![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In België ligt dat moeilijk: prestigieuze gebouwen, grootse bruggen, reusachtige havenstructuren, het zijn allemaal gewestelijke bevoegdheden. Toch zijn er pogingen tot federale recuperatie: - De restauratie van het Atomium is een Brusselse bevoegdheid. Het gewest had er geen geld voor, dus betaalde de federale overheid de facturen. Er verschenen restauratiebejubelende stukjes in de pers, Philippe kwam het gebouw inhuldigen, de negen bollen kwamen op een stuk van twee euro, en nu gaat elk schoolkind er minstens één keer naar op schoolreis. - Het scheelde niet veel of het Deurganckdok heette Albert II dok. Baron Delwaide kwam met dat idee voor de proppen, net voordat de koning het ging inhuldigen. Een belgistische recuperatiepoging, doorzichtig, doch bijna geslaagd. Hou dus alle barons en burggraven ver van de bouwwerken van de Lange Wapperbrug, of het ding heet plots Philippe I brug. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 22 augustus 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haaaa, d�*t is dus de reden dat Hans de IJzertoren wil verbelzieken: De Vlaams-nationalisten het enige gebouw ontfrutselen waar ze hun Vlaams-patriotisme aan ontlenen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Ik zou het bij de sport zoeken: de Rode Duivels moeten de volgende mundial winnen. Een tweetalige tourwinnaar zou ook een goede zet kunnen zijn. Een Vlaamse duivemelker die alle wedstrijden wint met Waalse duiven. Een Vlaams tennister en een Waalse tennister bij de top 5...oei...dat bestaat al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een zeer weinig originele maar (zou) een zeer effectieve (zijn) is al de dwaze transfers wegnemen direct en in één keer. Het zou de walen wakker schudden, de vlamingen veel deugd doen, de flaminganten de wind uit de zeilen nemen en in België eindelijk wat meer collectieve verdraagzaamheid stimuleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BHV splitsen zonder compensaties voor de franstaligen en Di Rupo en Onckelickx door tweetaligen veranderen zou ook al veel helpen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() voor een belgicist is België een te bewaren goed. Een belgicist is dus een conservatief, de Vlaamse Beweging (zou moeten) een revolutionaire beweging zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zoveelste langer dat de Walen prat gaan op de transfers, des te onmogelijker wordt het om Belziek te redden. Dus ik treur niet, ik wacht af en wie laatst lacht, best lacht.
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() De realiteit is wel wat simpeler dan deze schets, die eerder hoort bij het publiek van Plons de gekke kikker en Tik Tak als het gaat om communautaire affaires...
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Schiet jij ook je dokter neer als die je hoofdpijn komt genezen?
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Dat is Hans "originele" bijdrage: het probleem negeren... Dat leidde tot Leuven Vlaams en de regionalisering van België. Voor België te redden best een leuke strategie... voor ons dus.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementslid
|
![]() De waarheid ... er is 1 waarheid en jij hebt die in pacht. Excuseer.
Citaat:
Citaat:
Als hier iemand in het wild aan het schieten is dan ben jij het wel. Laatst gewijzigd door Ferre : 23 augustus 2006 om 13:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verklaar u aub nader, ik ben bereid bij te leren. Laatst gewijzigd door Ferre : 23 augustus 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Je tweede alternatief zou niet helpen (trouwens di rupo is goed onderweg)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lange Wapperdok en Deurganckdok trekken inderdaad op niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, een SZ-stelsel hervormen is altijd moeilijk, ook in landen die onze problemen niet kennen. Het is dus verre van gemakkelijk. Citaat:
Enfin, dit is voor mij een theoretische kwestie. Het is m.i. gewoon te laat om nog iets te doen aan het uiteenvallen van dit land. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Misschien bent u het die meent de waarheid in pacht te hebben... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
PS: uw pogingen door op Nederland te schieten om België te redden zijn overigens mooi on topic ![]()
![]() |