Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 14:50   #81
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als de bevolking ons niet kent, kunnen we ook niet weten of ze aanslaat.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 14:50   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België niet.
Belgique is dan ook geen Nederland meer sinds 1830.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 augustus 2006 om 14:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 14:52   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als de bevolking ons niet kent, kunnen we ook niet weten of ze aanslaat.

Al goed dat ze jullie niet kennen zoals we jullie op dit forum hebben leren kennen.

Zoals ik zal zei: Pim h�*d een boodschap die aansloeg. Om te beginnen bij de media.
De bub niet.
Oud 21 augustus 2006, 15:14   #84
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden niet over ons zwijgen , net zo min als jullie dat doen. Electoraal succes verzekerd !
Oud 21 augustus 2006, 15:30   #85
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Tot mijn spijt moet ik erkennen dat Hans hier een punt heeft. Hij heeft volgens mij zelfs hierin bijval van JvdB.

Sinds jullie uitzendingen van politieke partijen zijn geschrapt (Heette dat niet 'Mededelingen van derden o.i.d?) is het voor een nieuwe partij moeilijk om zijn ideeën voor het voetlicht te brengen. daarbij komt dat bestaande partijen er geen belang bij hebben om een nieuwe zomaar toe te laten. Dit blijkt ook al uit jullie kiesdrempel.

Voor andere programma's, zoals Terzake, moet je natuurlijk wel iets zinnigs kunnen bijdragen.

Het was beter geweest Hans, als het historisch ongelukje van 1830 niet had plaatsgevonden, n'est ce pas? Dan had je nu je zendtijd gehad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 15:41   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tot mijn spijt moet ik erkennen dat Hans hier een punt heeft. Hij heeft volgens mij zelfs hierin bijval van JvdB.

Sinds jullie uitzendingen van politieke partijen zijn geschrapt (Heette dat niet 'Mededelingen van derden o.i.d?) is het voor een nieuwe partij moeilijk om zijn ideeën voor het voetlicht te brengen. daarbij komt dat bestaande partijen er geen belang bij hebben om een nieuwe zomaar toe te laten. Dit blijkt ook al uit jullie kiesdrempel.

Voor andere programma's, zoals Terzake, moet je natuurlijk wel iets zinnigs kunnen bijdragen.

Het was beter geweest Hans, als het historisch ongelukje van 1830 niet had plaatsgevonden, n'est ce pas? Dan had je nu je zendtijd gehad.
In Nederland is dat idd beter geregeld, maar ik vrees dat Hans die prijs om in de media te mogen iets te hoog vindt.
Oud 21 augustus 2006, 15:56   #87
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wens Bplus veel succes. Dit is jullie tactiek, jullie strategie. Maar jullie hebben het geld ervoor. Wij niet.

En toch willen we ook eens in het parlement. Toch willen we de Belgisch-gezinde mening ook eens een plaats geven in de OPENBARE media, als dat nog mag.
B-plus heeft ver het geld ook niet voor, dat zei Kim al.
Maar de bub heeft gewoon nul politiek talent.
Daar ligt het bub-probleem.

U luistert nog niet eens naar de andere belgicisten en U bent er in geslaagd meerdere afscheuringen te veroorzaken binnen een partij die het cijfer na de komma met moeite haalt. Maar dat is ook de schuld van de flaminganten zeker.

Toch wens ik U eens 15 min de 7de dag toe.
Want als Hans I dan begint over het mediacomplot, dat Vlaenderen niet bestaat, dat de democratie soms opzijgeschoven moet worden voor de roi, dat H Van Temsche gemoord heeft uit flamigantisme, dat belgique moet verfransen om van de flamiganten af te raken, ... .
Dát wil ik voor géén geld missen. En neemt U aub ook die dolfijn mee.

Citaat:
Ze zouden niet over ons zwijgen , net zo min als jullie dat doen. Electoraal succes verzekerd !
Ja zeker als je dat vertelt wat U hier allemaal al heeft uitgekraamd. De fakkelen branden al, op de brandstapel met die flaminganten.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 21 augustus 2006 om 16:00.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 16:12   #88
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Echt Hans, op deze manier zal je echt niet in de media komen, tenzij je zit te wachten op een eenzame journalist die het forum van politics dagelijks leest.
De moppenrubriek in de krant is beperkt
Oud 21 augustus 2006, 16:13   #89
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Toch wens ik U eens 15 min de 7de dag toe.
Want als Hans I dan begint over het mediacomplot, dat Vlaenderen niet bestaat, dat de democratie soms opzijgeschoven moet worden voor de roi, dat H Van Temsche gemoord heeft uit flamigantisme, dat belgique moet verfransen om van de flamiganten af te raken, ... .
Dát wil ik voor géén geld missen. En neemt U aub ook die dolfijn mee.
Ja zeker als je dat vertelt wat U hier allemaal al heeft uitgekraamd. De fakkelen branden al, op de brandstapel met die flaminganten.
Ik denk dat de presentator van dienst moeite gaat hebben om zich serieus te houden.

Misschien beter eens langsgaan bij Zondag Josdag...
Of Toeters en Bellen...

EDIT: Taalfout

Laatst gewijzigd door Blazer : 21 augustus 2006 om 16:14.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 16:22   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sinds jullie uitzendingen van politieke partijen zijn geschrapt (Heette dat niet 'Mededelingen van derden o.i.d?) is het voor een nieuwe partij moeilijk om zijn ideeën voor het voetlicht te brengen.

Vlaamse regering
PERSMEDEDELING VAN DE VLAAMSE REGERING
VERGADERING VAN 4 MEI 1999

Uitzendingen derden op VRT

De Vlaamse regering heeft op voorstel van Vlaams minister van Media Eric VAN ROMPUY principieel een besluit goedgekeurd tot erkenning van de levensbeschouwelijke, politieke en sociaal-economische verenigingen die uitzendingen op de VRT mogen verzorgen. Het besluit zal voor advies worden voorgelegd aan de Vlaamse Mediaraad en de SERV.

De gecoördineerde omroepdecreten voorzien dat de VRT zendtijd aanbiedt aan levensbeschouwelijke, politieke en sociaal-economische verenigingen. Voor televisie gaat het om maximaal 50 uur voor de levensbeschouwelijke verenigingen. Daarbij voorziet het decreet een onderscheid tussen de twee meest representatieve levensbeschouwelijke stromingen (in casu de rooms-katholieke en de vrijzinni- ge) en de andere. De politieke verenigingen krijgen tweemaal per week 10 minuten zendtijd, aansluitend bij een journaal of een actueel duidingsprogramma. De sociaal-economische berichtgeving gebeurt door een specifiek programma in samenwerking met de organisaties die verte- genwoordigd zijn in de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen. Op de radio krijgen de levensbeschouwelijke, politieke en sociaal-economische derden samen maximaal 80 uur zendtijd. De huidige vergunningen verlopen zes maand na de verkiezingen. Tegen dan moet een nieuwe erkenningsronde plaatsvinden.

Volgens de gecoördineerde omroepdecreten bepaalt de Vlaamse regering de voorwaarden, de duur en de procedure van erkenning. Het nu princpieel goedgekeurde besluit geeft uitvoering aan deze bepalingen. Daarbij wordt de bestaande procedure grotendeels overgenomen. De procedure start via een oproep in het Belgisch Staats- blad.
Enkel niet-commerciële verenigingen die tot doel hebben omroepprogramma's te verzorgen, kunnen een aanvraag indienen. De aanvraag van levensbeschouwelijke verenigingen moet ondersteund worden door telkens ten minste 2 leden van 4 politieke fracties van het Vlaams Parlement. De erkenning gebeurt voor een periode van 5 jaar.
Oud 21 augustus 2006, 16:47   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is best wel grappig te lezen in de verdediging van de VRT dat die uitzendingen door derden wél nog bestaan voor ideologische groeperingen.

Nee, ze zijn afgeschaft sinds 2002. Alleen voor de filosofische en sociaal-economische bestaan ze nog. We zullen dat even toelichten in ons antwoord voor het Hof van Beroep.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 21 augustus 2006 om 16:49.
Oud 21 augustus 2006, 16:57   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer Bekijk bericht
Ik denk dat de presentator van dienst moeite gaat hebben om zich serieus te houden.

Misschien beter eens langsgaan bij Zondag Josdag...
Of Toeters en Bellen...

EDIT: Taalfout
Veel kans dat die presentator van dienst banden heeft mijn uw obscure Vlaams-nationale clubjes.
Oud 21 augustus 2006, 17:11   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel kans dat die presentator van dienst banden heeft mijn uw obscure Vlaams-nationale clubjes.
Natuurlijk datte!
De hele BRT is immers in handen van obscure Vlaams-nationale clubjes.
Een CD&V-er die mediaminister was heeft de zaak in gang gezet maar sinds Leterme de Franstaligen, die niet wilden meewerken aan de individuele tweetaligheid van de bub, hun overduidelijke onwilligheid verweet, wéten we zeker dat ook de CD&V bij die obscure clubjes hoort, hé?
Oud 21 augustus 2006, 17:11   #94
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja het is de Grootloge van de Flaminganten die alle touwtjes in handen heeft. Zelfs de 11de sept was een poging zich van de franstaligen te ontdoen en om de Monarchie Belge te ondermijnen, doordat de rabiate vlaemssche terroristen zich als arabieren verkleed hadden, wilden die zo indirect meer stemmen ronselen voor die Vlaemssche-nationale partij.

BEWARE THE FLAMIN IS COMING!
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 17:22   #95
bartje
Minister-President

Standaard

Daar jullie zo'n hevige voorstander zijn van vrije meningsuiting zullen jullie wrsch dan ook geen problemen hebben dat Yves Leterme ook eens zijn vrije meningsuiting heeft laten zegevieren.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 17:25   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Daar jullie zo'n hevige voorstander zijn van vrije meningsuiting zullen jullie wrsch dan ook geen problemen hebben dat Yves Leterme ook eens zijn vrije meningsuiting heeft laten zegevieren.
Ha ja, hé?
Toch zolang andermans meningen niet botsen met deze van Vlamingenhater en toekomstige medewerker van Olivier Maingain, Hans van de Cauter
Oud 21 augustus 2006, 17:29   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, maar wij mogen er kritiek opgeven en zeggen dat hij een racist is. Hij moet dan ook aanvaarden dat hij geen premier meer kan worden.
Oud 21 augustus 2006, 17:40   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, maar wij mogen er kritiek opgeven en zeggen dat hij een racist is. Hij moet dan ook aanvaarden dat hij geen premier meer kan worden.
Verhofstadt heeft in zijn burgermanifesten nochtans nog veeeeeeeeeel meer gezegd en ik heb jou diens premierschap nooit horen betwisten. Zou daar een goede reden voor zijn?

Eerlijk gezegd vind ik dat de voorzitter van de bub door zijn uitspraken op dit forum tot in den treure bewezen heeft een Vlaamshatende eikel type FDF-er Maingain te zijn. Een taalracist eerste klas dus.
Inplaats van Leterme voor racist uit te schelden zou Hans zijn energie beter steken in het bijbrengen van de individuele tweetaligheid waar de bub zoveel waarde aan hecht aan Olivier Maingain.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Maingain maar al te graag Nederlands wil leren, maar dat hij er te dom voor is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 augustus 2006 om 17:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 17:56   #99
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Het recht van de ene gaat tot hij het recht van de andere schaad.

Veralgemenend kleineren is niet echt een teken van intellegentie als je het mij vraagt...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 18:01   #100
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Het recht van de ene gaat tot hij het recht van de andere schaad.

Veralgemenend kleineren is niet echt een teken van intellegentie als je het mij vraagt...
Inderdaad, en verder mag Leterme uiteraard zeggen wat hij wil, hij moet alleen niet meer verwachten premier te worden van het land dat hij zo hartsgrondig haat.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be