![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel merkwaardig voor een Islamitische Belg: een katholiek opperhoofd wordt zelfs vaak door de eigen aanhang niet geloofd.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() We kennen dat beleid al 50 jaar. Dat beleid heeft gezorgd voor een inquisitei centrum( remmeber D'hont), voor een lakse justitie, voor betonnering van gewesten en het verlies van brussel, tot totale vervreedming in gorte delen van de steden, tot wetteloosheid en tot miljardentransfers van vlaanderen naar wallonie ( waar de tsjeven nooit aan willen raken , want dan raak je echt aan belgie). Op ALLE niveau's buiten het federale nemen ze nu al deel aan de macht. Ze amken nergens het verschil en ze hebben het ook nooit gedaan. Ze spreken met gespleten tong. En ze handelen volegsn het credo "vlaams praten en belgisch handelen". Maar in werkelijkheid gaat het om de meest royalistsiche partij die steeds de belangen van het koningshuis en dus belgie verdedigt heeft. Ze hebben trouwens NU op het vlaamse en brusselse niveau genoge hefbomen in handen om iets te betekenen voor vlaanderen. Het VB kan idd een rechtlijnige oppositie voeren. Omdat wij niet denken in termen van belgische macht en hoe er terug aan mogen deel te nemen. belgische macht moet dienen om Belgie op te heffen. En niet om er voor te zorgen dat we binnen 175 jaar 350 jaar belgie kunnen vieren. Di Rupo is overigens helemaal niet geschokt door de uitspraken bij Leterme... hij zei:" men wil om met Leterme samen te werken is nog steeds aanwezig... ". Hij weet dat het bij de show hoort. En dat de cdenv stemmen nodig heeft om samen met hem rooms-rood te vormen. Want Di Rupo heeft niet voor niets de MR uit de regionale regering gezet. Rooms-Rood was veel stabieler dan paars en er waren minder economische tegenstellingen. Daarom zie ik room-rood eventueel met ecolo of groen na de volgende verkiezigen. Indien ze de VLD kunnen dumpen zullen ze het zeker doen. Laatst gewijzigd door ilfalco : 27 augustus 2006 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ilfalco;1891116]Juist. Ik ben het op verschillende punten eens met je standpunten. Maar ik was aanwezig op de Yzerwake en heb daar
Defoort ondubbelzinnig horen pleiten voor Vlaamse eenheid, die ik nu al maandenlang op dit forum verdedig. Maar je doet niks anders dan die eenheid de grond inboren. Met je onverzettelijk standpunt komen we nergens. Wanneer ga je dit nu eindelijk eens begrijpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 augustus 2006 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het u duidelijk zeggen: de VB'ers willen van uw liefde niet weten. 't Klikt nu eenmaal ideologisch niet. Die Vlaamse zelfstandigheid is geen voldoende bindmiddel, en kan niet dienen om VB en N-Va te verzoenen. Het water is te diep. Jullie met N-Va willen van de Walen af, het VB wil van de allochtonen af. Blijkbaar ligt het laatste electoraal beter. Zoveel beter dat ze uw N-Va niet vandoen hebben
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 augustus 2006 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Neemt u nu uw liefste fantasietjes voor waar, dat u denkt dat u mensen kan overtuigen met ridicuul gezwets dat kant noch wal raakt? Hoe pijnlijk het ook voor belgicisten is; het Vlaams-Nationalisme is voor het Vlaams Belang nog steeds het belangrijkst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar ik verzeker je dat heel wat VB'ers akkoord zijn met mijn standpunten. Ook heel wat onafhankelijken die zich niet meer herkennen in één van beide Vlaams-nationale partijen. Je vraagt natuurlijk niet liever dan jouw standpunt bevestigd te zien, dat begrijp ik. De volgende federale verkiezingen in 2007 zullen cruciaal zijn voor de toekomst van dit land en de noodzakelijke eenheid zal de nationalistische partijen moeten oversteigen om tot resultaten te komen. Steeds meer Vlamingen beseffen dat België een rode kaart heeft gekregen, en dat zijn heus niet allemaal extremistische nationalisten. Opdoeken dus die handel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, ok.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 augustus 2006 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weerom een mooi schisma met Van Maerlant, uw mede-flamingant (cfr. supra)
Citaat:
Citaat:
Dan kan ik evengoed geloven dat ons Annieken met haar Blauw de Aalsterse VLD gaat ontwrichten. Citaat:
Citaat:
Laat staan dat we hem overlangs in twee splijten. Dat wil zelfs de grootste griezel van de voetbalbond niet.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 augustus 2006 om 23:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus kom niet zeggen dat het cordon electoraal verdedigd kan worden door het aantal stemmen van de niet-VB partijen op te tellen, eh.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 augustus 2006 om 00:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik stelde eigenlijk heel specifiek de vraag aan robert t toegespitst op de lokale Wetterse toestand.
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor zonet dat Leterme "toegegeven" heeft dat er reeds "coalitie-afspraken" gemaakt zijn met VVD en Sp-a in talrijke gemeenten.Ons gedoe in het stemkotje zou dan hoogstens nog dienen om de postjes te verdelen.
Zou dit kunnen zijn om de talrijke CD&V afdelingen te "helpen" (sturen,dwingen) die eventueel verleid zouden kunnen worden met VB samen te werken? Ik kan niet verhelen dat ik enige electorale sympathie koesterde voor het CD&V/NVA fenomeen,maar na zulke "ouderwetse kalotenstreek" moet ik iets anders bedenken... In afwachting rest me niks anders dan : ![]() democratie is dood........e viva democratie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troost je.
Je bent niet de enige die het 'Vlaams' Kartel voor geen haar vertrouwt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Origineel is wel dat Leterme dit met de Nederlandse liberalen doet (sorry Kelt, ik kon dit niet laten..). Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat kan je niet menen! En hij was net zo Vlaams aan het bewegen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch toch. Als ik daarbij bovendien mijn vrienden Belgicisten een pleziertje kan gunnen is dat mooi meegenomen. Al die "Vlaamse beweging" van de laatste weken moet hen zeer ongezond overkomen. Al beweert mijn dokter het tegengestelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() Het schisma is op komst bij CD&V...en dat zijn nieuwe geluiden die ik de laatste dagen heb gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister-President
|
![]() hola, gaan de acw'ers dan eindelijk hun boeltje pakken?