Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 21:11   #201
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Het houdt eigenlijk ook een dynamiek in stand: de N-VA die wel haar nek uitsteekt, het VB liever niet. VB'ers: zeur daar niet om en kijk beter naar jullie eigen partij, dan kijk ik ook naar de mijne.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:12   #202
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat laatste gebeurt ook op dit moment
Wat gebeurt dan zo al? veel beloftes ... maar echte belangrijke zaken nada.

En heb je al eens niet afgevraagd hoeveel het VB en n-va samen zouden halen. En aan wie het ligt dat de VB voorstellen niet worden goedgekeurd?
is het in het belang van vlaanderen dat jullie een zwijgakkoord sluiten met paars?

De realiteit is dat jullie zelfs de dotatie van prins filip goedkeuren. Dat de islam meer subsidies krijgt dan ooit tevoren. Dat er quota komen voor allochtonen bij de vlaamse overheid. Dat de vlaamse regering nog altijd vol het franstalige onderwijs subsidieert in vlaanderen. Dat B-H-V , een grondwettelijk recht, een flop werd. Dat leterme zoals SS hier aanhaalde de federale putten dicht ( of beter gezegd de putten in de federale regering).
De n-va slikt op vraag van de cdenv zelfs haar voorstel tot referendum inzake de EU grondwet i( z gingen daarmee zogezegd spirit eens testen) . En stemden dat van het VB weg. De prijs om mee te besturen zal achteraf veel te hoog blijken. Zeker als je ziet dat er verdorie een grote VB-CDENV-N-VA meerderheid is. Men hoeft zelfs niet te praten met het VB. gewoon voorstel indienen en stemmen. Maar dat willen de tsjeven niet, want zelfs dat mag niet in hun cordon doctrine. samenhokken met paars is het devies. En op een haar na was het VLD-N-VA.

En in brussel? Worden daar plots de taalwetten toegepast? De cdenv bestuurt nochtans al jaar en dag mee ... nu ook met n-va in de brusselse regering. Men heeft alle hefbomen in handen maar doet er weinig of niets mee.

Met wisselmeerderheiden in het vlaamse parlement zou men zeer veel kunnen bereiken. Maar de cdenv wil en mag dat niet van het ACW.

Blijkbaar zijn jullie al tevreden wanneer leterme om de paar maanden een nummertje opvoert.

En wie zet er 25 jaar vlaamse onafhankelijkheid op de agenda? Of geloof je dat cdenv en VLD ooit zonder het VB zouden werken aan een vlaams "profiel".

Neen zonder het VB zou leterme en co zonder enige electorale afstraffing de vlaming kunnen bedriegen.

Citaat:
Het houdt eigenlijk ook een dynamiek in stand: de N-VA die wel haar nek uitsteekt, het VB liever niet. VB'ers: zeur daar niet om en kijk beter naar jullie eigen partij, dan kijk ik ook naar
Uw nek uitsteken door een kartel te vormen met de stjeven om ministerposten uit de brand te slepen nadat bleek dat de VLD geen prioriteit zg in de n-va.
komaan man dat geloof jezelf toch niet. heeft de n-va één sec z'n nek uitgestoken in het B-h-V dossier. De vlaamse regering wordt op een autoritaire manier via een zwijgakkoord bijeengehouden. De n-va dient zelfs geen eigen voorstellen in... ze mag dat niet. Zoals toenn met de eu grondwet. Zelfs de dotaties van filip stemmen jullie als republikeinen voor.
Controlerecht voor het vlaams onderwijs in brussel , noppes.

Als jij lijstverbinding in brussel met BUB , groen , SPA ,VLD etc je nek uitsteken noemt . Dat noem ik deel willen uitmaken van het establishment.
Als jij het achter een belgicist als Phlip heylen aanhollen in a'pen je nek uitsteken noemt ...

Als ik het goed begrijp dat had volgens de N-VA Karel Dillen destijds z'n uitgestoken als hij net als Bourgois bij de koning op koffie zou zijn gegaan...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 augustus 2006 om 21:18.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 11:50   #203
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Beter informeren ilfalco: stemming is altijd bij meerderheid. En ik heb van een Vlaams Belanger niet te leren wat samenwerken met het establishment is. Aan het Vlaams Belang is het Vlaams Kartel te danken omdat ze zonodig als een bende hypocrieten ervoor moesten zorgen dat er een kiesdrempel van 5% werd ingevoerd!
Oud 21 augustus 2006, 20:08   #204
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ken je de geschiedenis van de N-VA?
Euh...ik heb de geschiedenis wel een beetje gevolgd, ja.
Citaat:
Dat is slechts één van de vele overblijvende splinters van de VU-fragmentatie-bom. Een grote brok ging naar hte VB. Een paar individuele scherven vielen in VLD, CD&V, en SP-a. Het brokstuk SPIRIT kwam via een omwegje in het Volkshuis terecht.
Zeer merkwaardige uitleg. Dus de huidige N-VA fractie bestaat uit een paar individuele scherven die door de CD&V opgeraapt werden? Ik leer hier alle dagen bij.
Citaat:
Je mag dus schampen zoveel je wil op VLD scheurlijsten, zelfs als ons Aalsters Annieken een Blauwtje oploopt. Maar gedenk dat je dan a fortiori met je eigen (bijna ex-?)partij aan het lachen bent.............
Schampen op... is niet bepaald mijn discussiestijl. Je bent er trouwens ook niet vies van. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik het niet met een zekere vorm van leedvermaak gezegd heb. Waarom je daar nu de zoveelste voorspelling van exit N-VA aan koppelt is me niet onmiddellijk duidelijk. Wel het schampen op...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:16   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Beter informeren ilfalco: stemming is altijd bij meerderheid. En ik heb van een Vlaams Belanger niet te leren wat samenwerken met het establishment is. Aan het Vlaams Belang is het Vlaams Kartel te danken omdat ze zonodig als een bende hypocrieten ervoor moesten zorgen dat er een kiesdrempel van 5% werd ingevoerd!
Ha, daar gaan we weer!

Die kiesdrempel geraakte volgens mij eerder ingevoerd door de serieuze partijen die er VOOR stemden dan door de hypocrieten die zich onthielden....
Oud 21 augustus 2006, 20:17   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schampen op... is niet bepaald mijn discussiestijl. Je bent er trouwens ook niet vies van. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik het niet met een zekere vorm van leedvermaak gezegd heb. Waarom je daar nu de zoveelste voorspelling van exit N-VA aan koppelt is me niet onmiddellijk duidelijk. Wel het schampen op...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:54   #207
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ jong n-va'er : hoe kan je een onthouding ook maar vergelijken met één constante stroom aan collaboratie met het establhisment,

van het goedkeuren vand e dotatie van prin filip tot lijstverbinding met ALLE PC partijen in brussel vs het Vlaams Belnga over een lijst met een B-plusser aan het hoofd steunen.
om nog maar te zwijgen over geheime onderhandelingen en zelfs een beginselverklaring met de VLD. En u spreekt over een onthouding.

Wat zijn we toch weer serieus.

En zoals knuppel zegt werken jullie blijkbaar liever samen met diegen de kiesdrempel heeft goedgekeurd dan diegenen die zich onthouden heeft.

Op elk niveau of het nu provinciaal, brussels, vlaams of wahtever welk egwest is werken jullie samen met de establishmentspartijen en vormen er plaatselijke kartels mee. Ja ook met groen en spirit.

Maar o wee als iemand gaat praten met het VB dan wordt die ofwel eruit gezet ofwel geschorst. Maar de serieuzen zijn wel tegen het cordon.

Gelukkig dat de serieuzen B-H-V gesplitst hebben...Men zou nog gaan denken dat het hypocrieten zijn.

In brussel slagen jullie er niet in de wet te volgen en de cdenv'ers gaan er op veel plaatsen op franstalige lijsten staan. terwijl het een unieke kans was om via de blokkering van het brusselse , belgische gedrocht de toepasing van de taalwet te eisen. Zelfs nog maar dreigen zou al veel effect hebben.

Zoals Eppink schreeft in z'n boek : "vlaams praten en belgisch handelen" is het devies van de cdenv. Het enieg wat evrschil uitmaakt is diegene die in de federale regering zit. Geen enkele partij wordt vlaamser van federale machtsdeelname. Die zou eigenlijk enkel moeten dienen om dit land te splitsen of uit te hollen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:06   #208
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zoals knuppel zegt werken jullie blijkbaar liever samen met diegen de kiesdrempel heeft goedgekeurd dan diegenen die zich onthouden heeft.
Daar komt het idd op neer.
Maar daar hoor je ze dan weer niet over klagen en jammeren want dat zijn tenminste geen hypocrieten, hé?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:24   #209
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Zoals Eppink schreeft in z'n boek : "vlaams praten en belgisch handelen" is het devies van de cdenv. Het enieg wat evrschil uitmaakt is diegene die in de federale regering zit. Geen enkele partij wordt vlaamser van federale machtsdeelname. Die zou eigenlijk enkel moeten dienen om dit land te splitsen of uit te hollen.
Jammer genoeg is dit compleet waar.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 11:47   #210
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Jammer genoeg is dit compleet waar.
Wanneer gaat de N-VA top eindelijk eens beseffen dat het kartel CD&V-N-VA schadelijk is én voor Vlaanderen én voor de partij. Ondanks het feit dat ik geschorst ben heb ik tot heden de partij nergens aangevallen, dat ligt niet in mijn aard en is bovendien contraproductief. Maar er is geen wet van Meden en Perzen die zegt dat deze coalitie moet blijven voortduren. Ik ben ervan verzekerd dat de basis absoluut niet meer achter het kartel staat. De verkiezingen van 2007 zullen van cruciaal belang zijn voor Vlaanderen, dat weet jij evengoed als ik. Als de N-VA dit niet beseft zal de partij er de gevolgen van dragen. Een onafhankelijk Vlaanderen moet primeren op een paar postjes.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 20:54   #211
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ha, daar gaan we weer!

Die kiesdrempel geraakte volgens mij eerder ingevoerd door de serieuze partijen die er VOOR stemden dan door de hypocrieten die zich onthielden....
Alsof ik dat vergeet, maar feit was ook dat die maatregel er niet door was geraakt indien VB tegen had gestemd.
Oud 22 augustus 2006, 20:56   #212
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wanneer gaat de N-VA top eindelijk eens beseffen dat het kartel CD&V-N-VA schadelijk is én voor Vlaanderen én voor de partij. Ondanks het feit dat ik geschorst ben heb ik tot heden de partij nergens aangevallen, dat ligt niet in mijn aard en is bovendien contraproductief. Maar er is geen wet van Meden en Perzen die zegt dat deze coalitie moet blijven voortduren. Ik ben ervan verzekerd dat de basis absoluut niet meer achter het kartel staat. De verkiezingen van 2007 zullen van cruciaal belang zijn voor Vlaanderen, dat weet jij evengoed als ik. Als de N-VA dit niet beseft zal de partij er de gevolgen van dragen. Een onafhankelijk Vlaanderen moet primeren op een paar postjes.
Ik wacht af tot 2007. Staat het mij dan niet aan, dan blazen de leden het op.
Oud 22 augustus 2006, 21:03   #213
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben enkel voor samenwerking met VB als het erop aankomt dat de splitsing van België nakend is. Twee partijen moeten leefbaar zijn, naar een verschillend publiek toe. Zelfs in Catalonië hebben ze dat allang door! Voor de rest zeg ik: elkaar met rust laten, het verschil is toch groter tussen beide dan de overgrote meerderheid wel denkt. Jammer dat ik mijn examenonderzoek uit 2003 niet meer op schijf niet meer kan aanvoeren. De opdracht luidde als volgt: neem 3 standpunten van 3 partijen. Ik heb toen gekozen voor N-VA, Vlaams Blok en Agalev. Het ging over vreemdelingenstandpunt, ecololgie, en dat laatste weet ik niet meer. Feit is wel dat ik de verschillen zo goed kon benadrukken dat de leerkracht mij toen zei dat ik eigenlijk de volle 100 % verdiende, maar dat hij dat niet mocht en heeft hij mij 98 gegeven. Vooral het vreemdelingenstandpunt vergeleken vond hij schitterend.

2 partijen, 2 visies en zolang België niet aan splitsen toe is, vind ik het niet nodig 1 front te vormen omdat beide afzonderlijk paradoxaal genoeg meer voordelen oplevert.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 22 augustus 2006 om 21:04.
Oud 22 augustus 2006, 21:04   #214
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik ben enkel voor samenwerking met VB als het erop aankomt dat de splitsing van België nakend is. Twee partijen moeten leefbaar zijn, naar een verschillend publiek toe. Zelfs in Catalonië hebben ze dat allang door! Voor de rest zeg ik: elkaar met rust laten, het verschil is toch groter tussen beide dan de overgrote meerderheid wel denkt. Jammer dat ik mijn examenonderzoek uit 2003 niet meer op schijf niet meer kan aanvoeren. De opdracht luidde als volgt: neem 3 standpunten van 3 partijen. Ik heb toen gekozen voor N-VA, Vlaams Belang en Agalev. Het ging over vreemdelingenstandpunt, ecololgie, en dat laatste weet ik niet meer. Feit is wel dat ik de verschillen zo goed kon benadrukken dat de leerkracht mij toen zei dat ik eigenlijk de volle 100 % verdiende, maar dat hij dat niet mocht en heeft hij mij 98 gegeven. Vooral het vreemdelingenstandpunt vergeleken vond hij schitterend.
Ik zie pakweg een kartel ook niet zitten, hoor. Maar samenwerking met het oog op Vlaamse onafhankelijkheid is geen wenselijkheid, maar een MUST.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 21:16   #215
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zie pakweg een kartel ook niet zitten, hoor. Maar samenwerking met het oog op Vlaamse onafhankelijkheid is geen wenselijkheid, maar een MUST.
Dat is het hem nu net: De Winter wil net een kartel, en dat zie ik niet zitten. Trouwens, de Welkomgroep zindert nog steeds bij mij na. En nee ik weet niet hoeveel overlopers er nu eigenlijk zijn, en dat interesseert mij ook geen bal! Het gaat hem om het principe: zeggen dat je een kartel wil vormen met een partij en tegelijk mensen uit die partij weglokken, dat noemt elk normaal mens 'een mes in de rug steken'.

Ik wacht al jaren op de nieuwe generatie Vlaams Belangers, maar die schijnen maar niet te komen. En kom nu niet zeggen dat er lokaal niemand bekwaam is dat we nog steeds dezelfde koppen zien bij de B-top.
Ik heb al slimmere lokale VB'ers geweten dan bijvoorbeeld meneerke betweter Verstrepen.
Oud 22 augustus 2006, 21:22   #216
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik heb al slimmere lokale VB'ers geweten dan bijvoorbeeld meneerke betweter Verstrepen.
Nu noem je dan ook een figuur...Verstrepen is een grote zeikerd, hoe sneller ze die buitenknikkeren, hoe beter!

Laatst gewijzigd door Metternich : 22 augustus 2006 om 21:22.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 21:33   #217
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Nu noem je dan ook een figuur...Verstrepen is een grote zeikerd, hoe sneller ze die buitenknikkeren, hoe beter!
Zal niet snel gebeuren, denk ik. Die zit leuk aan tafel bij de grote drie
Oud 22 augustus 2006, 21:36   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.
Oud 22 augustus 2006, 23:33   #219
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Je mag mij eens zeggen wat Verstrepen al positief heeft gezegd over de Vlaamse Beweging.

Citaten van zijn blog:

Citaat:
En daarmee is veel gezegd terwijl ik hier in de zon zit en in Vlaanderen de zeilschepen in Antwerpen koersen en groot lawaai op de Ijzerwake gemaakt wordt… Euhm… als ik terugkom, mag ik dan wat actie verwachten i.p.v. blabla? Vlaamse e-revolutie? Vlaams e-geweld? (grijns) Effe wachten. Ik kom eraan!
Had evengoed van een belgicist kunnen komen. Het is walgelijk hoe hij gewoon de spot drijft met de Ijzerwake en met de Vlaamse beweging.
Citaat:
Absolute onzin (VB = non financieer) van een soort mens dat reageert op aanvaard hedendaags woordgebruik. Ach ja.. e-mail is ee-post?, website = webzijde of stek? Allez, in die redenering wacht ik op een Vlaamse vertaling van de woorden.. software? weblog? posting? gsm? gps? mp3? ipod? pc? appel? mac? windows? enzovoort enzoverder... Alles vertalen zoals de franstaligen? Als alternatief de Fransen achterna.. nou, nou.
Grappig. Ik heb zware taaltesten moeten doen (toen de Berode de plak nog zwaaide bij de BRTN), spraakoefeingen, logopedie, Nederlandse perfecte uitspraak aanleren enz.. Ik ken 'het nederlands' en 'de waarde ' veel beter dan dergelijke enggeestige oelewappers die steeds weer kritiek hebben op mijn taalgebruik. Gezien de 'dialecten' en 'slecht nederlandsgebruik' in de 'kritische' rangen zou ik én de Jeff zeggen "Ga voor uw eigen hok keffen!". Afrondend? "Don't waste my time".
Dan nog wat kappen op taalpuristen. Het is gewoon keineig om alles in het Engels te doen!

Voor de rest heb ik hem in tv-programma's (en in levenden lijve) de Vlaamse Leeuw horen afdoen als voorbijgestreefd nostalgisme en de Vlaamse Strijd als tijdverspilling en iets dat hij totaal niet interessant vindt. De enige reden dat hij bij het Vlaams Belang zit is zijn dik betaald parlementair postje. Voor de Vlaamse Beweging is hij absoluut geen meerwaarde!

Laatst gewijzigd door Metternich : 22 augustus 2006 om 23:36.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 23:36   #220
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ik zou zeggen spijtig genoeg.
Die Verstrepen gaat nog veel militanten van het eerste uur wegjagen. Naar waar? God weet naar waar. Maar niet meer het vertrouwde bolleke naast "VB".
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be