Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 25 augustus 2006, 07:34   #2141
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Parcifal,

Hoe resistent is DNA,
Met andere woorden: tot welke temperatuur blijft DNA identificeerbaar? Want wanneer de Ti-legeringen gesmolten, dan wel verdampt zijn moeten we gedurende lange tijd temperaturen hebben gehad van minimum 1700°C er van uitgaande dat de druk +- 1 bar was
1700°? Ja dat is inderdaad veel! Dit is dus de smetltemperatuur...Vanaf welke warmte begint het gewoon te plooien?
Vanwaar die 1bar? Ik zal eens een plafont op uwen voet zetten en vragen of dat da nog altijd 1 bar is ...
Van dat dna weet ik niks...
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 08:12   #2142
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hierbij nog een detail, de believers zeggen dat de WTC torens de enigste gebouwen van die soort waren die ooit zijn ingestort door een vuur.

Wal dit is niet waar, in 1967 is er een gelijkaardig gebouw ingestort door een brand. the McCormick Place Exhibition

zoek maar is op
The McCormick Place exhibition was een evenementenhall , kan je toch moeilijk vergelijken met een wolkenkrabber. Dit zijn geheel andere types van gebouwen.

Oud 25 augustus 2006, 08:15   #2143
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Nog een politica die zegt dat 9/11 een inside job is:

A Republican candidate for this area’s congressional seat said Wednesday that the U.S. government was complicit in the Sept. 11, 2001, terrorist attacks. Mary Maxwell said the U.S. government had a role in killing nearly 3,000 people at the World Trade Center and Pentagon.

http://www.prisonplanet.com/articles...240806hoax.htm
Oud 25 augustus 2006, 08:18   #2144
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Toch nog altijd problemen met die thermiet,

Je kan geen datum geven wanneer die foto is genomen.

Thermiet alleen kon niet gebruikt zijn, aangezien deze een ontsteking nodig heeft. Waar zijn de ontstekers? (in dit geval magnesiumlinten)

Thermiet bestaat uit ijzeroxide en aluminiumpoeder. Deze 2 stoffen waren genoeg aanwezig in de torens, onder de vorm van staal (ijzer) en platen (aluminium).

Eerste was ze deden was de hangende kolommen verwijderen.

En als er thermiet moest gebruikt zijn, zit je nog alijd met 1 probleem, je hebt er tonnen van nodig.
Vorenus is offline  
Oud 25 augustus 2006, 08:20   #2145
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
The McCormick Place exhibition was een evenementenhall , kan je toch moeilijk vergelijken met een wolkenkrabber. Dit zijn geheel andere types van gebouwen.

Leuke foto; google?
Het ging helfigger om het feit wat met die "stalen constructie" is gebeurt geloof ik.
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 08:23   #2146
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, het dakconstructie was opdezelfde manier gemaakt zoals de WTC--torens gebouwd waren.
Vorenus is offline  
Oud 25 augustus 2006, 08:30   #2147
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asym Bekijk bericht
nope, die zijn niet doorgesneden tijdens afbraakwerken, want zoals ik reeds zei deze foto is kort nadien getrokken en de opruimingswerkzaamheden begonnen pas later op de avond.

Bijgevoegd een duidelijkere foto, de enigste die er tot dan toe aan het zoeken zijn de FDNY.
Beste, als je een concrete bewering maakt, moet je dat kunnen bewijzen.
Doe dat dan in plaats van gewoon te herhalen wat je al gezegt hebt.

Lever het bewijs (door een getuigenverslag, een gedateerde en gereputeerde bron, ...) dat die foto wel degelijk niet KON doorgesneden zijn met een acetyleentoorts tijdens de opruimwerken.

Als dat gebeurd is, en slechts dan, mag je aantonen dat een dergelijke snede realiseerbaar is door middel van een thermietlading.

Hieronder nog een fotootje van opruimwerkzaamheden. (deze foto werd genomen in Oktober 2001:

Je ziet in de voorgrond 2 I-beams die door opruimwerkers schuin aflopend werden doorgesneden.
Ik laat het aan jou over om de gelijkenis te zien. (misschien moet je toch eens je best een beetje doen??)

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 augustus 2006 om 08:31.
parcifal is offline  
Oud 25 augustus 2006, 09:39   #2148
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Vanwaar die 1bar? Ik zal eens een plafont op uwen voet zetten en vragen of dat da nog altijd 1 bar is ...
Kan U hier eens duidelijk maken wat U bedoelt want niet onderbouwd maakt U zich redelijk belachelijk?
Oud 25 augustus 2006, 09:46   #2149
largo_w

Standaard

Citaat:
Kan U hier eens duidelijk maken wat U bedoelt want niet onderbouwd maakt U zich redelijk belachelijk?
Als een gebouw in elkaar valt komt het doordat de druk van boven te groot wordt; juist?
Wat is druk? Materie die wordt aangetrokken door de zwaartekracht...

u gebruikt vb 1 bar om uit te leggen dat een ondersteuning smelt; ik zeg gewoon dat op een ondersteuningsbalk wel meer zit dan 1 bar; of ben ik fout?

Zou het ook teveel gevraagt zijn woorden als "belachelijk" en "dom" in het vervolg achterwege te houden?
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 09:49   #2150
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parcifal,

Hoe resistent is DNA,
Met andere woorden: tot welke temperatuur blijft DNA identificeerbaar? Want wanneer de Ti-legeringen gesmolten, dan wel verdampt zijn moeten we gedurende lange tijd temperaturen hebben gehad van minimum 1700°C er van uitgaande dat de druk +- 1 bar was
tiens, nu is het opeens 1700 C. Ik dacht dat 800 genoeg was...?

In elk geval kan een verkoold lijk nog altijd geïndentificeerd worden zolang er een paar goede 'moleculen' worden teruggevonden.

Daarna, kan via een polymerase-kettingreactie voldoende materiaal bijgekweekt worden om te analyseren.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 augustus 2006 om 09:50.
parcifal is offline  
Oud 25 augustus 2006, 09:50   #2151
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Toch wel, het dakconstructie was opdezelfde manier gemaakt zoals de WTC--torens gebouwd waren.
indien correct, waarom was er dan een centrale structuur voor een dergelijk gebouw
Oud 25 augustus 2006, 09:54   #2152
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een gebouw in elkaar valt komt het doordat de druk van boven te groot wordt; juist?
Wat is druk? Materie die wordt aangetrokken door de zwaartekracht...

u gebruikt vb 1 bar om uit te leggen dat een ondersteuning smelt; ik zeg gewoon dat op een ondersteuningsbalk wel meer zit dan 1 bar; of ben ik fout?

Zou het ook teveel gevraagt zijn woorden als "belachelijk" en "dom" in het vervolg achterwege te houden?
Ik had het over de temperatuur die nodig was om de Ti-Al legeringen te smelten en wanneer U op de hoogte bent dan is smelttemperatuur afhankelijk van de druk
Oud 25 augustus 2006, 09:55   #2153
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
tiens, nu is het opeens 1700 C. Ik dacht dat 800 genoeg was...?

In elk geval kan een verkoold lijk nog altijd geïndentificeerd worden zolang er een paar goede 'moleculen' worden teruggevonden.

Daarna, kan via een polymerase-kettingreactie voldoende materiaal bijgekweekt worden om te analyseren.
800°C is een minimumtemperatuur om te vervormen, 1700°C is de smelttemperatuur.

Verdampen daarentegen?
Oud 25 augustus 2006, 10:15   #2154
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik had het over de temperatuur die nodig was om de Ti-Al legeringen te smelten en wanneer U op de hoogte bent dan is smelttemperatuur afhankelijk van de druk
Neen maar teach me; waar zijn er ti-al legeringen?

In een vliegtuig ( hier wil ik de berekeningen wel eens maken) of op de constructie van een gebouw (hier wil ik samen met u ook wat berekeningen maken).

Druk alleen kan iets doen "smelten" ook; of vergis ik mij? (ik weet nog dat ik ooit een proef zag waar men een ijsblok in twee deelde alleen door middel van een gewichtje en een touwtje...)
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 10:15   #2155
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
indien correct, waarom was er dan een centrale structuur voor een dergelijk gebouw
Zal een link geven

http://www.911research.wtc7.net/wtc/...mccormick.html
Vorenus is offline  
Oud 25 augustus 2006, 10:37   #2156
largo_w

Standaard

Ach waarom niet:

een vliegtuig vliegt met een snelheid van 800 km/u (vriendelijk cijfer=222,222m/s) tegen een wand aan, klopt dit nog?
het vliegtuig wordt in 20 meter tot stilstand gebracht, klopt dit nog?
=>-11,11m/s² (negatieve versnelling of vertraging)
een boeing 747 weegt +- 300000kilo (vriendelijk cijfer)
=>druk=11,11*300000*20=66 666 000 pascal

Gaan we de temperatuur ook berekenen die vrijkomt? (wet van boyle pV=nRT) Ik zou wel willen maar dit wordt zeer moeilijk...

Dit is gewoon een grove schatting dus val mij niet aan als er een foutje in zit... kloppen mijn berekeningen?
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 12:04   #2157
largo_w

Standaard

Op de zevende dag ging god rusten...en hij zag dat het goed was...
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2006, 12:16   #2158
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen maar teach me; waar zijn er ti-al legeringen?

In een vliegtuig ( hier wil ik de berekeningen wel eens maken) of op de constructie van een gebouw (hier wil ik samen met u ook wat berekeningen maken).

Druk alleen kan iets doen "smelten" ook; of vergis ik mij? (ik weet nog dat ik ooit een proef zag waar men een ijsblok in twee deelde alleen door middel van een gewichtje en een touwtje...)
We kunnen er een boompje over opzetten maar we beschikken over veel te weinig gegevens én de complexiteit is veel te groot om dat hier op een akkefietje te berekenen.

Je hebt gelijk in verband met je blok ijs, de P*V/T is een constate, dus verhoog je de druk gedurende een minimum aan tijd (je koordje was ook niet op 2 seconden door het ijs gezakt) bij een constant volume (bij vaste materie wijzigt dit volume niet) dan stijgt de smelttemperatuur.

Maar je spreekt hier over water dat smelt bij 0°C en niet de TI-Al legeringen die veelvuldig in de vliegtuigbouw worden gebruikt (Bij veel motoronderdelen wordt gebruik gemaakt van Ti-Al (licht, redelijk buigzaam, niet bros, ...)) waarvan, afhankelijk van de soort legering de smelttemperatuur om en bij de 1700 °C ligt.

Dat is trouwens de reden waarom ik als grap de 1 Bar de eerste keer heb boven gehaald.
Oud 25 augustus 2006, 12:20   #2159
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach waarom niet:

een vliegtuig vliegt met een snelheid van 800 km/u (vriendelijk cijfer=222,222m/s) tegen een wand aan, klopt dit nog?
het vliegtuig wordt in 20 meter tot stilstand gebracht, klopt dit nog?
=>-11,11m/s² (negatieve versnelling of vertraging)
een boeing 747 weegt +- 300000kilo (vriendelijk cijfer)
=>druk=11,11*300000*20=66 666 000 pascal

Gaan we de temperatuur ook berekenen die vrijkomt? (wet van boyle pV=nRT) Ik zou wel willen maar dit wordt zeer moeilijk...

Dit is gewoon een grove schatting dus val mij niet aan als er een foutje in zit... kloppen mijn berekeningen?
Ik denk dat een aantal van uw cijfers met de haren getrokken zijn (300 ton voor een vliegtuig lijkt me een aantal factiren te veel van het goede) maar om een lang verhaal kort te maken: u hebt het hier over de druk die onstaat door de impact waar inderdaad de temperatuur zal beinvloed zal worden en maar geduren hele korte tijd van toepassing zijn, bij lage niet voldoende om 30 ton metaal en ander vaste stoffen te laten smelten.
Oud 25 augustus 2006, 12:21   #2160
largo_w

Standaard

Citaat:
We kunnen er een boompje over opzetten maar we beschikken over veel te weinig gegevens én de complexiteit is veel te groot om dat hier op een akkefietje te berekenen.

Je hebt gelijk in verband met je blok ijs, de P*V/T is een constate, dus verhoog je de druk gedurende een minimum aan tijd (je koordje was ook niet op 2 seconden door het ijs gezakt) bij een constant volume (bij vaste materie wijzigt dit volume niet) dan stijgt de smelttemperatuur.

Maar je spreekt hier over water dat smelt bij 0°C en niet de TI-Al legeringen die veelvuldig in de vliegtuigbouw worden gebruikt (Bij veel motoronderdelen wordt gebruik gemaakt van Ti-Al (licht, redelijk buigzaam, niet bros, ...)) waarvan, afhankelijk van de soort legering de smelttemperatuur om en bij de 1700 °C ligt.

Dat is trouwens de reden waarom ik als grap de 1 Bar de eerste keer heb boven gehaald.
Antwoord u in dit verband even op m'n heel grove berekeningen...

ps: grap zeer geslaagd; ik heb hem niet gesnopen en u heeft er mij voor dommerik moeten voor uitmaken...

Laatst gewijzigd door largo_w : 25 augustus 2006 om 12:29.
largo_w is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be