![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() de wereld respecteert u als u macht hebt .. anders bent jij niets .. ipv die glaze winkels waar vrouwen hun lichaam per nacht huren dicht te doen, willen dat onze moeders, zusters naakt op straat lopen... ![]() la hawla wa lakawwata illa billah ... ik wil liever begraven worden dan zo'n dingen blijven horen en zien ...
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ze dan op het strand in hun tent gaan zitten hé Lincoln! ik loop ook niet met mijn blote tieten over de Meir!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij content, zij content en ikke content!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien begrijp je het beter als ik even de vergelijking maak met de schoenen in de moskee? Die moeten we toch ook uitdoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In 2003 vond in Frankrijk een diepgaand onderzoek plaats naar het dragen van hoofddoeken, dat geleid heeft tot het verbod ervan in publieke scholen (de wet werd gestemd op 10 februari 2004). De voorzitter van de commissie die het officiële onderzoek voerde was oud-minister Bernard Stasi en naar het gepubliceerde rapport wordt doorgaans verwezen als le Rapport Stasi. Het volledige rapport, met de titel "COMMISSION DE REFLEXION SUR L’APPLICATION DU PRINCIPE DE LAÏCITE DANS LA REPUBLIQUE RAPPORT AU PRESIDENT DE LA REPUBLIQUE Remis le 11 décembre 2003" is te vinden op het Internet. De onderzoekscommissie kwam tot de bevinding dat het dragen van een hoofddoekje door moslimvrouwen meer betekent van een stukje stof. Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje: - een politiek symbool is - bedoeld is als provocatie - verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving - dient als vernedering of verdrukking van de vrouw Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van - een EHBO-cursus te volgen - mensen in nood bij te staan - de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden - ondervraagd te worden door een mannelijke leraar - zwemles te volgen - biologieles te volgen - turnles te volgen - bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren - op vrijdag naar school te gaan - zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek. Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien begrijp jij het beter als ik even een paar verschillen op een rijtje zet: 1. De moskee is een gebedshuis van de godsdienst islam; een school is geen gebedshuis van eender welke godsdienst. 2. In (bepaalde) moskeeën wordt er alleen maar koran- of islamonderwijs gegeven. Scholen geven een meer algemeenvormend onderwijs. 3. Een moskee is niet verplicht; een school is dat wel. Is het nu een beetje duidelijker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Zijn keppeltjes, pijpekrullen, tulbanden van Sikhs, enz... dan geen politiek symbool of provocatie? 2) Hoofddoek wordt alleen maar verplicht bij een kleine minderheid van de meisjes, meestal is het dragen ervan een vrije keuze. Trouwens, wat is er nu gebeurd na dat verbod? Veel van die meisjes mochten van hun familie niet meer verderstuderen.. "Dank u wel Franse staat die zo veel aan onze belangen denkt" ![]() 3) Vernedering of verdrukking? Hoe kan dat nu als de meeste vrouwen zelf kiezen om een hoofddoek te dragen?! 4) De meeste meisjes hebben al iets gevonden op dat verbod: ze gaan gewoon naar minder strenge scholen waar bandana's, mutsen enz... wel worden toegelaten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 augustus 2006 om 13:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() IS dat nu eenmaal zo? Waarom moeten nonnetjes hun kap niet afzetten als ze bij de koning komen? Hij is toch een hooggeplaatst persoon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() De Islamiete zouden eens moeten stoppen met het zwart schaap uit te hangen, er zijn hier massas andere immigranten die niet de sukkelaar moeten uithangen en er zelf iest aan doen ( binnen de regels).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() Overigens als we in Riat Saoudie, Pakistan, Iran etc; passen we ons ook aan als al eens een vrouw zonder sluier gezien daar? Al eens een kruisje gedragen daar. Het is logisch dat wij dat daar niet doen en jullie hier niet.
Laatst gewijzigd door humble : 24 augustus 2006 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Waarom zou jouw moskee beter zijn dan mijn school/huis?
Dat je uit vrije wil in de moskee gaat is een reden voor u om de schoenen uit te doen. Wel jij komt uit vrije wil in mijn land ( ik weet zeker dat niemand van ons u vraagde) en dat is de reden dat ik geen boerka toelaat. Bovendien is wat u noemt "algemeen onderwijs" a) onderwijs b) voor ons veel meer zeggend en belangrijker dat een monoloog en zelfophemeling van een 1300 jaar geleden levende zonderling, die er dan nog op zijn minst gezegd a-morele ideëen op na hield. Ik hecht dus veel meer belang aan mijn moskeeschool als aan u indoctrinatieschool. Als ik een bezoek breng aan u moskee zal ik uit respect voor u mijn schoenen nog uit doen, en ik verlang datzelfde respect in mijn huis. Laatst gewijzigd door humble : 24 augustus 2006 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Vlaanderen is niet verplicht net zo min als de moskee, maar jullie kiezen om te komen, pas u dan aan of blijf weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burgemeester
|
![]() . Ik heb de wereld rondgereisd, heb met alle soorten en rassen geleefd, geslapen, gegeten en gehuild.
Een algemene indruk is dat vele natuurvolkeren een prachtig en terecht eergevoel hebben, slechts enkele onder hen kunnen velen dat je als vreedeling hun zou onderhouden betalen etc. Slecht weinig oorspronkelijke mensen zijn onbetrouwbaar. Waarom zijn er dan toch groepen die helemaal niet beantwoorden aan deze algemene ervaringen. Is het dan toch waar wat men mij in Marokko vertelde dat het uitschot van hun land naar Europa trok? Een Turkse vertaalster- tolk aan de rechtbank zei dat we mee fout waren omdat we hun mannen , van nature al luieriken, door onze sociale voorzieningen tot nietsnutten maakte die enkel nog gokte. Waarom zijn het altijd de zelfde "groepen" die gediscrimineerd worden, sukkelen, te weinig verdienen, te hard hun best moeten doen, onaangepast gedrag vertonen, agressief zijn terrorsiten kweken etc? Laatst gewijzigd door humble : 24 augustus 2006 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: Reema, Pakistaanse actrice http://www.coolyaar.com/showbiz/cele...ma/reema6.html Pakistaanse mode: http://www.karachiplus.com/fashion/event.asp http://members.aol.com/Munaza/pakmodels/ http://www.creamonline.net/ Tiens, daar ontbreekt wel wat meer dan alleen een sluier... Niemand mag een kruis dragen? Daar zou de christelijke bevolking van Pakistan toch wel iets op tegen hebben hoor... Over Riat Saoudi en Iran kan ik me niet uitspreken omdat ik daar geen persoonlijke ervaring mee heb. Misschien zou u uzelf wat beter informeren in het vervolg, voordat u zulke uitspraken doet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Dus eerst was een moskee = een school en nu is heel Vlaanderen = een moskee? Sorry, maar ik kan eventjes niet meer volgen in al die vergelijkingen...
|
![]() |
![]() |