Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2006, 23:22   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
terwijl de islam zich op een vredige wijze heeft verspreid.

De profeet (moge hij in vrede rusten) heeft alleen oorlog gevoerd met de arabische stammen, en dat waren de vijanden van de profeet (moge hij in vrede rusten). Zelf nadat ze verslagen waren, werden ze niet gedwongen om zich tot de islam te bekeren, ze deden het uiteindelijk vrijwillig en dat gold ook voor de andere volkeren die zich tot de islam bekeerden.

En volgens mij zijn het nu christenen die de islamistische wereld binnen vallen of ben ik nou helemaal gek geworden .

Dit is wat ik bedoel met, jullie zijn heer en meester met het meten met twee maatstaven...........................
U bent inderdaad ofwel gek ofwel een ordinaire leugenaar. De Islam werd zo goed als uitsluitend (behalve Z-O-Azië) met geweld verspreid.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 03:06   #22
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de kruistochten gingen christen onschuldige moslims afslachten, dus sorry, maar nee dat was geen verdedigingsstrijd.

Tijdens de inquisitie werden alle mensen vermoord die het niet eens waren met de katholieke kerk, dus nogmaals sorry, maar nee dat was geen verdediginsstrijd.

Wat ik jullie hier duidelijk wil maken, is dat in het verleden (en het gebeurt nog steeds) mensen heel vaak geloof als een excuse hebben gebruikt om te kunnen roven en plunderen.

Dus voor jullie hier een oordeel gaan vellen over iemand anders, kijk maar eerst goed in de spiegel en ga maar jullie eigen geschiedenis bestuderen.

ik ben het eens met jou

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 27 augustus 2006 om 03:06.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 03:11   #23
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet dat zullen ze tog niet doen...........
of anders
een agressieve vers over terreur en geweld uit Bijbel halen ...
dat doen zij ook niet ...
Oud 27 augustus 2006, 03:14   #24
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U bent inderdaad ofwel gek ofwel een ordinaire leugenaar. De Islam werd zo goed als uitsluitend (behalve Z-O-Azië) met geweld verspreid.
Inderdaad. Maar ja. Braveheart is moslim vandaar dat hij aan zijn eigen leugens geloof hecht anders zou hij geen moslim meer zijn.
Oud 27 augustus 2006, 03:14   #25
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is er fout aan beste vriend.

Het christendom heeft zich met geweld verspreid. Mensen werden vroeger gedwongen om zich te bekeren (kijk maar na de meeste afrikaanse landen en zuid-amerikaanse landen), terwijl de islam zich op een vredige wijze heeft verspreid.

De profeet (moge hij in vrede rusten) heeft alleen oorlog gevoerd met de arabische stammen, en dat waren de vijanden van de profeet (moge hij in vrede rusten). Zelf nadat ze verslagen waren, werden ze niet gedwongen om zich tot de islam te bekeren, ze deden het uiteindelijk vrijwillig en dat gold ook voor de andere volkeren die zich tot de islam bekeerden.

En volgens mij zijn het nu christenen die de islamistische wereld binnen vallen of ben ik nou helemaal gek geworden .

Dit is wat ik bedoel met, jullie zijn heer en meester met het meten met twee maatstaven...........................
ga gewoon iemand uit Marokko, Algerije of Tunisië vragen wie hun land heeft veroeverd ..
Arabieren (om islam te verspreiden) of Frankrijk ??
doet dat maar..
je zult het antwoord krijgen ... ga naar een ouwe man uit Borgerhout ofzo .. en zeg wat zijn vooouders hierover vertellen .

ik denk misschien uit Bijbel ofzo..
je leest in Exodus:

"He who sacrificeth unto any god, save unto the Lord only, he shall be utterly destroyed." If this commandment is obeyed, then the four billion people who do not believe in the biblical god must be killed. 22:20

maar het is wel positief bedoeld he.. de mensen haden da mischien verkeerd begrepen ofzo...

groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 27 augustus 2006 om 03:17.
Oud 27 augustus 2006, 03:16   #26
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
ga gewoon iemand uit Marokko, Algerije of Tunisië vragen wie hun land heeft veroeverd ..
Arabieren (om islam te verspreiden) of Frankrijk ??
doet dat maar..
je zult het antwoord krijgen ... ga naar een ouwe man uit Borgerhout ofzo .. en zeg wat zijn vooouders hierover vertellen .

groetjes
Ga het ginder eens aan de weinig overgebleven niet-moslims vragen. Ga het ook eens aan de Hindoes in India vragen. Vraag het eens aan de christenen in Libanon en aan die in Egypte.

Laatst gewijzigd door smiley : 27 augustus 2006 om 03:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 03:19   #27
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
inderdaad dat is waar .. hij stond alleen met oproep naar het geloof "Overgave aan de wil van de enige God" ..
en alle arabieren waren tegen hem .. allemaal ..
maar goed ...
de geschiedenis van zijn oproep staat in mijn ondertekening (Mohammed de profeet)

hier klikken en lezen

met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 27 augustus 2006 om 03:20.
Oud 27 augustus 2006, 03:25   #28
smiley

Standaard

Citaat:
inderdaad dat is waar .. hij stond alleen met oproep naar het geloof "Overgave aan de wil van de enige God" ..
maar goed ...
de geschiedenis van zijn oproep staat in mijn ondertekening (Mohammed de profeet)

hier klikken en lezen

met vriendelijke groeten

Die crimineel (rover plunderaar verkrachter slavendrijver moordenaar) van een mislukte profeet voerde niet alleen raids (aanvallen) uit tegen Arabische en Joodse stammen maar hij heeft ook de eerste aanval tegen byzantuim ondernomen. Die eerste aanval werd door het Byzantynse leger afgeslagen. Een paar jaar later kwamen de islamitische horden echter terug om hun 'verdediginsoorlogen' plunder en rooftochten verder te zetten tot in Europa en aan de andere kant India. De Turken bekeerden zich gewillig tot de islam omdat dit zeer goed in hun kraam pasten. Zij waren immers ook rovers en plunderaars die de oorlogsbuit bezongen.

Laatst gewijzigd door smiley : 27 augustus 2006 om 03:28.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 03:36   #29
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het christendom heeft zich met geweld verspreid. Mensen werden vroeger gedwongen om zich te bekeren (kijk maar na de meeste afrikaanse landen en zuid-amerikaanse landen), terwijl de islam zich op een vredige wijze heeft verspreid.
inderdaad ..
Afrika is veroeverd en leeg gezonden ..
en tot de dag van vandaag worden er burger oorlogen uitgevoerd, in plaats om deze mensen te gaan helpen, fabriceren zij wappens en exporteren naar Afrika om elkaar af te maken:
Congo, Sira Lion, Guinië, ... etc

groetjes
Oud 27 augustus 2006, 08:49   #30
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Indien het christendom vanuit de islamitische benadering zou handelen, zou het zichzelf verloochenen en dus helemaal niets heroveren voor het christendom.

Christenen bekijken de wereld en handelen vanuit een christelijke benadering. En volgens de verklaring over de godsdienstvrijheid Dignitatis humanae heeft niemand (dus ook geen christen) het recht om anderen te beletten om hun godsdienst te beleven, en om anderen een bepaalde godsdienstbeleving tegen hun wil op te dringen.
Dit is er fout aan beste vriend.

Op sommige plaatsen heeft het christendom zich tijdens bepaalde periodes inderdaad met geweld verspreid. Dat heb ik ook niet ontkent.

Maar mijn stellingen dat het christendom zichzelf zou verloochenen indien het vanuit de islamitische benadering zou handelen, is waar. Want indien het christendom dat toch doet, zou het de islam zijn.
En wat ik er in mijn bericht over Dignitatis humanae schreef, is ook waar. Als u mij niet gelooft, lees het document dan gerust zelf.

Als de islam zich op vredige wijze heeft verspreid, hoe verklaart u dan de militaire expansie van het theocratische Arabische rijk in het midden van de 7de eeuw?

Citaat:
Hebben de kaliefen die Mohammed opvolgden zich dan ook verdedigd toen ze Damascus, Jeruzalem, Perzië, Egypte, ... veroverden?

Citaat:
Wat bedoelt u hier precies met de islamitische wereld? Irak? het Midden-Oosten in het algemeen? Of hebt u het over Afghanistan, waar men Abdul Rahman ter dood wilde veroordelen omdat hij zich tot het christendom had bekeerd?

Citaat:
Ik dacht nochtans dat mijn standpunt éénduidig was:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Niemand (geen christenen en ook geen moslims) heeft het recht om grond van een ander te stelen/te veroveren.
Iedereen (zowel christenen als moslims) heeft het recht om zijn eigen grond te verdedigen tegen verovering.
Ik geloof heel sterk in godsdienstvrijheid, en ik zal nooit een moslim aanvallen (noch fysiek, noch verbaal) omwille van zijn geloof. Maar het stoort mij verschrikkelijk wanneer gelovigen (of het nu christenen, moslims, boeddhisten of wat dan ook zijn) de fouten die in naam van hun geloof gebeurd zijn niet willen/durven toegeven.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 27 augustus 2006 om 08:53.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 09:19   #31
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de kruistochten gingen christen onschuldige moslims afslachten, dus sorry, maar nee dat was geen verdedigingsstrijd.

Tijdens de inquisitie werden alle mensen vermoord die het niet eens waren met de katholieke kerk, dus nogmaals sorry, maar nee dat was geen verdediginsstrijd.

Wat ik jullie hier duidelijk wil maken, is dat in het verleden (en het gebeurt nog steeds) mensen heel vaak geloof als een excuse hebben gebruikt om te kunnen roven en plunderen.

Dus voor jullie hier een oordeel gaan vellen over iemand anders, kijk maar eerst goed in de spiegel en ga maar jullie eigen geschiedenis bestuderen.
Ik vel geen oordeel, ik zeg enkel "stel dat de christenen nu eens de denkwijze van de Nobele Qoraan en van de profeet (vrede zij met hem) zouden volgen. Wat zouden ze dan mogen doen met het terrein dat ze verloren hebben op de moslims?

Wat het uitmoorden van de arme onschuldige moslims in de Oriënt betreft, denk ik dat ze zich gespiegeld hebben aan wat de profeet zo'n kleine 400 jaar eerder deed in Arabië met de Joden, dus daar past ook geen verontwaardiging maar eerder bescheidenheid.

BTW de inquisitie was een zuiver interne zaak en had niets vandoen met een verdedigingsoorlog naarbuiten toe.

En ja, het is heel heel waar dat in het verleden en ook nu mensen geloof als een excuus hebben aangewend om te kunnen roven plunderen. Maar Mohammed schreef een heel hoofdstuk over de oorlogsbuit, Al Anfaal. En Jezus zei daar niks over. Integendeel, die was nog strenger wat de 10 geboden betreft dan de joden. Het was wel ne masochist die zei dat ge u maar moest laten afmotten (PC). Maar wat als de christenen nu ook eens aan een denkwijze zoals in Al Anfaal staat beginnen te denken? Dan zouden ze toch heel Noord Afrika en het Midden Oosten terug voor de goed zaak kunnen/mogen/moeten veroveren? Niet?

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 27 augustus 2006 om 09:22.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 09:24   #32
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
En de verovering van Europa dan? Die gebeurt toch vrijwel geweldloos? Brussel is toch zonder slag of stoot ingenomen? Ze werden in tegendeel door grote delen van de bevolking als "bevrijders" onthaald.
Oud 27 augustus 2006, 09:30   #33
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
maar goed ...

hier klikken en lezen

met vriendelijke groeten
Ja maar zeg...

Nu doede mij toch twijfele ze. Als Mohammed (vrede zij met hem) geen enkele backing had in Arabië... Dan was hij toch niet echt een democraat he? Dan wil dat zeggen dat hij met dwang de islam in Arabië heeft moeten opleggen...

Zou wel eens kunnen, want die beelden in de Kaaba zijn ook niet vanzelf uiteengevallen, Allah had daarvoor de kracht niet en moest dit uitbesteden aan de profeet (vrede zij met hem) die de klus voor de Allergrootste eigenhandig diende te klaren.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 27 augustus 2006 om 09:32.
Oud 28 augustus 2006, 16:20   #34
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:

De islam heeft zich door handel verspreid, ga het maar opzoeken vriend.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 16:36   #35
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik vel geen oordeel, ik zeg enkel "stel dat de christenen nu eens de denkwijze van de Nobele Qoraan en van de profeet (vrede zij met hem) zouden volgen. Wat zouden ze dan mogen doen met het terrein dat ze verloren hebben op de moslims?

Wat het uitmoorden van de arme onschuldige moslims in de Oriënt betreft, denk ik dat ze zich gespiegeld hebben aan wat de profeet zo'n kleine 400 jaar eerder deed in Arabië met de Joden, dus daar past ook geen verontwaardiging maar eerder bescheidenheid.
Dit is wat ik bedoel met jullie hebben geen verstand van de zaak, en tog doen jullie jullie mond open.

Over welke profeet heb je het hier? Het kan tog niet de profeet Mohammed zijn (vrede zij met hem)? Want volgens mij leefde de profeet (vrede zij met hem) meer dan 1400 jaar geleden en niet 400.

En wat deed hij met de Joden in Arabie?
Je wilt me hier tog niet vertellen dat hij joden heeft zitten vermoorden? Zo jah, waar zijn jouw bewijzen voor dit?

Wat ik hier op deze forum tot nu toe duidelijk heb willen maken, is dat mensen tot de geweldadigste dingen in staat zijn of ze nou christenen, moslims, joden of ongelovigen zijn. Heel veel mensen op deze forum proberen hier een beeld van de moslims te schilderen die vol met leugens en onwaarheden zit. Dit zegt meer over jullie dan over de moslims en de islam die jullie proberen aan te vallen. De islam heeft grotere, slimmere en sterkere vijanden overleefd dan jullie. Ongeacht wat jullie hier zeggen of wat jullie hier op deze forum doen, dat zul tog de feiten en het verleden niet veranderen, en het zal ook het feit dat islam de snelst groeiende geloof in wereld is niet veranderen..............................Ik weet dat dit een enge gedachte voor jullie is.......................................
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 17:08   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Braveheart: weet jij echt niks van het feit dat Mohammed eigenhandig zo'n 600 joden van de stam van Bani Quraytha onthoofd heeft? Dat is nochtans de eerst gekende genocide op joden.

zie voor het verhaal: http://answering-islam.org/Muhammad/...za/treaty.html
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 21:03   #37
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u ontkent dat Syrië, Palestina, Egypte, Perzië, ... door het theocratische Arabische rijk zijn veroverd?
Oud 28 augustus 2006, 21:18   #38
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is wat ik bedoel met jullie hebben geen verstand van de zaak, en tog doen jullie jullie mond open.

Over welke profeet heb je het hier? Het kan tog niet de profeet Mohammed zijn (vrede zij met hem)? Want volgens mij leefde de profeet (vrede zij met hem) meer dan 1400 jaar geleden en niet 400.

En wat deed hij met de Joden in Arabie?
Je wilt me hier tog niet vertellen dat hij joden heeft zitten vermoorden? Zo jah, waar zijn jouw bewijzen voor dit?

Wat ik hier op deze forum tot nu toe duidelijk heb willen maken, is dat mensen tot de geweldadigste dingen in staat zijn of ze nou christenen, moslims, joden of ongelovigen zijn. Heel veel mensen op deze forum proberen hier een beeld van de moslims te schilderen die vol met leugens en onwaarheden zit. Dit zegt meer over jullie dan over de moslims en de islam die jullie proberen aan te vallen. De islam heeft grotere, slimmere en sterkere vijanden overleefd dan jullie. Ongeacht wat jullie hier zeggen of wat jullie hier op deze forum doen, dat zul tog de feiten en het verleden niet veranderen, en het zal ook het feit dat islam de snelst groeiende geloof in wereld is niet veranderen..............................Ik weet dat dit een enge gedachte voor jullie is.......................................
Kijk, ik probeer hierop te reageren:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Braveheart [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Als ik het goed heb hadden de kruistochten toch plaats een kleine 400 jaar nadat de profeet (vrede zij met hem) de Joden in Arabië aan zijn nobele degen rijgde?
Oud 29 augustus 2006, 13:11   #39
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik moet dus concluderen dat u gewoon een leugenaar bent.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 17:56   #40
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Braveheart
klopt !!!

Frankrijk en Spanje hebben Marokko veroeverd .. en veel mensen gedwongen om hun geloof te verlaten, maar het is niet gelukt .. want islam is een grote berg, te moeilijk om die berg te verslaan ..

(dit is wat de oude mannen in Marokko nog steeds vertellen, zij vertellen ons nooit iets over Arabieren die Islam naar Marokko hebben gebracht .. nooit, geen oorlog ... geen geweld .. geen niets .. maar over Frankrijk en Spanje .. )

Frankrijk >> Marokko, Algerije, Tunisë en Egypte ..
England >> Irak, Syrië, Egypte, Palastina .. etc
Italië >> Libië ..
Spanje >> Marokko ..
Nederland >> Indonisë ..

België altyd braaf geweest..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 augustus 2006 om 17:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be