Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 19:52   #81
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een oorlog en terreur. Terreur dient voor wat het moet dienen: namelijk om te terroriseren.

Oorlog kan dienen om te terroriseren maar dat hoeft niet het geval te zijn. Het kan bij oorlog gaan om verovering van terrein of verdediging van belangen.
Roof en moord, roofmoord dus. Een Joe-van-Holbeekske, maar dan in het groot. In het enorm groot. De VS zijn niet hoger dan de twee moordenaars van Joe Van holsbeek.

Laatst gewijzigd door driewerf : 18 augustus 2006 om 19:53.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:04   #82
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Die site van jouw is verouderde info(maart 2001). Iets beter en nauwkeuriger googelen, maatje. En wat bedoel je met mijn verhaal dat niet klopt? Ik geef enkel droge cijfers zonder een verhaal.
Mijn heilig leger? En zij zijn begonnen? Je zit hier duidelijk een beetje te raaskallen. .
Ok,ok you make sense now. In maart 2001 waren er meer dan 200000 doden en nu zijn dat er nog maar minder dan 100000 ok.

Je zei:"De Bosnische moslims werden het meest geviseerd." Om dit te bewijzen haal je cijfers naar boven die fout zijn en ik geef je een site waarop je kan zien dat de bosnische moslims niet zo heilig waren als je dacht; dan zeg ik je dat je verhaal niet klopt! Ben ik fout?

Citaat:
Over domme opmerkingen gesproken..

Citaat:
Manneke? Allé dan, zal kik het manneke zijn. Wilde gij dan het vrouwke zijn?

Neen inderdaad dit was de zinnigste opmerking ooit wat wil je dat ik hierop zeg?

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat armoede en miserie de oorzaak zou zijn. Het extremisme en fundamentalisme zijn een gevolg van het imperialisme van de VS en vrienden..
Ik zeg je dat miserie en armoede de oorzaak zijn niet de VS (op de eerste plaats).

Citaat:
Materieel en militair zijn de moslims inderdaad de zwakkere. Veel andere opties om te strijden hebben ze dus niet..
Jawel er zijn altijd opties zoals "discuteren" of "negotiëren" het komt allemaal op hetzelfde neer; aan tafel gaan zitten. Alleen de zwakke slaat iemand anders de kop in voor een opmerking of een frustratie (niet voor wraak en verdediging pas op dit vind ik verschillend).

Citaat:
En al die dode burgers in Bosnië, Irak, Afghanistan en Tsjetsjenië waren ook allemaal dikke criminelen? Maar wacht even, dat noemen ze vandaag de dag collateral damage..
Eerst en vooral er is enkel sprake van collateral damage als de schade gelijk is aan beide kanten.

Neen niet al die mensen van de landen die je opsomde waren criminelen, sommigen wel! Je spreekt hier over soldaten ik over grotendeels burgers.

Citaat:
Dan mag jij daar ook eens mee beginnen.
Dat doe ik maar jij spreekt nog altijd uren in de wind!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 06:22   #83
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Allez vriend, kunt u niet kort zeggen wat er mis is? Want ik denk niet dat ik lesjes te krijgen heb in die materie... Alleszins niet in die tekst die je opgeeft.
?
Ik ga niet copy pasten, maar enkele relevante zinnen krijg je hier 'op aanvraag'
"
4.3. Al-Andaloes

De veelgeroemde "islamitische tolerantie" was een relatie van steile ongelijkheid en geïnstitutionalizeerde afpersing. Bovendien heeft zelfs deze zeer voorwaardelijke tolerantie niet altijd gegolden.Het doorgeven en ontwikkelen van het antieke ideeëngoed gebeurde niet dankzij maar ondanks de islam.
...
De opstand van de islam-afvallige Ibn Hafsoen in 880 vond opnieuw veel steun bij de christelijke volksmassa en doofde pas uit na vijftig jaar. Blijkbaar waren de christenen toch niet zo tevreden met hun statuut in de islamitische samenleving, en dat in een tijd waarin hardvochtige heersers doorgaans als een onvermijdelijk feit des levens aanvaard werden.
...
De mythe van het tolerante Al-Andaloes is niet zonder konkreet politiek belang. Zij is niet alleen het glijmiddel om de islam in het algemeen aanvaardbaar te maken,
...
Hij vergeet daarbij terloops eventjes dat het christendom al vóór de islam in Spanje leefde, dat juist de moslim-heerschappij een met geweld opgelegde bezetting was, en dat op basis van dit soort historische gebiedsaanspraken de meeste islamitische gebieden zouden moeten teruggegeven worden (b.v. het Armeense noordoosten en de Griekse westkust van Turkije, die pas in 1915-24 op uiterst bloedige wijze verturkst zijn).
4.4. Slavernij

De erfenis van Al-Andaloes die het meeste mensenlevens beïnvloed (en verwoest) heeft, is wel de koloniale slavernij. Talloze christelijke bewoners van en reizigers in het Middellandse Zeegebied zijn in de loop der eeuwen door moslims ontvoerd en tot slaaf gemaakt; er was in Europa dan ook een hele industrie van opsporing en vrijkoping van slaven in "Barbarije".
...
"
Vwalla. En dit alleen uit deze enkele link.
Tevreden?

Laatst gewijzigd door stab : 20 augustus 2006 om 06:24.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 06:12   #84
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Effe uppen.

Laatst gewijzigd door stab : 24 augustus 2006 om 06:13.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 09:21   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klonk misschien sarcastisch, maar iets in mijn intuïtie zegt me dat dat uur steeds dichterbij komt. Zoals het er nu aan toe gaat kan dat toch geen tien jaar meer duren hé.

De oorlog in Libanon was een voorsmaakje denk ik.
Een proefstukje dat eerder mislukt. Hezbollah is niet verslagen en wordt de held-martelaar bij de plaatselijke bevolking, terroristen worden strijders voor het vaderland.
Het is trouwens opvallend dat de Hezbollah preciezer te werk ging dan Israël. De meeste gesneuvelden van de Hezbollah waren soldaten, de meeste gesneuvelden van de Israëlische bombardementen waren onschuldige burgers.
Denkt u dat Israël en de VS deze strategie moeten verder zetten ?
Straks worden die Islamieten nog verstandiger dan wij........
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:32   #86
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
?
De veelgeroemde "islamitische tolerantie" was een relatie van steile ongelijkheid en geïnstitutionalizeerde afpersing.
Absoluut, en daarmee waren de islamieten nog altijd toleranter dan de toenmalige westerse maatschappij. In vergelijking met de hedendaagse maatschappij doet de toenmalige islam natuurlijk onder, maar dat was hier ook het punt niet...

Citaat:
Bovendien heeft zelfs deze zeer voorwaardelijke tolerantie niet altijd gegolden.
Dat klopt, onder de Almohaden kregen de joden het knap lastig.

Citaat:
Het doorgeven en ontwikkelen van het antieke ideeëngoed gebeurde niet dankzij maar ondanks de islam.
Hoe moet je dat interpreteren? Voor zover ik weet werden werken van o.a. Aristoteles gekopieerd en overgedragen naar het westen door mensen als Averroes, in tijden dat wij die werken als heidens beschouwden.

Dit vraagt dus om weer meer uitleg...

Citaat:
Blijkbaar waren de christenen toch niet zo tevreden met hun statuut in de islamitische samenleving, en dat in een tijd waarin hardvochtige heersers doorgaans als een onvermijdelijk feit des levens aanvaard werden.
Uiteraard hadden de christenen liever een christelijk bestuur dan een islamitisch. Wat zou jij doen?

Ga je echter kijken bij groepen die geen echte machtspartij vormden zoals de joden, dan verkozen die de islamistische bezetting. En met reden: reeds in 1492 werden alle Sefardische joden verbannen uit Spanje. Later ook de morisco's (ah ja, want ze werden verplicht te bekeren), maar dat had natuurlijk veel te maken met hun collaboratie met de islamitische piraterij...

Citaat:
De mythe van het tolerante Al-Andaloes is niet zonder konkreet politiek belang. Zij is niet alleen het glijmiddel om de islam in het algemeen aanvaardbaar te maken,
Nonsens! De hedendaagse islam is op geen enkele wijze te vergelijken met de toenmalige, net zoals onze hedendaagse cultuur zich niet meer hoeft te schamen om heksenverbrandingen etc...

Citaat:
De erfenis van Al-Andaloes die het meeste mensenlevens beïnvloed (en verwoest) heeft, is wel de koloniale slavernij. Talloze christelijke bewoners van en reizigers in het Middellandse Zeegebied zijn in de loop der eeuwen door moslims ontvoerd en tot slaaf gemaakt; er was in Europa dan ook een hele industrie van opsporing en vrijkoping van slaven in "Barbarije".
Tja, de negerslaven in Amerika uit onze hoogstaande cultuur van de 19e eeuw niet te na gesproken hebben wij daarin lessen te geven

Citaat:
Vwalla. En dit alleen uit deze enkele link.
Tevreden?
Tja, dat overtuigt natuurlijk enkel rabiate islamhaters. Niet dus. Bovendien wordt dit teveel gezien vanuit onze hedendaagse maatschappij zoals ik reeds omschreef.

Het was dus wel degelijk in die tekst wat je bedoelde, maar ik vond die zaken zo onovertuigend dat ik het echt niet zag...
Oud 24 augustus 2006, 15:43   #87
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Tevreden?
Ik ben alleszins tevreden over het feit dat u hier het debat niet ontloopt zoals sommige belgicisten wel plegen te doen als ze in de knoop zitten met hun eigen woorden. U bent alleszins een waardige gesprekspartner (slijm slijm)
Oud 24 augustus 2006, 15:51   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Een proefstukje dat eerder mislukt. Hezbollah is niet verslagen en wordt de held-martelaar bij de plaatselijke bevolking, terroristen worden strijders voor het vaderland.
Het is trouwens opvallend dat de Hezbollah preciezer te werk ging dan Israël. De meeste gesneuvelden van de Hezbollah waren soldaten, de meeste gesneuvelden van de Israëlische bombardementen waren onschuldige burgers.
Denkt u dat Israël en de VS deze strategie moeten verder zetten ?
Straks worden die Islamieten nog verstandiger dan wij........
een martelaar ben je maar als je dood bent!
Laten we lafheid en intelligentie niet door elkaar halen!
Natuurlijk zijn geen soldaten gestorven bij Hesbollah; ze heeft geen soldaten!

De Vs. en Israël moeten ferm nadenken voor ze nog een arabisch land aanvallen; dit is een zeer gevaarlijk spelletje. Maar als ze het toch doen kunnen ze dat best met massaal grondtroepen te sturen; man tegen man zullen de Amerikanen het wel winnen; dit zou wel EEENOORM veel doden vragen.
Oud 24 augustus 2006, 17:44   #89
marjan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat is zeker waar. Vooral dat in de besproken periode de Arabische wereld ver vooruit was op onze wereld (kwa wetenschap).

Maar het is het fundamentalisme dat ze NU nog grotendeels uitmaakt en je mag niet en kan niet zeggen dat je dat moet vergeten.

De Arabische wereld was helemaal NIETvoorop. Behalve het getal 0 heeft de Arabische 'cultuur' NIETS voortgebracht. Alle wetenschap (sterrenkunde, wiskunde, filosofie) die aan de Arabische wereld wordt toegeschreven, komt niet uit Arabië, maar uit CENTRAAL-AZIE, dat door de Arabische islamitische legers is veroverd. Daarbij werden alle bestaande godsdiensten vernietigd en vervangen door de islam. De Arabieren, gebruikten de Aziatische geleerden uit deze periode en ZOWAT alles wat de islam toen aan verlichting heeft voortgebracht kwam van de oorspronkelijke bewoners van Centraal-Azie, vaak joden (Perzië, Oezbekistan, Kazachstan, Kirgistan..)

De uitvinder van de Algebra komt uit Buchara (Oezbekistan), ook geneesheer, filosoof, geleerde, Avecinna, komt uit Buchara. Aan deze verlichte periode (10 de eeuw) kwam een einde toen de extreemrechtse orthodoxe, verstarde moslimpotentaten het terug voor het zeggen kregen (verlichte geesten lieten vermoorden) en alles verstarde en verroestte tot op heden..... Jammer gnoeg is deze verstarde, vastgeroest 'islam' de meest voorkomende stroming in onze contreien, wat op termijn nog de nodige problemen, strubbelingen en conflicten zal voortbrengen.

Laatst gewijzigd door marjan : 24 augustus 2006 om 17:59.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 10:52   #90
marjan
Burgemeester

Standaard

Dat in Andalousië ten tijde van de islamitische overheersing joden, christenen en moslims vreedzaam samenleefden is een mythe. Joden en christenen waren er dhimmi's, minderwaardige tweederangsburgers. De christenen kwamen in opstand tegen de islamitische heersers die hen discrimineerden en gooiden het dictatoriale islamitische juk van zich af.

In Marokko staat in de grondwet ingeschreven dat het verboden is om zich tot een andere godsdienst te bekeren of om te verklaren dat men de islam heeft verlaten. Een tijd geleden werden in Marrakech een aantal mensen opgepakt omdat ze zich in het geheim hadden bekeerd tot het christendom. Ze werden opgesloten in de gevangenis.
In de 7de eeuw waren er in Marokko een aantal christelijke gemeenten. Maar vanaf de 7de eeuw bracht Bennafi er met het zwaard de islam binnen en was het afgelopen met het christendom in Noord-Afrika.

In een islamitisch bestel geldt voor niet-moslims (joden en christenen) het statuut van dhimmi. Dhimmi's zijn onderworpen aan een aantal discriminaties (die niet altijd aldus worden toegepast): In Andalousië moesten ze een bijzondere belasting betalen (jizaya) voor het verkrijgen van veiligheid en bescherming, ze mochten geen wapens dragen, ze mogen geen openbare functies bekleden (want een moslim mag geen bevelen krijgen van een christen of jood), ze moesten zich vestimentair onderscheiden van moslims, de beruchte (nazi) JODENSTER vindt hier haar oorsprong.

Het islamitische Andalousië betekende geenszins een vreedzame samenleving tussen moslims, christenen en joden, gezien joden en christenen waren onderworpen aan de islamitische wetten en de bijhorende discriminatie van andersdenkenden. Het project van de onwetende, naïve Chantal Pauwels in Antwerpen, Cordoba aan de Schelde, is dan ook een doodgeboren kind en een belediging aan het adres van niet-moslims.

Andersdenkenden (niet-moslims) worden verondersteld te zullen branden in de hel (koranvers 18.29 al-Kahf: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil. Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijke de rustbank."

In Turkije worden Assyrische christenen nog steeds vervolgd. In Turkije wordt iemand die zich tot een andere godsdienst dan de islam bekeert, opgesloten in de gevangenis: momenteel zitten er verschillende ex-moslims die zich bekeerden tot het christendom in de gevangenis. In Antwerpen woont een hele gemeenschap Assyrische christenen uit Turkije die halverwege de jaren '90 werd verdreven uit het dorp Yaramis. Assyrische christenen uit Turkije wonen nu overal verspreid in West-Europa. Van deze uitdrijving van christenen uit Turkije zijn door Amnesty International rapporten opgemaakt. Het laatste seminarie in Turkije werd enkele jaren geleden gesloten, zodat het christendom er op termijn wellicht volledig zal verdwijnen, zoals de patriarch vreest. Wat er nog rest van het christendom, de orthodoxe kerk, bezit geen rechtsperoonlijkheid. Nochtans werden in Turkije (Efeze, Antioche, Constantinopel), de eerste christelijke gemeenschappen gesticht (Paulus), waarvan men nu nog enkel de ruïnes kan bezichtigen.

In Iran wordt heden de kleine minderheid van Assyrische christenen gediscrimineerd. De Assyrische christenen vormen er samen met Armeniërs en Zorostrianen (de oorspronkelije godsdienst voor de komst van de islam) de christelijke minderheid van het land. In Iran is een christen een ongelovige die nooit baas mag zijn van een gelovige moslim in de werksfeer, daarom zijn er weinig of geen Assyriërs werkzaam bij de overheid . Ook onderwijs- en gezondheidsinstellingen zijn taboe voor christenen. Er werken geen christelijke Assyriërs bij de politie, in het leger, als rechter of als piloot. Het gevolg van de islamitische politiek is dat hoog opgeleide Assyriërs geen werk vinden en vaak genoegen moeten nemen met jobs onder hun niveau. De 33-jarige Assyrische econome Ishtar uit Urmina ziet voor zichzelf maar twee mogelijkheden: "We kunnen genoegen nemen met een onderbetaalde job of het land verlaten. Vaak worden we door werkgevers om onduidelijke reden afgewezen en in sommige gevallen wordt het hardop gezegd: 'uw christelijke geloof is een probleem'."

Naast de discriminaties op het werk bestaan er nog tal van andere discriminaties, die het leven van christenen in Iran bijna onmogelijk maken. Zo moeten christenen die bij een auto-ongeval betrokken raken, meer betalen dan moslims. Ook de boeren in de provincie Urmira, waar een deel van de Assyrische christenen van oudsher woont, ondervinden veel last van discriminaties. Islamitische groothandels kopen hun producten niet, waardoor hun oogst kapot gaat. Met de komst van de nieuwe conservatieve president hebben de christenen hun laatste hoop verloren en de politie die de kledingvoorschriften controleert is nu veel actiever. De politie bezoekt winkels om niet-moslims te waarschuwen om de kledingvooschriften (ook niet-moslim vrouwen moeten zich sluieren) streng na te leven. (Ook in sommige wijken in Brussel is reeds zo een mutawa actief, die erop toeziet dat vrouwen die in winkels werken wel strict islamitisch zijn gekleed en erop toeziet dat er geen alcohol wordt verkocht.) Duizenden christenen hebben Iran reeds verlaten en weken uit naar VS, Canada of Australië.

Laatst gewijzigd door marjan : 25 augustus 2006 om 10:58.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 16:58   #91
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk eigenlijk liever naar de toekomst. Wordt de mooie religie van de profeet (vrede zij met hem) nu al dan niet opgekuischt en wanneer.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 18:18   #92
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik kijk eigenlijk liever naar de toekomst. Wordt de mooie religie van de profeet (vrede zij met hem) nu al dan niet opgekuischt en wanneer.
Volgens ying yang (uw avatar) moet er altijd één slecht en één goed zijn niet?
Oud 25 augustus 2006, 19:58   #93
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens ying yang (uw avatar) moet er altijd één slecht en één goed zijn niet?
Wat heeft dat nu weer met de vraagstelling van dit topic te maken?
Oud 25 augustus 2006, 20:44   #94
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam wordt inderdaad opgekuischt wanneer Kerstmis en Pasen op één dag vallen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 25 augustus 2006 om 20:48.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 20:46   #95
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat nu weer met de vraagstelling van dit topic te maken?
Islam op zich is een zeer goede zaak (sober, gedachtenvol en ethisch)! Fundamentalisme daarintegen is een kracht voor het slechte (gevaarlijk, gek en onstabiel zeg maar...explosief).

Is het zo niet met alles?
Oud 25 augustus 2006, 20:51   #96
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De islam wordt inderdaad opgekuischt wanneer Kerstmis en Pasen op één dag vallen.
Kan voor gezorgd worden denk ik.
Oud 25 augustus 2006, 20:52   #97
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Islam op zich is een zeer goede zaak (sober, gedachtenvol en ethisch)! Fundamentalisme daarintegen is een kracht voor het slechte (gevaarlijk, gek en onstabiel zeg maar...explosief).

Is het zo niet met alles?
Hoe kan de zuivere reine islam nu slechter zijn dan "de islam op zich"???
Oud 25 augustus 2006, 20:56   #98
largo_w

Standaard

Citaat:
Hoe kan de zuivere reine islam nu slechter zijn dan "de islam op zich"???
Ga je je blindelings linken aan een tekst of een boek dan wordt je een lopend gevaarte; je acties worden immoreel en je denken wordt heel sterk geminimaliseerd (let wel ik gebruik fundamentalisten maar lees extremisten deze vallen in dit geval vaak samen). Waarom dit slechter is dan een gewone islam volger die wel andere zaken heeft in zijn leven dan deze laatste lijkt voor mij logisch.
Oud 25 augustus 2006, 21:01   #99
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je je blindelings linken aan een tekst of een boek dan wordt je een lopend gevaarte; je acties worden immoreel en je denken wordt heel sterk geminimaliseerd (let wel ik gebruik fundamentalisten maar lees extremisten deze vallen in dit geval vaak samen). Waarom dit slechter is dan een gewone islam volger die wel andere zaken heeft in zijn leven dan deze laatste lijkt voor mij logisch.
De koran is voor ELKE moslim het eeuwig ware en onveranderlijke woord van God. Geen enkele moslim zal mij tegenspreken wat dit betreft. Zoek ze maar, je zal ze niet vinden.

De islam is dus per definitie fundamentalistisch.
Oud 25 augustus 2006, 21:07   #100
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan voor gezorgd worden denk ik.
De geboorte en verrijzenis van Jezus op één dag? Of dacht je dat Kerstmis "cadeautjes krijgen" en Pasen "paaseitjes krijgen" betekende?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be