politieke steun die ge vanuit brussel krijgt, de mensen zien wat ze zien en dat is niet al te deftig.
|
![]() |
![]() |