Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 12:01   #61
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen, maar een grote kuis en opruimacties allerhande... moogt ge u wel aan verwachten
En wat houdt dat in? Want ik ben verward met uitspraken zoals "het is genoeg geweest!", "Grote kuis!", etc... Het alsof Jezus zelve opnieuw afdaalt naar de aarde met dergelijke potserige grootspraak.
Oud 22 augustus 2006, 12:01   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De peiling vergeet te zeggen dat je geen 50% + 1 stemmen moet halen om een absolute meerderheid te krijgen, zeker niet in de districten.
46-47 % kan al genoeg zijn om één zetel meer te halen dan heel de oppositie samen

er zal wel een partij mee op de kar springen... wees maar zeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 22 augustus 2006 om 12:02.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:03   #63
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Mij lijkt het eerder alsof jij het geloof in de politiek in het algemeen verloren hebt.

Wees zo cynisch als je zelf wilt maar vergooi daarom je stem niet aan een bende extremistische wolven in schapenvacht...
'K zijn er nog altijd niet uit ikke, der is geen enkele partij waar ik me bij aansluit, geen enkele partij lijkt ook maar enigsinds in de richting te gaan waar ik voor zou stemmen, dus blijft enkel nog stemmen op personen over, helaas wordt ook dit moeilijker met de tijd, 't lijken allemaal wel een bende machtswellustigen te zijn die hun eigen moeder nog zouden verkopen voor een posteke...

*zucht*
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:08   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Mij lijkt het eerder alsof jij het geloof in de politiek in het algemeen verloren hebt.

Wees zo cynisch als je zelf wilt maar vergooi daarom je stem niet aan een bende extremistische wolven in schapenvacht...
je moet een politiek voeren voor de Vlamingen in Vlaanderen, waar werkende mensen er iets voor terugkrijgen, waar gepensioneerden kunnen genieten van een volwardig pensioen, waar andersvaliden recht hebben op een menswaardig vervangingsinkomen, waar kinderen veilig naar school kunnen, er ongedreigd kunnen leren, waar jongeren vrij vredig kunnen rondlopen en uitgaan...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 augustus 2006, 12:10   #65
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
je moet een politiek voeren voor de Vlamingen in Vlaanderen, waar werkende mensen er iets voor terugkrijgen, waar gepensioneerden kunnen genieten van een volwardig pensioen, waar andersvaliden recht hebben op een menswaardig vervangingsinkomen, waar kinderen veilig naar school kunnen, er ongedreigd kunnen leren, waar jongeren vrij vredig kunnen rondlopen en uitgaan...
Oud 22 augustus 2006, 12:14   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En wat houdt dat in? Want ik ben verward met uitspraken zoals "het is genoeg geweest!", "Grote kuis!", etc... Het alsof Jezus zelve opnieuw afdaalt naar de aarde met dergelijke potserige grootspraak.
"'t schoon verdiep" verdient een grote kuis, net als heel Antwerpen,
het is niet meer de "seriorenstad", stad van leute en plezier, maar een zwarte schandvlek op de landkaart ! Tal van vuile, smerige en armtierig buurten ontsieren "de stad" in plaats van volkse wijken. Ik ken genoeg Antwerpenaren die huilen om wat hun stad nu is geworden ! Kijk maar naar het Kiel, Borgerhout, Boom, Hemiksem, Deurne, Merksem...
Oud 22 augustus 2006, 12:15   #67
Praetorian

Standaard

Citaat:
het is niet meer de "seriorenstad", stad van leute en plezier, maar een zwarte schandvlek op de landkaart ! Tal van vuile, smerige en armtierig buurten ontsieren "de stad" in plaats van volkse wijken. Ik ken genoeg Antwerpenaren die huilen om wat hun stad nu is geworden ! Kijk maar naar het Kiel, Borgerhout, Boom, Hemiksem, Deurne, Merksem...
Net zoals ongeveer elke grootstad in Europa. Je zal veel mogen kuisen.
Oud 22 augustus 2006, 12:16   #68
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke maatregelen gaat het belang daar dan wel tegen nemen
Oud 22 augustus 2006, 12:16   #69
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Een paar jaar terug durfde niemand VB-kleur te bekennen. Vandaag komen de mensen er zonder probleem voor uit dat VB gaan stemmen. Tja, als je alles op een rijtje zet en u in eigen straat niet meer thuis voelt blijft er weinig alternatief. Terwijl we overspoeld worden door ex-Oostblok parasieten en gangsters....Het zou inderdaad wel eens een pikzwarte zondag kunnen worden.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:18   #70
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zelfs op dit forum blijk ik als vreemdeling gekwalificeerd
Oud 22 augustus 2006, 12:19   #71
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En welke maatregelen gaat het belang daar dan wel tegen nemen
Je kan veel zeggen van het Belang maar niet dat ze geen programma zouden hebben, niet zouden weten wat doen, of hun bedoelingen zouden wegstoppen. Begin maar met http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/page.php?linkID=298. Opgepast, het programma is 715 regels (57.922 aanslagen) lang.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 augustus 2006 om 12:21.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:21   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals ongeveer elke grootstad in Europa. Je zal veel mogen kuisen.
Ge moogt dat toch niet normaal beginnen vinden, ? of wel soms ? ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:24   #73
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ben niet zo naïef om te geloven dat je zonder structurele veranderingen een fundamenteel andere beleid kan voeren. Daarom dat het VB een zo gemakkelijke en "grafische" "oplossingen" tracht aan te bieden: smijt die buiten, pak dat repressief aan, etc... Het toont de schijn van verandering.
Oud 22 augustus 2006, 12:25   #74
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Een paar jaar terug durfde niemand VB-kleur te bekennen. Vandaag komen de mensen er zonder probleem voor uit dat VB gaan stemmen. Tja, als je alles op een rijtje zet en u in eigen straat niet meer thuis voelt blijft er weinig alternatief. Terwijl we overspoeld worden door ex-Oostblok parasieten en gangsters....Het zou inderdaad wel eens een pikzwarte zondag kunnen worden.

------

nagel op de kop !!!
Het is inderdaad zo dat enkele jaren geleden mensen hun VB-keuze niet kenbaar durfden maken.
Je houdt het tegenwoordig niet voor mogelijk hoeveel burgers nu zonder schroom het VB als ' de ' oplossing naar voor schuiven.

En neen , ik vertoef niet in marginale Antwerpse middens, eerder in de betere zou ik in alle bescheidenheid willen zeggen.
8 oktober wordt een verkiezingsdag om te herinneren ,trust me !!!

At your service
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:26   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sommige mensen worden dat ook gewoon hoor... varkens klagen ook niet in hun stal... die zijn dat ook gewoon

of moeten die 2 madamen van op VTM of Vitaya eens halen... een contract voor 10 jaar ?!

Daems heeft werk in Antwerpen, zou beter naar daar verhuizen
Oud 22 augustus 2006, 12:31   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo naïef om te geloven dat je zonder structurele veranderingen een fundamenteel andere beleid kan voeren. Daarom dat het VB een zo gemakkelijke en "grafische" "oplossingen" tracht aan te bieden: smijt die buiten, pak dat repressief aan, etc... Het toont de schijn van verandering.
Hoe ga je het anders oplossen ?

Maar inderdaad structurele veranderingen daarmee moet je beginnen, ...

Een extra gevang bouwen bv, om mee te beginnen
Een extra jeugdinstelling bouwen, met een paar honderd plaatsen.

En dan, komt het , nie werken en van vreemde oorsprong : geen geld, u mag met een oprotpremie van 5000 euro het land verlaten, uw vingerafdrukken en DNA worden genomen, en komt u nog ooit terug dan mag u 10 jaar zitten alvorens terug te vliegen.

Opgepakt worden voor diefstal, vandalisme, toebrengen van slagen en verwondingen, of erger, en u wordt ook beloond met een vliegticket enkele reis. Al dan niet voorafgegaan door een verblijf in een strafinstelling met streng regime.

Gezinshereniging zou moeten afgeschaft worden.

Geen ingang in den Belgiek als ge niet kunt aantonen dat ge werk hebt enz...

En voor de gemeenten, 0 tollerance over heel het grondgebied.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:35   #77
Praetorian

Standaard

Citaat:
Hoe ga je het anders oplossen ?

Maar inderdaad structurele veranderingen daarmee moet je beginnen, ...

Een extra gevang bouwen bv, om mee te beginnen
Een extra jeugdinstelling bouwen, met een paar honderd plaatsen.

En dan, komt het , nie werken en van vreemde oorsprong : geen geld, u mag met een oprotpremie van 5000 euro het land verlaten, uw vingerafdrukken en DNA worden genomen, en komt u nog ooit terug dan mag u 10 jaar zitten alvorens terug te vliegen.

Opgepakt worden voor diefstal, vandalisme, toebrengen van slagen en verwondingen, of erger, en u wordt ook beloond met een vliegticket enkele reis. Al dan niet voorafgegaan door een verblijf in een strafinstelling met streng regime.

Gezinshereniging zou moeten afgeschaft worden.

Geen ingang in den Belgiek als ge niet kunt aantonen dat ge werk hebt enz...

En voor de gemeenten, 0 tollerance over heel het grondgebied.
Allee, je wil een mengeling van het VS-systeem en Canada. Eén grote gevangenis met dito polariserende klassenmaatschappij.

Neen dank u.
Oud 22 augustus 2006, 12:37   #78
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook ik behoor niet tot de Antwerpse elite, Aalst kan je bezwaarlijk een metropool noemen. Maar ook dit provinciestadje heb ik over 30jaar zien veranderen in een onpersoonlijke verwaarloosde smeltkroes van allerhande gespuis. 's Avonds niemand meer op straat, wijken waar bijna geen originele Vlaming nog woont, vuil, smerig, niks onderhouden...criminaliteit, bendevorming....Voor wie er noodzakelijkerwijze, door omstandigheden moet blijven wonen (ouderen bv) is het van een "met de buren op straat" levende gemeenschap een dode, kille stad geworden waar iedereen achter gesloten deuren leeft. Is het dan toch "de goede oude tijd"?
Oud 22 augustus 2006, 12:40   #79
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ook ik behoor niet tot de Antwerpse elite, Aalst kan je bezwaarlijk een metropool noemen. Maar ook dit provinciestadje heb ik over 30jaar zien veranderen in een onpersoonlijke verwaarloosde smeltkroes van allerhande gespuis. 's Avonds niemand meer op straat, wijken waar bijna geen originele Vlaming nog woont, vuil, smerig, niks onderhouden...criminaliteit, bendevorming....Voor wie er noodzakelijkerwijze, door omstandigheden moet blijven wonen (ouderen bv) is het van een "met de buren op straat" levende gemeenschap een dode, kille stad geworden waar iedereen achter gesloten deuren leeft. Is het dan toch "de goede oude tijd"?

?
Oud 22 augustus 2006, 12:41   #80
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
...Ik vind het beangstigend als men de resultaten ziet van deurne en hoboken
Waar en zwarte zondag in de maak,maar dit maal een fatale zondag!!!
Grinnik, grinnik, grinnik,...

Hoop doet leven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be