![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
68 | 50,75% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
66 | 49,25% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij valt het op dat op gelijkwelke openbare organizatie (open-deurdagen, oude ambachten, monumentendag etc...) waarbij IEDEREEN wordt uitgenodigd, ik gewoonweg nooit 1 (één) noord-afrikaanse (laten we zeggen: moslim) migrant tegenkom. Men kan daarbij dus zeker niet spreken over discriminatie: de mensen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd, bereid om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zulke dingen kosten niks geen geld maar toch zie je ze niet. Moeten we soms extra subsidies geven om ze naar zulke evenementen toe te trekken? Liever niet van mijn belastingen aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Interesseert mij ook allemaal geen fluit... en ondanks dat ben ik perfect in staat om mij aan (het merendeel van) de wetten van dit land te houden.
Dat is juist het leuke aan de multiculturele realiteit waarin we leven... ik hoef mij helemaal niet te houden aan het Vlaemsche, en ben vrij om mij bezig te houden met andere cultuurvormen, in mijn geval de Braziliaanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() GSus, wat is onwaar aan wat Paulus schrijft: "Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van." en waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
""Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet die zijn leer tot de letter volgt de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van." Er is toch een wereld van verschil tussen die 2 uitspraken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Spreken is idd roestig. Toch heb ik het gevoel dat er tussen die meer dan 30 corrido's, chula's en ladainha's die ik kan leiden er meer dan 2 verschillende woorden zitten. Verstaan gaat zowiezo veel beter. En ik vind persoonlijk iets van een 20 uur per week mij bezighouden met capoeira niet weinig. Ik ben er nog niet maar ja... je kent mij niet, en je post is zowiezo naast de kwestie: waarom zou ik dat niet mogen doen?
Laatst gewijzigd door Casca : 24 augustus 2006 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat maakt je nog geen Brazilië-kenner, net zo min ik een japan-kenner ben ook al hou ik me geruime tijd met oosterse gevechtssporten bezig. Overigens dacht ik dat het "capuera" was? Corrigeer me indien ik het verkeerd voorheb? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() stel maar snel snel een gedachtepoliie op.
![]() |
#113 |
|
![]() nu ook weer niet naïef zijn, yahyazakarya: het Talibanregime en het regime van de ayatolloh's in Iran vertoont zeer sterke fascistoïde trekjes. Ook Hamas en Hezbollah zijn oer- en oerreactionair. Het is dwaasheid of blindheid dat te willen ontkennen. maar het is even grote dwaasheid om te denken dat dat hier ook zal komen.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 24 augustus 2006 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 24 augustus 2006 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Paulus ![]() Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van. Paulus. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Dit: Citaat: Oorspronkelijk bericht door Paulus ![]() Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Classic...
|
![]() |
![]() |